Gå til innhold

Invitert til lunsj. Lunsjen besto av brødskiver og billig-pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde syns den menyen var helt grei. 

Anonymkode: 4e878...38d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun inviterte vel for det sosiale da, fordi hun syntes du var trivelig.

Jaja, så feil kan man ta.

Anonymkode: 78d7e...657

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man ikke økonomi og helse til å lage lunsj, da ber man på kaffe. 

Anonymkode: 1ea68...07f

Det kommer jo helt an på hva besøket forventer. Om besøket er fornøyd med brødskiver og pålegg,så går det jo fint an.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir invitert til lunsj eller middag så er det først og fremst en sosial sammenkomst. Hva som serveres er ikke så viktig så lenge det er normal, fersk mat. Var på middag hos et vennepar som er gourmeer som serverte østers til forrett (som jeg syns er ekkelt), og lever fra en eller annen eksotisk fugl til hovedrett som smakte godt men var litt uvant. De hadde sikkert brukt flere tusen på det måltidet, og styrte og stelte for at alt skulle være perfekt. Heller litt lave skuldre og godt sosialt samvær enn at alt fokuset skal være på maten. 

Anonymkode: bc7d6...3ab

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er sær. 

Men: Jeg ble forleden dag invitert til lunsj hos en venninne. Altså ikke bare "Stikk innom", men en invitasjon til lunsj. 

Da vi (det var ikke bare meg der), hadde hun satt frem brødskiver og diverse (butikk-kjøpt) syltetøy , gulost og kokt skinke (Gilde). 

Jeg ble ærlig talt litt skuffet. 

Inviterer man til lunsj og bare setter frem brødskiver og litt random pålegg?

Jeg hadde laget til noen enkle varmretter, en pastasalat, samt litt mer "luksus-pålegg" dersom jeg hadde invitert til lunsj. 

Er jeg sær/"snobbete"? Eller er det greit å bli invitert til lunsj for å "maule" brødskiver med vanlig butikk-syltetøy? 

Anonymkode: a34ad...2c3

Enig, hadde fikset noe litt mer fancy enn vanlig pålegg. I det minste hatt ferske rundstykker/chiabatta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Lunsj med venninner handler om det gode selskapet for min del. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Svigermor skrev:

At det går an. Folk eier ikke kotyme. Jeg hadde bare sett på maten med et skikkelig snurpetryne og masjert ut.

For det hadde vært god kutyme å marsjere ut?

Anonymkode: 364e8...4fa

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig råd. MEN. Ville ha servert billigpålegget på et fat med persille, agurk, tomat, lagt syltetøy i skål med skje og varmet rundstykker, laget eggerøre, smør i skål.
Slik jeg ser det setter man ikke frem til måltid med innpakningen på.

Anonymkode: e15d3...5ba

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær takknemlig for at folk inviterer deg!!!

Anonymkode: 698e0...52d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor mange som er "fornøyde"

Når man ber folk, så må man være gjestfri og gjøre det hyggelig for gjestene. Gjøre en liten innsats ihvertfall.  Jeg ville ikke ha klaget i tilfelle vedkommende ikke kunne laget noe mer. Men gjestfrihet syns jeg er viktig når en ber andre altså. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Menchit skrev:

Hva om du ble servert pølse i lompe O middagsselskap en lørdagskveld?

 

Uten annet tilbehør enn løk, ketchup og sennep? Og Servert på pappafat?

 

So what?! Det hadde vært helt greit hvis det var det de hadde/et slikt middagsselskap jeg var invitert til.Jeg liker pølse i lompe. Veldig raskt og greit på en lørdag også. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at det var litt stusselig, og ville nok gjort litt mer ut av det om jeg selv hadde invitert (brød og pålegg er innafor, men gjerne ferskt brød/rundstykker, kokt egg/eggerøre og litt «ekstra» pålegg som spekeskinke eller røkelaks). Men hadde verken sagt noe eller kvernet mer rundt det. Det viktigste er det sosiale og at noen faktisk har så lyst til å være sammen med meg at de tar seg bryet med å invitere! Ønsker selv at vi hadde vært mye flinkere på «lavterskelsosialisering» og øver meg på å invitere venner på hverdagsmiddag uten at huset må shines og vaskes først. Det er kanskje det venninna di også tenker? 

Anonymkode: 2a077...b22

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, burgut skrev:

Det kommer jo helt an på hva besøket forventer. Om besøket er fornøyd med brødskiver og pålegg,så går det jo fint an.

Det fins sosiale regler og normer for sånt. At mange ikke har fått dem med seg er tydelig, men der betyr ikke de ikke eksisterer. 

Anonymkode: 1ea68...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forventer ikke, jeg tar det som det kommer hos andre.

Inviterer jeg selv, legger jeg mer arbeid i det, og håper det faller i smak. :) 

Anonymkode: d302e...c31

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er sær. 

Men: Jeg ble forleden dag invitert til lunsj hos en venninne. Altså ikke bare "Stikk innom", men en invitasjon til lunsj. 

Da vi (det var ikke bare meg der), hadde hun satt frem brødskiver og diverse (butikk-kjøpt) syltetøy , gulost og kokt skinke (Gilde). 

Jeg ble ærlig talt litt skuffet. 

Inviterer man til lunsj og bare setter frem brødskiver og litt random pålegg?

Jeg hadde laget til noen enkle varmretter, en pastasalat, samt litt mer "luksus-pålegg" dersom jeg hadde invitert til lunsj. 

Er jeg sær/"snobbete"? Eller er det greit å bli invitert til lunsj for å "maule" brødskiver med vanlig butikk-syltetøy? 

Anonymkode: a34ad...2c3

Ble invitasjonen skrevet på et brev av gull eller, siden du forventer luksus i lange baner? Brød og pålegg pleide å være greit til både skolelunsj og ellers annen lunsj før. 

Eller er det kanskje smaksløst av henne å invitere venninna si på lunsj?

Lunsj er lunsj. Tenker hun nok gjorde for selskapet sin del. 

Er bare å venne seg til det, det får de nemlig på sykehjem også. Eller de som har barn i barnehage og skoler. 
 

Er heller en begrensing i tankerekka, tenker jeg. Du kunne smelt sammen brødskiva, osten og skinke og laga en toast eller et ostesmørbrød til dere hvis det var så big deal for deg. 

Anonymkode: 556d8...a76

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg blir invitert til lunsj eller middag så er det først og fremst en sosial sammenkomst. Hva som serveres er ikke så viktig så lenge det er normal, fersk mat. Var på middag hos et vennepar som er gourmeer som serverte østers til forrett (som jeg syns er ekkelt), og lever fra en eller annen eksotisk fugl til hovedrett som smakte godt men var litt uvant. De hadde sikkert brukt flere tusen på det måltidet, og styrte og stelte for at alt skulle være perfekt. Heller litt lave skuldre og godt sosialt samvær enn at alt fokuset skal være på maten. 

Anonymkode: bc7d6...3ab

Oj. Kneip og gulost foran østers og lever, alle dager i uka! Østers hadde jeg ikke spist, og hadde nok slitt med lever også.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ble invitasjonen skrevet på et brev av gull eller, siden du forventer luksus i lange baner? Brød og pålegg pleide å være greit til både skolelunsj og ellers annen lunsj før. 

Eller er det kanskje smaksløst av henne å invitere venninna si på lunsj?

Lunsj er lunsj. Tenker hun nok gjorde for selskapet sin del. 

Er bare å venne seg til det, det får de nemlig på sykehjem også. Eller de som har barn i barnehage og skoler. 
 

Er heller en begrensing i tankerekka, tenker jeg. Du kunne smelt sammen brødskiva, osten og skinke og laga en toast eller et ostesmørbrød til dere hvis det var så big deal for deg. 

Anonymkode: 556d8...a76

Det at du ikke har standarder betyr ikke at andre ikke har dem. 

Anonymkode: 1ea68...07f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg nok stekt rundstykker og hatt litt mer pålegg (ikke minst fordi jeg til enhver tid har et større utvalg enn det i kjøleskapet), hvertfall hvis det var litt mer planlagt enn en spontan dagen-før-invitasjon, men varme retter eller noe mer avansert ville jeg hverken tenkt på som vertinne eller forventet som gjest. Brød og pålegg er en helt grei lunsj i min verden, og en venninne-lunsj uten noen spesiell anledning handler mer om det sosiale enn om maten.

Jeg synes det er trist at kravene og forventningene blir så store, det gjør at terskelen for å invitere til sosiale samvær, selv av det uformelle slaget, blir så høy og for noen helt uoverkommelig. Jeg vil mye heller ha fire brød-og-pålegg-lunsjer enn en avansert varmlunsj, bare selskapet er hyggelig.

Endret av Daria
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt kjempeglad bare å ha blitt invitert på lunsj jeg😊. Trist å høre at du ble så krenka over det labre påleggsutvalget at du følte for å dele det her inne da....

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er sær. 

Men: Jeg ble forleden dag invitert til lunsj hos en venninne. Altså ikke bare "Stikk innom", men en invitasjon til lunsj. 

Da vi (det var ikke bare meg der), hadde hun satt frem brødskiver og diverse (butikk-kjøpt) syltetøy , gulost og kokt skinke (Gilde). 

Jeg ble ærlig talt litt skuffet. 

Inviterer man til lunsj og bare setter frem brødskiver og litt random pålegg?

Jeg hadde laget til noen enkle varmretter, en pastasalat, samt litt mer "luksus-pålegg" dersom jeg hadde invitert til lunsj. 

Er jeg sær/"snobbete"? Eller er det greit å bli invitert til lunsj for å "maule" brødskiver med vanlig butikk-syltetøy? 

Anonymkode: a34ad...2c3

Ja, du er sær. Var det et problem at hun hadde kjøpt pålegget? Skulle hun ha laget det selv?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...