Gå til innhold

Får ikke ned uro nervøsitet angst i kroppen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd en del meditasjon tidligere med god suksess. Får det ikke til nå men må kanskje bare prøve hardere igjen.

det er bare så rart alt sammen. Om man leser om generalisert angst så er det liksom sånn at man «ikke vet hvorfor man er angs». Jeg vet jo det. Og problemet er jo også at selv om jg ikle tenker aktivt så er panikken i kroppen der hele tiden. Og spesielt på morgenen.

skal søke hjelp. Men hva slags? Vil kognitiv terapi være bra selv om det er konkrete reelle frykter/grunner i bunn for problemene? Ingen får jo vekk årsaken til at jeg sliter

Anonymkode: e0374...722

Det er på ingen måte all (guidet meditasjon) som fungerer for meg heller. Vil anbefale å teste litt forskjellig,og se om noe kan funke.

Anonymkode: 5ceab...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/1/2020 at 9:09 AM, AnonymBruker said:

Problemet er jo at det er langvarig og vedvarende og så lenge de ytre situasjonene som trigger det ikke kan forandres/forbedres så klarer jeg ikke roe meg eller ha konsentrasjon om noe annet (som kunne roa det)

Anonymkode: e0374...722

Du blir vant til det.

Anonymkode: 22d09...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mediyoga for å roe kroppen, det virker for meg. Det roer ned det verste og er jeg flink til å praktisere det over tid så merker jeg stor forskjell. 

 

Anonymkode: 1ae62...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker absolutt eller vikingsfjord mot sånt. 

Anonymkode: ea793...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil slike meditasjon osv hjelpe når man strever pga reelle bekymringsfulle traumatiserende situasjoner? Føler alt bare skal hjelpe hvis man er stressa pga høyt tempo i hverdagen og mer irrasjonelle frykter.

og hva med kognitiv terapi er det egnet for slikt?

Anonymkode: e0374...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...