Jump to content
AnonymBruker

Må han lyge når jeg ønsker ærlighet?

Recommended Posts

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha verken hvit,blå, grønn, lilla løgner. Jeg vil vite sannheten. Det er jo ting jeg ikke spør om, fordi jeg ikke vil like sannheten. Men de tingene jeg faktisk spør om ønsker jeg å få ett ærlig svar.

Vil ikke at han skal tro jeg er dum heller og tenker at jeg går rundt å tror jeg er så sykt perfekt. 

Hvis han hadde sagt noe negativt så hadde jeg ikke kjent følelsen av at det er noe å skjule mer.

Jeg vet at jeg ser flott ut. Men tenker noen ganger at hvis jeg bare ga blaffen i utseendet mitt en gang, spiste meg feit og ikke brydd meg.

Hadde jeg forsatt vært 10?

Lurer nesten på om det er det jeg må gjøre for at han skal være ærlig.

Legge på meg 30 kilo og spørre han igjen...

Da kan han ikke si jeg er slank og trent lenger.

Ts..

Anonymkode: 68973...218

Så det du ønsker er at han skal si at du er stygg? Si negative ting, som matcher det du tenker om deg selv, selv om det ikke stemmer? 

FOR TENK OM DET ER SANT DET HAN SIER??????

Anonymkode: 0ea50...c8e

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det du ønsker er at han skal si at du er stygg? Si negative ting, som matcher det du tenker om deg selv, selv om det ikke stemmer? 

FOR TENK OM DET ER SANT DET HAN SIER??????

Anonymkode: 0ea50...c8e

Siden når, ble det rart å ønske seg en ærlig mann, og ikke bare en som smisker?

Anonymkode: cb6ab...c45

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden når, ble det rart å ønske seg en ærlig mann, og ikke bare en som smisker?

Smisker han hvis han synes du er veldig vakker?

Er det galt av ham å rangere deg høyere enn du selv gjør? 

Anonymkode: a2732...97b

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smisker han hvis han synes du er veldig vakker?

Er det galt av ham å rangere deg høyere enn du selv gjør? 

Ja, det vil jeg si det er!

Nei, det som er galt er å rangere meg som høyere og mer verdt enn han selv. Da vil jeg oppleve det som at han har skutt gullfuglen, mens jeg tar til takke med noe skrap. 

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er galt er å rangere meg som høyere og mer verdt enn han selv. Da vil jeg oppleve det som at han har skutt gullfuglen, mens jeg tar til takke med noe skrap. 

Pleier han å rakke ned på seg selv da? Kan ikke han også være flott selv om han synes du er flott?

Kanskje han skulle ønske at du var like generøs når du omtaler ham? 

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg TS som har gitt deg svar. Hvis du tror det. Det er en annen.

Det var jeg som skrev det, men jeg har åpenbart en helt annen erfaring enn deg.

Det du beskriver her, er jo ikke et sunt syn på deg selv i det hele tatt!

Her er det din helse (ditt syn på kropp) som er problemet, og ikke kjæresten din!

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier han å rakke ned på seg selv da? Kan ikke han også være flott selv om han synes du er flott?

Kanskje han skulle ønske at du var like generøs når du omtaler ham? 

Hvis noen ønsker at jeg skal være generøs, så må de vite hva som skal til for at jeg blir det, og deretter handle ut fra det. Man kan ikke handle på måfå. Man ønsker noen med sosial kompetanse med seg, videre i livet sitt - ikke de uten.

Blondie65

Jeg har ALDRI spurt noen hva de synes om mitt utseende på en skala fra 1-10. Jeg har selvsagt spurt om partner synes jeg var pen. Jeg har heller aldri rangert en partner på en 1-10 skala.

Men jeg har også opplevd det TS sin partner opplever - at en helt uskyldig kommentar om et plagg har blitt til at jeg ikke liker kroppen hans ("du ser veldig fin ut i det plagget - det gjør deg mer mandig" - plagget ble aldri brukt igjen fordi han mente at det at han ble mer "mandig" betydde at jeg ikke syntes han var det i utgangspunktet. Noe som ikke stemte, men jeg ser jo at det ble en veldig uheldig kommentar fra min side).

_Malene

Helt utrolig at du lager det om til et problem at han er så fornøyd med deg

AnonymBruker
1 minutt siden, _Malene skrev:

Helt utrolig at du lager det om til et problem at han er så fornøyd med deg

Mennesker er ulike.

Det er absolutt ikke alle som er like desperat etter bekreftelser.

Når man lever et helt liv med masse fokus på utseende og hvor pen man er, så lengter man gjerne etter noen som klarer å se litt forbi det der...

AnonymBruker
På 30.7.2020 den 6.34, AnonymBruker skrev:

Jeg vet han er fornøyd med mitt utseendet og at jeg kansje er mye bedre enn det han trodde han skulle få.  

Men det betyr ikke at han skal lyge når jeg spør.

Det er ikke sant når han sier han aldri har sett noen som er så fin som meg. Det er umulig. Det er mange fine folk.

Ingen er fra 1- 10 en 10er... Det går ikke. Ingen er perfekt. Han kan si 8 heller som kansje er mer normalt.

Han svarer alltid ett positivt svar på alt. Uansett. Jeg vil høre noe negativt også.

Til og med mine negler som jeg river i stykker sier han er finere. For da fremstår jeg som en jente som kan bruke hendene og ikke bare sitte på en frisørstol med lange negler som han sier. 

Jeh har perfekte former og alt... Men jeg vet han lyger og at han ikke mener det. Det er sikkert tinf han syns er feil på meg som han ikke klarer å si.

Jeg blir usikker av dette faktisk for av og til tror jeg han ser på meg og tenker jeg er stygg. 

Hadde jeg visst at han var ærlig når jeg spurte så hadde det vært perfekt. 

Jeg sa feks en dag at jeg føler meg ikke fin nå før vi skulle ut å handle på senter. (Han er opptatt av klær og at jeg går med rene klær uten hull og sånn.)  Han sa at jeg kan ta på meg en fleace jakke. Da følte jeg at jeg måtte dekke armene, at det var noe som burde skjules. Noen sår eller at jeg hadde stygge armer.

Da spurte jeg hvorfor jeg skal ta flice jakke og da da han, nei du kan gå slik du gjør nå. Jeg tenkte kansje det kan bli kaldt.

Men det var ikke at heg var kald som var tema, derfor vle jeg veldig usikker etterpå. Sa ingenting mer til han da. Men lurer inni meg på hvorfor jeg fikk tips om å ta på fleace jakke.

Jeg ønaker bare ærlighet. Jeg er vokst opp med ærlighet.  Det er da jeg setter pris på npr han først aier noe som er bra.

Plis ikke si dumme ting til meg her. Jeg vil virkelig ha seriøse svar.

Å herregud. Du høres utrolig utrolig slitsom og vanskelig ut. Hvorfor plager du deg selv med disse tankene!?!? For meg virker du besatt av negative tanker om deg selv og du virker neste asberger-aktig opptatt av objektiv sannhet. Skjønnhet er ikke objektiv. Den er subjektiv. Om din kjæreste syns du er finest og best i hele verden, så er du det for han! Da er det helt tullete å forlange et objektivt svar... og deretter mistro alt han sier. Snakk om å tenke det verste. 

Anonymkode: ca70f...ddf

Guest MrTeddy29

Jeg synes egentlig ikke noe om sånne spørsmål, grunnen er fordi jeg synes det blir litt dumt egentlig.

Typen er ilag med deg fordi han liker deg som du er, og fordi du er den han vil være sammen med. 

Jeg hadde følt meg uvell om eg skulle svart på sånne spørsmål, for jeg vet ikke om du hadde reagert på det jeg hadde sagt. Og det er ikke fordi at folk vil svare på det, men folk har tross alt så mye respekt at alt ikke trenges og sies.

Jeg hadde enkelt sagt at du e bra nok som du er, og hadde ikke det svaret vært bra nok for deg, så måtte du bare finne deg i det eller finne noen andre. 

Jeg hadde ikke blitt ilag med noen om jeg ikke likte personen 100%

AnonymBruker
På 31.7.2020 den 18.11, MrTeddy29 skrev:

Jeg synes egentlig ikke noe om sånne spørsmål, grunnen er fordi jeg synes det blir litt dumt egentlig.

Typen er ilag med deg fordi han liker deg som du er, og fordi du er den han vil være sammen med. 

Jeg hadde følt meg uvell om eg skulle svart på sånne spørsmål, for jeg vet ikke om du hadde reagert på det jeg hadde sagt. Og det er ikke fordi at folk vil svare på det, men folk har tross alt så mye respekt at alt ikke trenges og sies.

Jeg hadde enkelt sagt at du e bra nok som du er, og hadde ikke det svaret vært bra nok for deg, så måtte du bare finne deg i det eller finne noen andre. 

Jeg hadde ikke blitt ilag med noen om jeg ikke likte personen 100%

Jeg vet at han liker meg 100%. Jeg spør han uavhengig av det. Helt overfladisk liksom..

Spurte han faktisk:

Meg:  "Så jeg kunne jobbet som modell da?"

Han: "Ja, det kunne du. Men det vil jeg ikke at du skal"

OG det skal jeg tro på😳...

TS..

Annonse

frk.jus
På 30.7.2020 den 5.58, AnonymBruker skrev:

Jeg spør samboer noen ganger om noe kansje litt barnselige teite spørsmål. Ingen er perfekt på alt og da er det kansje dette som er litt rart med meg da..

Men når jeg spør så sier jeg at jeg ikke bryr meg om sannheten er negativ,  at jeg tåler å høre alt. Og det er sant. Jeg liker å få fram ting akkurat slik det er, å møte verden, tenke realiatisk og godtar at ikke alt er slik som ett vakkert eventyr. 

Hvis vi tar eksempel på klassisk spørsmål fra kvinne: " ser jeg feit ut i denne kjolen?" , da ønsker kvinner å høre "nei, du er vakker" uavhengig av hva som faktisk er sannheten. Derfor skal mannfolk lyge da... 

Men med meg, så vil jeg høre sannheten når jeg faktisk spør. Ønsker ikke at han hadde fortalt at jeg så feit ut om jeg ikke hadde spurt da. Men spør jeg vil jeg ha ærlig svar. 

Problemet er at jeg tror han ikke tørr å være ærlig på ting som jeg spør om, og det liker jeg ikke.

Har spurt om ting og han har svart:

- Du er fra 1- 10 en 10er. Du er helt perfekt kropp

- har enda ikke sett noen som er så fin som du, kansje det fins, men har enda ikke sett noen.

- alle eksene er som natt og dag i forhold til meg. De var usunne kropper og jeg er fast og trent.

-  puppene mine er ikke for små, de er akkurat perfekt størrelse. Silikon eller store pupper er ikke fint. Du har akkurat passelig.

- er det en vakker skuespiller sier han at hun er 8 - 9, men jeg er 10 uansett...

JEG syns dette er latterlig dumt når jeg sier fint til han at jeg hadde ikke brydd meg langt i skauen om han hadde gitt meg ett mer realistisk svar på ting.

Jeg vil at han skal si at jeg er flott såklart, men når jeg spør om ting kan han si at det er mange flotte damer ja, men det er du som jeg elsker og da spiller det ingen rolle. Han kan si jeg er 8 -9 i skala. 

For slik han svarer meg gjlr meg bare usikker. Jeg vet jo ikke hva han egentlig syns. Jeg ønsker også at han skal gi beskjed hvis jeg begynner å legge på meg, for det kan være vanskelig å se selv også.

Har spurt han for noen år siden at: hvis jeg ble feit, hadde du fortalt det til meg da? Da sa han at han ikke hadde sagt det direkte, men heller hintet litt med at vi skal spise sunnere og kjøpt sundt mat.

Nå i ferien merket jeg at han var negativ til å kjøpe snop og jeg spurte om han var redd for at jeg skulle spise mer snop. Og da sa han kjapt: nei! Det er meg selv jeg tenker på!

Men jeg blir jo usikker da. Jeg har lagt på meg litt, kansje 3 kilo, mem det er ikke sikkert han merker det. Men det gjør jeg.

Ønsker bare at han skal være ærlig når jeg spør han om noe og samtidig sier til han at jeg ikke bryr meg om han sier at noen kan i det minste være like fin som meg.

Jeg er ikke usikkert og ekstremt opptatt av utseendet som det høres veldig ut som. Jeg er bare veldig opptatt av at meg og samboer er avslappet iforholdt til alt, at vi kan si ting ærlig. Orker ikke høre noe som ikke er sant. 

Håper på seriøse svar nå. Hvorfor lyger han? Jeg har spurt og da blir han opprørt og sier at han ikke kan gjøre noe annet for å bevise at han er ærlig. Jeh er tydeligvis det fineste han har sett og han er 99% sikkert at alle andre mener det samme. 

Off... Det er aå latterlig at han sier det. Det er jo bare tullprat for at jeg ikke skal bli såret. Noe jeg aldri blir.

Eksen min var ærlig med meg, det var deilig. For når han sa noe fint så tok jeg det til meg helt. Da visste jeg at det var ærlig.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror han ikke er ærlig. Bortsett fra det med små pupper og silikon. Det er klart han foretrekker store babser. 

AnonymBruker
4 timer siden, frk.jus skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror han ikke er ærlig. Bortsett fra det med små pupper og silikon. Det er klart han foretrekker store babser. 

Han liker ikke silikon.  Han sier at jeg har perfekt størrelse. Ikke for små og ikke for store. 

Han liker aktive sprettne damer med pupper som passer til det. Da han selv er en aktiv mann med spreke interesser. Sier han.

Men jeg vet jo ikke da. Prøver alt jeg kan for å tro på det han sier. Det er ikke alltid lett.

Jeg var den type jente som ble veldig seint utviklet, ikke var populær på ungdomskolen. Alle jentene hadde bh og sminke, imenst jeg hadde tannregulering og barnselig kropp😳

Men så ble jeg plutselig en kvinne da... 

Han er sikkert redd for at jeg skal ta silikon da. For han vet jeg ikke er redd for å gjøre ting.

Men jeg ønsker ikke silikon inni min kropp, da vil kroppen danne kapsler rundt silikonet og behandle det som fremmedlegeme og prøve å støte det ut igjen. De vil da bli hardere og tunge. Og begynne å henge. 

Hallo.. Jeg liker å trene, holder med en sekk på ryggen som vekt. 

Jeg syns han bare overdriver noe sykt når han sier ting om meg.

""Perfekte former, slank, trent, veldig femenin ansikt og kropp. Han beklager, men han kan ikke gjøre annet enn å si sannheten. Det er slik det er sier han. Han sier også at han aldri hadde drømt om å få en så fin dame en gang.""

Da tenker jeg: Dette er fordi han ikke har hatt så mange valg, han er sjenert, har ikke hatt damer i kø, han er bare glad for at han ikke har en dame som er veldig gale.. Derfor blir jeg "PERFEKT", iforhold til hva han så for seg.

Men så spør jeg generelt: Ja, forsatt er jeg perfekt. Selv om han hadde sett meg på gaten som en fremmed. Jeg kunne blitt modell, for det har jeg kropp til, jeg er helt strøken fra topp til tå og det er mange som er misunnelig på deg. Bla bla... Han vinner over alle mine spørsmål. Leter bare hele tiden etter det riktige spørsmålet som avslører han. Men han er god. Veldig god...

JEG blir faktisk lei meg. Jeg skulle ønske han sa jeg var flott og fin men at han sa av seg selv i ulike situasjoner noe om MIN personlighet. Jeg ønsker at han sa noe om meg som person ofte. 

Han er så dårlig på det. Dårlig på å gi komplemanger. Men en sjeldent gang gjør han det og da varmer det veldig i hjertet mitt.

Når han sier noe om min personlighet. Det er det som gir meg selvtilitt. Tror egentlig det er det jeg ønsker å høre mer av, men så bruker jeg utseendet mitt for å trøste meg.

Med en gang han sier noe om min personlighet, så merker jeg at jeg får selvtilitt. Ikke av komplemanger på utseendet. Det er da jeg blir litt usikker. 

Off nå ble det mye rot i denne tråden. Tror hodet mitt spinner aller veier og jeg ikke egentlig vet hva som "feiler" meg... 

Får bare en ekkel følelse av at han syns andre damer er drit deilig også tørr han ikke si det til meg. Jeg vil at han skal si det.

Jeg vil at han skal gi meg en følelse på og si:

Det er mange deilige, fine strøkne damer der ute. Men hva så? Jeg gir blaffen. Jeg har en dame som overaskende både ser strøken ut, syns faktisk ingen slår det vakkre utseendet ditt. Bare smilet ditt er helt utrolig. og hele din person er så unikt og spesiellt. Jeg blir aldri lei av å være ilag med deg, du er så gøy og morsom. Du finner alltid på noe gøy og jeg elsker hele deg. Jeg føler meg hel og lykkelig av å dele livet med deg ( +++ ting som er unikt med akkurat meg som han kan bruke som eksempel) 

JEG VET IKKE...! Hva er problemet mitt? Jeg vet selv at jeg tenker rart.

Men nå høres det ut som jeg er slik konstant. Nei, det er jeg ikke. Det er mest oppi mitt hode og det er ikke alltid slik i mitt hode. Jeg går oftest rundt og fokuserer på andre ting og ikke tenker på dette. 

Men noen ganger kommer disse tankene. Og da er det veldig sterkt og vondt. De gangene...

Vil ikke at han skal dekke over ting for å beskytte meg. For jeg blir ikke lei meg om han syns en annen dame er fin. Jeg syns damer er fin selv jeg. Liker fine folk som tar vare på seg. 

Off for noe rot jeg skrev...

Ts..

Matas

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, brukerdebatt, avsporinger og samtlige svar til dette.

Det er også ryddet for diskusjon rundt spiseforstyrrelser, dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

- Matas, mod.