Gå til innhold

Jeg synes det er rart at man bare kan leve i nuet. Hvorfor går det ikke an å besøke eller reise tilbake i tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt mye på at man bare kan leve i nuet. Det som har skjedd det har skjedd. Men du opplever det ikke akkurat nå, du bare har minner, bilder eller gjenstander som bevis på at det har skjedd. Så hvordan kan vi vite at disse tingene har skjedd? Tiden går jo hele tiden. Så jeg kan aldri mer skrive disse ordene på samme tid. Og du kan aldri gå tilbake da du var 3 år eller alle andre årene som allerede har vært. Jeg syns det her er sikkelig freaky faktisk. Man kan aldri aldri gå tilbake i tid. Hvis noen dør, kan du aldri aldri se denne personen igjen. Dette er så rart synes jeg. Og litt trist. Fler som har tenkt sånn? At det hadde føltes mer normalt om man faktisk kunne gå tilbake i tid? 

Anonymkode: 91259...b25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem vet. Jeg synes det er fasinerende  aT man kan se inn i fremtiden. Hvor merkelig er det egentlig at det som skjer i fremtiden er forutbestemt!? Hvor er vi i forhold til tiden da!? Hva er tid? Hvorfor kan tiden stå stille?

Anonymkode: f93a5...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Tid av Rovelli. Sykt bra bok! 

Anonymkode: 5fd3f...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne veldig gjerne ønske at jeg kunne gå tilbake i tid :(

Anonymkode: 2c4a2...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne veldig gjerne ønske at jeg kunne gå tilbake i tid :(

Anonymkode: 2c4a2...619

Hvorfor? 

Anonymkode: f93a5...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å lage en slik tråd, men fant ikke noen bra måte å beskrive det. Men jeg tenker som deg. Jeg synes det er skummelt!! 

Minnene er over på 1 sek. Jeg har minner jeg tenker mye på, og 1 sek er de borte. Jeg kan tenke på dem om igjen og om igjen.

Og når forandrer vi oss? Folk vi ikke har sett på lenge, ser vi tydelig har forsndret seg utseendemessig. Folk vi ser hver uke, ser vi det ikke på. Ikke hvert år en gang. Så når skjer det??? 

Hvis noen husker noe som har skjedd i sitt liv, har det egentlig skjedd siden DU aldri så det? 

Jeg har opplevd å se inn i fremtiden. På en måte. Jeg tenkte at "HER jobber jeg om et par år! Drømmen!" Og jeg søkte og søkte på jobber på forskjellige steder i Norge. Fikk ikke napp et eneste sted. Jeg mistet nesten håpet. Det var umulig å få seg jobb. Jeg fikk jo nesten ingen erfaring, fordi jeg aldri fikk job. Men 2 mnd etter jeg sendte søknaden fikk jeg tlf fra nettopp dette stedet! Etter hvert dukket det opp noe annet jeg hadde sett for meg hele livet. Så jeg valgte det etter 4 år. Men så er det rare at det var dette som også kjennes som min største feil. Nå er jeg tilbake der jeg stsrtet livet, pga både økonomi og dårlig motivasjon. Hvordan kan alt lede deg vekk fra et sted du mistrives, mens det samme sender deg tilbake?!?! Det var kjempe realistisk! Som om jeg visste langt inni meg at det var riktig, men nå er det heller noe jeg kanskje må glemme, gudene vet hvorfor. Skulle lnske jeg kunne glemme alle vonde følelser. Irriterendr at disse sitter inni kroppen, for det er ingen utenfor som kjenner de. 

Jeg kan se på meldinger fra tidligere forelskelser. Ja, de skjedde, men de skjer ikke..... 

Anonymkode: 953cf...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Anonymkode: f93a5...a81

Fordi da kunne jeg snakket med mim døde far som døde når jeg var 2 og blitt kjent med han, jeg kunne snakket med min døde mor igjen, jeg kunne snakket med mine døde besteforeldre. Jeg kunne gjort om på SÅ mange ting i livet... er så mye det. Jeg skulle også valgt en annen utdannelse. 

Anonymkode: 2c4a2...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da kunne jeg snakket med mim døde far som døde når jeg var 2 og blitt kjent med han, jeg kunne snakket med min døde mor igjen, jeg kunne snakket med mine døde besteforeldre. Jeg kunne gjort om på SÅ mange ting i livet... er så mye det. Jeg skulle også valgt en annen utdannelse. 

Anonymkode: 2c4a2...619

Forstår at det er et sårt ønske, men tenk på alt du hadde mistet. Alt du har opplevd til nå er pga. tilfeldigheter. Om du hadde valgt en annen utdannelse hadde du ikke truffet de du er venner med nå. Om du har samboer/mann, hadde du ikke truffet ham. Det er mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort annerledes i livet, men jeg er så glad for de menneskene jeg har blitt kjent med på veien, og som er i livet mitt nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i verdensrommet går tiden saktere, og dess raskere et romfartøy kjører, dess saktere går tiden. Det er ubegripelig rart. Det vil jo si at tid ikke er en gitt størrelse og at den i teorien kan gå bakover.... (Noen fysikere her som kan mer om dette? Og nei takk til konspirasjonsteorier).

Anonymkode: 9c395...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rant skrev:

Forstår at det er et sårt ønske, men tenk på alt du hadde mistet. Alt du har opplevd til nå er pga. tilfeldigheter. Om du hadde valgt en annen utdannelse hadde du ikke truffet de du er venner med nå. Om du har samboer/mann, hadde du ikke truffet ham. Det er mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort annerledes i livet, men jeg er så glad for de menneskene jeg har blitt kjent med på veien, og som er i livet mitt nå. 

Det er faktisk ingen av mine venner eller bekjente som jeg føler at jeg absolutt må ha i livet mitt. Ikke en eneste en. Kunne kvittet meg med alle med en gang, men da blir jeg ensom!  Eneste jeg er ekstremt glad for å ha i livet mitt er kattene mine. Har ikke kjæreste. Vært singel i 4 år og skulle ønske jeg ikke møtte eksen heller. Ødla meg psykisk og tok flere år å stable meg opp igjen. 

Anonymkode: 2c4a2...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ingen av mine venner eller bekjente som jeg føler at jeg absolutt må ha i livet mitt. Ikke en eneste en. Kunne kvittet meg med alle med en gang, men da blir jeg ensom!  Eneste jeg er ekstremt glad for å ha i livet mitt er kattene mine. Har ikke kjæreste. Vært singel i 4 år og skulle ønske jeg ikke møtte eksen heller. Ødla meg psykisk og tok flere år å stable meg opp igjen. 

Anonymkode: 2c4a2...619

Det er veldig trist å høre. Forståelig at du ønsker å reise tilbake i tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rant skrev:

Det er veldig trist å høre. Forståelig at du ønsker å reise tilbake i tid. 

Ja, hadde jeg f.eks valgt en annen utdannelse, så hadde jeg nok møtt andre og bedre mennesker og hatt andre og bedre venner og vært i et mye bedre miljø, for den utdannelsen jeg skulle ha hatt er en mer sosialisert utdannelse...men på den tiden hadde jeg sosial angst og kunne aldri valgt noe sånt. Kunne ønske jeg kunne gå tilbake i tid med viten om at det ikke e farlig å snakke foran en forsamling. Er skuespiller jeg ville blitt. Og nå jobber jeg i helsesektoren med damer på 50+.. og har en haug av dramatiske og dårlige venner og bekjente som dreper meg innvendig. Ingen har forandret  seg siden vi gikk på ungdomsskolen. Jeg føler meg ensom. 0 familie og en haug av iskalde og egoistiske venner som ikke eier omsorg for andre enn seg selv. 

Anonymkode: 2c4a2...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt mye på at man bare kan leve i nuet. Det som har skjedd det har skjedd. Men du opplever det ikke akkurat nå, du bare har minner, bilder eller gjenstander som bevis på at det har skjedd. Så hvordan kan vi vite at disse tingene har skjedd? Tiden går jo hele tiden. Så jeg kan aldri mer skrive disse ordene på samme tid. Og du kan aldri gå tilbake da du var 3 år eller alle andre årene som allerede har vært. Jeg syns det her er sikkelig freaky faktisk. Man kan aldri aldri gå tilbake i tid. Hvis noen dør, kan du aldri aldri se denne personen igjen. Dette er så rart synes jeg. Og litt trist. Fler som har tenkt sånn? At det hadde føltes mer normalt om man faktisk kunne gå tilbake i tid? 

Anonymkode: 91259...b25

For å introdusere et helt nytt element av freaky; kun du, Ts, opplever din tid. Kun du husker hendelser fra tidligere slik du husker dem. Spør en som er med i en av dine tidlige minner og du er nesten garantert at de enten ikke husker minnet eller har et helt ulikt minne. Minner er lagrede filer som korrumperer over tid. Har noe skjedd? Hvem vet. Du vet bare at du har et fiktivt eller semi-fiktivt minne om det. ;) 

Anonymkode: a2b95...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å introdusere et helt nytt element av freaky; kun du, Ts, opplever din tid. Kun du husker hendelser fra tidligere slik du husker dem. Spør en som er med i en av dine tidlige minner og du er nesten garantert at de enten ikke husker minnet eller har et helt ulikt minne. Minner er lagrede filer som korrumperer over tid. Har noe skjedd? Hvem vet. Du vet bare at du har et fiktivt eller semi-fiktivt minne om det. ;) 

Anonymkode: a2b95...038

Det er jo ikke et fiktivt minne om det er et ekte minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kroppene våre tåler ikke tidsreiser. Men hvis vi kan reise uten kropp...?

Anonymkode: 6a46c...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært fint å kunne reist både fram og tilbake i tid, men det å reise tilbake i tid kunne forandret nåtiden. Hvert valg har en konsekvens, og det som har blitt gjort/sagt vil ikke nødvendig vært gjort om til noe bedre i nåtiden om man reise tilbake i fortiden for å prøve å endre det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...