Jump to content
Sign in to follow this  
Nuith

Nuith skal slanke seg og trene - og skryte av det!

Recommended Posts

Nuith
Posted (edited)

Da prøver jeg meg på en treningsdagbok her, istedenfor å spamme ned kostholdsforumet. 

Jeg er en "langsom jojo-slanker", som nå tenkte det var på tide å gå ned igjen. Jeg veide rundt 80 kg da jeg var 22-23 år, slanket meg deretter ned til rundt 62 kg og lå der en stund. Hadde gått  opp igjen til 65 kg da jeg var 25 år og møtte mannen min. Med samboerkilo, 3 graviditeter, 12 ganske inaktive år og hundre andre dårlige unnskyldninger så lå jeg på 80 kg igjen etter fødsel nummer to. Rakk å komme ned på 70,2 kg (...SÅ nært 60-tallet!) da jeg fikk positiv test med barn nummer 3. Veide rundt 75 kg da jeg kom hjem fra sykehuset, og lå fremdeles der da jeg endelig fikk overtalt meg selv til å ta tak i vekta i mai 2020. Nå skal jeg bli slank igjen!

Her tenker jeg å legge inn:

- vekt hver fredag, samt måle midje-hofter-lår "innimellom" 

- mine delmål og belønning for å nå dem - og hvordan det gikk

- logge når jeg har vært skikkelig flink en dag

- sutre litt når jeg ikke er fornøyd med vekta eller resultatene :rolleyes:

- før- og etter-bilder! 

Startvekt fra tidligere: 75 kg
Høyde: 155 cm 

Mål: så lavt som mulig, ser for meg ca 55-60 kg innen 1. november og kanskje klare å stabilisere et sted under 60 kg i løpet av neste år. 

Juni 2020
5. juni (0) 73.4 kg
12. juni (0) 72.5 kg (-0.9 kg)

19. juni (0) 72.0 kg (-0.5 kg)
26. juni (0) 71.4 kg (-0.6 kg)

Juli 2020
3. juli (0) 70,3 kg (-1,1 kg)
10. juli (1) 69,8 kg (-0,5 kg)
17. juli (2) 68,9 kg (-0,9 kg)
24. juli (3) 69,1 kg (+0,2 kg)
31. juli (4) 67,9 kg (-1,2 kg)

August 2020
7. august (5) -- kg (-kg)
14. august (6): -- kg (-kg)
21. august (7) -- kg (-kg)
28. august  (8) -- kg (-kg)

September 2020
4. september (9) -- kg (-kg)
11. september (10) -- kg (-kg)
18. september (11): -- kg (-kg)
25. september (12) -- kg (-kg)

Oktober 2020
2. oktober (13) -- kg (-kg)
9. oktober  (14) -- kg (-kg)
16. oktober (15): -- kg (-kg)
23.
oktober  (16) -- kg (-kg)
30. oktober  (17) -- kg (-kg)

Edited by Nuith

Fortsetter under...

Nuith

Jeg har naturlig nok ikke noe etter-bilde enda, men her er et før-bilde. Og det er ikke engang tatt da jeg begynte å slanke meg, men i går. 68 kg, etter middag. Delmål nummer 2 er at denne skjorta skal sitte pent igjen, og ikke se helt pølseskinn ut!

På mandag tok jeg en runde med Cloe Tings 10-minute-abs-video, det kjente jeg godt i går ja! Tenkte å ta en ny rundt idag, men foreløpig er jeg alene hjemme med to små barn, og da jeg forsøkte å legge meg på treningsmatta så skulle BEGGE klatre oppå meg med en gang. Så det får vente til i morgen :tongue:

116156446_306015257312991_5319920713700003777_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=rTnI5RMrH2EAX9jTsrT&_nc_ht=scontent.fosl2-1.fna&oh=f8fea4679a5942fb4c6ffda0babe5db0&oe=5F457BDC

Delmål #1: 65 kg - da skal jeg gå gjennom alt jeg har av bukser, og gi bort ALLE som sitter løst på! Skal ikke ha noen "men hva hvis jeg blir tjukk igjen?"-pose på loftet lenger nei!

Delmål #2: å få den skjorta der til å sitte pent på. Da blir det endel sit-ups og så tror jeg at jeg veide rundt 62 kg sist jeg brukte den. Å kunne bruke penskjortene mine igjen er belønning i seg selv, så ingen ekstra delmålsbelønning.

Delmål #3: under 60 kg. Vet ikke om jeg skal sette den på 59.9 eller 59 eller tilogmed 55 kg. Men når jeg føler at nå begynner jeg å se brukbart slank ut - helst i løpet av oktober - så skal jeg kjøpe meg noen skikkelig fine, nye bukser. Gleder meg! :Hehe: 

Delmål #4: (urealistisk?) Hvis jeg klarer å komme ned under 55 kg før jul, skal jeg ikke telle en eneste kalori i jula! :tree:

Delmål #5: å faktisk opprettholde den nye vekten. Max 60 kg den 01.06.2021. Bikiniklar! 👙

Nuith

Gikk på vekta i dag tidlig, stuptrøtt, og konstanterte fornøyd at jeg var tilbake på 68.0 kg igjen, etter å ha sett 67-tallet forrige uke men hoppet helt uforklarlig opp på 69.1 kg ved forrige veiing. Ble dermed skikkelig skuffet da jeg våknet skikkelig og innså at det er torsdag idag :klaske:

Måtte bare dele!

Nuith

Juli 2020
3. juli (0) 70,3 kg (-1,1 kg)
10. juli (1) 69,8 kg (-0,5 kg)
17. juli (2) 68,9 kg (-0,9 kg)
24. juli (3) 69,1 kg (+0,2 kg)
31. juli (4) 67,9 kg (-1,2 kg)

August 2020
7. august (5) 66.4 kg (-1.5 kg)

Nedgang siden 3. juli: 3.9 kg

Nedgangen i dag føltes litt voldsom, hadde et håp om å se 66-komma-noe, bare. Ingenting jeg har gjort den siste uka som gjør at jeg føler at jeg "fortjener" et så stort hopp heller. Hadde en spisedag (telte kalorier, kom på ca 2300) som gjorde at jeg har ligget på 1570 kcal/dag i snitt den siste uka. Gått 9723 skritt om dagen i snitt, men gjort opp for det med noen minutter på ergometersykkel de dagene været var for ille til å friste. 

Tenker jeg legger meg litt høyere enn normalt i kalorier i dag. Leser så mye rart om hvorvidt det er bra eller dårlig å gå ned fort i vekt, sparebluss, løs hud, etc. Så jeg hadde ingen planer om å gå ned mer enn 0.5-1 kg i uka. 

Nuith

Tror jeg må fokusere litt mer på å spise sunt, og ikke bare kalorifattig, for en gjennomgang av gårsdagens mat viste at det egentlig bare var lunsjen/middagen (blomkålsgrateng) som fylte NOEN av mine kriterier til sunt (som jeg stort sett anser for å være frukt/grønt, magert kjøtt/fisk, grove kornprodukter uten sukker, egg, melkeprodukter uten sukker). 

Jeg har siden jeg begynte å gå ned i vekt fullstendig mistet lysten på potetgull, hender jeg tar 10 gram dersom jeg har fryktelig lyst på noe salt og det tilfeldigvis er en åpen pose i rommet, men jeg har kjøpt én pose på 3 måneder, mens jeg tidligere spiste en pose i uka. 

Satser på at det er mulig å gjøre en lignende endring med sjokolade og iskaffe også. Så idag skal jeg sjekke lagrene av disse to, og så er det slutt på å kjøpe mer før jul. Ikke at jeg skal føle meg skikkelig dårlig om jeg ryker på en iskaffe eller sjokolade altså, men det er målet iallefall. 

Og etter en skål is i går ble jeg ganske enig med meg selv om at en Skyr med bringebærsmak var omtrent like godt og mye færre kalorier, for ikke å snakke om nesten like billig (på tilbud hos Rema til 8,- per beger akkurat nå iallefall), så ingen flere iskjøp. Heldigvis har ikke jeg og barna samme preferanser på isfronten, så null problemer med å la deres is være i fred :icon_lol: