Gå til innhold

Hva spiser du istedenfor smågodt og potetgull? Lavkarbo.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bacongull er utelukket. 
 

Ellers går det i proteinpudding, brente mandler, sukkerfri proteinkakao med krem, spekepølser, stangselleri med dip, har lavkarbokake liggende i fryseren i biter som jeg og kan ta opp et stykke av, bær med fløte. I små mengder av alt, såklart, og bare til helg. 
 

Mannen spiser potetgull, men ellers er det verken sjokolade eller smågodt på bordet, så jeg klarer meg fint uten det. Men jeg savner noe godt å kose meg med mens vi ser serie på kvelden. 
 

Noen tips? 

Anonymkode: b03fa...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker godt pisket krem med bær, hele eller moste. Pisker med litt vaniljeessens og uten sukker. Lager noen ganger en slags tilslørte bondepiker med nøtter og frø istedenfor musli, da blir det mer som et måltid. Føler det dekker kosebehovet på kvelden

Anonymkode: dd5f1...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette kanskje ikke er svaret du er ute etter, men mitt beste tips er å prøve å omprogrammere seg selv til å ikke forbinde snacks med TV-kos. Kanskje du kan velge deg en type brus du liker godt, der ett glass kan være kosen til TV-tittingen? Eller en spesiell type te? Trikset er å ikke drikke denne brusen/teen ellers, slik at du etter hvert forbinder den med "luksus"/kos og ikke hverdagsdrikke.

Jeg mener ikke du skal slutte å spise snacks/kake/annet godt i det hele, men jeg vet (av laaaang egen erfaring) at det jeg snacker foran TV'en er lett å miste litt oversikt over, og kan bli litt mer enn jeg hadde tenkt.

Anonymkode: d974c...abd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet dette kanskje ikke er svaret du er ute etter, men mitt beste tips er å prøve å omprogrammere seg selv til å ikke forbinde snacks med TV-kos. Kanskje du kan velge deg en type brus du liker godt, der ett glass kan være kosen til TV-tittingen? Eller en spesiell type te? Trikset er å ikke drikke denne brusen/teen ellers, slik at du etter hvert forbinder den med "luksus"/kos og ikke hverdagsdrikke.

Jeg mener ikke du skal slutte å spise snacks/kake/annet godt i det hele, men jeg vet (av laaaang egen erfaring) at det jeg snacker foran TV'en er lett å miste litt oversikt over, og kan bli litt mer enn jeg hadde tenkt.

Anonymkode: d974c...abd

Takk for tips ☺️ Derfor jeg skriver at dette gjelder til helg, det er ikke snakk om hverdagskos. Spising foran tv i ukedagene er erstattet med strikking ☺️

Anonymkode: b03fa...f35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelé av sukkerfri saft, ost, zero/nocco is

Endret av temolitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brukket opp lavkarbo sjokolade, og blandet det med salte nøtter. Det er en sykt god kombo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ostechips med chilliflak er en av mine favoritter til lavkarbosnacks. Eller manchego, evt oliven sammen med er glass rødvin Bringebær og jordbær er også et godt alternativ for meg, jeg er ikke superstrikt. 

Anonymkode: 115d0...1c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke brente mandler fulle av sukker? Er ikke på lavkarbo selv, går ned med kaloriunderskudd. Hadde aldri klart lavkarbo, da jeg generelt liker karbohydratrik mat best. Spiser mye grønsaker, kylling osv. Men trenger å spise litt brød, knekkebrød og frukt for å ha godt humør:) Har veldig lite fett i kosten da, så går raskt ned sånn sett. Det har hjulpet meg veldig å slutte med kveldssnacks, før kunne jeg nesten ikke se på TV uten noe digg. Men nå tenker jeg ikke over det en gang. Hva med rett og slett kveldsmat? Med Pepsimax til feks? Smoothie? Spekemat og ost? 

Anonymkode: 36200...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rista kikerter

Lager chips av brokkolistilken og bruker avocado som dip

Anonymkode: e4234...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke brente mandler fulle av sukker? Er ikke på lavkarbo selv, går ned med kaloriunderskudd. Hadde aldri klart lavkarbo, da jeg generelt liker karbohydratrik mat best. Spiser mye grønsaker, kylling osv. Men trenger å spise litt brød, knekkebrød og frukt for å ha godt humør:) Har veldig lite fett i kosten da, så går raskt ned sånn sett. Det har hjulpet meg veldig å slutte med kveldssnacks, før kunne jeg nesten ikke se på TV uten noe digg. Men nå tenker jeg ikke over det en gang. Hva med rett og slett kveldsmat? Med Pepsimax til feks? Smoothie? Spekemat og ost? 

Anonymkode: 36200...cf0

Lager brente mandler selv, med kunstig søtning, ergo ingen sukker ☺️ 
 

Som jeg skrev i hovedinnlegget, så gjelder dette bare til helg, når jeg vil ha noe ekstra kos. Jeg har ingen problem med å se tv uten å spise, men jeg ønsker inspirasjon til noe å kunne kose meg med ☺️
 

Jeg har pcos, og grunnet insulinresistens er lavkarbo nødvendig for hormonell balanse og trivsel i kropp og sjel. Kort sagt tåler kroppen min karbohydrater dårlig, det være seg sjokolade eller et eple. Jeg liker veldig godt hveteboller og vanlig brød, og det hender jeg gir pokker en og annen gang og spiser det, men det fungerer dårlig i hverdagen for min del. Ellers er tanken din om kaloriunderskudd helt riktig, for det er slik man går ned i vekt, forskjellen er at jeg må tenke over hvor kaloriene kommer fra. 

Anonymkode: b03fa...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk og ost, popcorn, selleri og guacamole, smoothie bowl, zero is, isbiter med eller uten saft.

Anonymkode: 676c1...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som går på lavkarbo, og hun pleier alltid å ha med spekemat som snacks når vi skal ha kosekveld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørk sjokolade 80%kakao, tror den har 18g ksrbohudrater per 100g. Elsker også avokado, oliven og fetaost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Camillapb skrev:

Hadde brukket opp lavkarbo sjokolade, og blandet det med salte nøtter. Det er en sykt god kombo!

Når du sier lavkarbosjokolade, er det en spesiell type fra steder som helsekost? Hva inneholder den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som til slutt virket for meg var å kutte båndet mellom snop/mat=kos. Hver gang jeg prøvde meg på andre alternativer ble suget enda verre. 

Spiser aldri foran TVen. Eller i det hele tatt utenom måltidene. Og det er ikke et savn. Tenker rett og slett aldri på sjokolade/chips/snoping. Er på ferie nå, og frister ikke med is i varmen en gang selv om det spises rundt meg, da kroppen min ikke er innstilt på det. 

Anonymkode: afd19...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, *Lila* skrev:

Når du sier lavkarbosjokolade, er det en spesiell type fra steder som helsekost? Hva inneholder den?

Ikke meg du siterer, men dette er sjokolade med høy prosent kakao (86%), finnes i matbutikk. Ikke så god i seg selv at man spiser en hel plate, men fungerer helt ok når man er fysen på noe ☺️

Anonymkode: b03fa...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var den jeg mente. 86% kakao. Den har 18 gram og 100 g, hvis man spiser 2 ruter er det rundt 4,5 g karbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, vikilLJA skrev:

Ja det var den jeg mente. 86% kakao. Den har 18 gram og 100 g, hvis man spiser 2 ruter er det rundt 4,5 g karbo. 

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men dette er sjokolade med høy prosent kakao (86%), finnes i matbutikk. Ikke så god i seg selv at man spiser en hel plate, men fungerer helt ok når man er fysen på noe ☺️

Anonymkode: b03fa...f35

Takk for svar begge to, skal se om jeg finner i butikken neste gang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...