Gå til innhold

Hjelp - fjerne alarm fra jakke kjøpt på konkurssalg hos Haust


7v8

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg oppdaget nå at en jakke jeg kjøpte på konkurssalg hos Haust Collection fortsatt har på alarmen. Butikken/kjeden er nå lagt ned. Noen som har tips til hvor jeg kan få fjernet den? 

Legger ved bilde av hvordan alarmen ser ut.

BCA24F9C-1C8E-4BC9-9C8B-90C7B1C8A9AA.jpeg

01EAC64C-23E7-4FB2-90AF-8C8138B924D6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var kjedelig at alarmen ikke går av. Tror ikke det er lurt å spørre om hvordan en fjerner alarm her på nettet dessverre. Da lærer vi opp kjeltringer hvordan en skal stjele klær som mange kan dra nytte av. 
kjedelig for de som driver seriøs butikk at folk kan bare forsyne seg uten å betale. 

Anonymkode: 533e2...a16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kvitteringen så kan du ta med deg kvittering og få hjelp til å fjerne den i en klesbutikk. 
 

Alternativt må du ha en veldig sterk magnet. 

Anonymkode: df4df...fd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Artig» nok opplevde jeg det samme da jeg kjøpte ei bukse fra Haust lagersalg. 🤔 Buksa var for lang og alarmen var festet langt ned på benet, så for min del var løsningen å legge opp buksa og klippe bort delen med alarmen på 😛 Men det funker jo ikke når alarmen er på en genser. 
 

Anonymkode: c79b0...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var kjedelig at alarmen ikke går av. Tror ikke det er lurt å spørre om hvordan en fjerner alarm her på nettet dessverre. Da lærer vi opp kjeltringer hvordan en skal stjele klær som mange kan dra nytte av. 
kjedelig for de som driver seriøs butikk at folk kan bare forsyne seg uten å betale. 

Anonymkode: 533e2...a16

Jeg er ikke ute etter måter å fjerne alarmen på selv. Men tenkte kanskje noen som jobber i klesbutikk så innlegget og at de ville si fra om de har lik alarm hos seg. Så jeg kunne få tips hvilken butikk/kjede jeg kunne oppsøke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bruke en magnet, trykker ned og vipps den er løs. Vær så god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har kvitteringen så kan du ta med deg kvittering og få hjelp til å fjerne den i en klesbutikk. 
 

Alternativt må du ha en veldig sterk magnet. 

Anonymkode: df4df...fd7

Det ville jeg forsøkt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en butikk dersom du har mulighet til det.

Jeg har hatt samme problem en gang, hadde kjøpt plagget i utlandet og kunne derfor ikke dra tilbake til butikken. Var avhengig av å ta i bruk plagget dagen etter, og hadde ikke mulighet til å oppsøke andre butikker. Hadde heller ingen magnet.

Løsningen var å kaste plagget i fryseren, slik at blekkpatronen frøs. Så slo jeg alarmen i stykker med en hammer dagen etter.

Det gikk helt fint, og det kom ikke noe blekk på plagget. Men jeg ville ikke ha valgt den løsningen dersom jeg hadde hatt andre alternativer, man risikerer at plagget blir stygt eller ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har kvitteringen så kan du ta med deg kvittering og få hjelp til å fjerne den i en klesbutikk. 
 

Alternativt må du ha en veldig sterk magnet. 

Anonymkode: df4df...fd7

Har dessverre ikke kvitteringen. Den ble kastet siden det var konkurssalg og jeg ikke regnet med å trenge den.

Får prøve å ta den med tilbake til kjøpesenteret der butikken var og håpe noen kan hjelpe meg. Kan jo uansett ikke bli tatt for å stjele den der, siden ingen butikker selger det merket lenger. Og lappen er klippet av😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss-Grey skrev:

Gå til en butikk dersom du har mulighet til det.

Jeg har hatt samme problem en gang, hadde kjøpt plagget i utlandet og kunne derfor ikke dra tilbake til butikken. Var avhengig av å ta i bruk plagget dagen etter, og hadde ikke mulighet til å oppsøke andre butikker. Hadde heller ingen magnet.

Løsningen var å kaste plagget i fryseren, slik at blekkpatronen frøs. Så slo jeg alarmen i stykker med en hammer dagen etter.

Det gikk helt fint, og det kom ikke noe blekk på plagget. Men jeg ville ikke ha valgt den løsningen dersom jeg hadde hatt andre alternativer, man risikerer at plagget blir stygt eller ødelagt.

Dette får være siste løsning😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, 7v8 said:

Har dessverre ikke kvitteringen. Den ble kastet siden det var konkurssalg og jeg ikke regnet med å trenge den.

Får prøve å ta den med tilbake til kjøpesenteret der butikken var og håpe noen kan hjelpe meg. Kan jo uansett ikke bli tatt for å stjele den der, siden ingen butikker selger det merket lenger. Og lappen er klippet av😊

Du kan i alle fall bli mistenkt.

Anonymkode: 34551...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken jeg jobber i har vi en sånn avtager med sterk magnet, tipper vi hadde fått av den der :) Gå innom Vero Moda eller Jack & Jones!

Anonymkode: b21fd...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå innom en butikk og spør om de kan ordne det for deg

Anonymkode: 4c684...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I butikken jeg jobber i har vi en sånn avtager med sterk magnet, tipper vi hadde fått av den der :) Gå innom Vero Moda eller Jack & Jones!

Anonymkode: b21fd...f02

Takk for tips, skal prøve der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2020 at 10:12 AM, AnonymBruker said:

I butikken jeg jobber i har vi en sånn avtager med sterk magnet, tipper vi hadde fått av den der :) Gå innom Vero Moda eller Jack & Jones!

Anonymkode: b21fd...f02

Dette kan man gjøre. Men man skal være klar over at man da vil bli ansett som en tyv, uansett hvor troverdig historien din er. Jeg jobber i klesbutikk og hadde sagt nei hvis noen hadde kommet trekkende med et plagg med alarm på som de ville fjerne. Uavhengig av om  butikken den kom fra var nedlsgt eller ei

Anonymkode: b4415...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dressjakke en gang, skulle på fest så jeg kunne ikke vente. Så jeg smeltet bare av plasten i midten, jeg gjorde det på stekovnen. Ville muligens brukt en loddebolt isteden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står jo sikkert på kontoutskriften din at du har betalt for en vare på denne butikken, så du kan jo vise fram denne når du drar innom en annen butikk på senteret for å høre om de kan hjelpe deg👍 At du har handlet noe der er jo selvfølgelig ingen garanti for at du ikke har stjælt den, menlitt bedre blir det uansett, tenker jeg😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempesterke magneter i gamle harddisker. Så  hvis du har en gammel/ødelagt harddisk osv, plukk ut magnetene og prøv? 

Anonymkode: b23c0...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...