Gå til innhold

NRK har endret kjønnet til Fantorangen av politisk korrektisme!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her ser vi den offisielle beskrivelsen fra 2009.

https://www.nrk.no/retningslinjer/design/4.1.2.2-nrk-super-2-8_-karakterene-1.6627462

«Fantorangen er en gutt som er blandet av en elefant og en orangutang. Han er oppfinnsom og nysgjerrig men ikke alt han prøver på får han til. Da prøver han en gang til, og når han mestrer blir han glad og gjør det gjerne om igjen av stolthet og glede.»

Men i nyere tid har NRK bestemt seg for å kaste seg på PK-bølgen å gjøre Fantorangen om til «kjønnsnøytral»!

https://nye.foreldreportalen.no/123485

«Fantorangen er verken gutt eller jente, men kjønnsnøytral.

Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice»

Og her:

«Figuren er ikke jente og ikke gutt.»

https://morgenbladet.no/kultur/2018/09/vakn-opp-din-sopp
 

Er ikke dette ganske så idiotisk? Hva i all verden skulle være poenget med å gjøre Fantorangen om fra gutt til «kjønnsnøytral»?

Anonymkode: a8976...a9b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det noe da? Ingen barn som bryr seg.

Verden går fremover. Heldigvis

 

Anonymkode: 88ec1...0a6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra jeg. La barna selv få bestemme kjønnet om det er viktig for dem!

Anonymkode: 480f6...903

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget? Tror ikke barn legger merke til om det er gutt eller jente. 

 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Fantorangen har damestemme, men kunne vel ha vore gut likevel? 😊

Treåringen synes det er ille at han (eg trudde det var ein han) surrar rundt utan foreldre men men...

Anonymkode: f5194...db5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen i seg selv er jo bare latterlig, og klein. Glad jenta vår ikke gidder se på sånt ræl. 

Anonymkode: 8107b...406

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre, den politiske korrektheten går faen meg over alle støvleskaft! Det er så latterlig at jeg ikke har ord! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Pivi da, hvilket kjønn er han/hun? Fantorangen og Pivi er vel blitt «foreldre» for Fantus nå?

Anonymkode: 79e57...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er bra jeg. La barna selv få bestemme kjønnet om det er viktig for dem!

Anonymkode: 480f6...903

Jenta mi er helt klar på at det er en jente. Har lurt selv om det er jente eller gutt, da Fantorangen liker å kle seg i kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse endringene ble jo gjort for ganske mange år siden da, så jeg tenker ikke det er så relatert til samtiden. Tipper NRK fannt ut at Fantorangen fremstår som kjønnsnøytral og ayæt ungene selv kan få definere. 

Mike barn har undret seg over kjønnet til Fantorangen og syntes han er hverken gutt eller jente. Jeg har svart at jeg ikke vet

Anonymkode: e814c...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er merkelig om de først gikk ut med at det er en gutt, men nå er det et intetkjønn. Det har vel i utgangspunktet ingenting å si om det er en gutt, jente eller intetkjønn. Det jeg stusser over er at NRK kommenterer kjønnet på Fantorangen. Men siden de tok et standpunkt på at det er en gutt og gikk ut med det, så er det bare teit å komme i ettertid og si at Fantorangen er kjønnsløs. Barn tåler uansett at leker og TV-figurer har kjønn, så jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: c41e3...92c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Bare voksne som lar seg hisse opp over noe sånt. Barna gir jo fullstendig faen. 
 

- På tide å lære av den yngre garde, gamle surpomper?! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastpresent

Fantorangen er jo et kosedyr uten reproduksjonsorganer, så da er det vel ikke så farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pastpresent skrev:

Fantorangen er jo et kosedyr uten reproduksjonsorganer, så da er det vel ikke så farlig. 

De burde sy på kjønnsorgan på absolutt alle teddybjørner, tenk hvor forvirret de stakkars små blir når de ikke får klarert kjønnsidentiteten til kosedyret umiddelbart. Fysj og fy; kosedyr er heterofientlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...