Gå til innhold

De jævla sparkesyklene som ligger strødd i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tiuren skrev:

Ligger dritten i veien, så kipp den ut i gata eller i en contaner.

De er steintunge. Jeg har flyttet noen sånne, som lå på tvers og kunne skape potensielt farlige situasjoner. Fryktelig tunge, og hjulene er jo låste. Syklene uler og piper, jeg drar og sliter, for jeg nekter å la dem ligge slik.:angry:

Anonymkode: fb33f...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest gir blanke i ting de ikke eier selv. Bare slenger det rundt seg som søppell. Man kan ikke skylde på politikerne for alt siden noe i livet krever et minimum av folkeskikk og tanke for andre hos den enkelte. Sånn er det blitt; tagging og forsøpling over alt av pga selvopptatte folk.

Anonymkode: 989d7...96f

Selvfølgelig har de et ansvar for byen! Eller du jobber kanskje i Oslo kommune? Både dem og de aktuelle firmaene har et ansvar. Hva blir det neste? Skal du og jeg kunne starte et trillebårutleiefirma som lar kundene slenge trillebårene sine i veien og hvor som helst.

1 time siden, Tiuren skrev:

Ligger dritten i veien, så kipp den ut i gata eller i en contaner.

Åh gu, for et godt råd, not. Det er vel ikke akkurat lovlig å kaste noen andres gjenstander. Likeledes burde det vært forbudt med forsøpling som disse sparkesyklene utgjør. 

Anonymkode: 64f2f...a6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på ferie i Oslo nå og det er helt krise med alle sparkesyklene. Noen steder er det umulig å komme fram om man er dårlig til beins eller har barnevogn med. Er fristet til å hive dem ut i bilveien, da kanskje pipa hadde fått en annen lyd. På fortauet er visst alt greit 🙄

Anonymkode: b8838...e51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast de ut i bilveien. Da kjører bussene over dem. 
 

Eller i elva. Da skjønner selskapene at de må gjøre noe. Disse koster vel mye å produsere. 

Anonymkode: c2536...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, det varer nok ikke lenge. Snart er det nok en eller annen surpromp som får opp et forbud for det. For gøy for billig, idk.. 

Anonymkode: 99394...d95

Jaha, du har jo skjønt det. Så du er blant de "kule" du som syns det er greit å slenge rundt disse gjenstandene osv (les tidligere nevnte ting) og de som klager over dette er en gjeng med surpomper sett fra dine øyne? Hva med å bare sette opp parkeringsstasjoner og krav om normalt hensyn? Er det kun enten/eller som gjelder for deg, enten full fest med komplett anarki eller totalforbud?

Anonymkode: 64f2f...a6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde plomberes på lavere fart og måtte settes i docking når turen er over, hvis den ikke settes på riktig plass blir leietager belastet. Kvitt dem blir vi sikkert ikke.😡

Anonymkode: 0e94d...aa0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er steintunge. Jeg har flyttet noen sånne, som lå på tvers og kunne skape potensielt farlige situasjoner. Fryktelig tunge, og hjulene er jo låste. Syklene uler og piper, jeg drar og sliter, for jeg nekter å la dem ligge slik.:angry:

Anonymkode: fb33f...72e

De er satans tunge ja. Har selv vurdert å dytte en haug av dem ned i Akerselva, men jeg er glad i Akerselva og vil ikke forurense den så jeg lot det være. Forsøpling løser ingenting. Dette er en av de få tingene jeg faktisk ønsker et forbud mot. Har sett uskyldige gående bli skadet av dette faenskapet. 

Anonymkode: b5d48...697

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe koselig å rusle rindt i gatene lenger. Har nesten blitt påkjørt utrolig mange ganger fordi jeg ikke hører dem. Vet ikke om de er lydløse eller om det er min dårlige hørsel som gjør utslag. Jeg tittef bakover hele tiden for å være sikker på at jeg ikke skal tråkke 5 cm til ene siden ved et uhell og bli meid ned. Hater de syklene

Anonymkode: b312a...42d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/28/2020 at 3:57 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor i huleste er det lov å slenge sparkesykler overalt i Oslo? I natt har det stått en sparkesykkel, som noen har plassert utenfor soveromsvinduet mitt, og avgitt en terroriserende pipelyd med ujevne mellomrom gjennom hele føkkings natta. I tillegg er det vel nokså kjent etter hvert at disse sparkesyklene ligger strødd overalt og hvorsomhelst utover det ganske Oslo, til sjenanse og hinder for rullestolbrukere bl.a.

Hva i granskauen er galt med Oslo bystyre og byråd som tillater dette og er totalt likegyldige? Dette er jo både forsøpling og støyforurensing. Er det Høyres politikk, der økonomi/profitt og profittjegere går foran alt? Eller MDG-politikk som er så lite gjennomtenkt at noen (mange?) av tiltakene deres ikke egner seg på en planet med mennesker? Eller gi faen-politikken til AP og SV? De skulle alle sammen hatt seg noen pipende sparkesykler opp til øret gjennom nettene, og aller helst hver sin drittsparkesykkel oppi der sola ikke skinner (og buhu, nå skal vel Høyrepolitikerne sutre over politikerforakt igjen og føle seg som offer for ytringsfriheten som de prøver å fjerne. Det er liksom der fokuset deres er).

Nei du, her skal Oslo få enda flere https://vartoslo.no/elsparkesykkel-felix-eggert-oslo/oslo-far-2000-nye-elsparkesykler/250040. Og hvis det tilfeldigvis skulle være noen fra disse forbanna skitsparkesykkelfirmaene, som det selvfølgelig er vanskelig å få kontakt med, som leser dette innlegget: Få utingene deres i stativ langt fra boligene til folk, og forøvrig drit og dra!

Anonymkode: 64f2f...a6c

Rart at du nevner ikke FRp.

Grunnlaget til dette var lagt over manger år nå FrP styrte samferdselsdepartementet og vedtok at byene kunne ikke handheve dette etter lokale regler.

Ja altså samme Frp som ville privatisere alt inkludert fortauene og elsker bedrifter som skatter ikke og har ukjente eire i Cayman Islands, Bahamas osv.

Anonymkode: a7c3c...210

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kontakte de på Facebook. Jeg klaget der en gang. Ellers er jo flere av de ansatte i disse selskapene jevnlig i media, så ta direkte kontakt (om du ikke finner telefonnr på 1881 søk opp navnet i vipps). Yes, jeg hater disse sparkesykkelen såpass at jeg oppfordrer til slikt (er i utganspunktet i mot å blande jobb og privat). 

Jeg foreslår at alle som har containere kaster de oppi der. Selv om de er tunge bør det la seg gjøre. 

Men til dere som flytter de ut i bilveien: hva hjelper det? Dere risikerer å ødelegge biler og hindrer trafikken. Det er ikke noe bedre!

Anonymkode: 9d205...6a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å kontakte de på Facebook. Jeg klaget der en gang. Ellers er jo flere av de ansatte i disse selskapene jevnlig i media, så ta direkte kontakt (om du ikke finner telefonnr på 1881 søk opp navnet i vipps). Yes, jeg hater disse sparkesykkelen såpass at jeg oppfordrer til slikt (er i utganspunktet i mot å blande jobb og privat). 

Jeg foreslår at alle som har containere kaster de oppi der. Selv om de er tunge bør det la seg gjøre. 

Men til dere som flytter de ut i bilveien: hva hjelper det? Dere risikerer å ødelegge biler og hindrer trafikken. Det er ikke noe bedre!

Anonymkode: 9d205...6a2

Bildeler kan erstattes. 
 

Det fins ingen penger i verden som kan erstatte liv. 

Anonymkode: c2536...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et par dager å lempe sparkesykler ut i veien, som et slags "prosjekt", men så innså jeg at det jeg gjør da, er å gjøre fortauene mer framkommelige for sparkesyklene.

Jeg har ingen problemer med sparkesykler som sådan, jeg har et problem med bruk av kjøretøy der det bare er lov for gående - og evt syklende, hvis de tar hensyn - å ferdes. 

Er vi ikke midt inne i en pandemi? Er ikke folk redde for smitte fra gjenstander tusenvis av andre har tatt på, eller er disse fartøyene selvrensende?

Anonymkode: 55223...d77

Ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bildeler kan erstattes. 
 

Det fins ingen penger i verden som kan erstatte liv. 

Anonymkode: c2536...823

Jeg hater disse sparkesykklene, det gjør jeg virkelig. Men ser jeg noen som flytter de ut i veien så jeg må ut av bilen igjen for å komme frem så kjører jeg på vedkommende. 

Anonymkode: 9d205...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater disse sparkesykklene, det gjør jeg virkelig. Men ser jeg noen som flytter de ut i veien så jeg må ut av bilen igjen for å komme frem så kjører jeg på vedkommende. 

Anonymkode: 9d205...6a2

Er det ikke bare å kjøre over? Jeg har sett flere som gjør det. 
 

Det var en god ide å kline hundedritt over disse🤔

Anonymkode: c2536...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å skyld på MDG for alt. De har ikke gitt penger til sparkesykler, så ikke finn på ting. De har også ønsket å regulere dette i Oslo, men FRP har bestemt at det ikke får reguleres lokalt. Dette bestemte FRP da de satt i regjering. Så skyld på rett parti om man skal sutre over politikere. 

Enig i at det bør reguleres! Jeg synes det er skummelt når jeg kjører bil i Oslo, de suser jo rundt overalt, alt for nære bilveien, vingler og ser ustø ut. Er redd for å kjøre på en som plutselig faller ut i veien :( 

Anonymkode: 5f12d...877

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel det Oslo folk stemte for? Det må de huske på ved neste valg.

 

At MDG driver med forsøpling av byen i stor skala er like tragisk som det er morsomt. Heldigvis er det få om noen der hvor jeg bor, men misunner ikke folk i Oslo. Byen er forsøplet på så mange måter at det er utrivelig å ferdes der. 

TS, min medfølelse. Gjør deg selv en tjeneste og flyt ut av byen til et roligere strøk uten forsøpling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt said:

Det er vel det Oslo folk stemte for? Det må de huske på ved neste valg.

 

At MDG driver med forsøpling av byen i stor skala er like tragisk som det er morsomt. Heldigvis er det få om noen der hvor jeg bor, men misunner ikke folk i Oslo. Byen er forsøplet på så mange måter at det er utrivelig å ferdes der. 

TS, min medfølelse. Gjør deg selv en tjeneste og flyt ut av byen til et roligere strøk uten forsøpling.

Det er ikke MDG som har bestemt dette. De ønsker å regulere sparkesyklene.

Anonymkode: 5f12d...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke MDG som har bestemt dette. De ønsker å regulere sparkesyklene.

Anonymkode: 5f12d...877

Se på hva de gjør, ikke hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at du nevner ikke FRp.

Grunnlaget til dette var lagt over manger år nå FrP styrte samferdselsdepartementet og vedtok at byene kunne ikke handheve dette etter lokale regler.

Ja altså samme Frp som ville privatisere alt inkludert fortauene og elsker bedrifter som skatter ikke og har ukjente eire i Cayman Islands, Bahamas osv.

Anonymkode: a7c3c...210

Frp har jo hatt noen viktige liberalistiske seire til glede for folket; Lakrispiper, frislipp på bruk av snø- og vannscootere og senest disse sparkesyklene.  

Anonymkode: 53a13...d68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...