Gå til innhold

Kjæresten min er tiltrukket av en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gjennom ett år har innrømmet at han er tiltrukket av en annen kvinne. Jeg har stilt han litt spørsmål og han har innrømmet at han både synes hun er penere enn meg og sexyere enn meg. (Det var jeg som ba han være ærlig). Han har også prøvd å komme i kontakt med henne bak ryggen min en gang. Han påstår at han ikke ville fulgt opp dette fordi han ville ha fått dårlig samvittighet overfor meg...men kan jeg stole på det? Om hun hadde villet, så ville det kanskje blitt full rulle der? Hun er også en felles bekjent av oss, så han måtte forstå at jeg ville finne det ut. Han er i utgangspunktet en snill og seriøs mann, så det er vanskelig å forstå at dette skjer. Han påstår at han er tiltrukket av utseendet hennes, og at det har ingenting med oss og følelser å gjøre. Nå er han lei seg og sier det vi har betyr alt for han, at det er viktigere for han at jeg har en så bra personlighet og at vi passer så godt sammen, har samme verdier osv, og at han aldri ville vært fornøyd med kun fysisk tiltrekning. Han påstår at han ikke er interessert i henne og ikke tenker på henne.

Han er Latin-amerikansk og veldig lidenskapelig av seg, men...jeg kan jo ikke bruke det som en forklaring/unnskyldning heller.

Selv sitter jeg her og vet ikke verken inn eller ut, fordi han gråter, sier han elsker meg, ikke orker dette osv osv...og jeg orker det egentlig heller ikke, men... hva skal jeg tenker og tro om dette, og ikke minst gjøre?

Anonymkode: 519a4...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Firebarnsmor86 skrev:

Jeg har litt problemer med å tro på denne historien.... 

Tro meg, jeg også. Har aldri vært så sjokkert i hele mitt liv. Den eneste konklusjonen jeg kommer frem til er at han ikke elsker meg, men har vært sammen med meg av andre årsaker...og derfor ble tiltrukket i en slik grad av en annen.

Anonymkode: 519a4...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær den trygge havnen som alltid er der hjemme mens han er ute å sjekker markene.. not.. er jan tiltrullet av en annen dame, er ham jo tiltrukket av en annen dame. Da har du ikke lenger enerett på følelsene til denne mannen. Han synes hun er finere enn deg, tar han bare til takke med deg da? Altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... har han prøvd seg på henne og fått avslag siden han gråter krokodilletårer? 
Han har vel behov for trøst og prøver å kjøpe seg tid?

Jeg synes du skal be han ryke og reise. 
For en lusen type ..

Anonymkode: f1974...5ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst overfor deg å si noe sånt. Forkler det sikkert som ærlighet, men mangler vel empati nok til å forstå at slikt skaper usikkerhet. 

Anonymkode: a4069...134

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kan jo bli tiltrukket av andre selv om man er i et forhold, og å synes andre er pene er jo enda mer vanlig. Det er pene mennesker over alt. Skal man leve et helt langt liv sammen, er det nok nesten uunngåelig at man i løpet av de årene får følelser for andre. Men man må ikke nødvendigvis leve ut de følelsene. Det er ikke det samme som at man "tar til takke" med partneren, man velger partneren ved å velge bort den/de andre.

Når det er sagt er det jo et dårlig tegn at dette skjer allerede etter kun et år sammen. Men husk at å synes en annen er pen ikke er det samme som at man vil ha den personen. Jeg kan se menn som objektivt sett er penere enn min mann, men de er likevel helt uinteressante for meg, fordi jeg er veldig fornøyd med den mannen jeg har. Finn ut hvor dypt det stikker - er det bare en pen dame eller er han interessert i henne?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Alle kan jo bli tiltrukket av andre selv om man er i et forhold, og å synes andre er pene er jo enda mer vanlig. Det er pene mennesker over alt. Skal man leve et helt langt liv sammen, er det nok nesten uunngåelig at man i løpet av de årene får følelser for andre. Men man må ikke nødvendigvis leve ut de følelsene. Det er ikke det samme som at man "tar til takke" med partneren, man velger partneren ved å velge bort den/de andre.

Når det er sagt er det jo et dårlig tegn at dette skjer allerede etter kun et år sammen. Men husk at å synes en annen er pen ikke er det samme som at man vil ha den personen. Jeg kan se menn som objektivt sett er penere enn min mann, men de er likevel helt uinteressante for meg, fordi jeg er veldig fornøyd med den mannen jeg har. Finn ut hvor dypt det stikker - er det bare en pen dame eller er han interessert i henne?

Ja, det er helt naturlig å se på andre og bli betatt av andre. Men hva er motivet bak å skulle fortelle dette til partner? 

Anonymkode: a4069...134

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å si at en mann eller dame er pen, men å bli tiltrukket av en annen etter kun et år hadde jeg ikke akseptert ! For meg ringer alarmene! Han er vel kun sammen med deg enda fordi han ikke har fått sjans der vil jeg tro og når døren eventuelt åpner seg så vil han løpe med en gang. Ville faktisk vurdert forholdet ganske nøye nå og tatt avstand en periode... 

Anonymkode: 55e29...bc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nei. Og atter NEI. Greit å være ærlig, men leke med din selvfølelse og selvtillit er ikke innafor. Hva om dette skjer gang på gang i løpet av forholdet deres? Dere har bare vært sammen i 1 år og han kommer med sånne ting allerede. 

Min anbefaling er at du dropper han, gå av før svingen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt naturlig å se på andre og bli betatt av andre. Men hva er motivet bak å skulle fortelle dette til partner? 

Anonymkode: a4069...134

Hun spurte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ETT år?? 

Jeg hadde latt han gå! Jeg vil ikke være noens reservedame bare fordi han ikke har draget på en han synes er hottere!

Aldri i livet! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg skal være litt direkte så ser jeg for meg et scenario der du er usikker på deg selv og på hvor investert han er i forholdet deres. Du vet det finnes en pen kvinne som du innbiller deg er en trussel fordi hun er pen, og kjæresten din liker pene damer. Du har mast og mast og mast på han med utallige spørsmål om hva han synes om utseendet hennes og at han liker henne, at han vil ha henne istedet for deg... du har bedt han instendig om å være ærlig hvis ikke så........

Så har han sagt "ja, selvfølgelig, hun er jo pen, men det er deg jeg vil ha og det er deg jeg vil leve sammen med". 
Du har fått vann på mølla "hah! var det jeg visste!"

Så er dere i denne tralten....... gjesp....

Anonymkode: 65cfd...50c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Hun spurte?

Unødvendig å være ærlig når sannheten kun vil lage unødvendige og stor problemer..

Til ts: ikke spør og grav om ting du ikke tåler svaret på. Samme hvem du er med vil der alltid finnes mer attraktive damer enn deg. Det er bare sånn det er. Du får heller se på hvor mannen faktisk er=hos deg. Så kanskje prøve å ikke gjøre det ubehagelig for han å være hos deg? Det er da andre damer blir en reell trussel. 

Anonymkode: 0621c...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på han og alle andre er at han er ærlig.

Anonymkode: 70deb...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ærlig; jeg har vært tiltrukket av andre i absolutt alle forhold jeg har vært i, selv i forhold hvor jeg har vært super-forelsket. Men selvsagt aldri innrømmet eller gitt uttrykk for det! Jeg er dame forøvrig. Tror dette er helt normalt. Jeg ville i hvertfall tatt dette med en klype salt hvis han viser seg å være seriøs ellers. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: dcb80...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig; jeg har vært tiltrukket av andre i absolutt alle forhold jeg har vært i, selv i forhold hvor jeg har vært super-forelsket. Men selvsagt aldri innrømmet eller gitt uttrykk for det! Jeg er dame forøvrig. Tror dette er helt normalt. Jeg ville i hvertfall tatt dette med en klype salt hvis han viser seg å være seriøs ellers. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: dcb80...741

Det er forskjell på å bli tiltrukket av noen og å prøve og kontakte personen bak ryggen på partneren! Og så i tillegg si, om samme person, at hun er mer sexy enn dama! Vi kan selvsagt ikke alle være penest i verden (selv om jeg faktisk synes det om kjæresten), men vi burde synes at kjæresten er mest sexy!!! 

Anonymkode: 32eb3...07b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig; jeg har vært tiltrukket av andre i absolutt alle forhold jeg har vært i, selv i forhold hvor jeg har vært super-forelsket. Men selvsagt aldri innrømmet eller gitt uttrykk for det! Jeg er dame forøvrig. Tror dette er helt normalt. Jeg ville i hvertfall tatt dette med en klype salt hvis han viser seg å være seriøs ellers. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: dcb80...741

Vi er i midten av tredveårene. Hovedproblemet mitt er at han kontaktet henne da.

Anonymkode: 519a4...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det slutt og kom deg videre 

Anonymkode: 13b93...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...