Gå til innhold

Bestille hotellrom for 2, men være 4?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innenfor?

Vi er et par med barn på 4 og 6, og de kommer uansett til å ligge i dobbeltsengen med oss. Har det noe å si?

Anonymkode: 5f266...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt har det noe å si. Ta kontakt med hotellet.

Anonymkode: ecb36...ed0

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal 6åringen også ligge i dobbeltsengen? Blir ikke det trangt og varmt?

Anonymkode: b0211...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har det noe å si. Ta kontakt med hotellet.

Anonymkode: ecb36...ed0

Vi blir en natt, så ingen vil merke noe. Jeg sjekker inn, mens familien er ute. Så går vi på rommet etter noen timer

Ikke int i å bruke unødig med penger

Anonymkode: 5f266...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal 6åringen også ligge i dobbeltsengen? Blir ikke det trangt og varmt?

Anonymkode: b0211...308

De kommer ofte inn til oss begge på natt, så det er vi vant med

Anonymkode: 5f266...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

... så oppstod det dessverre en brann og da alle var kommet ut (trodde man) så var det jo ingen vits i å prøve å redde ut familien som sov. For man redder ut etter gjestelister som viser antall. Det kan for eksempel være at bare barna har kommet seg ut og der ligger dere og sover eller at en av dere og et barn er kommet ut, men skadet og kan ikke snakke for dere.

Vennligst oppgi korrekt antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi blir en natt, så ingen vil merke noe. Jeg sjekker inn, mens familien er ute. Så går vi på rommet etter noen timer

Ikke int i å bruke unødig med penger

Anonymkode: 5f266...d9a

Men du er derimot «int» i å bedrive svindel for noen hundrelapper? 

Anonymkode: 6b55f...991

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, altflyter skrev:

Selvsagt har det noe å si. Ikke bare fordi hotellet skal ha betalt for antall mennesker som bor på rommet, men viktigst av alt må hotellet vite hvor mange som bor der om det skulle bli brann for eksempel. 

Jeg jobber på sykehus og vi skal alltid legge inn pårørende pga av brann. Det gjøres sjeldent. 
Så jeg tar en råsjans der, på samme måte som at det ikke registreres noe sted at jeg er på overnatting hos venninner

Anonymkode: 5f266...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi blir en natt, så ingen vil merke noe. Jeg sjekker inn, mens familien er ute. Så går vi på rommet etter noen timer

Ikke int i å bruke unødig med penger

Anonymkode: 5f266...d9a

Hvis du ikke har råd til å betale det rommet koster så har du ikke råd til å bo på hotell. Skal ikke disse barna spise frokost heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du er derimot «int» i å bedrive svindel for noen hundrelapper? 

Anonymkode: 6b55f...991

Det er jeg kjenner jeg ja

Anonymkode: 5f266...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Hvis du ikke har råd til å betale det rommet koster så har du ikke råd til å bo på hotell. Skal ikke disse barna spise frokost heller?

Den frokosten er ikke viktig for oss nei

Anonymkode: 5f266...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Kan avslutte tråden nå for min del. Avgjørelsen er tatt. 

Anonymkode: 5f266...d9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare ett ord: idiot. Og ikke tro at ikke de ansatte legger merke til det. Det gjør de.

Anonymkode: f72d5...44c

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Det vil naturligvis oppdages når dere ankommer 4 stk og dere vil da måtte betale for det. Som tidligere resepsjonist kan jeg fortelle at slikt legger vi så absolutt merke til. Hotellet er pålagt å ha navn på alle som bor på rommet pga brannsikkerhet, og å unnlate slik info er svært kritikkverdig. Dette var noe vi var svært nøye på og er en av de viktigste tingene vi gjorde. Vi tok ikke lett på dette.

Dessuten, de spiser vel frokost? Når man bestiller rom betaler man for rommet pluss et beløp per ekstra person. Dette beløpet dekker sånn ca akkurat for frokosten og vask av sengetøy. Der jeg jobbet var det 200 kr pr ekstra person. Det er ikke dette hotellet tjener penger på. Altså, dere benytter dere av en tilbud dere ønsker at skal være der. Da må man noen ganger betale litt. Akkurat som at man kjøper et eller annet på bensinstasjonen selv om man bare trengte doen. Man bidrar slik til at den doen er der neste gang man trenger den. 

Kort sagt, det er ikke greit å gjøre det du foreslår for spare littegrann bare fordi du synes det er dyrt å være en familie på 4. Du må rett og slett innse at dere er 4 pers og at det koster mer enn 2 i mange situasjoner. Selvom du selv synes barna dine ikke tar noe plass, er det ikke nødvendigvis sannheten for andre. 

Anonymkode: a3e9a...fe0

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi blir en natt, så ingen vil merke noe. Jeg sjekker inn, mens familien er ute. Så går vi på rommet etter noen timer

Ikke int i å bruke unødig med penger

Anonymkode: 5f266...d9a

Hvorfor spør du egentlig? Du har jo allerede bestemt deg for å gjøre det. 

Anonymkode: 171db...a5f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange hotell annonserer med at en kan overnatte 2 barn gratis i foreldrenes rom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ToveM skrev:

Mange hotell annonserer med at en kan overnatte 2 barn gratis i foreldrenes rom. 

Joda, men man bør jo fortsatt si fra, i forhold til sikkerhet i tilfelle brann...

Anonymkode: 32f2b...9a0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
8 minutter siden, ToveM skrev:

Mange hotell annonserer med at en kan overnatte 2 barn gratis i foreldrenes rom. 

Ja det gjør de. Men de annonserer aldri med "Hvis du sniker inn barna trenger de ikke registreres". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Kan avslutte tråden nå for min del. Avgjørelsen er tatt. 

Anonymkode: 5f266...d9a

Men hvorfor spurte du da?

Anonymkode: 19719...4d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...