Gå til innhold

Så rart at alle hysterikerne fokuserer på nordmenn som drar til utlandet og hetser dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens ingen sier et eneste ord om de store hordene utenlandske turister som kommer til Norge. Det er liksom greit fordi det gir inntekter. Ikke så nøye med smitte da. Men nordmenn som drar til grønne land for å besøke foreldre, barn, kjæreste, neida, de er egoister, idioter, dere håper at kjæresten dumper dem, at familien kutter dem ut og at de og deres slekt blir syke og dør. Dere higer etter straff for dem og pålegger dem strengere regler enn myndighetene. 

Hvorfor er det ikke så nøye med alle turistene som kommer hit? Er ikke det mer uforsvarlig med alle disse? Man vet jo hvem nordmennene er, har deres personnummer og kan pålegge dem test og karantene. Man kan ikke kreve utlevert folk fra Tyskland, Kina, Canada osv og få dem til å oppgi nærkontakten sine i Norge, fordi norske myndigheter ikke har jurisdiksjon i andre land. Men så lenge turistene gir inntekter, er det helt greit,, ikke sant? Og nordmenn som fører pengene ut av landet på ferie skal hetses? Kan ikke dere innrømme at hetsen har utelukkende økonomisk begrunnelse?

Anonymkode: 09196...94c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange smittetilfeller har de forårsaket i Norge?

Anonymkode: cb0c7...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at de som er mest egoistisk også er dummere enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: 836d3...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange smittetilfeller har de forårsaket i Norge?

Anonymkode: cb0c7...daf

En del. Og ikke bare turister - vi har en svensk ferievikar som testet positivt her jeg bor. Hun jobber ved et sykehjem. På hurtigruta var det utenlandske ansatte som testet positivt, og i tillegg dreit i å varsle passasjerene om smitte. Men det er liksom greit? 

Anonymkode: 09196...94c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at de som er mest egoistisk også er dummere enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: 836d3...4fb

Statistikk på dette, takk. 

Anonymkode: 09196...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig lavmål her inne om dagen.

Man kan være uenige i myndighetenes retningslinjer, og FHI sine vurderinger, og diskutere politisk hva som er korrekt.

Men neida, debatten går på et særdeles lavt nivå. Der hver hysteriker har sin personlige kamp, og slenger om seg med påstander og hets uten å ha satt seg inn i faktum, gjerne påvirket av store overskrifter i VG. 

Det mest beskrivende for gruppen som holder på slik her inne nå er jo da de kunne trekke "innvandrere" inn i problematikken, da ble det virkelig liv i Koronaforumet igjen. 

Anonymkode: 2056e...f10

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

En del. Og ikke bare turister - vi har en svensk ferievikar som testet positivt her jeg bor. Hun jobber ved et sykehjem. På hurtigruta var det utenlandske ansatte som testet positivt, og i tillegg dreit i å varsle passasjerene om smitte. Men det er liksom greit? 

Anonymkode: 09196...94c

Som du sier, de var ikke turister. De har teknisk sett heller ikke brutt disse ufeilbarlige retningslinjene som så mange her mener er tilstrekkelige i alle situasjoner.

Anonymkode: cb0c7...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye hat mellom mennesker om dagen, og det synes jeg er mye verre enn selve koronaen. Hat fører blandt annet til krig ved flere tilfeller.

Hva skjedde med å ikke ha en svart/hvitt tenking, respektere hverandre selv om man er forskjellige, og være rause mot hverandre?

Så lenge folk følger smittevern anbefalingene så er det mer enn nok,.uansett om det er nordmenn som er hjemme i eget land, eller som drar på ferie til utlandet og følger regler/anbefalingene i landet de reiser til. Samme gjelder turister som kommer hit. 

Ingen har noen som helst rett på å diktere andre sine liv eller behov. Og det å komme med spydige/slemme kommentarer til hverandre er direkte ondskapsfullt. Det gagner ingen, og ting/corona situasjonen blir ikke noe bedre av det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tussi84 said:

Hva skjedde med å ikke ha en svart/hvitt tenking, respektere hverandre selv om man er forskjellige, og være rause mot hverandre?

Som man sier, min frihet slutter der din begynner. Når noen blåser i smittefare går det utover alle. Hvordan man forholder seg til en pandemi er ikke en privatsak.

Anonymkode: cb0c7...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns grensene burde vært stengt begge veier. Dette varer ikke for alltid, så det går an å leve litt i unntakstilstand uten at folk hyler og klager.

Jeg er ikke for hets av noen. Det er forskjell på hets og kritikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg syns grensene burde vært stengt begge veier. Dette varer ikke for alltid, så det går an å leve litt i unntakstilstand uten at folk hyler og klager.

Jeg er ikke for hets av noen. Det er forskjell på hets og kritikk. 

Da kan man kritisere myndighetene og FHI. Ikke de som reiser på en forsvarlig måte. 

Anonymkode: 2056e...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som man sier, min frihet slutter der din begynner. Når noen blåser i smittefare går det utover alle. Hvordan man forholder seg til en pandemi er ikke en privatsak.

Anonymkode: cb0c7...daf

Men det er ikke å blåse i smittefare å følge myndighetenes anbefalinger der man oppholder seg. Om jeg feks hadde dratt til Tyskland, så vet jeg at jeg måtte fulgt Tyskland sine regler og anbefalinger om smittevern. Hadde jeg dratt til Frankrike måtte jeg fulgt reglene der. Og er jeg i Norge følger jeg avstand anbefalingene ovenfor fremmende, sørger for god hånd hygiene, og er hjemme hvis jeg skulle bli syk.

Og hvis en person følger de reglene/anbefalingene som er i det landet de reiser til, så er sjansen for å bli smittet ikke særlig mye mer høyere enn i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Mens ingen sier et eneste ord om de store hordene utenlandske turister som kommer til Norge. Det er liksom greit fordi det gir inntekter. Ikke så nøye med smitte da. Men nordmenn som drar til grønne land for å besøke foreldre, barn, kjæreste, neida, de er egoister, idioter, dere håper at kjæresten dumper dem, at familien kutter dem ut og at de og deres slekt blir syke og dør. Dere higer etter straff for dem og pålegger dem strengere regler enn myndighetene. 

Hvorfor er det ikke så nøye med alle turistene som kommer hit? Er ikke det mer uforsvarlig med alle disse? Man vet jo hvem nordmennene er, har deres personnummer og kan pålegge dem test og karantene. Man kan ikke kreve utlevert folk fra Tyskland, Kina, Canada osv og få dem til å oppgi nærkontakten sine i Norge, fordi norske myndigheter ikke har jurisdiksjon i andre land. Men så lenge turistene gir inntekter, er det helt greit,, ikke sant? Og nordmenn som fører pengene ut av landet på ferie skal hetses? Kan ikke dere innrømme at hetsen har utelukkende økonomisk begrunnelse?

Anonymkode: 09196...94c

Hva mener du ingen? Eller er det mer hva DU fokusere på? Mange som snakker høyt om hvor dumt det er at mange ikke gir faen lenger og det inkludere turister, myndighetene osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tussi84 said:

Det er så mye hat mellom mennesker om dagen, og det synes jeg er mye verre enn selve koronaen. Hat fører blandt annet til krig ved flere tilfeller.

Hva skjedde med å ikke ha en svart/hvitt tenking, respektere hverandre selv om man er forskjellige, og være rause mot hverandre?

Så lenge folk følger smittevern anbefalingene så er det mer enn nok,.uansett om det er nordmenn som er hjemme i eget land, eller som drar på ferie til utlandet og følger regler/anbefalingene i landet de reiser til. Samme gjelder turister som kommer hit. 

Ingen har noen som helst rett på å diktere andre sine liv eller behov. Og det å komme med spydige/slemme kommentarer til hverandre er direkte ondskapsfullt. Det gagner ingen, og ting/corona situasjonen blir ikke noe bedre av det. 

Det positive med corona er at disse menneskene har blitt mere synlige. Det har vært antydninger til slik oppførsel i noen år, men det er først nå at allmenheten ser det, føler jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man kritisere myndighetene og FHI. Ikke de som reiser på en forsvarlig måte. 

Anonymkode: 2056e...f10

Jeg er lei av at folk ikke kan tenke selv. Nå ser vi resultater av det. Det er mye smitte nå! De får ikke en gang tak i alle passasjerene som var på cruiset. Og ja, jeg kritiserer regjeringen som jeg syns burde holdt grensene stengt også.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, SoWhat? said:

Jeg er lei av at folk ikke kan tenke selv. Nå ser vi resultater av det. Det er mye smitte nå! De får ikke en gang tak i alle passasjerene som var på cruiset. Og ja, jeg kritiserer regjeringen som jeg syns burde holdt grensene stengt også.

 

👆🙌

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot turistene også, de er jo like farlige som de som reiser til utlandet. 
Men hva mener du jeg skal gjøre da? Jeg kan ikke akkurat oppsøke et kinesisk forum og be dem om å hold seg hjemme! Mens KG er for Nordmenn og det er her man kan banke litt vett inni egoistene som reiser. 
Det er lite vits i å sitte å klage over turistene når de ikke er her. 

Jeg hater turistene og skulle ønske de ikke fikk kom hit i år. Hva jeg gjør? Jo jeg holder meg langt unna alle turistattraksjonene, campingplasser og plasser turistene henger. Ingen innenlandsreise på meg, fordi flyplassene er fulle av folk som har vært i utlandet og som er turister fra utlandet. 
Mener du jeg skal komme hit og å si "fuck turistene" også? Bare for å understreke at jeg er imot dem? Og hva hjelper nå det? For som sagt, turistene henger ikke på KG! 

Tenk deg litt om. Bare fordi folk ikke går rundt å banker opp, spytter på eller tar en Karen-moment på turister på gaten, så betyr de ikke at man er enig i at de er her! Noen folk har litt vett i hodet og oppfører seg som folk. 

Anonymkode: 9d857...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg regnes som «hysteriker» når det kommer til corona. Jeg er høygravid og sykdommen skremmer meg, samt at jeg er redd for å måtte føde alene om jeg eller samboer blir syk. Jeg løser det ved å holde meg mest mulig hjemme, og så får alle andre gjøre som de vil (ihht myndighetenes anbefalinger). Jeg kan jo ikke pålegge andre enn meg selv ekstra restriksjoner.

Anonymkode: 61250...3a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som man sier, min frihet slutter der din begynner. Når noen blåser i smittefare går det utover alle. Hvordan man forholder seg til en pandemi er ikke en privatsak.

Anonymkode: cb0c7...daf

Så lenge man forholder seg til retningslinjene som er gitt er det en privatsak, jo. Jeg er så lei av hetsen her inne - alle som blir latterliggjort og hånet fordi de ikke følger disse mye strengere selvpålagte retningslinene som folk her inne har laget for seg selv, og forventer at alle andre følger. Følg rådene fra fagfolk, og ikke legg dere opp i hva andre som følger retningslinjene gjør! 

Anonymkode: 8ce24...20f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...