Gå til innhold

Tror du pandemien ville vært håndtert annerledes i Norge med en annen regjering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare tenkte på det i morges. Regjeringen vår er fra høyresiden, der individets frihet står veldig sterkt. 

Venstresiden er jo litt mer på den kollektive tanken. 

Tror du pandemien ville blitt håndtert annerledes her til lands hvis det var Jonas og ikke Erna som hadde hånda på roret? 

Selv tror jeg i grunnen ikke det ville vært noe forskjell. Rådene fra FHI og Helsedirektoratet ville nok ha veid tungt uansett. 

Men hva tror du? 

Anonymkode: 49b4b...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FHI sine råd er jo oversett fullstendig. De vil jo kjøre en sverigevariant mot flokkimmunitet.

Anonymkode: 491cd...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

FHI sine råd er jo oversett fullstendig. De vil jo kjøre en sverigevariant mot flokkimmunitet.

Anonymkode: 491cd...0ad

Ja, men jeg tror Arbeiderpartiet ville hørt på FHI. Er jo søstera til Jensemann som er leder der.

Tror vi hadde hatt svenske tilstander både når det gjelder dette og andre forhold dersom Ap hadde hatt regjeringsmakten.

Anonymkode: 53493...068

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ville vært nokså likt

Anonymkode: 4d886...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på mine 40 år aldri opplevd lignende i forhold til at det er stille fra samtlige partier. 

Vanligvis ville enkeltpartier utnyttet muligheten til å slenge ut alt mulig i media for å øke populariteten. Men nei, her er det enighet om grønne land, utreise, skoleåpning og alt. 

Er stolt av et land som handterer en unntakstilstand på den måten. 

Anonymkode: 84bb5...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har på mine 40 år aldri opplevd lignende i forhold til at det er stille fra samtlige partier. 

Vanligvis ville enkeltpartier utnyttet muligheten til å slenge ut alt mulig i media for å øke populariteten. Men nei, her er det enighet om grønne land, utreise, skoleåpning og alt. 

Er stolt av et land som handterer en unntakstilstand på den måten. 

Anonymkode: 84bb5...277

De andre partiene skjønner nok i dag at man skal være glad for hvem det var som satt i regjering.

Anonymkode: 53493...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært katastrofalt med AP i ledelsen mtp hvor åpne grenser og folk fra utlandet de vil ha.

Anonymkode: 64d93...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Erna var rett person. Hun er pragmatisk og opptatt av å finne gode løsninger. Jonas Gahr Støre hadde vinglet for mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ganske bred enighet om den linjen som er nå, og som har vært en del strengere enn det FHI har anbefalt.

Anonymkode: 42c6f...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...