Gå til innhold

Haha, så noen med munnbind og visir på butikken Istad... 😂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt anvendt FFP3-maske og visir burde vært gjort obligatorisk utendørs og i alle bygninger utenfor hjemmet allerede i mars. Det er imidlertid fortsatt ikke for sent å innføre dette påbudet. Dette burde lovfestes straks med streng straff for brudd. De som har tatt smittefaren mest på alvor, er Filippinene, der det er innført portforbud og tillatelse til avliving umiddelbart av alle som bryter portforbudet. Ennå sier legene nå at dette ikke er strengt nok. Vi må gå foran med strenge regler også her til lands!

Anonymkode: abe42...087

Det er ikke akkurat overflod av slike masker i omløp, så de bør nok forbeholdes dem som faktisk trenger dem, altså helsepersonell. Kostbare er de også, og kan ikke brukes flere dager på rad.

Anonymkode: b7ee6...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Newsflash! Det handler ikke om munnbind, men om visir...

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Men da burde du jo ha tydeliggjort det i hi! Dessverre hjelper det ikke din sak! Du burde ikke latterliggjøre folk uansett! Og damen du så gjør sikkert sånn som meg - vasker telefonen når hun kommer hjem!

Anonymkode: 930ca...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akkurat overflod av slike masker i omløp, så de bør nok forbeholdes dem som faktisk trenger dem, altså helsepersonell. Kostbare er de også, og kan ikke brukes flere dager på rad.

Anonymkode: b7ee6...730

Slike munnbind bør likevel kreves og skiftes hyppig. De som ikke har råd eller kke får tak i slike, må holde seg hjemme.

Anonymkode: abe42...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slike munnbind bør likevel kreves og skiftes hyppig. De som ikke har råd eller kke får tak i slike, må holde seg hjemme.

Anonymkode: abe42...087

Litt vanskelig å komme seg på jobb, da, om man ikke får tak i en slik maske. Tror ikke arbeidsgivere synes noe særlig om dét.

Anonymkode: b7ee6...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å komme seg på jobb, da, om man ikke får tak i en slik maske. Tror ikke arbeidsgivere synes noe særlig om dét.

Anonymkode: b7ee6...730

Det spiller ingen rolle. Første prioritet må uansett være å hindre ar smitten sprer seg. Smitteverntiltak hindrer også annen smitte, og korrekt bruk av det sikreste munnbindet samt visir bør derfor gjøres obligatorisk utenfor hjemmet for alltid. Om påbudet skal utvides til også å gjelde i hjemmene, bør diskuteres.

Anonymkode: abe42...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle. Første prioritet må uansett være å hindre ar smitten sprer seg. Smitteverntiltak hindrer også annen smitte, og korrekt bruk av det sikreste munnbindet samt visir bør derfor gjøres obligatorisk utenfor hjemmet for alltid. Om påbudet skal utvides til også å gjelde i hjemmene, bør diskuteres.

Anonymkode: abe42...087

Man kan forhindre spredning uten å pålegge befolkningen å bære FFP3-masker. Snakk om å skyte spurv med kanon.

Anonymkode: b7ee6...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan forhindre spredning uten å pålegge befolkningen å bære FFP3-masker. Snakk om å skyte spurv med kanon.

Anonymkode: b7ee6...730

Poenget er å optimalisere tiltakene mot smittespredning. I så måte er kun det beste godt nok, og det må lovfestes for alltid.

Anonymkode: abe42...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visir er smart! Det er enkelt å rengjøre, holder evt smitte borte fra hele ansiktet, samt at man med mindre sannsynlighet tar seg i ansiktet og så på andre steder.

Anonymkode: 22425...c57

øh, hjelper ikke om man har vært i butikken og f.eks fått smitte på hendene via betalingsautomaten f.eks. Eller dørhåndtaket på døra til legesenteret e.l. Da bringer man smitten med seg hjem. Og jeg tviler på at folk går med visir hjemme. 

Anonymkode: 8b5b2...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dævendøtte skrev:

Jeg har gått inn på en butikk (hadde et høyst nødvendig ærend) og brukte da visir og hansker. Hadde ikke munnbind tilgjengelig, er et par måneder siden. Hadde vel og merke ikke mobilen med inn og tok ikke på andre varer enn de jeg skulle ha. 

Skulle jeg bli syk, vil det gå utover jobben min og jeg har en butikk som virkelig har hatt en oppsving i koronatiden, for meg er de ansatte og lettjente penger viktigere enn hva noen synes om visiret mitt ;) Og gir jeg noen en god latter pga dette, så er det bare hyggelig. Så kan jeg heller le hele veien til banken, frisk som en fisk. 

Nå har jeg byttet ut visiret med munnbind og bruker det uten tanke på hva andre tenker og synes. Folk holder i tillegg så mye mer avstand om jeg har munnbind ;) 

vet ikke om du har familie, men det hjelper ikke om ikke familien din er like nøye med smittevern. Lett å glemme alle tiltakene. Og ellers, holder du avstand til ansatte, vasker du hender med en gang du kommer hjem, vasker dørhåndtak og brytere daglig osv? Bare det å taste pinkoden på betalingsautomater er jo risky sånn sett.. Jeg tror mange lurer seg selv ved å bruke munnbind fordi de glemmer alle andre måter å bli smittet på. Det blir litt håpløst iom at viruset kan ligge på plast i 70t, blir værende i lufta i heisen i div timer osv. Så er ganske avslappet ifh smittevern. Er obs på håndvask, men glemmer ofte å ta på hansker om jeg bruker handlekurv i butikken. Glemmer å desinfisere mobilen og slenger ofte handlevarene på kjøkkenbenken. 

Anonymkode: 8b5b2...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

øh, hjelper ikke om man har vært i butikken og f.eks fått smitte på hendene via betalingsautomaten f.eks. Eller dørhåndtaket på døra til legesenteret e.l. Da bringer man smitten med seg hjem. Og jeg tviler på at folk går med visir hjemme. 

Anonymkode: 8b5b2...adf

Da bruker man antibac i tillegg. Det er ikke enten det ene eller det andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke om du har familie, men det hjelper ikke om ikke familien din er like nøye med smittevern. Lett å glemme alle tiltakene. Og ellers, holder du avstand til ansatte, vasker du hender med en gang du kommer hjem, vasker dørhåndtak og brytere daglig osv? Bare det å taste pinkoden på betalingsautomater er jo risky sånn sett.. Jeg tror mange lurer seg selv ved å bruke munnbind fordi de glemmer alle andre måter å bli smittet på. Det blir litt håpløst iom at viruset kan ligge på plast i 70t, blir værende i lufta i heisen i div timer osv. Så er ganske avslappet ifh smittevern. Er obs på håndvask, men glemmer ofte å ta på hansker om jeg bruker handlekurv i butikken. Glemmer å desinfisere mobilen og slenger ofte handlevarene på kjøkkenbenken. 

Anonymkode: 8b5b2...adf

Slapp av, jeg tar alle forholdregler som finnes, ikke tenk på det. For meg er det krise om jeg skulle bli smittet og syk, jobben går foran det meste. Har munnbind, håndsprit og hansker i bilen, alltid beredt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Visir er smart! Det er enkelt å rengjøre, holder evt smitte borte fra hele ansiktet, samt at man med mindre sannsynlighet tar seg i ansiktet og så på andre steder.

Anonymkode: 22425...c57

Men dugger.

Anonymkode: c438f...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2020 den 6.47, AnonymBruker skrev:

øh, hjelper ikke om man har vært i butikken og f.eks fått smitte på hendene via betalingsautomaten f.eks. Eller dørhåndtaket på døra til legesenteret e.l. Da bringer man smitten med seg hjem. Og jeg tviler på at folk går med visir hjemme. 

Anonymkode: 8b5b2...adf

Du er ikke så god på smittevern, du? Hørt om håndvask og/eller håndsprit? 

Anonymkode: 1d53e...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Hva slags type munnbind er dette? Dette har jeg aldri hørt om, selv om jeg har brukt munnbind gjennom hele dagen på jobb i over 20 år. 

Anonymkode: b7ee6...730

Allergitypen. 

Anonymkode: 1d53e...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...