Gå til innhold

Så rart at alle hysterikerne fokuserer på nordmenn som drar til utlandet og hetser dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg er lei av at folk ikke kan tenke selv. Nå ser vi resultater av det. Det er mye smitte nå! De får ikke en gang tak i alle passasjerene som var på cruiset. Og ja, jeg kritiserer regjeringen som jeg syns burde holdt grensene stengt også.

 

Men så lenge man har fulgt offentlige retningslinjer - er det god nok grunn til å hetse og henge ut?

Kritiser reglene og myndighetene. Men slutt å lage egne koronaregler, og hets de som ikke følger dem. 

Anonymkode: 2056e...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens ingen sier et eneste ord om de store hordene utenlandske turister som kommer til Norge

Spiller ingen rolle om nordmenn drar utenlands når alle kan feriere her, tenker jeg...  Personlig hadde jeg ikke reist, men synes det er helt greit at nordmenn velger å reise på ferie nå som alle (de fleste)  er tilbake til "hverdagen" uansett... Egentlig så er det vel kanskje bedre at folk reiser ut, så ikke det blir enda mer KLYNGE her i Norge enn det allerede er... :vetikke:

Politikerne får evt. ta skylden for at vi antageligvis ender på  "square one" om en ukes til to ukers tid...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så lenge man har fulgt offentlige retningslinjer - er det god nok grunn til å hetse og henge ut?

Kritiser reglene og myndighetene. Men slutt å lage egne koronaregler, og hets de som ikke følger dem. 

Anonymkode: 2056e...f10

Dette..  

Lag gjerne din egen oppfatning/ egne regler for hvordan du vil håndtere dette selv, men ikke pålegg andre den samme strategien. Det er myndighetene sine råd og anbefalinger som gjelder generellt, ikke dine. Det er derfor 0 grunn til å være corona politi, eller slenge ut spydige bemerkninger hvis folk følger myndighetenene sine anbefalinger og det gjør de fleste virker det som.

Det er faktisk lov å klemme andre nå som ikke bor i samme husstand, reise til hytta/annen kommune, reise til utlandet (både grønn og rød, men rød gir karantene plikt), og besøke eldre på sykehjem. Far kan også være med på barsel,.og pårørende kan besøke sine kjære på sykehus.

Enn kan også besøke restauranter/barer/kjøpesentere/stranda, kunne møtes hjemme hos hverandre/ha lite selskap, holde mindre sammenkomster hvis feks dåp/konfirmasjon/bryllup er også lov.

Det er også mulig å dra til fysioterapi, kiropraktor, frisører osv..

....

Stort sett er ting omtrent blitt det samme som før corona kom. Eneste forskjell nå er at større arrangementer ikke er lovlig, enn skal holde avstand ovenfor fremmede, vaske seg mye på hendene/antbac, og holde seg hjemme ved et minste tegn på sykdom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot turistene også, de er jo like farlige som de som reiser til utlandet. 
Men hva mener du jeg skal gjøre da? Jeg kan ikke akkurat oppsøke et kinesisk forum og be dem om å hold seg hjemme! Mens KG er for Nordmenn og det er her man kan banke litt vett inni egoistene som reiser. 
Det er lite vits i å sitte å klage over turistene når de ikke er her. 

Jeg hater turistene og skulle ønske de ikke fikk kom hit i år. Hva jeg gjør? Jo jeg holder meg langt unna alle turistattraksjonene, campingplasser og plasser turistene henger. Ingen innenlandsreise på meg, fordi flyplassene er fulle av folk som har vært i utlandet og som er turister fra utlandet. 
Mener du jeg skal komme hit og å si "fuck turistene" også? Bare for å understreke at jeg er imot dem? Og hva hjelper nå det? For som sagt, turistene henger ikke på KG! 

Tenk deg litt om. Bare fordi folk ikke går rundt å banker opp, spytter på eller tar en Karen-moment på turister på gaten, så betyr de ikke at man er enig i at de er her! Noen folk har litt vett i hodet og oppfører seg som folk. 

Anonymkode: 9d857...abd

Er ikke det ganske ødeleggende for psyken å gå rundt og hate alle? Det eneste du gjør er å gjøre livet surt for deg selv. Å "banke vett i folk" funker ikke når du er over barnehagealder. Hvis du kjefter og smeller på folk, kaller dem stygge ord og hater, vil folk bare le av deg. Ingen er redd for slike som dere. 

Anonymkode: 09196...94c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så lenge man forholder seg til retningslinjene som er gitt er det en privatsak, jo. Jeg er så lei av hetsen her inne - alle som blir latterliggjort og hånet fordi de ikke følger disse mye strengere selvpålagte retningslinene som folk her inne har laget for seg selv, og forventer at alle andre følger. Følg rådene fra fagfolk, og ikke legg dere opp i hva andre som følger retningslinjene gjør! 

Anonymkode: 8ce24...20f

Ja, for det virket jo kjempebra på Hurtigruta.

Anonymkode: cb0c7...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det ganske ødeleggende for psyken å gå rundt og hate alle? Det eneste du gjør er å gjøre livet surt for deg selv. Å "banke vett i folk" funker ikke når du er over barnehagealder. Hvis du kjefter og smeller på folk, kaller dem stygge ord og hater, vil folk bare le av deg. Ingen er redd for slike som dere. 

Anonymkode: 09196...94c

Handler ikke om å gjøre folk redde for meg. Det er jo de som er farlig og ikke jeg! Har ingen behov for å gjøre noen redde for meg, for de trenger å vite at de er en fare for de rundt seg. Ikke bare meg som er en ubetydelig fremmed som kan være uheldig å møte på dem på butikken, men de er en fare for familien sin og alle de er glade i. Det er det ikke mange som tenker over eller velge å ikke tenke på, for å rettferdigjøre sine egoistiske handling. 
Det er faktisk slik at voksne folk trenger en påminnelse og det å være snill og hyggelig fungerer tydeligvis ikke. For det er jo slik politikerne er og har det funket? Absolutt ikke! Dersom Bent Høie sto å sa det rett ut at du kan drepe familien din med dine handlinger, din gamle mor eller oldemor's liv ligger i dine hender på grunn av dine egoistiske handlinger.
Om Høie sier at de som reiser og pådrar seg smitte vil få 0 støtte fra NAV, mister lønn og vil få en bot. Så hadde det ikke vært så mange som hadde reist i sommer. 
For det å være snill fungerer tydeligvis ikke!! Bare se på smitten nå, alle som har vært på hurtigruten og til Spania, som nå har skapt et problem for alle oss som har vett nok til å holde oss hjemme. Hvorfor tror du det ble slik? Jo fordi politikerne har vært for snille og snakket med babystemme til folk.

Dessuten så går jeg ikke rundt å hater alle og jeg tenker ikke over at jeg er imot turister og skulle ønske de ikke var her til daglig. Fordi jeg holder meg langt unna dem og de er ikke en del av min hverdag. det å kjenne på et intenst hat de få minuttene det tar meg å skrive et innlegg, er ikke det samme som å "gå rundt å hate alt og alle hele tiden". 

Anonymkode: 9d857...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men så lenge man har fulgt offentlige retningslinjer - er det god nok grunn til å hetse og henge ut?

Kritiser reglene og myndighetene. Men slutt å lage egne koronaregler, og hets de som ikke følger dem. 

Anonymkode: 2056e...f10

Du vet, retningslinjer er nettopp det, retningslinjer. En pekepinne på hva man burde gjøre. Man kan fortsatt gjøre mer! 

Si dette til Amerikanerne som velger å høre på Trump bare fordi han er president. 
Det er lov å tenke bittelitt selv også og å ta ansvar for egne handlinger! Du MÅ ikke bare gjøre det FHI anbefaler, du kan fortsatt ta valg for deg selv, men da må du også stå for dem. Samme om det da er å gjøre mer eller mindre enn det som er anbefalt. 

Anonymkode: 9d857...abd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men så lenge man har fulgt offentlige retningslinjer - er det god nok grunn til å hetse og henge ut?

Kritiser reglene og myndighetene. Men slutt å lage egne koronaregler, og hets de som ikke følger dem. 

Anonymkode: 2056e...f10

Jeg er ikke for hetsing av noen.

Men jeg kan kritisere og bli både sint og oppgitt over at folk ikke evner å tenke selv. Men nå ser men jo hvordan det går da... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som insisterer på at å følge regelverket bokstav gir de smittespredningsrett og ansvarsfrihet, er ikke det spott bedre enn hysterikerne.

Anonymkode: d6577...22f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet, retningslinjer er nettopp det, retningslinjer. En pekepinne på hva man burde gjøre. Man kan fortsatt gjøre mer! 

Si dette til Amerikanerne som velger å høre på Trump bare fordi han er president. 
Det er lov å tenke bittelitt selv også og å ta ansvar for egne handlinger! Du MÅ ikke bare gjøre det FHI anbefaler, du kan fortsatt ta valg for deg selv, men da må du også stå for dem. Samme om det da er å gjøre mer eller mindre enn det som er anbefalt. 

Anonymkode: 9d857...abd

Det blir vel ikke akkurat treffende å sammenligne FHI med Trump??
FHI består av fagfolk, og ja selv om de kan ta feil de også, og helt sikkert har gjort det, er iallfall det de sier basert på både fagkunnskap, og formodentlig har de et ønske om å gjøre situasjonen minst mulig belastende for folk flest, samtidig som de innser at man må ta flere hensyn.
Trump har null kvalifikasjoner og null peiling på det han uttaler seg om, men han uttaler seg friskt allikevel og tror han vet bedre enn alle fagfolk, og motivasjonen hans er utelukkende å oppnå personlige fordeler, slik som gjenvalg og økonomisk gevinst for seg selv og familien.

Anonymkode: 971b9...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel ikke akkurat treffende å sammenligne FHI med Trump??
FHI består av fagfolk, og ja selv om de kan ta feil de også, og helt sikkert har gjort det, er iallfall det de sier basert på både fagkunnskap, og formodentlig har de et ønske om å gjøre situasjonen minst mulig belastende for folk flest, samtidig som de innser at man må ta flere hensyn.
Trump har null kvalifikasjoner og null peiling på det han uttaler seg om, men han uttaler seg friskt allikevel og tror han vet bedre enn alle fagfolk, og motivasjonen hans er utelukkende å oppnå personlige fordeler, slik som gjenvalg og økonomisk gevinst for seg selv og familien.

Anonymkode: 971b9...397

Unødvendig pirking. Kan nå si Trump og Erna da, og Erna' anbefalinger kommer fra FHI. Men tittel og status er så viktig for deg, bytt FHI med Erna, fornøyd?

Anonymkode: 9d857...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er ikke for hetsing av noen.

Men jeg kan kritisere og bli både sint og oppgitt over at folk ikke evner å tenke selv. Men nå ser men jo hvordan det går da... 

Kritisere og bli oppgitt fordi folk lever innenfor retningslinjene gitt fra myndighetene?

Personlig mener jeg røyking og alkohol burde vært forbudt - det koster helsevesenet milliarder hvert år, og gjør at andre må stå i helsekø. Men kritiserer ikke de som holder på med slikt likevel. I og med at vi bor i et land der det er fullt lovlig. Da er det en politisk diskusjon. Ikke en personlig. 

Anonymkode: 2056e...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritisere og bli oppgitt fordi folk lever innenfor retningslinjene gitt fra myndighetene?

Personlig mener jeg røyking og alkohol burde vært forbudt - det koster helsevesenet milliarder hvert år, og gjør at andre må stå i helsekø. Men kritiserer ikke de som holder på med slikt likevel. I og med at vi bor i et land der det er fullt lovlig. Da er det en politisk diskusjon. Ikke en personlig. 

Anonymkode: 2056e...f10

Som jeg har skrevet flere ganger, man må kunne tenke selv. Alle skjønner at det er viktig med avstand osv, og det er bare å se på der turistene strømmer til. Totalt uvettige mange steder. Ærlig talt

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Som jeg har skrevet flere ganger, man må kunne tenke selv. Alle skjønner at det er viktig med avstand osv, og det er bare å se på der turistene strømmer til. Totalt uvettige mange steder. Ærlig talt

Jeg er mot brudd på retningslinjene, herunder avstandsreglene. Om noe mener jeg man er for slappe i Norge.

Jeg ser ingen grunn til å kritisere utenlandsferie i grønne land. Så lenge alle retningslinjer under, og etter, ferieturen overholdes.

Det er hets mot de som etterlever retningslinjene jeg mener er helt meiningsløs. 

Anonymkode: 2056e...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mot brudd på retningslinjene, herunder avstandsreglene. Om noe mener jeg man er for slappe i Norge.

Jeg ser ingen grunn til å kritisere utenlandsferie i grønne land. Så lenge alle retningslinjer under, og etter, ferieturen overholdes.

Det er hets mot de som etterlever retningslinjene jeg mener er helt meiningsløs. 

Anonymkode: 2056e...f10

Jeg skjønner bare ikke greia med at en må til utlandet. Det er turister som er blitt smittet i såkalte grønne land. Flere

Akkurat som å måtte slippe turister inn. Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal være som vanlig når vi er midt i en pandemi. Jeg fatter det ikke. Italia advarte Norge, men jeg får bare konkludere med at folk tåler lite motgang og endringer i sine gode liv. Jeg syns det er trist

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg skjønner bare ikke greia med at en må til utlandet. Det er turister som er blitt smittet i såkalte grønne land. Flere

Akkurat som å måtte slippe turister inn. Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal være som vanlig når vi er midt i en pandemi. Jeg fatter det ikke. Italia advarte Norge, men jeg får bare konkludere med at folk tåler lite motgang og endringer i sine gode liv. Jeg syns det er trist

Det er din personlige mening. Ikke myndighetene og FHI sin mening. Ikke de fleste nordmenn sin mening. 

Du må gjerne ha meninger om politiske retningslinjer. Og debattere med et politisk utgangspunkt. 

Men hets, (eller sagt på en annen måte -  "tenke selv" kommentarer), hører ingen steds hjemme. 

Jeg er så vanvittig lei av mobbingen mange av dere bedriver her inne i disse dager, basert på egen, personlig og irrasjonell frykt. 

Anonymkode: 2056e...f10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts mister absolutt all troverdighet når han selv hetser andre ved å kalle de hysterikere allerede i tittelen.

Anonymkode: d6577...22f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er din personlige mening. Ikke myndighetene og FHI sin mening. Ikke de fleste nordmenn sin mening. 

Du må gjerne ha meninger om politiske retningslinjer. Og debattere med et politisk utgangspunkt. 

Men hets, (eller sagt på en annen måte -  "tenke selv" kommentarer), hører ingen steds hjemme. 

Jeg er så vanvittig lei av mobbingen mange av dere bedriver her inne i disse dager, basert på egen, personlig og irrasjonell frykt. 

Anonymkode: 2056e...f10

Irrasjonell frykt?  Den er ikke mye irrasjonell.

Å kalle kritikk mobbing hører ihvertfall ikke noe sted hjemme. Ta deg sammen. Dere som ikke takler kritikk og uenighet blir ofte veldig ufine og passiv aggressive har jeg sett her. Det sier vel sitt. Man må ikke finne på å kritisere noen, for da blir det jo selvsagt mobbing og hets, og så blir man krenka. Slutt bare 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig pirking. Kan nå si Trump og Erna da, og Erna' anbefalinger kommer fra FHI. Men tittel og status er så viktig for deg, bytt FHI med Erna, fornøyd?

Anonymkode: 9d857...abd

Ikke helt. Jeg anser Erna som relativt rasjonell og i stand til å ta faglige vurderinger med i betraktningen, i motsetning til Trump.
Og selv om begge nok har gjenvalg i tankene tror jeg ikke Erna er villig til å ødelegge hvem som helst eller hva som helst for å oppnå dette, igjen i motsetning til Trump.
For ordens skyld, jeg stemte ikke på Erna ved forrige stortingsvalg. Jeg anser heller ikke hennes synspunkter som den endelige og udiskutable sannheten. Men jeg har større tiltro til henne enn til både Trump og koronapolitiet på KG.

Anonymkode: 971b9...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet, retningslinjer er nettopp det, retningslinjer. En pekepinne på hva man burde gjøre. Man kan fortsatt gjøre mer! 

Si dette til Amerikanerne som velger å høre på Trump bare fordi han er president. 
Det er lov å tenke bittelitt selv også og å ta ansvar for egne handlinger! Du MÅ ikke bare gjøre det FHI anbefaler, du kan fortsatt ta valg for deg selv, men da må du også stå for dem. Samme om det da er å gjøre mer eller mindre enn det som er anbefalt. 

Anonymkode: 9d857...abd

Man kan alltids velge å gjøre mer på egne vegne, men det er ikke greit å hetse og latterliggjøre andre som ikke følger dine selvpålagte retningslinjer.

Anonymkode: 8ce24...20f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...