Gå til innhold

Troor jeg vil ha barn? Men er livredd😱


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten/mannen slapp plutselig bomba om at han ville ha barn,noe jeg egentlig hadde lagt på hylla. Ikke fordi jeg absolutt ikke vil ha,men jeg er veldig glad i friheten min/vår og setter pris på oss som kjærester. Nå er vi begge 33, vennene våre har allerede begynt for lenge siden, og noen holder på. 
Men ettersom vi ikke har hatt det oppe som tema i vårt forhold noe særlig,så var jeg ikke helt forberedt på at han gikk å tenkte i de baner. 
 

Nå er vi offisielt prøvere, og jeg har liten peiling på hvor lang tid jeg kan forvente at dette tar. Vi har ikke sjekket hvorvidt det feiler oss noe,men vi har heller ingen plager. Jeg har gått på pillen i 15-16 år,så regner jo med at kroppen er klar når den føler for det. Det er jo en spennende tid vi har framfor oss - uten tvil! Men jeg er samtidig livredd. Livredd for at det aldri skal skje, livredd for at jeg kanskje ikke skal klare å «gi» ham den familien han ønsker seg. Merker jo at jeg stresser en del med det, det går en del penger i eggløsningstester og søk etter kjerringråd som kan få fortgang på saker og ting. 
 

Nå står vi ovenfor en ny prøveperiode, der han ønsker at vi gjør en ekstra innsats. Vi har vel prøvd i ca 5-6 måneder nå.  Han har oversikt over syklusen min og har satt seg inn i hvordan dette skal gå for seg. Så det jeg håper dere kan hjelpe meg med, er rett og slett noen råd/tips til hva jeg kan gjøre for å øke sjansene her! Jeg har lest igjennom noen tråder,men det er så mye at jeg ikke får helt oversikt. 
 

Hva gjorde DU som du tror var avgjørende for et positivt resultat? Hostesaft? Wild yam? Slike ting. Forøvrig skal vi satse hardt på å ha sex annenhver dag, bruke eggløsningstest og kutte ned på både alkohol og slike ting, men jeg håper det er noen som kan si: «jeg brukte hostesaft,og det funka etter å ha prøvd i X antall måneder».  
 

Anonymkode: af922...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe mer dere kan gjøre enn det dere allerede gjør. Hostesaft hjelper neppe. 

Anonymkode: b1e93...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex på fylla og ble gravid. Så mitt tips er å drikke seg dritings. 

Anonymkode: c964c...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du egentlig ha barn selv, eller bare får du barn fordi han vil det? 

Anonymkode: ce875...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Flo og legg inn syklusen dine der. Ta EL tester så du er sikker på at du har EL og når den er. Hvis du er over gjennomsnittet interessert kan du begynne å Tempe for å finne nøyaktigere El tidspunkt, denne metoden kan også vise at du er gravid hvis det skulle klaffe. Det aller viktigste er å stadfeste EL, ha da hyppig sex rundt det tidspunktet😊 Har selv blitt gravid kjapt med Flo og EL tester😊 Drakk forsåvidt store mengder alkohol før jeg testet positivt og (ikke at det anbefales🤣

Endret av Bahir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du egentlig ha barn selv, eller bare får du barn fordi han vil det? 

Anonymkode: ce875...81e

TS her. Jeg vet ikke?😅 Det jeg VET er at det vil være kjipt å våkne opp som 40-50åring og kanskje være uten familie, pga at jeg Ikke klarte å bestemme meg som 33-åring...Nå kan det hende at jeg ikke KAN få barn,men den tid den sorg tenker jeg. Er foreløpig ikke der at jeg ser for meg prøverør og alt sånt..ønsket om barn er ikke SÅ stort. Men hvem vet. 

Anonymkode: af922...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noen tips ut over å prøve å slappe av, senke skuldrene og ta ting som de kommer. Du trår nå inn i en verden som du ikke kan ha kontroll på - og det er det bedre å akseptere enn å kjempe imot. Masse eggløsningstester, legge alt i skjema osv kan nok stresse kroppen rimelig mye tror jeg.

Hos oss traff vi blink med en gang med første, andre tok 7-8 mnd og siste tok litt over et år. Man kan rett og slett ikke vite. Og enda mindre kontroll får du på graviditet/fødsel og ikke minst på barnet. Og jo større barna blir, desto mer egne mennesker blir de og dess mindre kontroll får du.

Ønsker deg masse lykke til - barn er en gave som gir livet så utrolig mye mer mening ❤️ 

Anonymkode: 3bf61...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra p-pille slutt til positiv test brukte vi 7 prøveperioder. Jeg hadde brukt pilla i 15 år selv. 

Vi stresset ikke, hadde sex når vi ville, og var ganske avslappet til det hele, nettopp fordi jeg nettopp hadde sluttet på pilla. 

Tar gjerne et års tid før kroppen er tilbake til normalen etter mangeårs pille bruk. 

Så senk skuldrene, kos dere og ha masse god sex! Lykke til. 

Anonymkode: d8f75...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noen tips ut over å prøve å slappe av, senke skuldrene og ta ting som de kommer. Du trår nå inn i en verden som du ikke kan ha kontroll på - og det er det bedre å akseptere enn å kjempe imot. Masse eggløsningstester, legge alt i skjema osv kan nok stresse kroppen rimelig mye tror jeg.

Hos oss traff vi blink med en gang med første, andre tok 7-8 mnd og siste tok litt over et år. Man kan rett og slett ikke vite. Og enda mindre kontroll får du på graviditet/fødsel og ikke minst på barnet. Og jo større barna blir, desto mer egne mennesker blir de og dess mindre kontroll får du.

Ønsker deg masse lykke til - barn er en gave som gir livet så utrolig mye mer mening ❤️ 

Anonymkode: 3bf61...eaa

Huff ja,du sier noe der..bla det som skremmer meg. Det at de vokser og blir til egne mennesker er flott,men så fryktelig skummelt. Og jeg vet ikke om jeg blir å takle det å være mor,for jeg er en sånn type som bekymrer meg for alt. Er redd pappa ikke spiser nok,redd for at mamma ikke sover nok, redd for at broren min osv osv. Ikke sant. Så jeg er så redd for at «jeget» skal forsvinne helt hvis jeg får barn

Anonymkode: af922...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra p-pille slutt til positiv test brukte vi 7 prøveperioder. Jeg hadde brukt pilla i 15 år selv. 

Vi stresset ikke, hadde sex når vi ville, og var ganske avslappet til det hele, nettopp fordi jeg nettopp hadde sluttet på pilla. 

Tar gjerne et års tid før kroppen er tilbake til normalen etter mangeårs pille bruk. 

Så senk skuldrene, kos dere og ha masse god sex! Lykke til. 

Anonymkode: d8f75...854

Vi ble egentlig tidlig enige om at vi ikke skulle stresse,men merker at vi begge to er litt sånn «i alle dager da,trodde jo ikke at det skulle ta SÅ lang tid??». Ikke fordi vi regna med at det skulle klaffe på 1 eller 2 forsøket men..når man har brukt prevensjon så lenge for å IKKE bli gravid tenkte vi kanskje at det skulle skje så fort vi kutta det ut.. særlig siden mensen har vært regelmessig siden pilleslutt. Men men. Må vel bare smøre oss med tålmodighet😅

Anonymkode: af922...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips må være å prøve å nyte prøvingen, men jeg vet godt at det er lett å si og vanskeligere i praksis. Og så tenker jeg at det er et veldig godt råd å akseptere at dere har gått inn i noe som dere ikke har full kontroll over selv om det innebærer store endringer, prøve å omfavne spenningen i det i stedet for å stresse. 

Jeg syntes det var litt gøy med kjerringråd, eggløsningstester og temping, jeg koste meg litt med å styre med det. Mannen her var ganske uinteressert i akkurat den biten. Vi rakk å prøve mye av det, siden vi prøvde lenge og måtte ha hjelp til å få nr. 1 (nr. 2 kom raskt uten hjelp). Men jeg hadde perioder hvor jeg var veldig stresset og lei meg også. Et av barna ble til med IVF og et ble til mens vi var midt i en skikkelig stressende og vond periode pga. andre omstendigheter. Det hjalp hverken med kjerringråd eller å ikke stresse, altså.

Det handler en god del om flaks og uflaks også. Men jeg tenker at hvis det lar seg gjøre, kan det være veldig fint å se på prøvingen som noe spesielt man går igjennom sammen som par, noe som kan bli tøft, men også fint og spennende. Vi fikk tid til å snakke mye om dette med å få barn. Om hva vi skulle gjøre hvis det ikke gikk. Om hva vi kom til å føle. Om hvordan det kanskje kunne bli å få barn. Om hva de skulle hete og hva som skulle være barnerom, så fikk vi kost oss med å planlegge det enten barna kom til slutt eller ikke.

Anonymkode: 09232...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid 7 ganger. Mine klare tips som har fungert for meg er
1) kartlegg EL - kjempeviktig. Man har fem fertile dager hver syklus og det er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Prøv å få inn så mange dager av disse som mulig.
2) babyklister (kan tas hele syklusen, men viktigst fra EL) 
3) lev som normalt frem til positiv test. 
4) innse at dere ikke gjør noe galt selv om det går en syklus uten klaff. Det er kun 20% sjanse for klaff selv om man gjør ALT rett, så man trenger en god dose flaks også.

Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 2.54, AnonymBruker skrev:

Kjæresten/mannen slapp plutselig bomba om at han ville ha barn,noe jeg egentlig hadde lagt på hylla. Ikke fordi jeg absolutt ikke vil ha,men jeg er veldig glad i friheten min/vår og setter pris på oss som kjærester. Nå er vi begge 33, vennene våre har allerede begynt for lenge siden, og noen holder på. 
Men ettersom vi ikke har hatt det oppe som tema i vårt forhold noe særlig,så var jeg ikke helt forberedt på at han gikk å tenkte i de baner. 
 

Nå er vi offisielt prøvere, og jeg har liten peiling på hvor lang tid jeg kan forvente at dette tar. Vi har ikke sjekket hvorvidt det feiler oss noe,men vi har heller ingen plager. Jeg har gått på pillen i 15-16 år,så regner jo med at kroppen er klar når den føler for det. Det er jo en spennende tid vi har framfor oss - uten tvil! Men jeg er samtidig livredd. Livredd for at det aldri skal skje, livredd for at jeg kanskje ikke skal klare å «gi» ham den familien han ønsker seg. Merker jo at jeg stresser en del med det, det går en del penger i eggløsningstester og søk etter kjerringråd som kan få fortgang på saker og ting. 
 

Nå står vi ovenfor en ny prøveperiode, der han ønsker at vi gjør en ekstra innsats. Vi har vel prøvd i ca 5-6 måneder nå.  Han har oversikt over syklusen min og har satt seg inn i hvordan dette skal gå for seg. Så det jeg håper dere kan hjelpe meg med, er rett og slett noen råd/tips til hva jeg kan gjøre for å øke sjansene her! Jeg har lest igjennom noen tråder,men det er så mye at jeg ikke får helt oversikt. 
 

Hva gjorde DU som du tror var avgjørende for et positivt resultat? Hostesaft? Wild yam? Slike ting. Forøvrig skal vi satse hardt på å ha sex annenhver dag, bruke eggløsningstest og kutte ned på både alkohol og slike ting, men jeg håper det er noen som kan si: «jeg brukte hostesaft,og det funka etter å ha prøvd i X antall måneder».  
 

Anonymkode: af922...419

tempet for å sjekke når jeg faktisk hadde el, brukte deretter el-tester som jeg så at sammenfalt bra. Så kjørte vi på annenhver dag minst og kanskje en ekstra akkurat dagen før eggløsning. Spirene satt de to mnd (har to barn) jeg spise ananas (med kjerne) hver kveld. Meget mulig tilfeldig, men artig at det gjentok seg med nr to. Prøvde ca 5 mnd først, så satt de på 6. prøveperiode.

Anonymkode: b214b...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...