Gå til innhold

Haha, så noen med munnbind og visir på butikken Istad... 😂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så morsomt. Personen kan ha vært i risikosonen. Visir skal brukes ved hoste på sykehus. Og folk hoster jo i butikken også. 

Anonymkode: 6b808...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor får man tak i gassmaske? Kanskje det var lettere å få tak i enn det munnbind var en periode.

Anonymkode: 860a3...f0b

https://www.biltema.no/bygg/verneutstyr/beskyttelsesmasker/beskyttelsesmaske-7551-2000040037

Sammen med

https://www.biltema.no/bygg/verneutstyr/beskyttelsesmasker/partikkelfilter-755-p3-r-2-stk-2000040038

gir den like god beskyttelse som FFP3-maskene som nå om dagen er reservert for det mest utsatte sykehuspersonalet.

Anonymkode: ce014...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det morsomme her er jo ikke at hun brukte visir på butikken. Hun prøver bare å beskytte seg selv. Det morsomme er at hun bruker hansker, men samtidig tar på mobilen sin før hun tar varene hun skal ha. Da er jo poenget helt borte. 
Lurer også på om de som velger å bruke hansker på butikken vasker varene sine når de kommer hjem - ikke bare frukt og grønt slik de fleste vanligvis gjør uansett, men også hermetikk, tørrvarer og ting som er pakket i plast. Ellers er det jo ganske poengløst å bruke hansker også 🤷🏻‍♀️ 
Her om dagen så jeg en dame på butikken med munnbind over munnen (men ikke nesa) og bare ei hanske. Varene tok hun med begge hender, og begge hendene var stadig opp i fjeset for å fjerne hårstrå eller bare klø. Smittevern er en fin ting, og jeg har forståelse for at man gjør det man kan for å beskytte seg selv og sine kjære - men da bør man også sette seg ordentlig inn i det. 

Anonymkode: 23915...ae3

Det ser jo helt idiotisk ut med munnbind under nesen. Da kan de bare droppe munnbindet. Det har ingen funksjon når det bæres på den måten. Det er lit tyngre å puste i munnbind og brilleglassene dugger, men det har en funksjon når det bæres på riktig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk overskrift som sier mer om TS enn den som gikk med visir og munnbind! Du burde skamme deg som narr av en person som tar ansvar, enten for egen eller omverden sin helse! Hadde alle gjort som henne så hadde vi stoppet eller redusert smitten veldig. 

Anonymkode: 384da...cc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk overskrift som sier mer om TS enn den som gikk med visir og munnbind! Du burde skamme deg som narr av en person som tar ansvar, enten for egen eller omverden sin helse! Hadde alle gjort som henne så hadde vi stoppet eller redusert smitten veldig. 

Anonymkode: 384da...cc5

Jeg skammer meg mer ikke, men jeg reiser selvsagt ikke utenlands og jeg går med maske... hva mer tenker du eventuelt at jeg skal foreta meg? 

Visir er jo komisk uansett da...?

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skammer meg mer ikke, men jeg reiser selvsagt ikke utenlands og jeg går med maske... hva mer tenker du eventuelt at jeg skal foreta meg? 

Visir er jo komisk uansett da...?

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Rettelse: jeg skammer meg ikke *

Anonymkode: 88d81...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om han er i karantene og bærer munnbind for være sikker på å ikke smitte deg, er det like teit da også? Munnbind er mest for å ikke smitte andre selv om det selvfølgelig også gir bæreren noe beskyttelse mot smitte.

Jeg tror vi alle snart får beskjed om å bruke munnbind på busser og tog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skammer meg mer ikke, men jeg reiser selvsagt ikke utenlands og jeg går med maske... hva mer tenker du eventuelt at jeg skal foreta meg? 

Visir er jo komisk uansett da...?

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Jeg forventer at voksne mennesker ikke latterliggjør personer som tar ansvar for sin egen, og min og din helse! Sånne som deg gjør kanskje at en som har symptomer dropper munnbindet hvis han eller hun må en tur på butikken, i redsel for å bli latterliggjort og gjort narr av. Idioter bør noen ganger beskyttes mot seg selv. 

Anonymkode: 384da...cc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Hva om han er i karantene og bærer munnbind for være sikker på å ikke smitte deg, er det like teit da også? Munnbind er mest for å ikke smitte andre selv om det selvfølgelig også gir bæreren noe beskyttelse mot smitte.

Jeg tror vi alle snart får beskjed om å bruke munnbind på busser og tog.

Newsflash! Det handler ikke om munnbind, men om visir...

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Newsflash! Det handler ikke om munnbind, men om visir...

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Newsflash... 😂

Munnbind og visir står det i overskriften du selv har skrevet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje tilhører hun en høyrisikogruppe. I så fall har hun gjort det eneste riktige for å beskytte seg selv. Munnbind alene beskytter i liten grad den som bruker det. Med visir i tillegg reduserer man faren til en brøkdel siden bare de aller minste og letteste dråpene kan nå ansiktet.

Anonymkode: ce014...c44

Dette er ikke riktig. Det finnes forskjellige typer munnbind. Noen beskytter bare dem rundt deg, altså holder de selv beskyttet KUN dersom samtlige rundt deg også bruker det. Noen beskytter kun deg, men du kan smitte andre. Også finnes det munnbind som både beskytter deg og de rundt deg. 

 

Anonymkode: fe0f5...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det du så på butikken er mindre oppsiktsvekkende enn det jeg så på butikken i går: 

En godt voksen mann tok på massevis av varer rett foran kassa (tyggegummi, halspastiller o.l.). Han sto foran meg i køen. Rett før han skulle betale, presterte han å slikke seg på fingertuppene. Sikkert gammel vane fordi han var vant til å betale med pengesedler. Men da jeg så han slikke seg på de samme fingrene han hadde brukt til å ta på en hel masse ting, ble jeg nesten kvalm. Sa ingenting, men.... 

 

Anonymkode: fe0f5...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Newsflash... 😂

Munnbind og visir står det i overskriften du selv har skrevet. 

Selveid er visst velleid  😛

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor deler butikken ut gratis visir 

Anonymkode: ef83b...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke riktig. Det finnes forskjellige typer munnbind. Noen beskytter bare dem rundt deg, altså holder de selv beskyttet KUN dersom samtlige rundt deg også bruker det. Noen beskytter kun deg, men du kan smitte andre. Også finnes det munnbind som både beskytter deg og de rundt deg. 

 

Anonymkode: fe0f5...930

Hva slags type munnbind er dette? Dette har jeg aldri hørt om, selv om jeg har brukt munnbind gjennom hele dagen på jobb i over 20 år. 

Anonymkode: b7ee6...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Honey Dew said:

Det ser jo helt idiotisk ut med munnbind under nesen. Da kan de bare droppe munnbindet. Det har ingen funksjon når det bæres på den måten. Det er lit tyngre å puste i munnbind og brilleglassene dugger, men det har en funksjon når det bæres på riktig vis.

Det er strengt tatt snakking, hosting og slikt som skaper mest dråper, ikke pusting gjennom nesa. Det er mye verre når folk tar bort munnbindet mens de prater. De som virkelig ikke har skjønt det tar det tom. bort når de hoster.

Anonymkode: ce014...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke riktig. Det finnes forskjellige typer munnbind. Noen beskytter bare dem rundt deg, altså holder de selv beskyttet KUN dersom samtlige rundt deg også bruker det. Noen beskytter kun deg, men du kan smitte andre. Også finnes det munnbind som både beskytter deg og de rundt deg.

Anonymkode: fe0f5...930

Munnbind beskytter nesten alltid hovedsaklig andre, men de beste kirurgiske munnbindene kan også beskytte den som bærer det. Ansiktsmasker er derimot hovedsaklig laget for å beskytte den som bruker den. De uten ventil stopper smitte begge veier, mens de med ventil hovedsaklig beskytter den som bruker den.

Munnbind: 250px-A_surgical_mask_(2017).jpg

Ansiktsmaske uten ventil: 250px-N95mask.jpg

Anonymkode: ce014...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får ha på seg hva de vil for meg, jeg bryr meg ikke. Jeg kommer ikke til å bruke munnbind før det blir pålagt. 

Bor i Nord-Norge, nesten ingen smittede i kommunen (var noen i mars), ingen døde.

Har ikke sett en eneste person med munnbind her (eller visir for den del). Tenker at vask/spriting av hender, holde avstand, unngå håndhilsing/klemming (unntatt de nærmeste) samt holde seg hjemme om man føler seg syk er evig nok tiltak.  

Anonymkode: ac34f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Altså , kanskje kommentaren min var litt ''harsh'', men synes at folk skal kan slutte å latterligjøre folk som bruker masker i Norge snart... Pandemien har vart i vel 4 måneder nå, og folk bør ikke være overrasket av å se dette nå.

 

Noen er så godt som død om de får dette viruset, derfor er det litt hån at folk skal le og peke når hvis man MÅ et ærend eller noe.

 

La meg se... Hvilke land er det som ikke anbefaler masker? Sudan, Hviterussland... tror det var det...

føles flott å være på den lista med gitt : )

Anonymkode: 2df40...624

Det morsomme her er at etter snart fire måneder har dere fortsatt ikke forstått at munnbind gjør fint lite for å hindre den som bruker det fra å bli smittet av andre. Munnbind er designet for å hindre den som bruker det fra å smitte andre, forutsatt at det har god passform, sitter tett på ansiktet og er produsert av et materialet tett nok til ikke å slippe igjennom smitteemner. I dette tilfellet virus som er ca. 10 ganger mindre enn bakterier. Visiret butikk-kunden benyttet er mer effektivt for å hindre henne i å bli smittet da det stopper større mengde smitteemner fra å treffe henne i ansiktet, men har ingen effekt på om hun smitter andre, det henger løst og stopper ingen smitte fra å spre seg hver gang hun puster ut. Nå tilsier beskrivelsen din at hun gir blanke i om hun smitter andre ettersom hun piller på diverse varer i butikk og på din egen telefon om hverandre med de samme hanskene. Hadde hun brydd seg om andre ville hun latt være å røre ting, eller eventuelt byttet hansker og vasket hendene mellom hveser ting hun berørte i butikken. En får håpe hun ikke er smittet, er hun har hun utvilsomt spredd smitte i den butikken.

Anonymkode: 940f2...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skammer meg mer ikke, men jeg reiser selvsagt ikke utenlands og jeg går med maske... hva mer tenker du eventuelt at jeg skal foreta meg? 

Visir er jo komisk uansett da...?

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Korrekt anvendt FFP3-maske og visir burde vært gjort obligatorisk utendørs og i alle bygninger utenfor hjemmet allerede i mars. Det er imidlertid fortsatt ikke for sent å innføre dette påbudet. Dette burde lovfestes straks med streng straff for brudd. De som har tatt smittefaren mest på alvor, er Filippinene, der det er innført portforbud og tillatelse til avliving umiddelbart av alle som bryter portforbudet. Ennå sier legene nå at dette ikke er strengt nok. Vi må gå foran med strenge regler også her til lands!

Anonymkode: abe42...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...