Gå til innhold

Haha, så noen med munnbind og visir på butikken Istad... 😂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden denne bruken av munnbind øker nå i disse ferie-avslutt-tider, hadde jeg nok først og fremst tenkt at dette var noen som var redd de skulle være bærere av smitte etter en tur til utlandet/over grensen, og bar dette for å være sikker på å ikke smitte andre. Det synes jeg er flott. . Forhåpentligvis er dette ikke, en som har corona, og er ute og surrer likevel.

Jeg synes også det er flott at noen , av frykt for corona, tørr gå ut med munnbind. Det gjør det lettere for andre også å tørre. Både de som tror de kan bli smittet, og de som er redd for at de kan  smitte andre og ønsker å være forsiktige.

At munnbind ikke brukes riktig, bør ikke bli et problem. Så vidt jeg har forstått, er det nå laget infovideoer også om dette, på lik linje med infoen om hvordan vi skal vaske og antibace hendene våre . Munnbindbruk er mye lettere å få til riktig enn riktig håndvask, så det skal nok gå bra. 

Munnbind med visir, har jeg kun sett i salg på ebay, lurer jammen på om jeg skal bestille.

Anonymkode: 860a3...f0b

For all del, kjør på 👍

Man ler av den ene personen man ser med visir, men man ler ikke dersom det er flere som går sånn  :) Kanskje hun var trendsetter? Hvem vet  :)

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å gå med munnbind når jeg skal på høyskolen igjen. Jeg skal opereres 2 uker etter at vi starter, så jeg KAN IKKE bli syk! 

Anonymkode: 31976...abf

Uavhengig av operasjonen din bør du gå med munnbind på campus og i det offentlige rom. Lykke til med operasjonen btw  :)

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som går med hjelm? 

Her jeg bor har det ikke vært smittetilfeller på flere mnd. Men jeg ser stadig folk med munnbind. 

Hvis de er så redde er det rart de ikke heller går rundt med hjelm. Er jo mye større sjans for å falle å slå seg eller få noe i hodet enn å bli koronasmittet 

Anonymkode: ff29d...42e

Det var spesielt, hvor bor du, når det er såpass vanlig at ting faller ned i hodet på innbyggerne? Høres skummelt ut. Der vil ikke jeg bo.

Anonymkode: 860a3...f0b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte google hva visir er. Har aldri sett noen med det, men plenty folk med munnbind her jeg bor. 

Anonymkode: 0e312...d69

Hvor er det?

Anonymkode: 79b7e...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 11.03, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? Jeg bor i Drammen og her er jeg en av få som går med maske...

 

Sånn world war II greie liksom...? Fantastisk! 

 

Gjorde ikke narr av henne, nei. Synes bare det var et morsomt skue. Hadde jeg lagt ut bilde og navn ville jeg gjort skikkelig narr, men det gjør jeg jo selvsagt ikke!

 

Lighten up! Synes bare det var et komisk skue  :)

 

Neida, ønsker henne alt godt! Er nok bare ikke vant til å se sånt andre steder enn hos tannlegen :)

 

Tro meg, jeg ser ironien! Jeg er litt hysterisk selv, jaja, mer enn litt faktisk! Visir er ikke så dumt, men jeg er ung og utenfor risikogruppa så tror munnbind greier seg.

 

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Munnbind er mest for å beskytte andre mot dine basiller. Så visiret brukte hun nok for å beskytte seg selv. Smart. 

Anonymkode: bf424...e4c

Endret av Kragebein
Ryddet for sitering av slettet innlegg.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes rett og slett folk skal slutte å bli så overrasket.  Munnbind er faktisk en enkel sak å gå på. Etter å ha brukt det i et land det er påbudt ser jeg ikke noe problem med å bruke det. Ei heller at det ser komisk ut. Etter alle disse mnd må da snart føle det blir en del av vår nye hverdag enn så lenge. 

Anonymkode: 1627d...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Taffel skrev:

Sikkert en av dem som har vært i syden, har mistanke om at hun har corona selv, og gir blaffen i karantene. Jeg tror jeg hadde tørket av meg fliret og holdt meg unna i stedet.

Det tviler jeg på faktisk. De som er dumme nok til å reise på ferie i en pandemi er gjerne de som driter i masken også.

Her i huset bruker vi maske på butikken og kollektivtransport, og vi har ikke hatt Norgesferie en gang...

Anonymkode: bb3a8...d28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje tilhører hun en høyrisikogruppe. I så fall har hun gjort det eneste riktige for å beskytte seg selv. Munnbind alene beskytter i liten grad den som bruker det. Med visir i tillegg reduserer man faren til en brøkdel siden bare de aller minste og letteste dråpene kan nå ansiktet.

Anonymkode: ce014...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, teknosilje skrev:

Har sett folk med gassmaske.... 🙈 Utrolig flaut! Men det hjelper jo...

Gassmaske faktisk... Det må jeg innrømme at kanskje var litt i overkant overkill? Men for all del, om det gjør at personen føler seg tryggere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er morsomt med at vedkommende tok forholdsregler? Du vet da ingenting om personen. 

Anonymkode: b0154...2f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt maske siden juni så er helt med på den  :) Kanskje blir visir mer vanlig også så hvem vet...?

- ts 

Anonymkode: 88d81...da5

Slutt å latterliggjøre folk!

Anonymkode: 930ca...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk bruker munnbind, visir, finlandshette eller gassmaske er ikke noe jeg kaster bort tanketid på. Jeg tar mine egne forholdsregler, så får andre gjøre det de føler blir rett for de.

Anonymkode: ba77d...3b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at hun har et ekstremt lavt immunforsvar og vil beskytte seg. Jeg synes ikke det er noe å le av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Hva som er morsomt med det? Folk får gå med hva de vil. Bruker ikke maske eller visir eller noe sånt selv, men skjønner at noen vil bruke det for å beskytte seg enda bedre. Det er ikke noe å le av synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Warrior skrev:

Hva som er morsomt med det? Folk får gå med hva de vil. Bruker ikke maske eller visir eller noe sånt selv, men skjønner at noen vil bruke det for å beskytte seg enda bedre. Det er ikke noe å le av synes jeg.

Enig. Folk latterliggjør det de ikke forstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett folk med det meste jeg, synes mer det er uhyggelig enn morsomt jeg. Så en god påminnelse om fortsatt å holde avstand, og det virker det som om en del trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Genialt! Dette må jeg skaffe meg. 

Anonymkode: a6a4d...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sirah skrev:

Gassmaske faktisk... Det må jeg innrømme at kanskje var litt i overkant overkill? Men for all del, om det gjør at personen føler seg tryggere.

Hvor får man tak i gassmaske? Kanskje det var lettere å få tak i enn det munnbind var en periode.

Anonymkode: 860a3...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man tak i gassmaske? Kanskje det var lettere å få tak i enn det munnbind var en periode.

Anonymkode: 860a3...f0b

Ingen ide, men det var jo ganske kreativt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme her er jo ikke at hun brukte visir på butikken. Hun prøver bare å beskytte seg selv. Det morsomme er at hun bruker hansker, men samtidig tar på mobilen sin før hun tar varene hun skal ha. Da er jo poenget helt borte. 
Lurer også på om de som velger å bruke hansker på butikken vasker varene sine når de kommer hjem - ikke bare frukt og grønt slik de fleste vanligvis gjør uansett, men også hermetikk, tørrvarer og ting som er pakket i plast. Ellers er det jo ganske poengløst å bruke hansker også 🤷🏻‍♀️ 
Her om dagen så jeg en dame på butikken med munnbind over munnen (men ikke nesa) og bare ei hanske. Varene tok hun med begge hender, og begge hendene var stadig opp i fjeset for å fjerne hårstrå eller bare klø. Smittevern er en fin ting, og jeg har forståelse for at man gjør det man kan for å beskytte seg selv og sine kjære - men da bør man også sette seg ordentlig inn i det. 

Anonymkode: 23915...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...