Jump to content
AnonymBruker

De jævla sparkesyklene som ligger strødd i Oslo

Recommended Posts

AnonymBruker

Hvorfor i huleste er det lov å slenge sparkesykler overalt i Oslo? I natt har det stått en sparkesykkel, som noen har plassert utenfor soveromsvinduet mitt, og avgitt en terroriserende pipelyd med ujevne mellomrom gjennom hele føkkings natta. I tillegg er det vel nokså kjent etter hvert at disse sparkesyklene ligger strødd overalt og hvorsomhelst utover det ganske Oslo, til sjenanse og hinder for rullestolbrukere bl.a.

Hva i granskauen er galt med Oslo bystyre og byråd som tillater dette og er totalt likegyldige? Dette er jo både forsøpling og støyforurensing. Er det Høyres politikk, der økonomi/profitt og profittjegere går foran alt? Eller MDG-politikk som er så lite gjennomtenkt at noen (mange?) av tiltakene deres ikke egner seg på en planet med mennesker? Eller gi faen-politikken til AP og SV? De skulle alle sammen hatt seg noen pipende sparkesykler opp til øret gjennom nettene, og aller helst hver sin drittsparkesykkel oppi der sola ikke skinner (og buhu, nå skal vel Høyrepolitikerne sutre over politikerforakt igjen og føle seg som offer for ytringsfriheten som de prøver å fjerne. Det er liksom der fokuset deres er).

Nei du, her skal Oslo få enda flere https://vartoslo.no/elsparkesykkel-felix-eggert-oslo/oslo-far-2000-nye-elsparkesykler/250040. Og hvis det tilfeldigvis skulle være noen fra disse forbanna skitsparkesykkelfirmaene, som det selvfølgelig er vanskelig å få kontakt med, som leser dette innlegget: Få utingene deres i stativ langt fra boligene til folk, og forøvrig drit og dra!

Anonymkode: 64f2f...a6c

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp, det dreier seg nok om inntjening. Ikke verdiskapning. Inntjening. Og stemmesankning.

Dette kommer bare til å fortsette, sikkert også øke i omfang, så lenge folk synes det å stå på dem får dem til å se fjonge ut. Jeg personlig synes det ser idiotisk ut, men jeg vet jeg er i mindretall.

Anonymkode: 55223...d77

AnonymBruker

Apropos sparkesykkel. Så en mann i midten av 20-årene som hadde montert sete* på en sparkesykkel. Haha.

* Det er visst ulovlig. Han jeg så hadde noe tilsvarende dette.

Anonymkode: 4b971...5df

AnonymBruker

Skjønner ikke at blindeforbundet ikke er mer på for tiden. De var jo litt frempå i fjor.

Anonymkode: 53a13...d68

AnonymBruker

Tok med en hjem.

Anonymkode: 85fa9...305

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at blindeforbundet ikke er mer på for tiden. De var jo litt frempå i fjor.

Anonymkode: 53a13...d68

https://www.tv2.no/a/11560894/

Anonymkode: f1b69...c60

Annonse

AnonymBruker

Piper de?

Anonymkode: 2d817...918

AnonymBruker

Kan ikke fordra sparkesykkelen selv! De er jo livsfarlige der folk kommer susende forbi i (forholdsvis) høy fart. Tør ikke la barna gå på fortauet uten å knuge de fast med hånda og holde de inntil meg lenger. 

Det er også veldig fint at folk nå skal bli så late at de pokker meg ikke kan bruke beina noe sted. Feite som faen er det «vi» kommer til å bli 🙄

Anonymkode: 937e9...b6d

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke fordra sparkesykkelen selv! De er jo livsfarlige der folk kommer susende forbi i (forholdsvis) høy fart. Tør ikke la barna gå på fortauet uten å knuge de fast med hånda og holde de inntil meg lenger. 

Det er også veldig fint at folk nå skal bli så late at de pokker meg ikke kan bruke beina noe sted. Feite som faen er det «vi» kommer til å bli 🙄

Du har rett der! 🙂

Før i tiden kunne folk gå en halv mil hjem fra byen. Det forbrenner noen alkoholkalorier.

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste er det lov å slenge sparkesykler overalt i Oslo? I natt har det stått en sparkesykkel, som noen har plassert utenfor soveromsvinduet mitt, og avgitt en terroriserende pipelyd med ujevne mellomrom gjennom hele føkkings natta. I tillegg er det vel nokså kjent etter hvert at disse sparkesyklene ligger strødd overalt og hvorsomhelst utover det ganske Oslo, til sjenanse og hinder for rullestolbrukere bl.a.

Hva i granskauen er galt med Oslo bystyre og byråd som tillater dette og er totalt likegyldige? Dette er jo både forsøpling og støyforurensing. Er det Høyres politikk, der økonomi/profitt og profittjegere går foran alt? Eller MDG-politikk som er så lite gjennomtenkt at noen (mange?) av tiltakene deres ikke egner seg på en planet med mennesker? Eller gi faen-politikken til AP og SV? De skulle alle sammen hatt seg noen pipende sparkesykler opp til øret gjennom nettene, og aller helst hver sin drittsparkesykkel oppi der sola ikke skinner (og buhu, nå skal vel Høyrepolitikerne sutre over politikerforakt igjen og føle seg som offer for ytringsfriheten som de prøver å fjerne. Det er liksom der fokuset deres er).

Nei du, her skal Oslo få enda flere https://vartoslo.no/elsparkesykkel-felix-eggert-oslo/oslo-far-2000-nye-elsparkesykler/250040. Og hvis det tilfeldigvis skulle være noen fra disse forbanna skitsparkesykkelfirmaene, som det selvfølgelig er vanskelig å få kontakt med, som leser dette innlegget: Få utingene deres i stativ langt fra boligene til folk, og forøvrig drit og dra!

Sånn går det når MDG får bestemme. Penger til sparkesykler gis ut,  penger til andre viktige ting strammes inn. Jeg har lenge lurt på hva de tenkte med når de innførte dette. De måtte vel forstå at sparkesykler er livsfarlige og at ingen ville sette de på plass. Folk setter ikke på plass andre ting så hvorfor skulle det begynne med dette?

Anonymkode: 6d2f0...d9b

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når MDG får bestemme. Penger til sparkesykler gis ut,  penger til andre viktige ting strammes inn. Jeg har lenge lurt på hva de tenkte med når de innførte dette. De måtte vel forstå at sparkesykler er livsfarlige og at ingen ville sette de på plass. Folk setter ikke på plass andre ting så hvorfor skulle det begynne med dette?

Hva hjelper det at sparkesykkel (liksom) er «miljøvennlig» så lenge folk blir late og feite og får all verdens livsstilssykdommer av å ikke kunne gå en meter? Og at de liksom er «miljøvennlige» må de lenger ut på landet med, all den tid batteriene er en miljøversting og disse sparkesykkelen ender opp i fleng i alt som er av elver og tjern. 🙄🤦‍♀️

Rogadame

Var på ferie der for noen uker siden og så de lå slengt Akerselva , Grunerløkka  og flere andre steder.

Har ikke sett dette i STvg ..

AnonymBruker

Jeg gikk med babyen min i bæresele på magen i fjor, snubla over en sparkesykkel og falt på Karl Johan. Det var litt folksomt der jeg gikk så jeg så den ikke. De er livsfarlige selv når de ikke er i bruk. Enda godt vi ikke skada oss i det fallet.. 

Anonymkode: 30f7b...840

Annonse

T-Rex
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Oslo Kommune har vel ikke gitt en eneste krone til sparkesykler. Det er private firmaer som utplasserer dem og tjener penger på virksomheten. Jeg er ikke overbegeistret over disse doningene selv, men rett skal være rett.

AnonymBruker

Ungdommen konkurerer om hvem som kan legge syklene et sted der de er mest mulig til hinder.

Anonymkode: 465f8...2cd

AnonymBruker

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette ikke blir stoppet. De står på kryss og tvers overalt. Folk som kjører tar heller ikke hensyn og ruller avgårde med maksfart på fortau. 

Jeg er heldigvis nesten aldri i Oslo sentrum lenger. Nå har de gjort det vanskelig å kjøre bil og så er det alle disse tiggerne. Som rosina i pølsa så ligger det sparkesykler overalt. Jeg har ikke lagt igjen en krone i Oslo sentrum det siste året. Håper at hele sentrum dør ut. Det har blitt en ukoselig plass.

Anonymkode: e30a0...f1a

AnonymBruker
16 timer siden, Rogadame skrev:

Var på ferie der for noen uker siden og så de lå slengt Akerselva , Grunerløkka  og flere andre steder.

Har ikke sett dette i STvg ..

Virker som de har litt våknere offentlig administrasjon i både Stavanger og Bergen når det kommer til dette fenomenet, ref. Tv2-nyhetene i går vedr. Bergen. Kanskje de faktisk bryr seg om innbyggerne sine der. Det gjør de ikke i Oslo.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Piper de?

Mulig det var noe galt med den, siden pipinga gikk berserk. Men da hadde det vært fint om firmaet (Voi i dette tilfellet) enten fanget det opp, at det gikk lettere å kontakte dem og aller helst at det ikke var mulig å slenge den rett utenfor noens bolig (tilfeldigvis under soveromsvindu). Eller i det hele tatt å slenge dem i veien for noen som helst slik at de kommer til å skade småbarnsmødre og -fedre, babyer, handikappede osv. osv.

TS

AnonymBruker

Folk flest gir blanke i ting de ikke eier selv. Bare slenger det rundt seg som søppell. Man kan ikke skylde på politikerne for alt siden noe i livet krever et minimum av folkeskikk og tanke for andre hos den enkelte. Sånn er det blitt; tagging og forsøpling over alt av pga selvopptatte folk.

Anonymkode: 989d7...96f

AnonymBruker

Slapp av, det varer nok ikke lenge. Snart er det nok en eller annen surpromp som får opp et forbud for det. For gøy for billig, idk.. 

Anonymkode: 99394...d95

Tiuren

Ligger dritten i veien, så kipp den ut i gata eller i en contaner.