Gå til innhold

Nå er jeg "hun andre" - ny lærdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kun refleksjoner fra min side egentlig...

Flere ganger gjennom livet har jeg vært betatt/forelsket/interessert i noen. Det har vært tidlig i relasjonen, man er usikker på om interessen er gjensidig. Jeg har lurt på om det er noen andre "han" holder på med, er han virkelig interessert.. osv... Det er ikke mange ukene siden jeg brukte hver dag på å tenke disse tankene om en mann, nå har det roet seg, noe det naturligvis gjør når man ikke forer en tanke eller følelse.

Jeg har en kollega i en organisasjon, og vi har en fantastisk kjemi, som at vi skulle vært bestevenner hele livet, men det er også en seksuell tiltrekning der. Han er fullstendig utypisk hva jeg faller for, og jeg er både yngre og utseendemessig i en annen kategori enn han. Jeg har betrodd meg til han om denne flørten min (siden de kjenner hverandre), og vi har snakket en del om denne personen. Min kollega på sin side er skilt og har innledet en fysisk relasjon til en kvinne noen år yngre. Han forteller de har fantastisk sex, men at de er på forskjellige stadier i livet, hun ønsker barn, han anser seg ferdig med det og har vært klokkeklar på dette ovenfor henne. 

Hun har sett bilder av meg og laget litt styr over at han skal gå og trakke daglig rundt meg og at hun er litt skeptisk til siden jeg er så pen osv osv. Vi har møttes, hun syntes jeg var irriterende hyggelig i tillegg til altfor pen, men at siden jeg virket så ok hadde sjalusien roet seg. 

Han har fortalt meg at han skal avslutte med henne siden hun snakker om barn og at det er uaktuelt for han. De siste 4 ukene har jeg og denne kollegaen "vokst" nærmere hverandre. Vi holder det hemmelig, men av og til føles det bare så utrolig naturlig å være nær. Vi har kysset og klemmet hverandre,han masserer beina mine, stryker på meg,  edru, på dagtid... og vi kan si rimelig mye bare med blikket.

Denne damen som han skal avslutte ting med hun tror de er i et forhold. Han har flere ganger måtte være tydelig på at han ikke ønsker en kjæresterelasjon slik det står med ekskonen (hun lager en del styr), og at han uansett ikke ønsker seg flere barn. Hun er tydelig forelsket, sender sanger, vågale snapper, finner på sprøe sexgreier, henter han etter byturer osv osv. Nå blir det for mye for han og han har bestemt seg for å avslutte helt, men han venter til hun er tilbake fra ferie siden han ønsker å gjøre det ansikt til ansikt. 

Hun har mast en del på han om at hun har en dårlig følelse når det kommer til meg, han har benektet dette. Ekskonen hans har også laget et nummer ut av vennskapet vårt. Men absolutt ingen har sett at vi har vært fysiske med hverandre. Det er tydelig at magefølelsen deres sier noe annet, selv om de ikke ser oss sammen. 

Jeg sitter her og tenker at herlighet, alle de gangene magefølelsen min forteller meg noe, jeg har ikke bevis, folk sier det ikke stemmer, men jeg kjenner det på kroppen. Og akkurat nå denne gangen er det ikke jeg som går og gnager og lurer på hvor jeg står eller hva som foregår... Jeg er den som blir valgt. Jeg ber ikke om det, jeg forventer det ikke, jeg er usikker på hva jeg driver med egentlig. På papiret er ikke dette en mann jeg ser for meg å starte et samliv med, men jeg skjønner han har begynt å få følelser for meg. Jeg vet at hun får hjertet sitt knust om to uker, det er så vondt å tenke på siden jeg har vært der selv... Han unngår henne, åpner ikke snapper med en gang, bruker tid på å svare, prioriterer ikke å møte henne. Svarer ikke når hun ringer, lager ikke nye avtaler for å gå ut eller besøke hverandre, er unnvikende... åh, herlighet, alle de tingene folk skriver om her inne og lurer på hvordan man skal tolke det. 

For ørtende gang får jeg det bekreftet at om mannen ikke forsøker å tilbringe tid med deg, så er han faktisk ikke interessert. 

Anonymkode: 7d393...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer du på noe med dette? Det var ingen spørsmål.

Jeg klarer ikke helt å relatere til dette dessverre. Håper det går bra med dere da.

Endret av MarieLo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ville nok bare skryte av at hun er irriterende pen. 

Anonymkode: 4ef58...263

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts ville nok bare skryte av at hun er irriterende pen. 

Anonymkode: 4ef58...263

Issues / ubehandlede traumer altså. Det er jo selvfølgelig alle andre sitt problem virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så vinglete mann som han der, ville jeg aldri innlate meg med. Han har eks-kone, en kjæreste, og der han fører begge bak lyset ved å lyve om forholdet han har til TS. Det virker som du er stolt av denne karen, og det er over min fatteevne. Han er kun en dott som går bak ryggen på folk, en egoist. Så velbekomme, TS, dere får nok noen bra måneder sammen, før han flyr videre til neste interessante person (gjerne bak ryggen din først).

 

 

Anonymkode: 107d3...269

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte intensjonen med innlegget ditt jeg , og det 1.du skriver er at dette er refleksjoner 😉❤ Magefølelsen har alltid rett,,,og fint å oppleve livet fra flere sider. Gjør noe av det samme selv nå,, ifht en helt annen problemstilling.  

Anonymkode: f0c77...55c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker hvordan slike menn alltid beskriver alle kvinner de er relasjoner med som vanskelig, krevende og pågående. Kan ikke skjønne hvorfor de opplever det litt ugreit med en vimsete, utydelig og falsk mann som lyver for dem? :sarkasme:

Anonymkode: 5ae7e...d6a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forteller ham deg alt dette? Istedenfor å avslutte relasjonen med hun andre? Hvorfor vente to uker? 

Veldig spesielt å snakke om hva hun tenker og føler. Forteller deg alt om hvor mye han avviser henne om dagen. Hvorfor det? Spør du og graver, slik at han ønsker å betrygge deg om at det er så og si slutt mellom dem? 

Og hvorfor er denne ekskonen så involvert. Han virker som en mann man ikke kan fortelle en hemmelighet, han blottlegger jo alt av hva andre i hans krets tenker og foretar seg. 

Anonymkode: e23b6...ec8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, MarieLo said:

Lurer du på noe med dette? Det var ingen spørsmål.

Jeg klarer ikke helt å relatere til dette dessverre. Håper det går bra med dere da.

ts her. 

Skjønner det ble vanskelig for deg når du datt av lasset i første setning. Menmen. Det stilles uendelig mange spørsmål her på KG om hva mannen tenker, om han er interessert, jeg føler ditten og datten, har jeg sjangs, har jeg ikke sjangs, hvorfor svarer han ikke, hvorfor åpner han ikke snappene, hvorfor hvorfor hvorfor. 

Anonymkode: 7d393...703

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er først og fremst venner. 
Jeg ønsker ikke å inngå i noe forhold med han.
Ekskonen har sine utfordringer, han hjelper henne med økonomi og praktiske ting. 
Innlegget mitt handler ikke om at jeg er "irriterende pen", men hva så OM det handlet om det? Hva om jeg er pen? hadde det vært et problem for deg litt lenger oppe her? Virker som det plager deg at andre er pen. Noen drar opp noe med traumer. For en nedlatende og respektløs måte å være på.

alle karakteristikker av han kan jeg verken bekrefte eller avkrefte. 

Han venter to uker for å avslutte det ansikt til ansikt.

Og igjen, JEG ønsker ikke noe forhold til han her. Jeg ser etter andre ting. Men jeg har vært hun på andre siden av gjerdet så mange ganger. 

TS

Anonymkode: 7d393...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier han ikke prioriterer å møte henne, så da er det vel en mulighet som han unnviker. Om han kan gjøre det slutt nå, så bør han gjøre det, istedenfor å utsette. 

Anonymkode: e23b6...ec8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun refleksjoner fra min side egentlig...

Flere ganger gjennom livet har jeg vært betatt/forelsket/interessert i noen. Det har vært tidlig i relasjonen, man er usikker på om interessen er gjensidig. Jeg har lurt på om det er noen andre "han" holder på med, er han virkelig interessert.. osv... Det er ikke mange ukene siden jeg brukte hver dag på å tenke disse tankene om en mann, nå har det roet seg, noe det naturligvis gjør når man ikke forer en tanke eller følelse.

Jeg har en kollega i en organisasjon, og vi har en fantastisk kjemi, som at vi skulle vært bestevenner hele livet, men det er også en seksuell tiltrekning der. Han er fullstendig utypisk hva jeg faller for, og jeg er både yngre og utseendemessig i en annen kategori enn han. Jeg har betrodd meg til han om denne flørten min (siden de kjenner hverandre), og vi har snakket en del om denne personen. Min kollega på sin side er skilt og har innledet en fysisk relasjon til en kvinne noen år yngre. Han forteller de har fantastisk sex, men at de er på forskjellige stadier i livet, hun ønsker barn, han anser seg ferdig med det og har vært klokkeklar på dette ovenfor henne. 

Hun har sett bilder av meg og laget litt styr over at han skal gå og trakke daglig rundt meg og at hun er litt skeptisk til siden jeg er så pen osv osv. Vi har møttes, hun syntes jeg var irriterende hyggelig i tillegg til altfor pen, men at siden jeg virket så ok hadde sjalusien roet seg. 

Han har fortalt meg at han skal avslutte med henne siden hun snakker om barn og at det er uaktuelt for han. De siste 4 ukene har jeg og denne kollegaen "vokst" nærmere hverandre. Vi holder det hemmelig, men av og til føles det bare så utrolig naturlig å være nær. Vi har kysset og klemmet hverandre,han masserer beina mine, stryker på meg,  edru, på dagtid... og vi kan si rimelig mye bare med blikket.

Denne damen som han skal avslutte ting med hun tror de er i et forhold. Han har flere ganger måtte være tydelig på at han ikke ønsker en kjæresterelasjon slik det står med ekskonen (hun lager en del styr), og at han uansett ikke ønsker seg flere barn. Hun er tydelig forelsket, sender sanger, vågale snapper, finner på sprøe sexgreier, henter han etter byturer osv osv. Nå blir det for mye for han og han har bestemt seg for å avslutte helt, men han venter til hun er tilbake fra ferie siden han ønsker å gjøre det ansikt til ansikt. 

Hun har mast en del på han om at hun har en dårlig følelse når det kommer til meg, han har benektet dette. Ekskonen hans har også laget et nummer ut av vennskapet vårt. Men absolutt ingen har sett at vi har vært fysiske med hverandre. Det er tydelig at magefølelsen deres sier noe annet, selv om de ikke ser oss sammen. 

Jeg sitter her og tenker at herlighet, alle de gangene magefølelsen min forteller meg noe, jeg har ikke bevis, folk sier det ikke stemmer, men jeg kjenner det på kroppen. Og akkurat nå denne gangen er det ikke jeg som går og gnager og lurer på hvor jeg står eller hva som foregår... Jeg er den som blir valgt. Jeg ber ikke om det, jeg forventer det ikke, jeg er usikker på hva jeg driver med egentlig. På papiret er ikke dette en mann jeg ser for meg å starte et samliv med, men jeg skjønner han har begynt å få følelser for meg. Jeg vet at hun får hjertet sitt knust om to uker, det er så vondt å tenke på siden jeg har vært der selv... Han unngår henne, åpner ikke snapper med en gang, bruker tid på å svare, prioriterer ikke å møte henne. Svarer ikke når hun ringer, lager ikke nye avtaler for å gå ut eller besøke hverandre, er unnvikende... åh, herlighet, alle de tingene folk skriver om her inne og lurer på hvordan man skal tolke det. 

For ørtende gang får jeg det bekreftet at om mannen ikke forsøker å tilbringe tid med deg, så er han faktisk ikke interessert. 

Anonymkode: 7d393...703

Jeg syns du skal respekterer deg selv og andre. Hvorfor har du ikke høyere standard for deg selv, og den andre kvinnen, som tilsier at du kun innvolverer deg med menn som er ledig. 

Når du involverer deg med slike menn er det gitt at det også skjer med deg på et tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men du sier han ikke prioriterer å møte henne, så da er det vel en mulighet som han unnviker. Om han kan gjøre det slutt nå, så bør han gjøre det, istedenfor å utsette. 

Anonymkode: e23b6...ec8

Ja, tidligere. Han har snakket om at det ikke er "rett" en stund (5-6 uker). Nå når han bestemte seg så er hun bortreist med tantebarn og noen flere. Han ønsker ikke å ta det over telefon, noe jeg synes er ok i det minste.

ts

Anonymkode: 7d393...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du skal vente til han dumper henne. Så dumper du ham. 

 

Anonymkode: 200a8...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, DEN NAKNE GARTNER said:

Jeg syns du skal respekterer deg selv og andre. Hvorfor har du ikke høyere standard for deg selv, og den andre kvinnen, som tilsier at du kun innvolverer deg med menn som er ledig. 

Når du involverer deg med slike menn er det gitt at det også skjer med deg på et tidspunkt. 

Igjen, han er ledig. Han er singel, han er ikke i et forhold. Han har sex med en kvinne han har god seksuell match med. Han har aldri lurt henne til å tro de er i et romantisk forhold, og nå når hun ikke klarer å skille mellom hva de er enige om og hva hun ønsker seg så avslutter han. Ryddig synes jeg. 

Respekterer meg selv og andre. 

 

ts

Anonymkode: 7d393...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg syns du skal vente til han dumper henne. Så dumper du ham. 

 

Anonymkode: 200a8...d1a

Ts her. 

JEG er ikke interessert i et forhold med han. Vi er heller ikke i et forhold og jeg har vært tydelig på at vi to ikke har en fremtid. 

Anonymkode: 7d393...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her. 

Skjønner det ble vanskelig for deg når du datt av lasset i første setning. Menmen. Det stilles uendelig mange spørsmål her på KG om hva mannen tenker, om han er interessert, jeg føler ditten og datten, har jeg sjangs, har jeg ikke sjangs, hvorfor svarer han ikke, hvorfor åpner han ikke snappene, hvorfor hvorfor hvorfor. 

Anonymkode: 7d393...703

Jeg gjorde kanskje det. Litt fordomsfullt av meg, jeg beklager det. 🙂

Litt forvirrende hvem som er interessert i hvem i dette, jeg skjønner ikke hvordan du føler deg så sikker, du sier at denne gangen blir du valgt, men er det egentlig noe forskjell fra sist gang da?

Noe annet enn ord? Ord betyr ikke så mye for enkelte noen ganger, når ærlighet ikke er så nøye. Mye har man hørt før også uten det betydde noe da.

Det vil vel vise seg om 2 uker da ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tidligere. Han har snakket om at det ikke er "rett" en stund (5-6 uker). Nå når han bestemte seg så er hun bortreist med tantebarn og noen flere. Han ønsker ikke å ta det over telefon, noe jeg synes er ok i det minste.

ts

Anonymkode: 7d393...703

Aha, skjønner. Det er ikke enkelt å gjøre det slutt. Håper han klarer å gjennomføre når hun kommer tilbake. Det er nok svært vanskelig for henne å oppleve at han "plutselig" avviser henne. Bedre å få ordnet opp i jo før jo bedre. 

Anonymkode: e23b6...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det er ei dame han overhodet ikke er sammen med, men som han har diskutert barn eller ikke med. Et ligg har man ikke sånn debatter med. Høres ut som han enten ikke er ærlig med deg angående hvor nær deres relasjon er, eller at han har utnytta hennes forelskelse for sex. 

Dette med ekskona høres ut som han flørter med henne også - og i tillegg forteller begge om deg for å få dem sjalu/usikre. Og forteller deg om  hvordan han ser ned på dem så du skal føle deg spesiell. 

Anonymkode: 01fde...a55

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge denne andre kvinnen tror de har en relasjon, syns jeg du skal fokusere på det og respektere at han er opptatt. For uavhengig av hva han sier, så har han gitt såpass tydelige (eller utydelige) signaler til en annen som da tror de er sammen. Tenk litt på det! Han kan si hva som helst til deg, ikke sikkert det er det samme som han faktisk sier til henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...