Gå til innhold

Hvordan går man frem for å få assistert befruktning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, du kan be om henvisning allerede nå. Avisartikkelen jeg leste handlet om at sykehuset allerede hadde mange single i kø. Jeg mener også at lovendringen trådte i kraft 1. juli. 

Anonymkode: 77538...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om man satser på offentlig, nei. 
 

Men om man velger å gjøre det hos en privat klinikk er det nesten ikke ventetid. Dog noe dyrere selvfølgelig, rundt 10.000 pr forsøk de stedene jeg har sett. Flere norske private som tilbyr assistert befruktning til enslige allerede (på hjemmesiden hvertfall). Stort sett de samme prisene som i Danmark ser det ut som. Vil tro prosessen også blir mye likt. Om ikke kan man jo fortsatt reise til Danmark. Der er det noen ukers ventetid bare. 

Anonymkode: 36fc7...adc

10 000 for ett insemineringsforsøk ja, men du må fortsatt kjøpe sæden og betale barnerett som fort blir over 15 000 ekstra. Så kommer tilleggsutgiftene på utredning, gyn timer, reising, hormoner (for ja man må faktisk ta hormoner under insemineringsforsøk også)

Da blir prisen plutselig nesten 30 000 kun for ett enkelt insemineringsforsøk.

Anonymkode: 65cc9...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 000 for ett insemineringsforsøk ja, men du må fortsatt kjøpe sæden og betale barnerett som fort blir over 15 000 ekstra. Så kommer tilleggsutgiftene på utredning, gyn timer, reising, hormoner (for ja man må faktisk ta hormoner under insemineringsforsøk også)

Da blir prisen plutselig nesten 30 000 kun for ett enkelt insemineringsforsøk.

Anonymkode: 65cc9...ea3

Koster virkelig sæddonasjon 15.000kr? De mennene som leverer den i Danmark får bare 500 kroner for dette. 

Anonymkode: 0f13c...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte ut med ca 64 000 for ett privat forsøk hos en norsk klinikk. Ivf forsøket kostet 35 000,-    medisinene ca 14 000,-    sæddonor ca 15 000,- 

 

I tilegg kom alle reiseutgiftene til alle kontrollene, uttaket, innsettet, utredningen i forkant osv. Som kostet oss kanskje rundt 10 000 før selve forsøket.

 

Desverre ble jeg ikke gravid denne gangen. Men vi skal prøve igjen når vi har fått spart oss opp penger. 

 

Men det er utrolig surt å bruke en så stor sum på noe som det ikke ble noe av.

Anonymkode: 65cc9...ea3

Ivf er selvfølgelig mye dyrere, ja. Jeg mente assistert befruktning i form av sæddonasjon i naturlig syklus, som er det første man prøver (om man er enslig eller to kvinner). 

Anonymkode: 36fc7...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 000 for ett insemineringsforsøk ja, men du må fortsatt kjøpe sæden og betale barnerett som fort blir over 15 000 ekstra. Så kommer tilleggsutgiftene på utredning, gyn timer, reising, hormoner (for ja man må faktisk ta hormoner under insemineringsforsøk også)

Da blir prisen plutselig nesten 30 000 kun for ett enkelt insemineringsforsøk.

Anonymkode: 65cc9...ea3

Nei, man må ikke ta hormoner under insemineringsforsøk. Jeg har hatt forsøk med assistert befruktning i Danmark tre ganger, betalte ca 8000kr pr forsøk. Sæden kom i tillegg, på 2700kr. Så 10.700kr pr forsøk da, for å være eksakt. 
Før første forsøket hadde vi en halvtimes samtale med klinikken (på skype), og fylte ut noen skjemaer. Husker ikke prisen for dette, men det var ikke mye. Tok forskjellige prøver som klinikken krevde (hepatitt, og celleprøve blant annet), disse tok jeg hos fastlegen for 260kr. Var ikke behov for mer utredning enn det.

Eneste ekstrakostnaden var flybillett. 

Anonymkode: 36fc7...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koster virkelig sæddonasjon 15.000kr? De mennene som leverer den i Danmark får bare 500 kroner for dette. 

Anonymkode: 0f13c...aa3

Ja. I Norge blir det veldig dyrt da dem må få sendt sæden fra cryos i Danmark i tilegg betaler man for barnerett.

Anonymkode: 65cc9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man må ikke ta hormoner under insemineringsforsøk. Jeg har hatt forsøk med assistert befruktning i Danmark tre ganger, betalte ca 8000kr pr forsøk. Sæden kom i tillegg, på 2700kr. Så 10.700kr pr forsøk da, for å være eksakt. 
Før første forsøket hadde vi en halvtimes samtale med klinikken (på skype), og fylte ut noen skjemaer. Husker ikke prisen for dette, men det var ikke mye. Tok forskjellige prøver som klinikken krevde (hepatitt, og celleprøve blant annet), disse tok jeg hos fastlegen for 260kr. Var ikke behov for mer utredning enn det.

Eneste ekstrakostnaden var flybillett. 

Anonymkode: 36fc7...adc

I danmark er helt andre priser. Her er det nok snakk om å få behandling i Norge 

Anonymkode: 65cc9...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ivf er selvfølgelig mye dyrere, ja. Jeg mente assistert befruktning i form av sæddonasjon i naturlig syklus, som er det første man prøver (om man er enslig eller to kvinner). 

Anonymkode: 36fc7...adc

Skal du gjøre dette i norge, så ønsker alle klinikker å overvåke syklusen med hormoner. Hvis du ikke ønsker å tro på det vi som har gått gjennom dette forteller så kontakt en klinikk heller. 

Anonymkode: 65cc9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du gjøre dette i norge, så ønsker alle klinikker å overvåke syklusen med hormoner. Hvis du ikke ønsker å tro på det vi som har gått gjennom dette forteller så kontakt en klinikk heller. 

Anonymkode: 65cc9...ea3

Jeg tror personen over mener inseminering? 

Anonymkode: 05cb8...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror personen over mener inseminering? 

Anonymkode: 05cb8...b49

Det gjelder inseminering og ivf. Insemineringer på norske klinikker blir gjort med litt hormoner.  Feks femar i 5dager pg fostimon i 2 - 3 dager. Jeg har selv vært gjennom 8 iui forsøk så dette vet jeg.

Anonymkode: 65cc9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder inseminering og ivf. Insemineringer på norske klinikker blir gjort med litt hormoner.  Feks femar i 5dager pg fostimon i 2 - 3 dager. Jeg har selv vært gjennom 8 iui forsøk så dette vet jeg.

Anonymkode: 65cc9...ea3

Det er helt greit at det er din erfaring, men . synes det er riktig at det fremkommer at dette ikke er svart/hvitt. Inseminering blir også gjort i naturlig syklus, min klinikk (i Norge) foretrakk å unngå medisinering, det forutsetter selvfølgelig stabile sykluser og eggløsning. 

Anonymkode: 05cb8...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2020 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit at det er din erfaring, men . synes det er riktig at det fremkommer at dette ikke er svart/hvitt. Inseminering blir også gjort i naturlig syklus, min klinikk (i Norge) foretrakk å unngå medisinering, det forutsetter selvfølgelig stabile sykluser og eggløsning. 

Anonymkode: 05cb8...b49

Hvilken klinikk da?

Anonymkode: 65cc9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei!:-) masse interessant å lese her på forumene, å se også andres prøvelser. 

Jeg er nå på mitt 6.forsøk..inseminisasjon med donor i DK. ..å prøver å ikke tenke på hvor mye penger en har vært ut med nå allerede før noe IVF..😣😑..veeldig skuffende hver gang det ikke blir noe...Jeg skal være helt frisk til å kunne få barn.alle tester er fine..men likevel.. Å jeg har masse symptomer Hver gang! Så sikker jeg er gravid, Men så kommermensen Hver gang likevel!😔  foretrekker også DK, mtp.at jeg vil jo Seff.vite hvem donor som blir puttet i meg! Når jeg ikke har den lykken i å ha kjæreste, så ønsker jeg i det minste vite og kunne velge hva ja.

Prøver å holde håpet oppe da. Å at jeg skal klare spare meg råd til IVF...selv om jeg har veldig ønsket å slippedet..at det skulle gå uten å gjennom det.

Anonymkode: 046be...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...