Gå til innhold

Barn 2-3år, hvilke innesko i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sandaler? Crocks? Tøfler? Slike skinnsandaler osv, hva bruker dere?

Anonymkode: be29d...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skinnmokkasiner. Det anbefales ikke å bruke sko av noe slag inne. 

Anonymkode: 6a392...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må barnet ha innesko? Jeg bor i nordre del av landet og her er det riktig så kaldt om vinteren, men barnehagen har helt normal innetemperatur og forventer/ønsker ikke innesko. 

Anonymkode: 66187...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skinnmokkasiner. Det anbefales ikke å bruke sko av noe slag inne. 

Anonymkode: 6a392...5a7

Jo det gjør det. Vi fikk beskjed om at det beste er å bruke ecco sko på små føtter.

Anonymkode: 4690f...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo det gjør det. Vi fikk beskjed om at det beste er å bruke ecco sko på små føtter.

Anonymkode: 4690f...53a

Beskjed fra skobutikken? Ortopeder anbefaler ikke sko

Anonymkode: 6a392...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må barnet ha innesko? Jeg bor i nordre del av landet og her er det riktig så kaldt om vinteren, men barnehagen har helt normal innetemperatur og forventer/ønsker ikke innesko. 

Anonymkode: 66187...34b

Her kreves det av brannhensyn. Sånn at de slipper å ta på sko om de må ut. Og anbefales for å unngå at de sklir og slår seg inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beskjed fra skobutikken? Ortopeder anbefaler ikke sko

Anonymkode: 6a392...5a7

Beskjed fra barnehagen som har samarbeidet med fysioterapeut i flere tilfeller.

Anonymkode: 4690f...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår toåring skal ha sandaler fra i sommer med som innesko. En del barnehager ønsker innesko i tilfelle brann/brannøvelse bla. 

Vår toåring har behov for ekstra støtte for ankel/fot, så sender derfor ikke med tøfler. Dette etter anbefaling av vår fysio. 

Anonymkode: 7b608...d59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Her kreves det av brannhensyn. Sånn at de slipper å ta på sko om de må ut. Og anbefales for å unngå at de sklir og slår seg inne.

Ingen som har innesko her, så vidt eg veit. Har ikkje sett nokon med innesko på avdelinga. Sokkar med antiskli er vel greitt å ha. Korleis gjer dei det med påkledning midt på vinteren, eller har dei ikkje brannøving da? 🙂 

Anonymkode: 30bc0...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ecco sandaler. Syns det blir for tett med tøfler/skinnsokker.

Anonymkode: af505...ce7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen som har innesko her, så vidt eg veit. Har ikkje sett nokon med innesko på avdelinga. Sokkar med antiskli er vel greitt å ha. Korleis gjer dei det med påkledning midt på vinteren, eller har dei ikkje brannøving da? 🙂 

Anonymkode: 30bc0...831

De har ikke brannøving om vinteren nei. Men i begge barnehagene vi har har vært i (ulike kommuner) har det vært krav om innesko med tanke på brann. Og skulle det brenne er jeg sikker på de fort kommer seg inn i et annet hus. Tenker det er viktigere med sko enn ytterklær den tiden de må være ute. Mye lettere å røske med seg x antall jakker enn rette sko til alle sammen heller. Men sikkert ulikt hvordan tenker ulike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes innesko. Jeg tenker det også er veldig mye mer hygienisk jeg da! Tenkt å gå inn på sokkelessen på do, hvor x antall unger (gutter) tisser og skvetter på gulvet. Så går vi på sokkene oppå det... og matrester, plastelina med mer så blir vel sokkene temmelig skittne i løpet av en dag? Garderoben hvor man går ut og inn med sko. 
 

så her brukes åpne sandaler, gjerne viking eller ecco.

Anonymkode: 757a2...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble anbefalt sandaler når vi kjøpte til barnehagestart nå. Skinntøfler kunne fort bli varmt, og crocs gir ikke noe støtte. 

Personlig ville jeg hatt et par barfotsko da jeg mener at barn bør bruke den naturlige muskulaturen i beina sine, dessverre har det vist seg vanskelig å få tak i.

Anonymkode: 28a5c...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfler og skinntøfler blir velding varme. Spesielt på vinteren når barna ofte går i ullsokker. Fort gjort at de da er fuktig/klamme på beina når man skal ut og da blir det fort kaldt.

Anbefaler sandaler med god støtte. Gulvene inne er ofte glatt, og det er ikke gøy å dra med ut en haug med ungene som går i sokkene når det er 5 minus ute...

Anonymkode: f7a55...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tøfler og sånne skinnsko er altfor varmt så føttene blir klamme. Crocs er deilig på foten, men barna må krølle tæra en del for at den skal sitte på når de tar et skritt, selv med den bak hælen. Jeg anbefaler vanlige sandaler. Lette å ta på, luftige, faller ikke av.

Anonymkode: 743b8...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her brukes innesko. Jeg tenker det også er veldig mye mer hygienisk jeg da! Tenkt å gå inn på sokkelessen på do, hvor x antall unger (gutter) tisser og skvetter på gulvet. Så går vi på sokkene oppå det... og matrester, plastelina med mer så blir vel sokkene temmelig skittne i løpet av en dag? Garderoben hvor man går ut og inn med sko. 
 

så her brukes åpne sandaler, gjerne viking eller ecco.

Anonymkode: 757a2...a43

Korleis kan sko vere meir hygienisk enn sokkar? Sokkar toler ein runde i vaskemaskin på vanlig vaskeprogram. Eg vaskar sokkane til jenta mi kvar dag, gjerne oftare (har med sokke-skift i barnehagen). Korleis vaskar du sandalane? 🙂

Anonymkode: 30bc0...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det gjør det. Vi fikk beskjed om at det beste er å bruke ecco sko på små føtter.

Anonymkode: 4690f...53a

Hvorfor ecco? Dette er ett merke som aldri har passet mine barn.

Ingen av mine har brukt i bhg, kun på skole (mye skitnere inne).

Anonymkode: ccc97...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korleis kan sko vere meir hygienisk enn sokkar? Sokkar toler ein runde i vaskemaskin på vanlig vaskeprogram. Eg vaskar sokkane til jenta mi kvar dag, gjerne oftare (har med sokke-skift i barnehagen). Korleis vaskar du sandalane? 🙂

Anonymkode: 30bc0...831

Jeg tviler på at de i barnehagen følger med på å skifte sokker etter dobesøk feks. Sandaler blir jo ikke fuktig på foten av urindråper på gulvet tenkte jeg på. Sandaler går fint an å vaske av og sprite under, null problem. Heller det en å la barnet gå med fuktige sokker, sokker full av matrester, plastelina med mer. Jobbet i barnehage mange år, aldri om jeg ville gått på sokkelesten. 

Anonymkode: 757a2...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...