Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for og få det finere?


Gjest MrTeddy29

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Er ikke alle som liker den typiske nordiske stilen eller slavisk følger trenden sekund for sekund... Hvis han synes det er fint bør han ha det slik!

Jeg ville absolutt ha malt veggene ja. Anbefaler deg å gå innom en butikk som kan hjelpe deg å finne fargen du liker. Selv liker jeg lyse farger best. Veggene dine ser ganske trist ut så ville også ha hengt opp flere malerier. Finn er ypperlig. Er enig med noen andre om å samle de afrikanske veggpynten mer.

Leiligheten din er ganske liten. Vurdert vegghengt TV? Siden du har en liten leilighet er også taklampe et bra valg, og så kan du ha et kafebord der lampa di står.

Gardinene var ikke så pene. Ville hengt de høyere. Etter du har malt veggene ville jeg ha valgt en annen gardin som står i stil til fargen ellers i stua.

Jeg liker kjøkkenbordet ditt og lurer på hvor du har fått tak i det 😄

Har du noen andre steder du kan ha treningssykkelen din? Har du virkelig behov for den sorte stolen?

Hvis du vil ha en gjennomført stil og du skal kjøpe inn nye ting ville jeg ha tenkt på hvilke farger som passer sammen. Ikke kjøp sofa først. Ville også ha kjøpt et gulvteppe som passer din stil, og fargene du velger å ha i stua. Eklektisk men gjennomført! Som noen andre også har nevnt så bør du også kjøpe noen grønne planter :)

Anonymkode: 47e97...8fc

Jeg glemte å skrive hvorfor jeg mener du bør male veggene. Blendahvit og eldre stil blir kræsj. Eggehvit er kanskje et bedre valg. Tapet kan også være et alternativ.

Anonymkode: 47e97...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fint kjøkken. Med mindre du har vunnet i lotto, så hadde jeg på sikt skiftet ut flisene bare. Jeg hadde tapetsert i stua. Mange tøffe mandige tapeter. Lett å tapetsere selv. Sofaen kan du beholde. Men stolen, gardinene og lampa hadde jeg kastet. Seksjonen hadde jeg malt i fargen Tidløs fra jotun. En fin farge som går til alt. Hadde kastet borden på toppen. Da fremstår den som mer moderne. Gardiner i en mørk grå farge, hadde passet. Plasser stangen høyt. Se litt på stilen til Halvor Bakke. 

Sjekk ut lenestoler fra Trademax. Mange råfine stoler til en vettug pris

Tar man litt om gangen. Så trenger det ikke å bli så dyrt.  
 

Glemt å ta med planter, planter, planter. Google kontor planter. De trenger sjelden stell, og er hardføre. 

Endret av Hmmmmmm
Tilførte mer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengt gardinene høyere, hadde nok kjøpt noen lysere siden det er ganske mørkt, og et Gulvteppe på stua, og ville byttet ut lenestolen med en som matcher sofaen, eller er litt stiligere. 

Anonymkode: ef440...153

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mørkt, og brunt og traust. Hadde kjøpt ny sofa, man kan få en del billig nå som alle skal pusse opp. Og så er jeg glad i litt planter her og der, bilder/kunst på veggene. På desenio. Com kan du lage din egen bildevegg, det har jeg gjort og så bytter jeg ut bildene etterhvert som jeg finner noen jeg liker bedre her og der. Men bare for å få noe helhetlig på veggene. De har 30% rabatt gående nå. Er sikker på de har noen plakater som ikke er så feminine. 

Og kanskje du kunne funnet noe annet som minner deg om det samme som bamsene gjør og så heller legge de bort. 

Anonymkode: ef440...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville malt en av de store veggene i stua i en kontrastfarge! Finn en matt, dempet farge du liker.

Ellers tenker jeg et litt smalere PC-bord som ikke bygger så mye utover i stua. Og skyv PC-bordet enten helt opp i hjørnet mot kjøkkenet (på den veggen det står nå), eller flytt det til høyre siden av kjøkkendøra :) 

Du trenger noen fine pynteputer i sofaen, gjerne ensfargede velur? :) Gå innom KID, kremmerhuset eller en annen butikk og se.. 4 stykker i sofaen. Og kanskje et fint nytt pledd :) Kanskje en kul lysestake til å ha på bordet! 

Og du trenger grønne planter! En stor på gulvet og noen mindre i hyller, på veien osv :) Grønne planter gjør det friskt og gir en god atmosfære :) 
 

Heng gjerne opp noen enkle vegghyller (Google vegghylle) som du kan ha et lys, en plante, en pyntegjenstand på. 

Jeg synes taklamper er kult og gjør mye med et rom! En kul hengelampe over stuebordet feks. ville jeg hatt :) 

Bilder på veggene kan du kjøpe på feks desenio.no Der er det salg nå :) Kjøp med ramme eller kjøp ramme på IKEA/jysk.. Kjøp 2-3 bilder som passer sammen, det finnes stort sett flere bilder i samme «stil» som du kan mixe og matche :) 

Den brune seksjonen ville jeg byttet ut.. billy/oxberg vitrineskap fra IKEA er et rimelig alternativ. De har faktisk flere fine skap og seksjoner på IKEA. 

Sofaen din, lenestolen og den svarte hylla hadde jeg beholdt :) Men et nytt sofabord kunne blitt fint! Det du har er liksom «enda en tresort». Det krasjer litt med så mange ulike «tresorter/overflater». 

Ellers tenker jeg mye ligger i detaljene.. Et duftlys og en liten plante på badet feks. Et nytt håndkle å tørke hendene på (billig å skifte ut og trekker opp helhetsinnntrykket!). Du har sikkert godt lys i leiligheten når du åpner gardinene, så prøv å ha de åpne :) 

Anonymkode: 0d97d...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som stua til en pensjonist. 

På min stue så er gulvet en grålig farge, og veggene er et par nyanser mørkere enn hvit. Sofaen er lysegrå, kaffebordet er hvitt, og alt annet (sofaputer, gardiner, spisebord løper osv) er i forskjellige nyanser av blått og grønt. Har et par gule detaljer også, da dette går fint sammen med det grønne. Jeg har delt opp stua (stua og spisestua), så stua har mer grå og blå farger, også går det gradvis over til grønt i hjørnet hvor spisestua er, med et par gule detaljer. Det ser lyst og fresh ut. Og selvfølgelig har jeg ikke gardinene trekt for. Gardinene jeg har henger til siden, også har jeg lyse persienner om jeg ønsker å trekke for vinduene.

Synes ikke de brune møblene er særlig fine, spesielt ikke med lilla gardiner og sofa. Velg en eller to hovedfarger som du fokuserer på, og ta det derfra. Det er masse fine farger som kan kombineres. Du må velge fargene litt ut i fra fargen på gulvet, med mindre du tenker å bytte ut gulvet også. 

Anonymkode: 8766d...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville kanskje ha malt veggene i en litt mørkere farge for et lunere inntrykk. Kanskje noe ALA decoblue slik at du slipper å bytte ut sofaen din. Heng gardinene opp i takhøyde, se om du kan få malt noen av møblene istedenfor å bytte alle ut! 

Anonymkode: d5b2f...4cf

Uenig :) Det må være lyse farger i et så lite rom mener jeg. Ellers blir det et for mørkt inntrykk. Ville fjernet de gardinene! De er jo helt meningsløse, og så byttet til lameller i lyse farger. Da kan han bare vinkle de litt og de slipper inn masse lys allikevel, og hindrer direkte innsikt i boligen. For meg er gardiner helt ut :) De samler støv og det er så mange andre gode løsninger som ikke koster mye penger, men hever inntrykket mye. Ellers ser jo leiligheten helt grei ut mener jeg. Ville ikke hatt de mørke gulvene slik, men det er jo en smakssak. Lysere gulv ville også gjort romfølelsen bedre. Rydde unna ting er jo også en smakssak, men små leiligheter? Der må man begrense antall ting man har. Ellers blir romfølelsen dårlig, og det ser trangt og rotete ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
2 minutter siden, Antiviruset skrev:

Uenig :) Det må være lyse farger i et så lite rom mener jeg. Ellers blir det et for mørkt inntrykk. Ville fjernet de gardinene! De er jo helt meningsløse, og så byttet til lameller i lyse farger. Da kan han bare vinkle de litt og de slipper inn masse lys allikevel, og hindrer direkte innsikt i boligen. For meg er gardiner helt ut :) De samler støv og det er så mange andre gode løsninger som ikke koster mye penger, men hever inntrykket mye. Ellers ser jo leiligheten helt grei ut mener jeg. Ville ikke hatt de mørke gulvene slik, men det er jo en smakssak. Lysere gulv ville også gjort romfølelsen bedre. Rydde unna ting er jo også en smakssak, men små leiligheter? Der må man begrense antall ting man har. Ellers blir romfølelsen dårlig, og det ser trangt og rotete ut.

skal få tak i noen andre gardiner, synes selv dem er fæle og stygge men har aldri kommet meg til det punktet at jeg hadde gjort noe med det, vurder og skaffe hvite gjennomsiktige gardiner, det kan bli fint 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tenkt at her bor det en singel mann som er opptatt av å ha det ryddig, men overhodet ikke interessert i interiør. Mer opptatt av komfort og praktisk. 

Den gamle typen stressless er grusom. Gamingstol i stua ekstremt ungkar. Møbler virker å ha blitt kjøpt/fått veldig tilfeldig, uten annet enn at de gjør nytten som tanke bak. 

Jeg ville ha tatt bort gardiner og erstattet dem med noe/noen som ikke bryter så med interiør og vegger. 

Ut med stressless og gamingstol, samt pulten som ikke har noe i en stue å gjøre. Skal du ha pult i stua bør den være mer egnet for å stå i stua, og ikke være det første man ser. 

At du liker det komfortable trenger ikke å bety SÅ lite stil. 

Det jeg anbefaler deg å legge litt penger i er stoler som er både komfortabel og mye mer tiltalende. Det er mye som er betydelig mer tiltalende enn dem du har. 

Er teppe under salongbord hadde også gjort mye. Bare ikke velg et med mye farger og mønstre. Det enkle er ofte det beste. Iallefall når det er litt kreti og pleti ellers. 

Så min prioritert hadde vært gardiner, teppe, stoler og pult, og å få pulten bort fra å være det første man ser. 

Screenshot_20200801_143452.jpg

Screenshot_20200801_143034.jpg

Screenshot_20200801_142915.jpg

Anonymkode: bdd62...4c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MrTeddy29 skrev:

skal få tak i noen andre gardiner, synes selv dem er fæle og stygge men har aldri kommet meg til det punktet at jeg hadde gjort noe med det, vurder og skaffe hvite gjennomsiktige gardiner, det kan bli fint 

Lameller er mye stiligere :)  La de gå fra taket og ned til gulvet! Gardiner er så ut mener jeg som det kan få blitt, tungvint å ta fra og til, og da blir det slik. De henger foran hele tiden. Og dritten samler masse støv. Lameller kan du raskt trekke til siden, eller bare la de henge foran vinduet og vinkle de med en "snor" slik at du ser ut og får lys inn, men ingen ser direkte inn til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatt også det stjerneteppet i sofa med et voksent pledd i passende farge. Det der ser ut som å høre hjemme på ungdomsrom. 

Anonymkode: bdd62...4c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut med stressless og gamingstol, samt pulten som ikke har noe i en stue å gjøre. Skal du ha pult i stua bør den være mer egnet for å stå i stua, og ikke være det første man ser. 

Men det viktigste er jo å ha møbler som er komfortable å sitte i først og fremst, der er stressless i en egen klasse, ser ikke alltid like pen ut, men det foretrekker jeg foran et møbel som bare ser pent ut, men ikke er veldig god å sitte i over litt lengre tid. Man bruker mye tid hjemme så dette må stemme med akkurat dette også. Det samme gjelder gamingstolen hans, klar at om dette er en interesse han bruker mye tid på trenger han denne stolen, da kan han ikke bare kaste den ut og sitte dårlig og få belastningsskader i stedet. Når man har leilighet blir det slik, jeg har hus og alt slikt blir da plassert i eget rom som TV stue eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Antiviruset skrev:

Men det viktigste er jo å ha møbler som er komfortable å sitte i først og fremst, der er stressless i en egen klasse, ser ikke alltid like pen ut, men det foretrekker jeg foran et møbel som bare ser pent ut, men ikke er veldig god å sitte i over litt lengre tid. Man bruker mye tid hjemme så dette må stemme med akkurat dette også. Det samme gjelder gamingstolen hans, klar at om dette er en interesse han bruker mye tid på trenger han denne stolen, da kan han ikke bare kaste den ut og sitte dårlig og få belastningsskader i stedet. Når man har leilighet blir det slik, jeg har hus og alt slikt blir da plassert i eget rom som TV stue eller lignende.

Ja, jeg la derfor med eksempler på akkurat stressless som er i helt annen og bedre stil enn "kjip klump i stua". 

Man kan velge komfort OG stilig. Selv jeg som generelt ikke liker stressless ville ansett de jeg la bilder av som å være interessert i å ha det pent/stilig også. 

Anonymkode: bdd62...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrTeddy29

ser litt at folk har begynt og kommentere ting som ikke har noe med tråden å gjøre:

Hvordan såpe jeg bruker, hvordan klær jeg bruker, og hvordan frisyre jeg har, har ingenting med denne tråden å gjøre.

Håper folk kan holde seg til tema eller ikke kommenter i det hele tatt.


Har tatt alle kommentarene til betraktning, og har fått masse hjelp og tips som jeg blir og ta meg til, kom gjerne med flere. Bilder av møbler du tenker deg kunne passet inn 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming-pc'en, gaming-stol og bord må ut! Det skriker ungkar. Gå heller til innkjøp av en laptop som er lett å stue vekk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
Akkurat nå, Frøyafar skrev:

Gaming-pc'en, gaming-stol og bord må ut! Det skriker ungkar. Gå heller til innkjøp av en laptop som er lett å stue vekk. 

har bare laptop, eneste grunnen til at jeg bruker dette bordet det står på er fordi jeg ble så lei av og sitte i sofaen hele tiden, er godt og være litt rett i ryggen til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, MrTeddy29 skrev:

ser litt at folk har begynt og kommentere ting som ikke har noe med tråden å gjøre:

Hvordan såpe jeg bruker, hvordan klær jeg bruker, og hvordan frisyre jeg har, har ingenting med denne tråden å gjøre.

Håper folk kan holde seg til tema eller ikke kommenter i det hele tatt.


Har tatt alle kommentarene til betraktning, og har fått masse hjelp og tips som jeg blir og ta meg til, kom gjerne med flere. Bilder av møbler du tenker deg kunne passet inn 😃 

Du må bare vurdere rådene du får :) For det er du som skal bo der, og det skal være komfort slik du liker det, ikke fordi andre synes det er stilig. Angående det med damer må du i allefall bare drite i  :)  De har så forskjellig smak at skal du som singel please damer som du eventuelt skulle dra med deg hjem? Du vil aldri komme i mål. Finner du deg en dame? Ja så for hun godta din stil uansett så lenge hun er på besøk, og skal man flytte sammen? Da må alt justeres på nytt uansett. Ofte på et nytt sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøyafar skrev:

Gaming-pc'en, gaming-stol og bord må ut! Det skriker ungkar. Gå heller til innkjøp av en laptop som er lett å stue vekk. 

Men han er jo det :)  Hjelper ikke med laptop om du spiller! Du må ha store skjermer uansett og god stol å sitte i. Så dette er bare tull, han skal innrede leiligheten ut ifra det han er nå, og ikke hva som skjer om han ikke er ungkar lenger. Da må alt sammen revurderes uansett. Få en dame inn i livet sitt og bo sammen? Ja da må hennes smak telle, og det vet han overhodet ikke noe om idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
1 minutt siden, Antiviruset skrev:

Du må bare vurdere rådene du får :) For det er du som skal bo der, og det skal være komfort slik du liker det, ikke fordi andre synes det er stilig. Angående det med damer må du i allefall bare drite i  :)  De har så forskjellig smak at skal du som singel please damer som du eventuelt skulle dra med deg hjem? Du vil aldri komme i mål. Finner du deg en dame? Ja så for hun godta din stil uansett så lenge hun er på besøk, og skal man flytte sammen? Da må alt justeres på nytt uansett. Ofte på et nytt sted.

Joda, selvfølgelig. 

Jeg er ganske klar over at når man skal flytte ilag, så blir det mye forandringer uansett. Men nå bor jeg alene, så da slipper jeg og tenke på det. Men uansett så vil jeg få det bra her inne, det er jo derfor eg spør folk nå. Og ja, mye av møblene fikk jeg gratis og jeg vet at mye av det passer ikke inn. Men har mye plass mangel så da måtte jeg finne noe som jeg kunne ha ting i, og da var den veggseksjon den første jeg fant og tok. Vil jo ha noe som passer litt bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrTeddy29 skrev:

Joda, selvfølgelig. 

Jeg er ganske klar over at når man skal flytte ilag, så blir det mye forandringer uansett. Men nå bor jeg alene, så da slipper jeg og tenke på det. Men uansett så vil jeg få det bra her inne, det er jo derfor eg spør folk nå. Og ja, mye av møblene fikk jeg gratis og jeg vet at mye av det passer ikke inn. Men har mye plass mangel så da måtte jeg finne noe som jeg kunne ha ting i, og da var den veggseksjon den første jeg fant og tok. Vil jo ha noe som passer litt bedre da. 

Ja den kan du faktisk bare fjerne og finne en lysere og mer moderne seksjon. Den er litt sånn 1980 tallet i et litt eldre hus :)  Du finner masse bra brukt på Finn også!  Mange som selger billig møbler der når de skal flytte og ikke trenger de, eller har bommet litt med smaken sin som de ikke liker når det er kommet på plass i stuen, men du kan like det og det kan passe hos deg.

Det som virkelig kunne løftet leiligheten din er gulvene! Litt lysere og moderne i en såpass liten leilighet. Det koster mer, og er litt styr med! Men skal du ut med mange av tingene dine og kan gjøre dette selv? Da hadde jeg vurdert det. Bra gulv koster nok 300 kroner per kvadrat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...