Gå til innhold

Finnes det en ok bærbar gaming pc til kr 10-1200?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på nettet men finnes jo enormt mange bærbare PCer i ca samme pris klasse. Hva skjer med det? Synes det e så stress 😅 Noen som kan anbefale en? 

Vil spille Sims 4 og skyrim på den. Trenger vel ikke en veldig dyr pc for det håper jeg. 

Takk på forhånd 😄

Anonymkode: 07108...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente 12 000 kr. Skrevet feil så eg 🤦‍♀️

Anonymkode: 07108...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra anmeldelser så er den den ok, men ikke noe mer. De klager på blass skjerm og noe med ytelsen. Anbefaler deg å finne en pc du liker å prøve å lese mest mulig "reviews" om den for så å bestemme deg.

Hvis pc skal være på det samme stedet hele tiden og du ikke har behov for å bære den med deg så ville jeg vurdert en stasjonær. Da får du mer for pengene.

Anonymkode: 1baec...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra anmeldelser så er den den ok, men ikke noe mer. De klager på blass skjerm og noe med ytelsen. Anbefaler deg å finne en pc du liker å prøve å lese mest mulig "reviews" om den for så å bestemme deg.

Hvis pc skal være på det samme stedet hele tiden og du ikke har behov for å bære den med deg så ville jeg vurdert en stasjonær. Da får du mer for pengene.

Anonymkode: 1baec...4e6

Jeg må desverre bære den med meg. Tusen takk for svar!! Skal sjekke ut review. Takk for tipset :)

Anonymkode: 07108...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må desverre bære den med meg. Tusen takk for svar!! Skal sjekke ut review. Takk for tipset :)

Anonymkode: 07108...4ff

Reviews er fint fordi du har større sjanse for å få noe du blir fornøyd med selv om det krever litt "jobbing" å lese rundt forbi.

Anonymkode: 1baec...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Acer Aspire 5 som jeg kjøpte til 6000kr. Den fungerer for min del helt utmerket til å spille diverse sims spill, skolearbeid og å se serier på. 

Men du er muligens ute etter en annen type laptop siden du ser i en såpass høy prisklasse? Kan du si litt om hvilke krav du har til den, annet enn gaming? 

Anonymkode: 514ca...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Acer Aspire 5 som jeg kjøpte til 6000kr. Den fungerer for min del helt utmerket til å spille diverse sims spill, skolearbeid og å se serier på. 

Men du er muligens ute etter en annen type laptop siden du ser i en såpass høy prisklasse? Kan du si litt om hvilke krav du har til den, annet enn gaming? 

Anonymkode: 514ca...1ae

Utenom spilling så er det bare til skrive arbeid og Netflix, hbo. Trodde jeg måtte opp i minst 10 000 kr for en god pc til å spille Sims på. 

Spiller du sims 4 på din? Blir den ikke fort varm? 

Anonymkode: 07108...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Acer Aspire 5 som jeg kjøpte til 6000kr. Den fungerer for min del helt utmerket til å spille diverse sims spill, skolearbeid og å se serier på. 

Men du er muligens ute etter en annen type laptop siden du ser i en såpass høy prisklasse? Kan du si litt om hvilke krav du har til den, annet enn gaming? 

Anonymkode: 514ca...1ae

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reviews er fint fordi du har større sjanse for å få noe du blir fornøyd med selv om det krever litt "jobbing" å lese rundt forbi.

Anonymkode: 1baec...4e6

Ja ikke sant! E litt jobbing men blir sikkert verdt det. Så en pc som hadde fått  veldig bra review men den hadde de ikke i butikk i nærheten men kan sikkert få den sendt. 

Anonymkode: 07108...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utenom spilling så er det bare til skrive arbeid og Netflix, hbo. Trodde jeg måtte opp i minst 10 000 kr for en god pc til å spille Sims på. 

Spiller du sims 4 på din? Blir den ikke fort varm? 

Anonymkode: 07108...4ff

Jeg spiller både sims 2, 3 og 4. Sims 2 og 4 går helt fint og den blir ikke noe særlig varm. Når jeg spiller sims 3 kan den bli varm og vifta gir ofte en del lyd fra seg, men det er jo et relativt krevende spill da. Det går likevel helt fint å spille det. 

Anonymkode: 514ca...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Acer Aspire 5 som jeg kjøpte til 6000kr. Den fungerer for min del helt utmerket til å spille diverse sims spill, skolearbeid og å se serier på. 

Men du er muligens ute etter en annen type laptop siden du ser i en såpass høy prisklasse? Kan du si litt om hvilke krav du har til den, annet enn gaming? 

Anonymkode: 514ca...1ae

https://www.komplett.no/product/1153356/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/acer-aspire-5-156-fhd?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwgo_5BRDuARIsADDEntTqkmKhIpyIv_y5A39rbAJnmoCsJJQlzY8lPFpTVtHN2-qM_3zlxysaAokbEALw_wcB#

 

Er det den kanskje? 

Skjønner ikke forskjellen på den og denne under. Feks begge disse har 8GB RAM og ca 500 GB plass. Er sikkert mer til det men ja jeg forstår ikke haha. Kanskje det er bedre vifte på den under? 

Så e bare viften som lager litt mye støy? 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/msi-gf63-thin-9sc-076ne-baerbar-datamaskin/p-1027168/

Anonymkode: 07108...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.komplett.no/product/1153356/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/acer-aspire-5-156-fhd?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwgo_5BRDuARIsADDEntTqkmKhIpyIv_y5A39rbAJnmoCsJJQlzY8lPFpTVtHN2-qM_3zlxysaAokbEALw_wcB#

 

Er det den kanskje? 

Skjønner ikke forskjellen på den og denne under. Feks begge disse har 8GB RAM og ca 500 GB plass. Er sikkert mer til det men ja jeg forstår ikke haha. Kanskje det er bedre vifte på den under? 

Så e bare viften som lager litt mye støy? 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/msi-gf63-thin-9sc-076ne-baerbar-datamaskin/p-1027168/

Anonymkode: 07108...4ff

Ja, jeg tror det, men jeg har 256 GB lagring da. 

Jeg kan dessverre ikke nok om PCer til å begynne å skulle forklare, jeg bare vet hva jeg trenger og er ute etter. 

Anbefaler deg å prøve å lese deg opp på hva de ulike funksjonene er og hva de har å si for PCen. 

Det er ikke noe galt med vifta, den skal jo begynne å bråke når PCen blir varm. Det PCens ytelse og kapasitet som ev. gjør at den ikke blir så varm og dermed bråker heller ikke vifta. 

Sims 4 er ikke et veldig krevende spill og jeg vil påstå at alle PCer til 12.000 helt utmerket vil klare å kjøre det uten problemer. Det inkl. mac. 

 

Anonymkode: 514ca...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger neppe noe kraftigere enn denne https://www.komplett.no/product/1139192/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-tuf-gaming-fx505dt-156-fhd-120hz?gclid=EAIaIQobChMI0KOl-eX36gIVFSwYCh1ULQI6EAQYASABEgIZ1PD_BwE&gclsrc=aw.ds#

 

Gamere kjøper gjerne pc'er for å kunne spille nye spill noen år fram i tid, samt optimalizere gamingen. Da å du opp i en høyere prisklasse, men for såpass lite krevende spill burde denne gjøre mer enn nok for deg. Sikkert mulig å finne noe billigere også.

 

Det som er viktig for gaming er gpu og grafikkortet. Du trenger for eksempel ikke mye gb ram, da spill i seg selv er en enkeltråd prosess. Du kjører ikke mange andre prosesstunge aktiviterer sammen med spillingen, så selv med bare 8gb ram så kan du ha an bra spillmaskin, selv om denne kommer med 16.

 

 

 

 

Anonymkode: 79650...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger neppe noe kraftigere enn denne https://www.komplett.no/product/1139192/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-tuf-gaming-fx505dt-156-fhd-120hz?gclid=EAIaIQobChMI0KOl-eX36gIVFSwYCh1ULQI6EAQYASABEgIZ1PD_BwE&gclsrc=aw.ds#

 

Gamere kjøper gjerne pc'er for å kunne spille nye spill noen år fram i tid, samt optimalizere gamingen. Da å du opp i en høyere prisklasse, men for såpass lite krevende spill burde denne gjøre mer enn nok for deg. Sikkert mulig å finne noe billigere også.

 

Det som er viktig for gaming er gpu og grafikkortet. Du trenger for eksempel ikke mye gb ram, da spill i seg selv er en enkeltråd prosess. Du kjører ikke mange andre prosesstunge aktiviterer sammen med spillingen, så selv med bare 8gb ram så kan du ha an bra spillmaskin, selv om denne kommer med 16.

 

 

 

 

Anonymkode: 79650...123

Dette er egentlig den samme maskinen, forskjellen er at den fra Power kommer med et mye kraftigere grafikkort. Det er stor forskjell mellom GTX 1650 og RTX 2060, det er litt forskjell på desktop og laptop kortene men ytelsen er altså mye bedre på RTX kortet.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2060-vs-Nvidia-GTX-1650/4034vs4039

Jeg anbefaler den fra Power siden forskjellen på ytelse glatt er verdt 2.000 mer, et kraftigere grafikkort vil heller ikke gå på max hele tiden når du spiller eldre spill og blir derfor ikke så varm.

 

Anonymkode: 11dae...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator

Selv kjøpte jeg en Asus ROG gaming laptop til 16000 på mediamarkt i sverige. en helvetes jævla drittpc som er feilkonstruert i kjølesystemet så den kan kun brukes til netflix. Angrer enda jeg aldri leverte tilbake dritten.

Så ja, som andre har sagt, reviews, reviews og reviews!

Endret av Kaiminator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 6.8.2020 den 0.53, Kaiminator skrev:

Selv kjøpte jeg en Asus ROG gaming laptop til 16000 på mediamarkt i sverige. en helvetes jævla drittpc som er feilkonstruert i kjølesystemet så den kan kun brukes til netflix. Angrer enda jeg aldri leverte tilbake dritten.

Så ja, som andre har sagt, reviews, reviews og reviews!

😧 Så grusomt! Eg fikk kjøpt meg en pc og den fungerer veldig bra. Den var på tilbud. Men etter tilbudet kostet den det samme så jeg ble lurt av tilbudet 🙄 Lame at de har lov å holde på sånn. Nesten litt flaut. Dette var elkjøp. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...