Gå til innhold

Så rart at alle hysterikerne fokuserer på nordmenn som drar til utlandet og hetser dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, SoWhat? skrev:

Irrasjonell frykt?  Den er ikke mye irrasjonell.

Å kalle kritikk mobbing hører ihvertfall ikke noe sted hjemme. Ta deg sammen. Dere som ikke takler kritikk og uenighet blir ofte veldig ufine og passiv aggressive har jeg sett her. Det sier vel sitt. Man må ikke finne på å kritisere noen, for da blir det jo selvsagt mobbing og hets, og så blir man krenka. Slutt bare 

Folk blir kaldt for idioter, mordere, og de blir fortalt at de håper at noen nær dem dør. Hvordan er dette ikke hets og mobbing? 

Anonymkode: 8ce24...20f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk blir kaldt for idioter, mordere, og de blir fortalt at de håper at noen nær dem dør. Hvordan er dette ikke hets og mobbing? 

Anonymkode: 8ce24...20f

Det nytter ikke. De forstår ikke at

A. Navnekalling og hets er mobbing. Kritikk er en saklig måte å snakke på, altså uten skriking og brøling, navnekalling og ønsker om at den de kritiserer skal dø, bli skadet osv.

B. Folk de hetser ler av dem. De kommer ikke til å føye seg etter deres egenkomponerte restriksjoner bare fordi de blir brølt til eller mobbet. 

Anonymkode: 09196...94c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SoWhat? skrev:

Irrasjonell frykt?  Den er ikke mye irrasjonell.

Å kalle kritikk mobbing hører ihvertfall ikke noe sted hjemme. Ta deg sammen. Dere som ikke takler kritikk og uenighet blir ofte veldig ufine og passiv aggressive har jeg sett her. Det sier vel sitt. Man må ikke finne på å kritisere noen, for da blir det jo selvsagt mobbing og hets, og så blir man krenka. Slutt bare 

La meg gi deg eksempel på forskjell mellom kritikk og mobbing, hvis du ikke forstår selv. La oss si at noen legger ut bilder av barnet sitt på to år som løper nakent på en strand. Du mener at det er feil og vil si noe til forelderen. 

Kritikk: "dere bør ikke legge ut sånne bilder fordi de kan misbrukes av pedofile nettverk som manipulerer bildene, slik at sikkerheten til barnet trues. Det er nok best å fjerne bildene". 

Mobbing/hets: "lavpanna idioter! Forstår dere ikke med de små hjernene deres at det ikke er greit å legge ut sånne bilder? Vil dere at barna deres blir misbrukt? Håper at dere blir meldt til barnevernet og mister omsorgen!". 

Forstår du det nå? For øvrig er det mye mer sjanse for at folk vil følge din oppfordring hvis du snakker på den første måten. Snakker du på den andre måten, vil du bli blokkert og slettet som venn. Uten at noe annet skjer. 

Anonymkode: 09196...94c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gi deg eksempel på forskjell mellom kritikk og mobbing, hvis du ikke forstår selv. La oss si at noen legger ut bilder av barnet sitt på to år som løper nakent på en strand. Du mener at det er feil og vil si noe til forelderen. 

Kritikk: "dere bør ikke legge ut sånne bilder fordi de kan misbrukes av pedofile nettverk som manipulerer bildene, slik at sikkerheten til barnet trues. Det er nok best å fjerne bildene". 

Mobbing/hets: "lavpanna idioter! Forstår dere ikke med de små hjernene deres at det ikke er greit å legge ut sånne bilder? Vil dere at barna deres blir misbrukt? Håper at dere blir meldt til barnevernet og mister omsorgen!". 

Forstår du det nå? For øvrig er det mye mer sjanse for at folk vil følge din oppfordring hvis du snakker på den første måten. Snakker du på den andre måten, vil du bli blokkert og slettet som venn. Uten at noe annet skjer. 

Anonymkode: 09196...94c

Kritikk: Jeg synes myndighetene har åpnet for raskt. Det bør være karantene for alle utenlandsturer, og bedre oppfølging av at folk faktisk etterlever karantenekravene. Samt at informasjonen gitt på flyplassene er for dårlig. 

Mobbing/hets: Idioter som ikke å evner å tenke selv! Jeg håper de og familien deres blir koronasyke, og at de mister jobben. Alle som har vært på reise bør henges ut i offentlige lister på nett! 

Anonymkode: 2056e...f10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gi deg eksempel på forskjell mellom kritikk og mobbing, hvis du ikke forstår selv. La oss si at noen legger ut bilder av barnet sitt på to år som løper nakent på en strand. Du mener at det er feil og vil si noe til forelderen. 

Kritikk: "dere bør ikke legge ut sånne bilder fordi de kan misbrukes av pedofile nettverk som manipulerer bildene, slik at sikkerheten til barnet trues. Det er nok best å fjerne bildene". 

Mobbing/hets: "lavpanna idioter! Forstår dere ikke med de små hjernene deres at det ikke er greit å legge ut sånne bilder? Vil dere at barna deres blir misbrukt? Håper at dere blir meldt til barnevernet og mister omsorgen!". 

Forstår du det nå? For øvrig er det mye mer sjanse for at folk vil følge din oppfordring hvis du snakker på den første måten. Snakker du på den andre måten, vil du bli blokkert og slettet som venn. Uten at noe annet skjer. 

Anonymkode: 09196...94c

Det første er ikke kritikk. Det er en oppfordring. Å kalle folk idioter osv er jeg enig i at er hets om det blir gjentatt. Å kalle folk en idiot en gang kan neppe kalles hets. Det har noe med hvor massivt det skjer. Jeg har ikke kalt noen noe som helst, men jeg gjentar at folk må kunne tenke selv, og at jeg syns det er egoistisk å ikke tenke på andre. Det er kritikk. Du traff ikke helt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritikk: Jeg synes myndighetene har åpnet for raskt. Det bør være karantene for alle utenlandsturer, og bedre oppfølging av at folk faktisk etterlever karantenekravene. Samt at informasjonen gitt på flyplassene er for dårlig. 

Mobbing/hets: Idioter som ikke å evner å tenke selv! Jeg håper de og familien deres blir koronasyke, og at de mister jobben. Alle som har vært på reise bør henges ut i offentlige lister på nett! 

Anonymkode: 2056e...f10

Sistnevnte her går under hets. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg er lei av at folk ikke kan tenke selv. Nå ser vi resultater av det. Det er mye smitte nå! De får ikke en gang tak i alle passasjerene som var på cruiset. Og ja, jeg kritiserer regjeringen som jeg syns burde holdt grensene stengt også.

 

Folk tenker ikke selv når de ikke mener det samme som deg, er vel det du mener?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man forholder seg til retningslinjene som er gitt er det en privatsak, jo. Jeg er så lei av hetsen her inne - alle som blir latterliggjort og hånet fordi de ikke følger disse mye strengere selvpålagte retningslinene som folk her inne har laget for seg selv, og forventer at alle andre følger. Følg rådene fra fagfolk, og ikke legg dere opp i hva andre som følger retningslinjene gjør! 

Anonymkode: 8ce24...20f

👍👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet, retningslinjer er nettopp det, retningslinjer. En pekepinne på hva man burde gjøre. Man kan fortsatt gjøre mer! 

Si dette til Amerikanerne som velger å høre på Trump bare fordi han er president. 
Det er lov å tenke bittelitt selv også og å ta ansvar for egne handlinger! Du MÅ ikke bare gjøre det FHI anbefaler, du kan fortsatt ta valg for deg selv, men da må du også stå for dem. Samme om det da er å gjøre mer eller mindre enn det som er anbefalt. 

Anonymkode: 9d857...abd

Må ikke gjøre som du mener heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har regjeringen valgt en linje: har du lyst har du lov... Men det betyr ikke at du er smart eller empatisk om dette er regelen du følger (verken nå under pandemien, eller ellers).

Anonymkode: 836d3...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Mens ingen sier et eneste ord om de store hordene utenlandske turister som kommer til Norge. Det er liksom greit fordi det gir inntekter. Ikke så nøye med smitte da. Men nordmenn som drar til grønne land for å besøke foreldre, barn, kjæreste, neida, de er egoister, idioter, dere håper at kjæresten dumper dem, at familien kutter dem ut og at de og deres slekt blir syke og dør. Dere higer etter straff for dem og pålegger dem strengere regler enn myndighetene. 

Hvorfor er det ikke så nøye med alle turistene som kommer hit? Er ikke det mer uforsvarlig med alle disse? Man vet jo hvem nordmennene er, har deres personnummer og kan pålegge dem test og karantene. Man kan ikke kreve utlevert folk fra Tyskland, Kina, Canada osv og få dem til å oppgi nærkontakten sine i Norge, fordi norske myndigheter ikke har jurisdiksjon i andre land. Men så lenge turistene gir inntekter, er det helt greit,, ikke sant? Og nordmenn som fører pengene ut av landet på ferie skal hetses? Kan ikke dere innrømme at hetsen har utelukkende økonomisk begrunnelse?

Anonymkode: 09196...94c

Er like mye i mot utenlandske turister som kommer hit denne tiden, men de leser ikke her på KG så liten vits å ta det opp her.

Anonymkode: 9049c...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...