Gå til innhold

Får deres barn lov å drikke energidrikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen av deres barn/ ungdommer som får lov å drikke energi drikk? Hvor gamle er de? 

Anonymkode: fa55d...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 år,får én i mnd🤭jeg er ikke helt for disse energidrikkene,men for 14åringen var det en stor greie å bli 14,som er aldersgrensa på butikkene her for å få kjøpt,så vi inngikk et kompromiss.

Anonymkode: fbc1d...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jo livsfarlig å drikke.

Men om de gjør det i skjul vet vi jo ikke da.

Anonymkode: 02109...622

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fortalt dem om hvordan energidrikker fungerer og påvirker kroppen, og at det ikke er det samme som å drikke for eks iste. 

Anonymkode: 2d5bb...320

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, gruer meg til barna blir så store at jeg må forholde meg til dette. Ingen burde drikke de greiene der.

Anonymkode: 38633...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer energidrikk. Her får barnet på mellomtrinnet ikke lov til å drikke for eksempel Monster/Battery/RedBull og lignende, men det får lov å drikke Powerade. På skolen får de ikke lov til å ha med Powerade på for eksempel siste skoledag der de får ha med brus.

Anonymkode: 84894...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man lærer barn hva som er bra og ikke for kroppen, lær dem konsekvensene ved energidrikker. Ja det er «kult» når de er 14, men de har ikke behov for det. Enig med de som syns det er greit med en i helgen, men å drikke energidrikk gjennom uka er fullstendig uakseptabelt.

Anonymkode: 379d1...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14-åringen sier hun ikke kjøper det. Det har ikke vært noen diskusjon hjemme altså, hun har sagt det selv oppfordret. Hun har smakt, og vi har sagt hva det gjør med kroppen og at hun må ta vurderingen selv. 

Har gått på henne og venninner på senteret for eksempel (hvor hun ikke visste at jeg var der) hvor venninnene har en boks i hånda og ikke hun, så jeg tror det stemmer i all hovedsak. 

Jeg ville ikke "tillatt" det om hun ville, men jeg innser jo at man ikke har kontroll. Så jeg tror på informasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, 17 år

litt mer nå i sommer enn ellers (kanskje 3-4 i uka)

Anonymkode: 810cd...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de får ikke drikke energidrikk. Eldste er bare 11,5 og har ikke bedt om det ennå da. Vi voksne drikker det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definer energidrikk. Her får barnet på mellomtrinnet ikke lov til å drikke for eksempel Monster/Battery/RedBull og lignende, men det får lov å drikke Powerade. På skolen får de ikke lov til å ha med Powerade på for eksempel siste skoledag der de får ha med brus.

Anonymkode: 84894...5eb

Powerade er ikke en energidrikke, det er en isotonisk sportsdrikke som bl.a. hjelper mot dehydrering... Det er ikke som Monster/battery eller redbull i det hele tatt.

Anonymkode: 93f63...6ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15, 17 og 21. Vi har ikke forbud, men de sier selv at de ikke drikker. De har smakt og en sjelden gang går det greit. Han på 21 styrer selvsagt selv. Han bor ikke hjemme til vanlig.

vi kjøper ikke energidrikk til dem. Det nærmeste er poweraid.  

Endret av Kanutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...