AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #41 Del Skrevet 26. juli 2020 Spekemat, oppkuttede lavkarbo grønnsaker og rømmedip du lager selv med hvitløk/persille/dill. 😃 da får du saltbehovet. Jeg er også glad i nøtter med de har mye karbohydrater og spiser det kun etter trening. Er ikke glad i søtt selv, men skulle jeg valgt ville det vært bær med krem. Da får du masse antioksidanter. Anonymkode: 113dc...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli 2020 #42 Del Skrevet 26. juli 2020 Ingenting. Jeg har kuttet ut alt slik utenom vanlige måltider. Vanskelig i overgangen, men ok når jeg nå har vennet meg til det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #43 Del Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, Hoppetaujenta skrev: Ingenting. Jeg har kuttet ut alt slik utenom vanlige måltider. Vanskelig i overgangen, men ok når jeg nå har vennet meg til det. Kjempeflott at du har kuttet det ut ☺️ For min del er ikke det målet eller ønskelig, på lang sikt. Jeg MÅ ikke spise noe som helst en lørdags kveld, men jeg ønsker det og de 250 ekstra kaloriene det da blir er uproblematisk. En pose smågodt, cider og potetgull i gamledager, derimot, var problematisk da det gjerne ble 1200 ekstra kalorier i lørdagskos. Det vil si at et daglig kaloriunderskudd på 400 kalorier over 3 dager blir bortkastet. I helgene spiser vi i tillegg brunsj, så jeg kutter automatisk ut frokosten, og da havner jeg på samme totale kalorimengde uansett ☺️ Anonymkode: b03fa...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 26. juli 2020 #44 Del Skrevet 26. juli 2020 Salte og ristede solsikkefrø? 3 g karbohydrater pr 100 g. Det er kjempe godt. Kjent snacks i andre land. Det beste, salt snacksen jeg kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 26. juli 2020 #45 Del Skrevet 26. juli 2020 Fenalår og rømme 🤤. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #46 Del Skrevet 26. juli 2020 Jeg tilhører en merkelig generasjon. For meg, er godteri noe som barn vil ha. Ikke voksne. Skjønner virkelig ikke at voksne trenger smågodt og potetgull. For meg, var dette noe vi barna fikk på lørdagskvelden tidlig på 70-tallet. Kan ikke huske at mine foreldre dyttet i seg smågodt og potetgull. Så når begynte "hele Norges voksne" å crave godteri? Jeg er nærmere 60 enn 50. Og ser med store øyne folk/foreldre i 30-årene som lesser handlevogna full av "godis" før helgen. Og godisen er ikke bare til barna..... Er det rart vi blir feitere og feitere i Norge? Anonymkode: 8906f...835 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #47 Del Skrevet 27. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tilhører en merkelig generasjon. For meg, er godteri noe som barn vil ha. Ikke voksne. Skjønner virkelig ikke at voksne trenger smågodt og potetgull. For meg, var dette noe vi barna fikk på lørdagskvelden tidlig på 70-tallet. Kan ikke huske at mine foreldre dyttet i seg smågodt og potetgull. Så når begynte "hele Norges voksne" å crave godteri? Jeg er nærmere 60 enn 50. Og ser med store øyne folk/foreldre i 30-årene som lesser handlevogna full av "godis" før helgen. Og godisen er ikke bare til barna..... Er det rart vi blir feitere og feitere i Norge? Anonymkode: 8906f...835 At kostholdet i Norge var sunnere før er det ingen tvil om.... Slik er det forøvrig globalt sett og. Så har vi det avklart. Men dette har lite med spørsmålet mitt å gjøre. Anonymkode: b03fa...f35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #48 Del Skrevet 27. juli 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tilhører en merkelig generasjon. For meg, er godteri noe som barn vil ha. Ikke voksne. Skjønner virkelig ikke at voksne trenger smågodt og potetgull. For meg, var dette noe vi barna fikk på lørdagskvelden tidlig på 70-tallet. Kan ikke huske at mine foreldre dyttet i seg smågodt og potetgull. Så når begynte "hele Norges voksne" å crave godteri? Jeg er nærmere 60 enn 50. Og ser med store øyne folk/foreldre i 30-årene som lesser handlevogna full av "godis" før helgen. Og godisen er ikke bare til barna..... Er det rart vi blir feitere og feitere i Norge? Anonymkode: 8906f...835 Jeg er født på tidlig 80-tall, og husker godt at når jeg var hos besteforeldrene mine var standardfrokosten hjemmelagd brød med et tykt lag smør og flere spiseskjeer sukker. Det var det beste begge besteforeldrene mine visste, og de spiste det til frokost flere ganger i uka. I tillegg kunne ikke bestemor kjøpe inn literspakker med is, for da spiste bestefar dem opp samme kveld. Så at folk født før 70-tallet ikke var glade i sukker, er iallefall ikke sant. Selv om de kanskje ikke spiste sukkeret sitt i form av små fargerike figurer. Svigerforeldrene mine, født på tidlig 50-tall, er forøvrig helt enige i din observasjon. "Sånt sukkerskvip!" Jeg og mannen får regelrett kjeft om vi kjøper melk med jordbærsmak eller seigmenn/drops til barna. De mener derimot mørk sjokolade er sunt, og spiser en halv plate hver kveld. I tillegg til hjemmelagde kaker flere ganger i uka, og hjemmelagd potetgull, for da blir det jo sunnere, må vite. De er begge to overvektige og har høyt blodtrykk forøvrig. Det er nok tilgangen til usunt kosthold som er hovedproblemet, ikke "dagens unge". Anonymkode: 218f4...091 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #49 Del Skrevet 27. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tilhører en merkelig generasjon. For meg, er godteri noe som barn vil ha. Ikke voksne. Skjønner virkelig ikke at voksne trenger smågodt og potetgull. For meg, var dette noe vi barna fikk på lørdagskvelden tidlig på 70-tallet. Kan ikke huske at mine foreldre dyttet i seg smågodt og potetgull. Så når begynte "hele Norges voksne" å crave godteri? Jeg er nærmere 60 enn 50. Og ser med store øyne folk/foreldre i 30-årene som lesser handlevogna full av "godis" før helgen. Og godisen er ikke bare til barna..... Er det rart vi blir feitere og feitere i Norge? Anonymkode: 8906f...835 Min mor er nærmere 70 enn 60, og hun er så glad i snop og pottis at hun først ber meg kjøpe inn, og så om å gjemme posen så hun ikke forspiser seg, så snakk for deg selv. 😛 Anonymkode: 1b210...e97 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #50 Del Skrevet 27. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tilhører en merkelig generasjon. For meg, er godteri noe som barn vil ha. Ikke voksne. Skjønner virkelig ikke at voksne trenger smågodt og potetgull. For meg, var dette noe vi barna fikk på lørdagskvelden tidlig på 70-tallet. Kan ikke huske at mine foreldre dyttet i seg smågodt og potetgull. Så når begynte "hele Norges voksne" å crave godteri? Jeg er nærmere 60 enn 50. Og ser med store øyne folk/foreldre i 30-årene som lesser handlevogna full av "godis" før helgen. Og godisen er ikke bare til barna..... Er det rart vi blir feitere og feitere i Norge? Anonymkode: 8906f...835 Problemet er jo at dagens foreldre ødelegger kostholdet til barna sine, godteri er kos. Lørdag er godtedag, man programmerer hjernen til barna sine feil. Lager vaner som er helt på trynet. Noen spiser jo ikke grønnsaker eller fisk en gang, pga foreldrene ikke har klart å lage gode vaner. Voksne mennesker går rundt drikker brus, redbull og andre energidrikker. Kjøper dette til barna sine, helt sykt. Se på alle stoffene som er i dritten. Barn blir koffeinslaver. Anonymkode: 3374c...a8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 27. juli 2020 #51 Del Skrevet 27. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at dagens foreldre ødelegger kostholdet til barna sine, godteri er kos. Lørdag er godtedag, man programmerer hjernen til barna sine feil. Lager vaner som er helt på trynet. Noen spiser jo ikke grønnsaker eller fisk en gang, pga foreldrene ikke har klart å lage gode vaner. Voksne mennesker går rundt drikker brus, redbull og andre energidrikker. Kjøper dette til barna sine, helt sykt. Se på alle stoffene som er i dritten. Barn blir koffeinslaver. Anonymkode: 3374c...a8a Jeg vil nå tro at flertallet kjøper ikke slikt som redbull og andre energidrikker til ungene sine. Er det ikke aldersgrense også på slikt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #52 Del Skrevet 27. juli 2020 44 minutter siden, Forundret.. skrev: Er det ikke aldersgrense også på slikt? Nei. Anonymkode: 3374c...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #53 Del Skrevet 27. juli 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 3374c...a8a Nei, men det er anbefalt og de aller fleste butikker opererer med 14-års aldergrense på energidrikk. Anonymkode: 1d1d1...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 27. juli 2020 #54 Del Skrevet 27. juli 2020 Tråden er ryddet for avsporing. Søgni, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #55 Del Skrevet 28. juli 2020 Ingenting. Av den enkle grunn at det søppel som kroppen ikke trenger, pluss at det handler om et usunt spisemønster hvor man sitter og stapper i seg utenfor måltidene. Anonymkode: 1348f...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #56 Del Skrevet 28. juli 2020 På 27.7.2020 den 12.10, AnonymBruker skrev: Min mor er nærmere 70 enn 60, og hun er så glad i snop og pottis at hun først ber meg kjøpe inn, og så om å gjemme posen så hun ikke forspiser seg, så snakk for deg selv. 😛 Anonymkode: 1b210...e97 Jada, det finnes unntak fra alt. Faktum er uansett at dette med å sitte og dytte i seg ting mens man ser på TV om kvelden, er et nymotens (og ekstremt skadelig) fenomen, som er helt ukjent for de aller fleste over en viss alder. Anonymkode: 1348f...d4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h.2327 Skrevet 29. juli 2020 #57 Del Skrevet 29. juli 2020 Bringebær og litt blåbær sammen med kesam uten sukker m/vanilje😍 Ellers tar jeg en skyr luftig- de syns jeg er fantastiske😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #58 Del Skrevet 29. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, det finnes unntak fra alt. Faktum er uansett at dette med å sitte og dytte i seg ting mens man ser på TV om kvelden, er et nymotens (og ekstremt skadelig) fenomen, som er helt ukjent for de aller fleste over en viss alder. Anonymkode: 1348f...d4e 🙄 Kan du ta dette i en annen tråd? Min tråd handler ikke om dette i det hele tatt... Jeg har utallige ganger sagt at dette handler om et inntak på ca 250 SUNNE og SUKKERFRIE kalorier på en lørdags kveld. Ikke om avhengighet og må-ha tankegang hver kveld hele uka. Jeg spiser ikke potetgull, ikke sjokolade, ikke smågodt. Spiser du 2 brødskiver til kveldsmat på lørdag? Eller velger å spise sein middagskvelds og kanskje havner på 500 kalorier på en lørdagskveld? Vel, da spiser jeg grønnsaker og dip, eller en skyr yoghurt, eller litt spekepølse. Anonymkode: b03fa...f35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 30. juli 2020 #59 Del Skrevet 30. juli 2020 (endret) På 25.7.2020 den 15.30, AnonymBruker skrev: Det jeg burker er: Solsikkefrø, saltstenger, peanøtter, mandler, frukt og bær, mørk sjokolade og hjemmelaget "saftis" (kan gjøres på mange måter, f.eks å ta banan, frukt og bær og knuse med is for å lage slush, eller mikse uten å knuse is bare fryse ned, kanskje mikse inn fløte men trenger ikke det. Går og an å bruke sitron, lime og syrlige urter med knust is også. Eller husholdningssaft, solbær saft, blande med vann, fryse ned. osv.) Anonymkode: 7d480...1e5 Saltstenger og frukt er ikke lavkarbo. Peanøtter kan man ikke spise for mye av, det samme med mørk sjokolade. Banan er heller ikke innafor. Saftis er ikke min favoritt og solbærsaft er ikke innafor. Kunstig søtning i zero-saft kan gi diare. På 25.7.2020 den 17.06, AnonymBruker skrev: Å hjelpes... Om jeg på en lørdags kveld vil se film OG spise noe ekstra godt, mens jeg de resterende dagene ikke spiser noe på kveldstid, så tør jeg påstå mine vaner er aldeles gode. Jeg spør etter noe å spise når man skal kose seg fordi man VIL, ikke fordi de dårlige vanene sier man MÅ. Og hva jeg velger å gjøre på en lørdags kveld er vell opp til meg, så pekefingermoralen behøver jeg ikke. Anonymkode: b03fa...f35 Er det bare snakk om at du kan skeie ut med 250 kcal ville jeg bytta ut et måltid tidligere på dagen og spart de kaloriene til kvelden. Jordbær eller bringebær med vaniljekesam og et dryss kanel. Ostechips med fritt valg av krydder som du lager selv. Hjemmelaget is med bær. Litt mørk sjokolade, ikke de med kunstig søtning. Du kan lage sjokolade selv, råsjokolade med sukrinmelis og coscoa, eller lag en ostekake du kan fryse ned. Ovnsbakt squash med kjøttsaus (med sopp hvis du vil spare kalorier) og topping av ost. Ligner på pizza, men er mye bedre og sunnere. Ville da valgt en lettere middag samme dag, f.eks. noe med fisk eller kylling eller en salat. Reker uten tilbehør eller med litt salat og chreme fraiche, litt sitron, pepper og salt. Heldigvis er jeg ikke en som må ha noe godt når jeg ser på tv, en kopp te holder, men vi er forskjellige. Spiser middag ganske sent og setter meg aldri sulten foran tv-en. Ovnsbakt squash til middag er like godt når den serveres romtemperert til kvelden. Tørrfisk og tørket kjøtt, men kan gå lei. Chips av sellerirot. Har aldri lagd det, men tror en air-fryer kunne være noe for deg. Endret 30. juli 2020 av Jytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #60 Del Skrevet 30. juli 2020 38 minutter siden, Jytte skrev: Saltstenger og frukt er ikke lavkarbo. Peanøtter kan man ikke spise for mye av, det samme med mørk sjokolade. Banan er heller ikke innafor. Saftis er ikke min favoritt og solbærsaft er ikke innafor. Kunstig søtning i zero-saft kan gi diare. Er det bare snakk om at du kan skeie ut med 250 kcal ville jeg bytta ut et måltid tidligere på dagen og spart de kaloriene til kvelden. Jordbær eller bringebær med vaniljekesam og et dryss kanel. Ostechips med fritt valg av krydder som du lager selv. Hjemmelaget is med bær. Litt mørk sjokolade, ikke de med kunstig søtning. Du kan lage sjokolade selv, råsjokolade med sukrinmelis og coscoa, eller lag en ostekake du kan fryse ned. Ovnsbakt squash med kjøttsaus (med sopp hvis du vil spare kalorier) og topping av ost. Ligner på pizza, men er mye bedre og sunnere. Ville da valgt en lettere middag samme dag, f.eks. noe med fisk eller kylling eller en salat. Reker uten tilbehør eller med litt salat og chreme fraiche, litt sitron, pepper og salt. Heldigvis er jeg ikke en som må ha noe godt når jeg ser på tv, en kopp te holder, men vi er forskjellige. Spiser middag ganske sent og setter meg aldri sulten foran tv-en. Ovnsbakt squash til middag er like godt når den serveres romtemperert til kvelden. Tørrfisk og tørket kjøtt, men kan gå lei. Chips av sellerirot. Har aldri lagd det, men tror en air-fryer kunne være noe for deg. Om du leser litt i kommentarene, så dropper jeg helt naturlig et måltid/sparer inn kalorier ved å spise brunsj istedenfor frokost og lunsj på lørdag og søndag. Så kalorimessig er ikke jeg bekymret i det hele tatt - er bare enkelte andre som kommenterer her i tråden som har en bisarr ide om at jeg kaster i meg 1000 kalorier foran tv hver eneste kveld. Takk for øvrige tips! Skal legge meg dette i minne ☺️ Anonymkode: b03fa...f35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå