Gå til innhold

«Katter er verdens mest ubrukelige dyr»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sa broren min (17) i går da søsteren min sa hun ønsker katt. 
Han sa at vi mennesker tjener dem. De bor i huset vårt, får mat men liker ikke noe av det, ligger i seng og sofa å røyter, og bryr seg egentlig bare om mat. Om du dør er for dem likegyldig. En hund er somregel glad for at du kommer og er brukandes til diverse. 
Tenkte egentlig over det... er katter noe som naturen trenger? 

Anonymkode: cb9c5...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eneste som holder råtter og mus borte. Økende problem i bygda pga forlate gårder. 

Anonymkode: 770c9...48b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal kun ha dyr man kan bruke til noe? Katten fanger mus, her er det merkbart mindre spissmus etter at både vi og naboen fikk katt, vi bor på bygda i skogen så det er en del mus her naturlig nok. 
jeg har katt fordi jeg liker katter, når pusen vår kommer oppi senga om morgenen for litt kos så kan ikke dagen starte dårlig ❤️ 

Anonymkode: b9c44...c95

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kan litt om katt og kjenner katten sin så forteller katten deg mye. Den er glad når du kommer og den sier faktisk "hei" til deg. En katt er også avhengig av eieren sin, ikke bare for mat. Men kos, nærhet, trygghet osv. De er glade i eierne sine.

Det er de som ikke kan noe om katt som sier sånt som broren din.

Anonymkode: 63a7c...a4f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter 😍» min» katt ❤️
 

deler ansvaret for en katt. Denne katten har valgt meg. Den kommer og går og får aldri mat

( den skal ha hovedbo hos den andre, men jeg har blitt pus sin avlastningssted da de har baby og en liten til, pluss hund 😳 Den kom innom en dag og så fortsatte den med det. liker å ligge på fang, maler og slikker på meg og gnir pannen mot hånden min 😍 Ja også  kommer den for å få sove  😂)

jeg er nok langt mer glad i den enn den er i meg.. men likevel.. 😉

var hundemenneske mest før denne pusen. Fine pusen ❤️

Anonymkode: 9592b...40d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattar=lykke. 😻Noko av grunnen til at katten blir glad i deg er naturligvis at du gir den mat, men det gjeld da for hunden også.Det varierer jo ein del kor kosete katten er, og det er sant at hundar kan brukast til fleire praktiske oppgåver enn det gjennomsnittskatten kan, men det er mykje selskap i ein katt. Sidan kattar er verdas mest ubrukelige, ser bror din meir praktisk nytte i ein hamster eller skilpadde? Katten hadde sin plass i økosystemet, før den vart tamdyr. Er menneske noko naturen treng? 🙂

Anonymkode: 43d76...a55

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min blir i alle fall glad når jeg kommer hjem. Den løper for å møte meg i gangen 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr har en verdi selv om vi mennesker ikke har bruk for dem. De lever på denne jorden sammen med oss, ikke for oss.

Katter er ikke flokkdyr som hunder og er som regel derfor ikke like avhengige av menneskene sine, men katter har et like stort behov for kjærlighet og trygghet for det om, og om du tilbyr den det vil den mest sannsynlig knytte seg til deg og bli glad i deg. Det er i hvert fall min erfaring som tidligere katteeier. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sa broren min (17) i går da søsteren min sa hun ønsker katt. 
Han sa at vi mennesker tjener dem. De bor i huset vårt, får mat men liker ikke noe av det, ligger i seng og sofa å røyter, og bryr seg egentlig bare om mat. Om du dør er for dem likegyldig. En hund er somregel glad for at du kommer og er brukandes til diverse. 
Tenkte egentlig over det... er katter noe som naturen trenger? 

Anonymkode: cb9c5...7a9

Altså... Er den vanlige familiehund til nytte? Fordi den er glad når eieren kommer? Det har alle kattene mine vært også.... 

Visste du at malingen til en katt kan styrke tettheten i skjelettet ditt? Har hunden samme healende krefter? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel ikke kjæledyr for nytten? Nå har ikke jeg katt, men jeg har en temmelig ubrukelig hund. Han er godt selskap og en fin turkompis, men han hverken rydder eller støvsuger etter seg 😂 Vil tro de fleste har katt av samme grunn; det er koselig med et dyr i huset. 

Anonymkode: d4c87...bcf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katter er like nyttig som hunder. Du kan si til din bror at han kan Google katter så leser han om hvor  like mye helsebringende katter er som hunder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gliffy skrev:

Katten min blir i alle fall glad når jeg kommer hjem. Den løper for å møte meg i gangen 😊

Samme her 😊 Og de liker maten sin 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten vår er kjempekosete og kan kose med oss i flere timer hver dag om den får lov. ‘Snakker’ mye og prøver å få oss til å forstå hva den vil. Roper på oss når den kommer glad og fornøyd inn (har luke) ‘hvor er folk’? Dersom vi sitter flere i sofaen når den kommer inn går den til alle etter tur for å få kos før den velger en av oss den legger seg ned hos.

Er ofte i lekehumør og ‘jakter’ på oss, springer plutselig over gulvet og ‘hopper’ sidelengs mens den skyter rygg. Veldig mange forskjellige mjauer og ansiktsutrykk.

Vi elsker den alle sammen ❤️ Men liker ikke hunder på samme måte, de blir for underdanige og krever for mye.

Anonymkode: 18985...f03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eneste som holder råtter og mus borte. Økende problem i bygda pga forlate gårder. 

Anonymkode: 770c9...48b

De dreper jo vanvittig mye annet også, som småfugl. Det er også andre rovdyr som spiser gnagere på landet, både rovfugl og mårdyr.

Anonymkode: ed37a...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er ikke ubrukelige. Måten de er på er veldig behagelig. 

Jeg er mest kattemenneske, liker at de ikke er så intense og ivrige. Likevel føler man kjærligheten ❤️ når man leser mye om katter og kroppspråk hjelper det å bygge relasjonen og det kan bli et veldig fint forhold. 

Anonymkode: 3dad8...bfe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katten vår er kjempekosete og kan kose med oss i flere timer hver dag om den får lov. ‘Snakker’ mye og prøver å få oss til å forstå hva den vil. Roper på oss når den kommer glad og fornøyd inn (har luke) ‘hvor er folk’? Dersom vi sitter flere i sofaen når den kommer inn går den til alle etter tur for å få kos før den velger en av oss den legger seg ned hos.

Er ofte i lekehumør og ‘jakter’ på oss, springer plutselig over gulvet og ‘hopper’ sidelengs mens den skyter rygg. Veldig mange forskjellige mjauer og ansiktsutrykk.

Vi elsker den alle sammen ❤️ Men liker ikke hunder på samme måte, de blir for underdanige og krever for mye.

Anonymkode: 18985...f03

Høres ut som en herlig katt! 😍 De er så morsomme når de hopper sidelengs 😂 

Anonymkode: 3dad8...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel si at dverghamster er mere ubrukelig, men liker virkelig ikke katter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubrukelige? For en måte å snakke om levende vesener på.

Husdyr er jo generelt ikke bruksdyr (vel, kan jo være, kommer an på treningen selvfølgelig), men katter i sin har vært viktige, deriblant i en rekke kriger hvor de har vært brukt til å fange mus osv. Dagens katter jakter jo de også, om de får muligheten, men hvor nyttig det er kan diskuteres.

Derimot mener jeg at katter er nyttige fordi de er flotte kjæledyr! Mine katter er veldig glade når jeg/vi kommer hjem, f.eks fra jobb. De hører at jeg kommer hjem lenge før jeg tar i inngangsdøra nede i blokka, og de står ved inngangsdøra når jeg lukker opp. At de er glade er det nemlig ingen tvil om. Da mjauer de i kor og gnir seg inntil bena mine for å si "velkommen hjem" og "endelig er du her!". Det er ikke bare hunder som kan være glade i eierne sine altså. Man merker det ganske fort. 

Det jeg liker med katter er at jeg opplever dem som mer selvstendig enn hundene, samtidig som de kan være veldig kosete og fine å ha som kjæledyr. Mine katter har lært seg kommandoer, min ene har lært seg å gi labb, hun klarer også å ta opp dører selv. Katter kan faktisk gjøre en hel del ting, men de må være villige og motivert til det. En katt gjør som den selv vil, men kan godt lytte til eieren sin. Og mine katter gjør det. Hopper min ene katt opp på bordet, så sier jeg "ned" en litt streng stemme, og han hopper ned. Sier jeg "gi labb", så gir den ene katten min labb. Men det krever tålmodighet og litt trening. Og massevis av kjærlighet.

Jeg synes virkelig ingenting slår det å sitte i sofaen og kattene min legger seg i fanget mitt og purrer så hele huset rister. Da vet jeg at de koser seg. Gjerne en som legger seg oppi nakken min, mens den andre er i fanget, så man er helt omringet av katt. De ville ikke gjort det om de ikke likte meg eller følte tilhørighet til meg. Jeg er en del av flokken. :hjerte: 

Endret av SPOCA
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en herlig katt! 😍 De er så morsomme når de hopper sidelengs 😂 

Anonymkode: 3dad8...bfe

Ja enig - og den er ikke ung lengre heller 😂

Anonymkode: 18985...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...