Gå til innhold

Bestille hotellrom for 2, men være 4?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ts ønsket åpenbart bare å få bekreftelse på at det hun gjør er helt i orden. Når hun ikke fikk det, gadd hun ikke å høre på det. Ts hadde allerede bestemt seg.

Jeg skjønner ikke poenget med å gjøre seg til tyv for noen hundrelapper. Har man ikke råd til hotell, så har man ikke råd til hotell. Det finnes andre muligheter. 

Anonymkode: 46287...ca0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hotellet jeg jobbet (Park Inn) var prisen pr rom. Det var kun begrensninger på hvir mange ekstrasenger det var plass til. Utenom det kunne en stable så mange personer i høyden en ønsket, så lenge vi fikk antallet boende pga ev. evakuering.

Anonymkode: 5fa4e...a4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke du trenger det. Skulle bare mangle at man ikke kan stjele litt av hotellbransjen. De fleste vil jo heller være tyv enn å betale 400,- for barna sine 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme innlegg kom to ganger.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belima skrev:

Sjekket litt rundt og mange hoteller tar bare pris for rommet om det er 1 eller 4 på rommet. Dumt å ta en sånn sjanse når så mange tilbyr familierom.

 

Endret av Belima
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må si fra TS. Noen hoteller aksepterer det så lenge dere opplyser om hvor mange dere er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herreguuuuuud For noen krasse og unødvendig blærete svar du får her.

Jeg overnatter sjeldent på hotell. Dette er noe jeg oppriktig har lurt på selv. Det har ingenting å gjøre med at jeg er en slem og hensynsløs mor eller at jeg er en idiot eller at jeg gir f i sikkerhet. Jeg vet bare ikke bedre.

Kvalme kvalme kg kjærringer.

Anonymkode: 5f25a...551

Det er forskjell på å stille et spørsmål om hvordan det er med barn på rommet og slå fast at man tar sjansen på å ikke bli tatt fordi en ikke vil betale. Alle har lov å lure på noe, men TS slår allerede fast i tittelen at de skal bestille rom for to men være fire på rommet. Da lurer man ikke på noe, man har bare lyst å få aksept for at ens lureri er ok.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da sjelden man betaler pr person på hotell i Norge......?

Man betaler for rommet og betaler samme sum enten man er 2 eller 4 på rommet.....

Anonymkode: 9666f...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er da sjelden man betaler pr person på hotell i Norge......?

Man betaler for rommet og betaler samme sum enten man er 2 eller 4 på rommet.....

Anonymkode: 9666f...c2d

Dette er ikke en allmengyldig regel nei. Man KAN få en familie pris som er en rompris. Man kan også være en person på rommet og betaler da ikke det samme som to personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hotell er bare litt dyrere, og så får man et rom med plass til alle. Ved å bare oppgi to voksne, risikerer men å få et rom det ikke er plass til alle på. Enkelte rom har så vidt plass til kofferten ved siden av sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Blondie65 skrev:

Dette er ikke en allmengyldig regel nei. Man KAN få en familie pris som er en rompris. Man kan også være en person på rommet og betaler da ikke det samme som to personer.

Det kan såklart forekomme unntak. Men jeg tok en sjekk på noen hoteller som vi har vært på som familie og som par de siste årene og betalt kun for rommet. Og på de hotellene var det fortsatt samme pris enten vi var 2 voksne eller 2 voksne og 2 barn.(forskjellige hotell på forskjellige steder i landet).

Anonymkode: 9666f...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Ja.. Det vil naturligvis oppdages når dere ankommer 4 stk og dere vil da måtte betale for det. Som tidligere resepsjonist kan jeg fortelle at slikt legger vi så absolutt merke til. Hotellet er pålagt å ha navn på alle som bor på rommet pga brannsikkerhet, og å unnlate slik info er svært kritikkverdig. Dette var noe vi var svært nøye på og er en av de viktigste tingene vi gjorde. Vi tok ikke lett på dette.

Dessuten, de spiser vel frokost? Når man bestiller rom betaler man for rommet pluss et beløp per ekstra person. Dette beløpet dekker sånn ca akkurat for frokosten og vask av sengetøy. Der jeg jobbet var det 200 kr pr ekstra person. Det er ikke dette hotellet tjener penger på. Altså, dere benytter dere av en tilbud dere ønsker at skal være der. Da må man noen ganger betale litt. Akkurat som at man kjøper et eller annet på bensinstasjonen selv om man bare trengte doen. Man bidrar slik til at den doen er der neste gang man trenger den. 

Kort sagt, det er ikke greit å gjøre det du foreslår for spare littegrann bare fordi du synes det er dyrt å være en familie på 4. Du må rett og slett innse at dere er 4 pers og at det koster mer enn 2 i mange situasjoner. Selvom du selv synes barna dine ikke tar noe plass, er det ikke nødvendigvis sannheten for andre. 

Anonymkode: a3e9a...fe0

Nå sover jeg mye på hotel, og har aldri opplevd å registrere hvem jeg sover med. Hvis jeg bestiller dobbeltrom må jeg jo ikke registrere min samboer sitt navn? 

Anonymkode: 61265...ba1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå i koronatiden hvor hoteller har,slitt veldig økonomisk, synes jeg det er usedvanlig lite realt å snyte dem for å få betalt for gjester som bor. Kjiping. I tillegg til brannsikkerhet.

Anonymkode: bec87...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå sover jeg mye på hotel, og har aldri opplevd å registrere hvem jeg sover med. Hvis jeg bestiller dobbeltrom må jeg jo ikke registrere min samboer sitt navn? 

Anonymkode: 61265...ba1

I den hotellkjeden jeg jobbet i, som er en av de største i landet, så må du det jo. Dette var vi supernøye på. Jeg ble fortalt at det var de pålagt å ha, men om det var kun innad i kjeden eller ikke vet jeg ikke. Alle som bodde på hotellet måtte det hvertfall oppgis navn på ved innsjekk. Så om du kom og sjekker inn og hadde reservert i ditt navn og for 2 personer ba vi om navn på person nr 2. Og om det var en familie måtte vi ha navnet på alle sammen, også babyer. La det inn som en intern kommentar slik at det dukket opp på egne lister.

Anonymkode: a3e9a...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10-15 år siden når det var mye byfester her jeg bor så reiste jeg og venninna mi ofte på sånn om sommeren, vi leide hotellrom for 2 og ofte hadde vi med 3-4 personer på nach som vi ble kjent med,alle sovna oppå hverandre i dobbeltsenga eller på gulvet, eneste var at de i resepsjonen ville vite HVOR mange vi var på rommet når vi kom dit om natta.

Anonymkode: 4db09...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan skal egentlig hotellet oppdage noe sånn? 

Skal alle gjestene dukke opp samtidig, i det man skal sjekke inn? Eller skal bare en eller to personer være med og sjekke inn, samtidig som de andre gjestene venter utenfor hotellet - og så kan de dukke opp en stund senere og bli sluppet inn på rommet av den personen som sjekker inn?      

Anonymkode: 5adab...a42

Fra min erfaring som resepsjonist fra et mellomstort sentrumshotell i Oslo: Resepsjonisten går gjennom listene for ankomst flere ganger i løpet av vakten og det er stort sett aldri fler enn 2 på vakt i resepsjonen. Den som jobber kveld sjekker inn stort sett alle. Og man har dermed ganske god oversikt over hvem som bor der og kjenner dem igjen. Gjerne jobber man flere dager på rad. Hvis jeg sjekket inn et par, og så ser dem gå inn eller ut av hotellet med 2 barn senere, så ville jeg reagert på det. Hvis jeg sjekker ut og ser en familie gå sammen, og så kommer en av foreldrene og sjekker ut så ville jeg stusset på beløpet. Det er ikke så mange familier som bor på hotellet av gangen, man får med seg at det er unger.

Resepsjonen hos oss var plassert sånn at man ser alle som går inn, ut og til heisen. Og vi fulgte med på hvem som kommer og går for å prøve å passe på at uønskede personer ikke kommer inn (f.eks tyver som vil prøve å stjele bagasje i gangen om folk sitter der eller gå rundt og teste dører for å stjele). Med mindre det er snakk om et veldig stort hotell har resepsjonisten faktisk ganske god oversikt. Man kan naturligvis få til å snike noen inn om man sørger for å kun bevege seg ut og inn de få øyeblikkene mens resepsjonisten ikke står på plassen sin. Men med små barn vil det være fryktelig styrete. Og med tanke på at det hos oss var snakk om 400kr for 2 ekstra personer, så er det et veldig lite beløp å stresse så masse med å stjele. For er jo det man gjør. 

Anonymkode: a3e9a...fe0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på sykehus og vi skal alltid legge inn pårørende pga av brann. Det gjøres sjeldent. 
Så jeg tar en råsjans der, på samme måte som at det ikke registreres noe sted at jeg er på overnatting hos venninner

Anonymkode: 5f266...d9a

Manglende respekt for nasjonale retningslinjer om registrering av boende på et hotell.

Manglende respekt for hotellets regler om å registrere alle på rommet.

Svindling av hotell, om de egentlig tar betalt for dette.

Lære barna at de skal snikes inn etterpå for å unngå å bli tatt på alt dette. 

Her har vi mother of the year... 

Anonymkode: edc86...5f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo like mye svindel som om jeg skal bestille et hotellrom for èn, og så ta med meg en venn eller partner!? Ja man får jo dobbelseng (de fleste steder), men man må jo faktisk betale for antall gjester man er. Det er forskjellig pris ut fra hvor mange man er, så her ville jeg følt meg som en bedrager om jeg gjorde slik som deg ang. barna. Og gjøre seg til bedrager for noen få kroner... nei, det er uaktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hør da, ts ønsker ikke frokost. Gjemmer bare ungene oppi veska si når hun forlater hotellet og smiler pent til resepsjonisten. 

Tenk hvis alle skulle tenkt sånn...... Egoister. 

Anonymkode: aa81f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...