Jump to content
AnonymBruker

Lønningsdag, men lønna har ikke kommet. Arbeidsgiver sier den er utbetalt og det avhenger av banken min når jeg får den. Er det lov/vanlig?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg jobber som sommervikar i butikk og trodde jeg skulle få lønn i dag, står at vi skal få lønn siste dag i måneden i kontrakta. Har fått lønnsslipp, men ingen penger på konto. Sendte SMS til sjefen å etterlyst lønna, der jeg jobba før kom som regel lønna dagen før lønningsdato eller den var i alle fall på konto fra morgenen av på lønningsdatoen. Fikk til svar at de utbetaler lønna siste dagen i måneden og når den kommer inn på min konto avhenger av banken min. "Pengene er utbetalt for oss når du får lønnsslippen, så enten kommer pengene i løpet av dagen eller rett over helgen, kommer nok an på banken din," skrev hun.

Er det ikke vanlig at lønna er på konto hos de ansatte på lønningsdagen? Er det lov å gjøre det sånn som dette? Jeg har lagt planer i helga basert på at jeg skulle få lønn i dag, kjenner jeg er skikkelig nervøs for at de går i vasken nå.

Anonymkode: b2460...0dc

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Lønna kommer i løpet av dagen. 

Anonymkode: 380ce...e36

Fru Uperfekt

Dette er både normalt og lovlig.

Bankene har stort sett 3 kjøringer for dagen, tidspunktene er litt forskjellige på spare og forretningsbankene så du vil nok få det i løpet av dagen

AnonymBruker

Hei.

jeg jobber med lønn. Det er slik at om arbeidsgiver legger lønnen i bank før en viss tid på dagen, tror det er før 12 på dagen så skal alle få lønnen sin på konto samme dag uansett hvilken bank du har. Lønn skal på konto den datoen som står i kontrakt, men uhell Kan selvfølgelig oppstå.

Anonymkode: dee77...320

AnonymBruker