Gå til innhold

"Tørr" ikke møte noen fra nett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har omsider beveget meg inn på nettdating og tinder etter et lite spark i baken fra noen venner..

Problemet er at jeg enda ikke har turt å møte noen. Hadde en halvveis date på onsdag. Hadde avtalt dag og sted, men så ble det stille fra han. Da han tok kontakt på ettermiddagen på onsdag hadde jeg feiget ut. 

Har forsøkt å legge ut bilder som viser hvem jeg er, men er redd de skal synes jeg er flottere på bildene enn irl 🙈

Tror noe av frykten ligger i om kjemien ikke er der, og det blir tungt å få praten til å gå. Er veldig dårlig med tilbakeholdne mennesker... I teorien kan man vel bare si takk dette funket ikke, reise seg å gå..?

Fikk også et tips om å begynne å date noen jeg ikke så på som boyfriend material bare for å komme inn i det... Kanskje det er trikset?

Anonymkode: 27428...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å date noen som ikke er «boyfriend» material er kanskje litt dobbeltmoralsk, om det er kjæreste du er ute etter.

Husk at du MÅ ikke treffe noen, om du ikke er komfortabel med det. Det er ditt valg, og ingen andres. 

Men mitt tips er å ta ting sakte. Snakk lenge på meldinger og kanskje telefonen før dere møtes! Det har vært svært viktig for meg om det er noen jeg er skikkelig interessert i. Hvorfor fungerer dette? Fordi du får et inntrykk av personlighet framfor utseende før dere møtes! Slik gjorde jeg og samboeren det, å vi har vært sammen i 4 år nå.

Ønsker deg lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Hvorfor komplisere dette så veldig med dine tanker? Kan du ikke bare la det gå sin gang uten å legge så masse tanker i det?

Møt dem ute. Snakk med dem, opplev dem og nyt tilværelsen uten å tenke det værste hele tiden.

Date den du vil og ikke gjør slik andre folk sier. Gjør hva hjertet ditt har lyst på, ikke slik alle andres hjerter liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har omsider beveget meg inn på nettdating og tinder etter et lite spark i baken fra noen venner..

Problemet er at jeg enda ikke har turt å møte noen. Hadde en halvveis date på onsdag. Hadde avtalt dag og sted, men så ble det stille fra han. Da han tok kontakt på ettermiddagen på onsdag hadde jeg feiget ut. 

Har forsøkt å legge ut bilder som viser hvem jeg er, men er redd de skal synes jeg er flottere på bildene enn irl 🙈

Tror noe av frykten ligger i om kjemien ikke er der, og det blir tungt å få praten til å gå. Er veldig dårlig med tilbakeholdne mennesker... I teorien kan man vel bare si takk dette funket ikke, reise seg å gå..?

Fikk også et tips om å begynne å date noen jeg ikke så på som boyfriend material bare for å komme inn i det... Kanskje det er trikset?

Anonymkode: 27428...078

Hva er greia med denne bruk og kast-mentaliteten til folk? Å date noen du egentlig ikke er interessert i er ingen god idé og jeg synes det er stygt gjort mot den du går på date med. 

Nei, jeg ville nok ha funnet noen du faktisk liker og ønsker å bli kjent med. Noen liker å møtes kjapt for å se om det kan være noe der og andre liker å bruke tid. 

Selv møter jeg bare menn jeg er interessert i. Egentlig liker jeg å bruke tid, men det kommer an på. Det kan gi et feil inntrykk å chatte veldig lenge også. 

Anonymkode: 2c0d4...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

Har møtt veldig mange folk fra både chatter og forum  siden 2010.

Et par huskeregler som jeg ALLTID følger:

bli ordentlig kjent med dem før du møter dem

Se dem på cam eller på snap, live.

Ha en ekstra plan om du reiser langt unna, som hotell eller en vennine du kan være hos

Si ifra til en av vennene dine at du drar på besøk med addresse sånn at om noe skulle skje, så kan du få hjelp.

 

Man kan alltids møte en rar person, sånn er det bare. Har møtt mange rare folk, og dro med engang.  Men fleste gangen er det normalt oppegående folk :)

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare hoppe i det, men ikke ha for høye forventninger, verken til første date eller til konseptet i det hele tatt. Du blir ganske sikkert skuffet hvis du setter alt på ett kort med en gang. Det er mange som seriedater, og hvis du møter en av dem, blir du skuffet.

Og det er ikke så sympatisk å date folk du uansett ikke er interessert i, da blir du til en av dem du ikke vil møte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg matchet med ei, første dagen på Tinder, og det var det samme hos henne. Vi chattet ikke mye, men bare avtalte å møtes ganske fort, og kun se det som en prøvedate.  Vi hadde en hyggelig time på en utekafé, og det fløt mye bedre enn forventet.  Dagen etter var det takk for date, og lykke til videre.  

Ikke bygg forventninger, ta det kort og raskt. Ha en avtale etterpå, eller en venninne som kommer og henter deg.  Lær deg å avvise, og å få en avvisning.  Ta så mange oppvarmingsdater du trenger, for å komme over skrekken. 

Anonymkode: 48003...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrTeddy29 skrev:

Har møtt veldig mange folk fra både chatter og forum  siden 2010.

Et par huskeregler som jeg ALLTID følger:

bli ordentlig kjent med dem før du møter dem

Se dem på cam eller på snap, live.

Ha en ekstra plan om du reiser langt unna, som hotell eller en vennine du kan være hos

Si ifra til en av vennene dine at du drar på besøk med addresse sånn at om noe skulle skje, så kan du få hjelp.

 

Man kan alltids møte en rar person, sånn er det bare. Har møtt mange rare folk, og dro med engang.  Men fleste gangen er det normalt oppegående folk :)

Masse lykke til

Hun bør vel uansett ikke reise langt unna for å besøke en hun aldri har møtt og så basere seg på å bo hjemme hos vedkommende. I mange tilfeller er "rar" langt fra det verste som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ti10 skrev:

Hun bør vel uansett ikke reise langt unna for å besøke en hun aldri har møtt og så basere seg på å bo hjemme hos vedkommende. I mange tilfeller er "rar" langt fra det verste som kan skje.

Hadde aldri gjort dette nei! For man vet bare ikke hvordan man klaffer med noen, og for en kvinne er det heller ikke særlig trygt. Skal man reise langt av sted for å treffe noen ville jeg sørget for egen overnatting på hotell, og så møttes offentlig første gangen og kanskje kjørt et par dater over to dager. Da får man i alle fall et inntrykk om man passer sammen og kan satse på noe videre. Hjemme date første gangen har jeg alltid skygget langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange gjør feil er at de gjør for mye ut av første date. Å reise langt avgårde for å treffe noen, gjøre deg avhengig av overnatting, bruke masse penger, avtale fjellturer/spa/bowling type ting er idiotisk når du aldri har møtt dette mennesket før og ikke vet om kjemien stemmer. 

Jeg pleier å tenke; "hvor lenge orker jeg å bli sittende hvis det viser seg at daten min er helt krise?“ Jeg pleier å si at vi kan møtes i 1 time, og så lyver jeg om at jeg har en avtale etterpå. Dette sier jeg altså FØR selve daten. Sånn at jeg har en god unnskyldning for å gå. 

Det har flere ganger hendt at jeg har kost meg såpass mye og likt han så godt at jeg har  avlyst den "avtalen" jeg skulle på. Andre ganger når daten går dårlig har jeg tenkt at det var godt å komme unna når den timen var gått. 

Anonymkode: 4bc9c...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har forsøkt å legge ut bilder som viser hvem jeg er, men er redd de skal synes jeg er flottere på bildene enn irl 🙈

ha ha ha hos meg er det alltid motsatt :)  De synes jeg er penere i virkeligheten en på bilder. Har nok noe med personligheten og gjøre også. Så er jeg helt ekstremt lite fotogen. Uten solbriller i lys ser jeg ut som nøkken selv fordi jeg lett myser :)  For å si det slik, du må bare kaste deg i dette, og aldri legge for mye i en første date. Du skal jo ikke gifte deg med vedkommende, du skal treffe han og se om det er noe som kan klaffe! Feige ut betyr at du mislykkes uansett, det er jo direkte ulogisk :)  Gå på date, og er han misfornøyd er det han sitt problem og ikke ditt. Det vil du aldri få svar på før det skjer første gang, ofte går det flere dater med samme før man ser om det kan bli noe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mange gjør feil er at de gjør for mye ut av første date. Å reise langt avgårde for å treffe noen, gjøre deg avhengig av overnatting, bruke masse penger, avtale fjellturer/spa/bowling type ting er idiotisk når du aldri har møtt dette mennesket før og ikke vet om kjemien stemmer. 

Jeg pleier å tenke; "hvor lenge orker jeg å bli sittende hvis det viser seg at daten min er helt krise?“ Jeg pleier å si at vi kan møtes i 1 time, og så lyver jeg om at jeg har en avtale etterpå. Dette sier jeg altså FØR selve daten. Sånn at jeg har en god unnskyldning for å gå. 

Det har flere ganger hendt at jeg har kost meg såpass mye og likt han så godt at jeg har  avlyst den "avtalen" jeg skulle på. Andre ganger når daten går dårlig har jeg tenkt at det var godt å komme unna når den timen var gått. 

Anonymkode: 4bc9c...4fe

Jeg ser ikke problemet med å reise langt avgårde, men da ønsker jeg å bruke tid i forkant. Allikevel vet jeg jo at det ikke nødvendigvis blir noe av. 

Om det ikke fungerer så har jeg fått meg en tur og kan kose meg i eget selskap resten av tiden. 

Noen er veldig på det der at man skal komme hjem til dem eller komme på besøk til deg, og blir omtrent sur om man sier at man vil bo på hotell og møtes på et offentlig sted.

Skjønner helt ærlig ikke at folk tør å treffe folk hjemme og i hvert fall ikke hvis man bor langt unna. Jeg har i hvert fall lyst til å ha muligheten til å trekke meg og dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...