Gå til innhold

Må han lyge når jeg ønsker ærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør samboer noen ganger om noe kansje litt barnselige teite spørsmål. Ingen er perfekt på alt og da er det kansje dette som er litt rart med meg da..

Men når jeg spør så sier jeg at jeg ikke bryr meg om sannheten er negativ,  at jeg tåler å høre alt. Og det er sant. Jeg liker å få fram ting akkurat slik det er, å møte verden, tenke realiatisk og godtar at ikke alt er slik som ett vakkert eventyr. 

Hvis vi tar eksempel på klassisk spørsmål fra kvinne: " ser jeg feit ut i denne kjolen?" , da ønsker kvinner å høre "nei, du er vakker" uavhengig av hva som faktisk er sannheten. Derfor skal mannfolk lyge da... 

Men med meg, så vil jeg høre sannheten når jeg faktisk spør. Ønsker ikke at han hadde fortalt at jeg så feit ut om jeg ikke hadde spurt da. Men spør jeg vil jeg ha ærlig svar. 

Problemet er at jeg tror han ikke tørr å være ærlig på ting som jeg spør om, og det liker jeg ikke.

Har spurt om ting og han har svart:

- Du er fra 1- 10 en 10er. Du er helt perfekt kropp

- har enda ikke sett noen som er så fin som du, kansje det fins, men har enda ikke sett noen.

- alle eksene er som natt og dag i forhold til meg. De var usunne kropper og jeg er fast og trent.

-  puppene mine er ikke for små, de er akkurat perfekt størrelse. Silikon eller store pupper er ikke fint. Du har akkurat passelig.

- er det en vakker skuespiller sier han at hun er 8 - 9, men jeg er 10 uansett...

JEG syns dette er latterlig dumt når jeg sier fint til han at jeg hadde ikke brydd meg langt i skauen om han hadde gitt meg ett mer realistisk svar på ting.

Jeg vil at han skal si at jeg er flott såklart, men når jeg spør om ting kan han si at det er mange flotte damer ja, men det er du som jeg elsker og da spiller det ingen rolle. Han kan si jeg er 8 -9 i skala. 

For slik han svarer meg gjlr meg bare usikker. Jeg vet jo ikke hva han egentlig syns. Jeg ønsker også at han skal gi beskjed hvis jeg begynner å legge på meg, for det kan være vanskelig å se selv også.

Har spurt han for noen år siden at: hvis jeg ble feit, hadde du fortalt det til meg da? Da sa han at han ikke hadde sagt det direkte, men heller hintet litt med at vi skal spise sunnere og kjøpt sundt mat.

Nå i ferien merket jeg at han var negativ til å kjøpe snop og jeg spurte om han var redd for at jeg skulle spise mer snop. Og da sa han kjapt: nei! Det er meg selv jeg tenker på!

Men jeg blir jo usikker da. Jeg har lagt på meg litt, kansje 3 kilo, mem det er ikke sikkert han merker det. Men det gjør jeg.

Ønsker bare at han skal være ærlig når jeg spør han om noe og samtidig sier til han at jeg ikke bryr meg om han sier at noen kan i det minste være like fin som meg.

Jeg er ikke usikkert og ekstremt opptatt av utseendet som det høres veldig ut som. Jeg er bare veldig opptatt av at meg og samboer er avslappet iforholdt til alt, at vi kan si ting ærlig. Orker ikke høre noe som ikke er sant. 

Håper på seriøse svar nå. Hvorfor lyger han? Jeg har spurt og da blir han opprørt og sier at han ikke kan gjøre noe annet for å bevise at han er ærlig. Jeh er tydeligvis det fineste han har sett og han er 99% sikkert at alle andre mener det samme. 

Off... Det er aå latterlig at han sier det. Det er jo bare tullprat for at jeg ikke skal bli såret. Noe jeg aldri blir.

Eksen min var ærlig med meg, det var deilig. For når han sa noe fint så tok jeg det til meg helt. Da visste jeg at det var ærlig.

 

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fordi han sier fine ting til deg antar du at han lyver? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er forelsket ser man den personen som fineste i verden, uansett om det er objektivt sant. For ham er du den fineste. Er ikke det det viktigste? Jeg tror ikke han lyver, men kanskje overdriver uten at det er noe han gjør bevisst. 

Om dere er mye sammen kan det være vanskelig å legge merke til vektøkning hos partner, om det ikke er snakk om 10+ overvekt. 

Synes du heller skal fokuserer på at han liker deg sånn som du er, uten å presse dine egen usikkerhet over på han. Om du gir uttrykk for at du tviler på ham ofte, vil han gå lei til slutt. Det er veldig sårt om man ikke blir trodd, og om partner ikke anerkjenner følelsene som ekte. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Virrevirrevapp skrev:

Så fordi han sier fine ting til deg antar du at han lyver? 

Jeg vet han er fornøyd med mitt utseendet og at jeg kansje er mye bedre enn det han trodde han skulle få.  

Men det betyr ikke at han skal lyge når jeg spør.

Det er ikke sant når han sier han aldri har sett noen som er så fin som meg. Det er umulig. Det er mange fine folk.

Ingen er fra 1- 10 en 10er... Det går ikke. Ingen er perfekt. Han kan si 8 heller som kansje er mer normalt.

Han svarer alltid ett positivt svar på alt. Uansett. Jeg vil høre noe negativt også.

Til og med mine negler som jeg river i stykker sier han er finere. For da fremstår jeg som en jente som kan bruke hendene og ikke bare sitte på en frisørstol med lange negler som han sier. 

Jeh har perfekte former og alt... Men jeg vet han lyger og at han ikke mener det. Det er sikkert tinf han syns er feil på meg som han ikke klarer å si.

Jeg blir usikker av dette faktisk for av og til tror jeg han ser på meg og tenker jeg er stygg. 

Hadde jeg visst at han var ærlig når jeg spurte så hadde det vært perfekt. 

Jeg sa feks en dag at jeg føler meg ikke fin nå før vi skulle ut å handle på senter. (Han er opptatt av klær og at jeg går med rene klær uten hull og sånn.)  Han sa at jeg kan ta på meg en fleace jakke. Da følte jeg at jeg måtte dekke armene, at det var noe som burde skjules. Noen sår eller at jeg hadde stygge armer.

Da spurte jeg hvorfor jeg skal ta flice jakke og da da han, nei du kan gå slik du gjør nå. Jeg tenkte kansje det kan bli kaldt.

Men det var ikke at heg var kald som var tema, derfor vle jeg veldig usikker etterpå. Sa ingenting mer til han da. Men lurer inni meg på hvorfor jeg fikk tips om å ta på fleace jakke.

Jeg ønaker bare ærlighet. Jeg er vokst opp med ærlighet.  Det er da jeg setter pris på npr han først aier noe som er bra.

Plis ikke si dumme ting til meg her. Jeg vil virkelig ha seriøse svar.

 

 

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når han endelig er ærlig og sier at du burde kle på deg mer fordi han tenkte det var kaldt. Så drar du det såpass langt at du har stygge armer osv. 

Da takler du jo ikke å høre sannheten :riste:At han tenker anderledes enn deg må du jo bare akseptere. Han vil ikke si noe negativt om deg og det sier mye om mannen. 

Det er ikke naturlig for meg å snakke ned min partner. Jeg er kvinne forresten. Hvis min mann spør om han ser fin ut så er han så klart fin. Han er altid fin i mime øyne.  Fordi jeg ikke vil han skal forandre seg. 

Har han et mindre pent plagg på seg så kan jeg si i fra, men dette er sjeldent fordi jeg veit at han er komfortabel i det han går i. Hvorfor skal det jeg sier påvirke han negativt fordi jeg mener noe? 

Øsnker du en mer direkte dialog så får du sette deg ned med han og si det rett ut. Men du kan virkelig ikke kreve dette hvis han ikke ønsker å snakke din selvfølelse ned. 

Det med jakka er et godt eksempel på at du ikke takler ærlig tilbakemeldinger.

Hanbrydde seg ikke om hva du hadde på deg,  heller om du ville fryse. Altså så syns han du var fin 😊 Igjen tenker du negativt om deg selv og drar deg selv ned i et sort hull der armene dine får gjennomgå din usikkerhet.

Syns du heller burde tenke over dette behovet for ærlig og direkte tilbakemeldinger og finne ut hvorfor du har et så stort behov for det. 

 

Anonymkode: a5177...114

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet han er fornøyd med mitt utseendet og at jeg kansje er mye bedre enn det han trodde han skulle få.  

Men det betyr ikke at han skal lyge når jeg spør.

Det er ikke sant når han sier han aldri har sett noen som er så fin som meg. Det er umulig. Det er mange fine folk.

Ingen er fra 1- 10 en 10er... Det går ikke. Ingen er perfekt. Han kan si 8 heller som kansje er mer normalt.

Han svarer alltid ett positivt svar på alt. Uansett. Jeg vil høre noe negativt også.

Til og med mine negler som jeg river i stykker sier han er finere. For da fremstår jeg som en jente som kan bruke hendene og ikke bare sitte på en frisørstol med lange negler som han sier. 

Jeh har perfekte former og alt... Men jeg vet han lyger og at han ikke mener det. Det er sikkert tinf han syns er feil på meg som han ikke klarer å si.

Jeg blir usikker av dette faktisk for av og til tror jeg han ser på meg og tenker jeg er stygg. 

Hadde jeg visst at han var ærlig når jeg spurte så hadde det vært perfekt. 

Jeg sa feks en dag at jeg føler meg ikke fin nå før vi skulle ut å handle på senter. (Han er opptatt av klær og at jeg går med rene klær uten hull og sånn.)  Han sa at jeg kan ta på meg en fleace jakke. Da følte jeg at jeg måtte dekke armene, at det var noe som burde skjules. Noen sår eller at jeg hadde stygge armer.

Da spurte jeg hvorfor jeg skal ta flice jakke og da da han, nei du kan gå slik du gjør nå. Jeg tenkte kansje det kan bli kaldt.

Men det var ikke at heg var kald som var tema, derfor vle jeg veldig usikker etterpå. Sa ingenting mer til han da. Men lurer inni meg på hvorfor jeg fikk tips om å ta på fleace jakke.

Jeg ønaker bare ærlighet. Jeg er vokst opp med ærlighet.  Det er da jeg setter pris på npr han først aier noe som er bra.

Plis ikke si dumme ting til meg her. Jeg vil virkelig ha seriøse svar.

Anonymkode: 68973...218

Jeg synes kjæresten min er den kjekkeste i hele verden. Selv om han nok ikke kunne ha jobba som mannlig modell. Jeg er jo forelska i ham. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Rant skrev:

Når man er forelsket ser man den personen som fineste i verden, uansett om det er objektivt sant. For ham er du den fineste. Er ikke det det viktigste? Jeg tror ikke han lyver, men kanskje overdriver uten at det er noe han gjør bevisst. 

Om dere er mye sammen kan det være vanskelig å legge merke til vektøkning hos partner, om det ikke er snakk om 10+ overvekt. 

Synes du heller skal fokuserer på at han liker deg sånn som du er, uten å presse dine egen usikkerhet over på han. Om du gir uttrykk for at du tviler på ham ofte, vil han gå lei til slutt. Det er veldig sårt om man ikke blir trodd, og om partner ikke anerkjenner følelsene som ekte. 

Det er dette jeg har sagt til han. Jeg sier at det er fordi han er sammen med meg at han sier dette.

Hadde han vært sammen med en annen hadde hun vært 10 sier jeg men jeg hadde forsatt vært 10 da også sier han.

Hadde hun andre spurt da hadde han sagt at jeg var finere enn henne, hvis jeg bare gikk i gaten som en fremmed.

Han sier at han kun hadde sagt det visst hun absolutt skulle ha svaret og maste mye.

Han sier han fokuserer på den han er sammen med og ikke tenker på andre. ( veldig bra og riktig av han)

Men at han hadde vært ærlig om hun maste og spurte mye. 

Jeg har gravd for å finne ærlighet. Men uavhengig av følelser og at jeg er hannes aå er jeg 10.

Men det er ikke sant. Jeg blir lei meg fordi jeg føler meg så dum når han mener at jeg er sååå fin.

Jeg er ikke dollete og opptatt av utseendet mer enn vanlig. Jeg går ofte uten sminke og har mange hobbyer. Jeg vil ikke føle at jeg må være 10. Jeg føler litt press da.

Jeg vil bare være meg. Jeg vil at han heller aier at han driter i om det er fine damer der ute at han er glad i neg aom jeg er.

For det er sannheten. Han driter i andre og er trofast. Men jeg spør han og da må han svare selv om han driter i det.

Han kan si:

"Ja, det er fine damer der ute og sikkert mange på ditt nivå. Men det spiller ingen rolle, jeg er ikke interresert i det. Jeg har tankene mine alle andre steder og jeg er føler meg veldig heldig og stolt av at jeg har akkurat deg. Du er utrolig flott og hvis det er andre flotte så bryr jeg meg ikke."

Dette er jo mer realistisk og jeg hadde blitt rørt...

Ts

 

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var sammen med folk som objektivt sett er midt på treet utseendemessig, syntes jeg uansett de var overjordisk vakre. Kjærlighet gjør det med en. Det forgyller det middelmådige, skjuler det ufine og trekker fram det vakre.

Det rare er vel heller hvorfor ikke du synes kjæresten er det flotteste i 2 sko...

Endret av Virrevirrevapp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan si:

"Ja, det er fine damer der ute og sikkert mange på ditt nivå. Men det spiller ingen rolle, jeg er ikke interresert i det. Jeg har tankene mine alle andre steder og jeg er føler meg veldig heldig og stolt av at jeg har akkurat deg. Du er utrolig flott og hvis det er andre flotte så bryr jeg meg ikke."

Anonymkode: 68973...218

Det er jo det han sier, bare med andre ord. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet han er fornøyd med mitt utseendet og at jeg kansje er mye bedre enn det han trodde han skulle få.  

Men det betyr ikke at han skal lyge når jeg spør.

Det er ikke sant når han sier han aldri har sett noen som er så fin som meg. Det er umulig. Det er mange fine folk.

Ingen er fra 1- 10 en 10er... Det går ikke. Ingen er perfekt. Han kan si 8 heller som kansje er mer normalt.

Han svarer alltid ett positivt svar på alt. Uansett. Jeg vil høre noe negativt også.

Til og med mine negler som jeg river i stykker sier han er finere. For da fremstår jeg som en jente som kan bruke hendene og ikke bare sitte på en frisørstol med lange negler som han sier. 

Jeh har perfekte former og alt... Men jeg vet han lyger og at han ikke mener det. Det er sikkert tinf han syns er feil på meg som han ikke klarer å si.

Jeg blir usikker av dette faktisk for av og til tror jeg han ser på meg og tenker jeg er stygg. 

Hadde jeg visst at han var ærlig når jeg spurte så hadde det vært perfekt. 

Jeg sa feks en dag at jeg føler meg ikke fin nå før vi skulle ut å handle på senter. (Han er opptatt av klær og at jeg går med rene klær uten hull og sånn.)  Han sa at jeg kan ta på meg en fleace jakke. Da følte jeg at jeg måtte dekke armene, at det var noe som burde skjules. Noen sår eller at jeg hadde stygge armer.

Da spurte jeg hvorfor jeg skal ta flice jakke og da da han, nei du kan gå slik du gjør nå. Jeg tenkte kansje det kan bli kaldt.

Men det var ikke at heg var kald som var tema, derfor vle jeg veldig usikker etterpå. Sa ingenting mer til han da. Men lurer inni meg på hvorfor jeg fikk tips om å ta på fleace jakke.

Jeg ønaker bare ærlighet. Jeg er vokst opp med ærlighet.  Det er da jeg setter pris på npr han først aier noe som er bra.

Plis ikke si dumme ting til meg her. Jeg vil virkelig ha seriøse svar.

 

 

Anonymkode: 68973...218

Samtalen var:

"Bli enig om å være med han ut å handle"

Jeg sier: føler jeg ser ut som en slaur nå.. Føler meg ikke komfortabel å gå ut, vet ikke hvorfor... Hm..

Han: "ser opp og ned på meg"

Jeg: *grøss, what** 

Han:  "Du kan jo ta på deg en fleace jakke, du har jo så mange fine med ulike farger"

Meg: hvorfor kan jeg ikke gå slik da?

Han: Nei, jeg tenkte kansje det var kaldt, du kan gå slik såklart.

( det var varmt ute, jeg nevnte ikke noe om at jeg var kald, kun at jeg ikke følte jeg så fin ut)

At han nevte kaldt var for å unngå å si at jeg var stygg... Enkelt og greit... Ta på fleace jakke og skjul deg mente han egentlig. Jeg sa aldri at jeg var kaldt. Ts😞

 

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke er usikker, men utifra det du skriver, så høres du utrolig usikker ut ang deg selv og egen kropp. Prøv å fokuser mindre på dette,og slutt å analyser hver minste ting. Det er ikke nødvendig å spørre han om alt mulig. Det høres ut som du har lav selvfølelse. Øv og bli litt mer trygg på det selv, og aksepter deg selv slik som du er. 

Anonymkode: 1ed32...c58

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Da jeg var sammen med folk som objektsett er midt på treet utseendemessig, syntes jeg uansett de var overjordisk vakre. Kjærlighet gjør det med en. Det forgyller det middelmådige, skjuler det ufine og trekker fram det vakre.

Det rare er vel heller hvorfor ikke du synes kjæresten er det flotteste i 2 sko...

Nettopp.

Jeg elsker min mann. Han er den fineste jeg vet om. Han er en 10. Ingen er så fin som han. Jeg kunne ikke tenke meg en mer flott mann utseendemessig.

Jeg er ærlig, og mener det. Men jeg vet at for mange (heldigvis) er han en helt alminnelig mann.

Din samboer lyger ikke. Ta deg sammen, jente. Du høres ynkelig ut, rett og slett. Din samboer er helt sikkert utrolig heldig med deg, og du er sikkert både vakker og med gode egenskaper. Nyt det. Du må ikke stakkarsliggjøre deg selv sånn. Det må da være ganske tungt for din samboer når du skal "sutre" sånn, og be om komplimenter, og att på til ikke tro ham. Det høres masete og barnslig ut.

8 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Det er jo det han sier, bare med andre ord. 

Ja, nettopp !

 

Vær heller opptatt av å rose og gi komplimenter til din kjæreste, og ikke vær så opptatt av at han skal gi deg.

 

Endret av exictence
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sier du ikke er usikker, men utifra det du skriver, så høres du utrolig usikker ut ang deg selv og egen kropp. Prøv å fokuser mindre på dette,og slutt å analyser hver minste ting. Det er ikke nødvendig å spørre han om alt mulig. Det høres ut som du har lav selvfølelse. Øv og bli litt mer trygg på det selv, og aksepter deg selv slik som du er. 

Anonymkode: 1ed32...c58

ja, det høres ut som det. Jeg har egentlig ikke problemer med det. Jeg er veldig fornøyd med meg selv. Syns jeg er OK. 

Men jeg blir usikker når han ikke svarer ærlig. Det er akkurat det som gjør meg uaikler3 skjønner du... For jeg er litt rar ved at jeg kan spørre direkte spørsmål om ting. Vil ha æelig svar. Får jeg ikke det blir jeg usikker.

Jeg kan gå til ett modellbyrå eller ett annet sted for å finne feil på meg osv. Men det er ikke det jeg vil. Jeg vil at MIN samboer skal si dette. Jeg vil vite at han alltid er ærlig med meg om alle slags rare spørsmål jeg kommer med.

Jeg er en nysgjerrigper og syns alt i verden er interessant, vil vite om mye i verden og være realistisk til alt.  Jeg ønsker ikke at det skal være noe sperre i oss to. At vi kan dele alt vi mener og tenker.

Jeg kan si til han at det finnes mannfolk som er finere og kunne vinnet konkuranse over han for utaeendet. Men at hvis det var jeg som valgte vinneren, hadde det vært han som vant. For du er perfekt for meg. Jeg hadde vært ærlig.

Men han er ikke. Alle hadde valgt meg, hvia ikke er det fordi dem hadde vært misunnelige... 

Han må bli kjent med meg... Vite at jeg ønsker å høre alt sannhet.

Jeg liker det. Fordi jeg er trygg på meg selv uansett. Om noen sa noe negativt om mitt utseendet hadde jeg ikke brydd meg. Jeg er veldig trygg på meg selv. Men elaker å høre meninger fra andre om alle mulige ting. Ikke bare utaeendet.

Men det er utaeendet min samboer lyger mest om. Derfor gnager det akkurat på det temaet. Føler meg dum og idiot. 😔

 

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han syns det er ukomfortsbelt med direkte spørsmål ang kroppen din, og ikke liker å si ting som ikke er hyggelig. Prøv å ta en prat med han, og høre hva han syns. Kanskje du ikke skal spørre så mye. Han liker deg nok for den du er, og i hans øyne er du nok verdens fineste. Det blir slitsomt for det hvis du skal analysere svarene så voldsomt, for kanskje han svarer ærlig , men allikevel så tror du ikke på han. Du får prøve å akseptere svarene du får, og ikke tenke så mye på det videre. Og det viktigste er at du er fornøyd med deg selv. En selvsikker person er utrolig attraktiv 

Anonymkode: 1ed32...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, om du hadde vært trygg på deg selv hadde du ikke trengt all den overfladiske bekreftelsen. 

Han synes du er finest i verden. Det er hans sannhet. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere det? Kan du ikke bare respektere hva han føler? 

Det er sikkert mange andre han synes er estetisk vakre, men han har ikke følelser for dem. Det er bare noe fint å hvile øynene på. Det er deg han er sammen med. Og han liker hele deg. Den du er. 

Du må slutte å analysere hver minste ting han sier og gjør. Han vet sikkert ikke selv hvorfor han nevnte fleecejakken. Det var vel bare noe han sa for å komme med et forslag. Det betyr ingenting. Drit i den fleecejakken. 

Han synes du er fin. Sånn. Ferdig snakka. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men jeg blir usikker når han ikke svarer ærlig.

Han svarer jo ærlig

Sitat

.. For jeg er litt rar ved at jeg kan spørre direkte spørsmål om ting. Vil ha æelig svar. Får jeg ikke det blir jeg usikker.

Det er ikke rart å spørre direkte om ting. Men det er slemt av deg å vise så misnøye og være mistroisk selv om han svarer ærlig.

Sitat

Jeg kan gå til ett modellbyrå eller ett annet sted for å finne feil på meg osv. 

? Er det modell det er snakk om? De som er ute etter modeller ser ofte etter et spesielt utseende, noe som skiller seg ut, ikke direkte billedpen eller hva jeg skal si. Definisjon på vakker er veldig individuelt, og heldigvis for det.

Sitat

 

Men det er utaeendet min samboer lyger mest om.

Anonymkode: 68973...218

Nei da :)

Endret av exictence
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Rant skrev:

TS, om du hadde vært trygg på deg selv hadde du ikke trengt all den overfladiske bekreftelsen. 

Han synes du er finest i verden. Det er hans sannhet. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere det? Kan du ikke bare respektere hva han føler? 

Det er sikkert mange andre han synes er estetisk vakre, men han har ikke følelser for dem. Det er bare noe fint å hvile øynene på. Det er deg han er sammen med. Og han liker hele deg. Den du er. 

Du må slutte å analysere hver minste ting han sier og gjør. Han vet sikkert ikke selv hvorfor han nevnte fleecejakken. Det var vel bare noe han sa for å komme med et forslag. Det betyr ingenting. Drit i den fleecejakken. 

Han synes du er fin. Sånn. Ferdig snakka. 

 

 

Dette sier han at han ikke gjør. Kun meg han nyter å se på..

Han sier at han ser på damer og at han også ser på menn, han ser seg rundt overalt.  Men studeree ikke andre damer. Slik er ikke han sier han selv.

Men jeg sier at det er normalt at mannfolk ser og studerer damer. Dem gjør det med meg og mine veninner. Men da er du den eneste som ikke gjør det? Ja sier han, det er godt mulig. Jeg syns det er uhøflig å stirre på andre damer. De er mennesker de og. Jeg er ikke slik.

Han er god på å svare "riktig" på mine plagsomme spørsmål....

TS...

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, du kommer til å ødelegge deg selv dersom du skal obsesse sånn som dette. 

Jeg er ikke enig med de som sier at det er deg det er noe feil med, og at du må endre deg. 

Jeg tror det er forholdet ditt det er noe feil med, at du føler deg grunnleggende utrygg, og så blir disse tingene her - disse konkrete tingene som skalaer og tall og utseende - det som du tar denne utryggheten ut, via.

Det kalles shit testing/grenseutprøving, og det er noe som skjer i alle ferske forhold, enten man liker det eller ei. 

En bra mann hadde faktisk stoppet deg i å stille spørsmål, da hadde du blitt trygg.

En mann som ikke stopper deg, bare svarer og svarer, vil aldri kunne gjøre deg trygg. 

Jeg sier dette fordi jeg har selv opplevd å bli nokså urimelig sammen med enkelte mennesker, helt annerledes enn jeg ellers er, og så klandrer jeg meg selv.

Men så innser jeg - med tid og stund - at det er selve relasjonen som mangler noe. 

 

Edit; Glemte det viktigste, som er at jeg ville ha gjort det slutt hvis jeg var deg. Dette blir ikke bedre, bare verre, så jeg ser ingen vits i å prøve. 

Endret av ~ m a u d e ~
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte.. hva? Hvordan klarer du å problematisere dette? Syns du bør prise deg lykkelig over å ha en sånn samboer. Ingenting unormalt med å synes at den andre er flott. 

Anonymkode: 2df23...4a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten sliten av å lese innleggene dine TS. Jeg var i et slikt forhold for mange år siden. Jeg var så utrygg og usikker så det tok knekken på selvtilliten og selvrespekten. Dere er ikke rett for hverandre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...