Gå til innhold

Hva spiser du istedenfor smågodt og potetgull? Lavkarbo.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bacongull er utelukket. 
 

Ellers går det i proteinpudding, brente mandler, sukkerfri proteinkakao med krem, spekepølser, stangselleri med dip, har lavkarbokake liggende i fryseren i biter som jeg og kan ta opp et stykke av, bær med fløte. I små mengder av alt, såklart, og bare til helg. 
 

Mannen spiser potetgull, men ellers er det verken sjokolade eller smågodt på bordet, så jeg klarer meg fint uten det. Men jeg savner noe godt å kose meg med mens vi ser serie på kvelden. 
 

Noen tips? 

Anonymkode: b03fa...f35

What? Slutt med kose-seg-psykologien du.

Må ikke ha noe å spise på fordi man ser på tv, dette handler kun om dårlige vaner. Kutt det ut!

Anonymkode: 3374c...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solsikkefrø. 

Med skallet på, da blir det ikke egentlig så mange som blir spist. Men suttebehovet blir tilfredsstilt og fingrene har noe å holde på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spekemat, tørrfisk, lage sukkerfri sjokolade selv av kakaomasse, kakaosmør og søtning, avokado dipp med rå grønnsaker, saltbakte mandler, andre nøtter, eggedosis med fibersirup, 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men dette er sjokolade med høy prosent kakao (86%), finnes i matbutikk. Ikke så god i seg selv at man spiser en hel plate, men fungerer helt ok når man er fysen på noe ☺️

Anonymkode: b03fa...f35

Ordentlig sjokolade er jo det beste som finnes, men vanlig 86 % sjokolade er det sukker i likevel da. Så den bør man ikke spise på lavkarbo.

Anonymkode: decb9...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg burker er: Solsikkefrø, saltstenger, peanøtter, mandler, frukt og bær, mørk sjokolade og hjemmelaget "saftis" (kan gjøres på mange måter, f.eks å ta banan, frukt og bær og knuse med is for å lage slush, eller mikse uten å knuse is bare fryse ned, kanskje mikse inn fløte men trenger ikke det. Går og an å bruke sitron, lime og syrlige urter med knust is også. Eller husholdningssaft, solbær saft, blande med vann, fryse ned. osv.)

Anonymkode: 7d480...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager av og til gelé av sukkerfri saft, dette blir jo på en måte en slags dessert, men helt uten karbohydrater

Anonymkode: 6b4c1...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

What? Slutt med kose-seg-psykologien du.

Må ikke ha noe å spise på fordi man ser på tv, dette handler kun om dårlige vaner. Kutt det ut!

Anonymkode: 3374c...a8a

Å hjelpes... Om jeg på en lørdags kveld vil se film OG spise noe ekstra godt, mens jeg de resterende dagene ikke spiser noe på kveldstid, så tør jeg påstå mine vaner er aldeles gode. Jeg spør etter noe å spise når man skal kose seg fordi man VIL, ikke fordi de dårlige vanene sier man MÅ. 
 

Og hva jeg velger å gjøre på en lørdags kveld er vell opp til meg, så pekefingermoralen behøver jeg ikke. 

Anonymkode: b03fa...f35

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

spekemat, tørrfisk, lage sukkerfri sjokolade selv av kakaomasse, kakaosmør og søtning, avokado dipp med rå grønnsaker, saltbakte mandler, andre nøtter, eggedosis med fibersirup, 

Ordentlig sjokolade er jo det beste som finnes, men vanlig 86 % sjokolade er det sukker i likevel da. Så den bør man ikke spise på lavkarbo.

Anonymkode: decb9...4dc

Trodde man kunne spise litt sukker jeg. Om man holder seg innanfor 50-150g så er det vel fortsatt lavkarbo? 

Hilsen uvitende

Anonymkode: 145f0...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde man kunne spise litt sukker jeg. Om man holder seg innanfor 50-150g så er det vel fortsatt lavkarbo? 

Hilsen uvitende

Anonymkode: 145f0...dca

Jeg holder meg et sted mellom 20-25, men er i ketose da. Vet mange spiser under 15 for å være i ketose, men det er ikke nødvendig for min del. Det heter jo LAVkarbo, ikke NULLkarbo. Spiser jeg en liten bit sjokolade kan jeg kompensere ved å redusere ytterligere på karboinntaket ellers på dagen hvis det er behov for det. For eksempel kan jeg droppe Skyr til fordel for Cottage Cheese, for å «hente meg inn», men generelt tenker jeg med sunn fornuft og har god kontroll ☺️

Anonymkode: b03fa...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "unne" seg ting kroppen ikke har godt av da, det har jeg vanskelig med å forstå. Spis bær, eller frukt i moderate mengder om du vil ha noe søtt. Mye bedre en kunstig dittenogdatten.

Anonymkode: 4bfd8...9f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "unne" seg ting kroppen ikke har godt av da, det har jeg vanskelig med å forstå. Spis bær, eller frukt i moderate mengder om du vil ha noe søtt. Mye bedre en kunstig dittenogdatten.

Anonymkode: 4bfd8...9f7

Det er vel fordi det smaker godt da...

Anonymkode: 9d126...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, *Lila* skrev:

Når du sier lavkarbosjokolade, er det en spesiell type fra steder som helsekost? Hva inneholder den?

Uten sukker(finnes mange på div matbutikker og kiosker), atkins, helsekost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Camillapb skrev:

Uten sukker(finnes mange på div matbutikker og kiosker), atkins, helsekost :)

Jeg har sett de. Kostet over ca 62 kr for 85g, syns det var vel dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å hjelpes... Om jeg på en lørdags kveld vil se film OG spise noe ekstra godt, mens jeg de resterende dagene ikke spiser noe på kveldstid, så tør jeg påstå mine vaner er aldeles gode. Jeg spør etter noe å spise når man skal kose seg fordi man VIL, ikke fordi de dårlige vanene sier man MÅ. 
 

Og hva jeg velger å gjøre på en lørdags kveld er vell opp til meg, så pekefingermoralen behøver jeg ikke. 

Anonymkode: b03fa...f35

Å hjelpes! 

Det er jo akkurat slike dårlig vaner du skal legge av deg! Da vil du gå ned i vekt da vet du...

Når du lærer hjernen din at du må kose deg med noe dritt fordi du skal KOSE deg foran tv´n...

Du trenger nok mer enn en pekefingermoral, slike som deg lykkes sjelden med å gå ned i vekt. Da må man endre sine vaner vet du, noe du ikke vil klare.

Godt skal være vanlig næringsrik mat, thats it. Spis frukt og bær som "dessert".

Anonymkode: 3374c...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "unne" seg ting kroppen ikke har godt av da, det har jeg vanskelig med å forstå. Spis bær, eller frukt i moderate mengder om du vil ha noe søtt. Mye bedre en kunstig dittenogdatten.

Anonymkode: 4bfd8...9f7

Der problemer ligger for alle som skal ned i vekt, skal alltid bryte det i helgene. For da er det KOS! Ja, KOOOOS!

Vi skal KOSE oss i helgene! Det betyr all mulig drittmat.....fordi jeg VAR så flink heeeele uka! Alt man sparte av kalorier i uka spiser man opp igjen i helgene som KOS! 😂

Anonymkode: 3374c...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å hjelpes! 

Det er jo akkurat slike dårlig vaner du skal legge av deg! Da vil du gå ned i vekt da vet du...

Når du lærer hjernen din at du må kose deg med noe dritt fordi du skal KOSE deg foran tv´n...

Du trenger nok mer enn en pekefingermoral, slike som deg lykkes sjelden med å gå ned i vekt. Da må man endre sine vaner vet du, noe du ikke vil klare.

Godt skal være vanlig næringsrik mat, thats it. Spis frukt og bær som "dessert".

Anonymkode: 3374c...a8a

Måten du skriver på er ikke spesielt hyggelig, og du baserer antagelser om meg og mine matvaner på fordommer som du må ha hentet fra TLC. 
 

Til din info; jeg holder vekta. Mitt (eneste) vekttap på skarve 8 kilo var vel overstått i 2013 etter første svangerskap. Så suksessraten min i vekttap har vell vært så godt som 100%? Jeg spiser lavkarbo fordi jeg har PCOS og overvåker kalorier for å holde vekta stabil. 
 

Jeg velger å glede meg til å få spise 250 ekstra lavkarbo-baserte kalorier en lørdagskveld, og vet jeg allerede påfølgende dag kan kompensere disse kaloriene med en ekstra gåtur. 
 

Fortsett gjerne med pekefingermoralen din. Jeg behøver den fortsatt ikke, uansett hvor mye du insisterer på at jeg trenger den.  

Anonymkode: b03fa...f35

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gjennom noen år vendt meg av med snacks. Sjokolade er for søtt og potetgull er for salt. Jeg drikker bare vann til filmen nå. Bruker og å spise kveldsmat i den tiden jeg begynner å se på tv, for å dekke "tygge behovet".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, vikilLJA skrev:

Jeg har sett de. Kostet over ca 62 kr for 85g, syns det var vel dyrt.

Oi ja, det var stivt! Er ikke kjent med lavkarbo, men kan dere spise sjokolade så lenge den er uten sukker? 

Om så; bla nedover denne siden, syntes de er veldig gode (spess vanlig melkis, de med nøtter, mørk og hvit) Her har de annet sukkerfritt godteri og!

https://skvis.no/search?q=Sukkerfri+sjokolade&Attribute__43=Sukkerfritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Camillapb skrev:

Oi ja, det var stivt! Er ikke kjent med lavkarbo, men kan dere spise sjokolade så lenge den er uten sukker? 

Om så; bla nedover denne siden, syntes de er veldig gode (spess vanlig melkis, de med nøtter, mørk og hvit) Her har de annet sukkerfritt godteri og!

https://skvis.no/search?q=Sukkerfri+sjokolade&Attribute__43=Sukkerfritt

Selv om det er sukkerfritt er det fortsatt mengden karbohydrater som er avgjørende ☺️ Så sukkerfritt betyr ikke spis så mye du vil. 

Anonymkode: b03fa...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...