AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Del Skrevet 30. juli 2020 Hva skal en gjøre ved brann i tunell? Er det min bil som brenner, ringer jeg på nødtelefonen i tunellen, og så går ut av tunellen? Kommer jeg kjørende, og det er bil i flammer, si 500-1000 meter inn i tunellen, sånn bortsett fra å hjelpe, ringe nødtelefon, så bør jeg vel bare komme meg vekk, for egen sikkerhet, men også for å gi nødutrykningen som kommer plass. Men ja, hva gjør jeg, kjører jeg forbi og videre om mulig? Snur jeg å kjører mot kjøreretningen ut igjen om bilbrannen hindrer en å kjøre forbi? https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/6jmdnz/Se-video-fra-Hundvagtunnelen-Her-star-bilen-i-fyr-og-flamme Nå gikk det supert i denne videoen, men det er splitter ny tunell, og alt virket. Det vises til i artikkelen at VTS hadde gitt info på DAB, men hva med alle oss som fremdeles har FM i bilen? Anonymkode: cb685...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 31. juli 2020 #2 Del Skrevet 31. juli 2020 Du bør først nappe ut et brannslukningsapparat fra tunnelen. Dette gjør at tunnelen stenges, brannventilasjon aktiveres og veitrafikksentralen informeres. Deretter bør du ta opp nødtelefonen og ringe (det er bedre å bruke nødtelefonen i tunnelen, enn egen mobil, da nødtelefonen har en bestemt plassering som gir en nøyaktig plassering. I en tunnel med en kjøreretning, så bør du stoppe bilen og evakuere via nødtunnel. I en tunnel med to kjøreretninger bør du vurdere å snu bilen, kjøre tilbake og varsle andre bilister på veien ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå