Gå til innhold

Taylor Swift med et overraskelsesalbum!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Pusejenta13 skrev:

Helt fantastisk album! Elsker «Mad Woman».

Jeg er imponert. Dette albumet er, som en anmelder skriver, som en varm klem. Bra beskrivelse. 

Anonymkode: feebc...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, hun har veldig varierte låter som ikke handler om dårlige forhold, men du vil sikkert heller høre på upersonlige låter laget av store plateselskap?

Anonymkode: feebc...a9b

Hun er muligens den mest suksessfulle artisten siden år 2000 likevel synger hun om hvor synd det er på henne. Tror ikke sangene hennes er mer personlige enn når gangsterrappere rapper om hvor mange de har drept. Det er jo kun en rolle de tar på for å selge musikk.  Taylor Swift ønsker å lage sanger som jenter i tenårene og 20-årene ønsker å høre på så derfor prøver hun å fremstille seg som hun er "en av dem". Ærlig sak, der er jo slik musikkindustrien fungerer og spesielt om man skal være suksessfull. 

 

Anonymkode: 00dd3...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne låta er knallgod fra cover plata med RA

 

Anonymkode: f0475...142

Det som gjør denne bra er jo teksten og at den er litt mindre pop. Jeg liker også de popaktige sangene til Taylor også, men overproduksjonen tar bort fokuset fra tekstene. 

Sanger som "blank space", "we are never getting back together", "gorgeous", "ME!" er skrevet med ironisk og sarkastisk penn, og det er det flere ikke ser ut til å forstå, men jeg liker at Taylor ikke tar seg selv så seriøst noen ganger og lager ironiske, lekne sanger. 

Anonymkode: feebc...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er muligens den mest suksessfulle artisten siden år 2000 likevel synger hun om hvor synd det er på henne. Tror ikke sangene hennes er mer personlige enn når gangsterrappere rapper om hvor mange de har drept. Det er jo kun en rolle de tar på for å selge musikk.  Taylor Swift ønsker å lage sanger som jenter i tenårene og 20-årene ønsker å høre på så derfor prøver hun å fremstille seg som hun er "en av dem". Ærlig sak, der er jo slik musikkindustrien fungerer og spesielt om man skal være suksessfull. 

 

Anonymkode: 00dd3...30c

Tekstene henne treffer ikke bare tenåringer eller 20-åringer, låtene er universelle og en kan kjenne seg igjen uavhengig av alder. Men du er sikkert en av de som bare hører på singlene og tror det er de som definerer Taylor? Hun skriver lekne sanger også, men siden noen har problemer med å forstå ironi så blir det misforståelser. 

Jeg forstår ikke hvorfor du orker å kommentarene da du tolker at låtene hennes handler om hvor synd det er på henne. Hun er en artist som skriver personlige, dype sanger om sitt eget liv og om det hun observerer, hun skriver ikke låter for at hun syns synd på seg selv 🙄 Tenker du det samme om artister og band du hører på? Tenker du at de som har skrevet om kjærlighetssorg og tapt kjærlighet, er artister det ikke er verdt å høre på? Isåfall, du må virkelig jobbe hardt for å finne artister som IKKE skriver om sine følelser og erfaringer. 

Anonymkode: feebc...a9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Nevn ÈN artist som ikke har skrevet om forhold? Rapartister gjelder ikke, og til og med mange av disse trashy rapartistene skriver om kjærlighet og forhold. 

Rolling Stones, Deep Purple, Beatles, Led Zeppelin, Muse, Nirvana, U2, osv. skriver ALLE om kjærlighet, så hvorfor er det så viktig å påpeke det når det gjelder en kvinne? 

Anonymkode: feebc...a9b

Der kom offerkortet. De eneste som kan få sarkastiske kommentarer er hvite menn. Kommer man med en kommentar om en kvinne eller farget person så får man høre "Det sier du bare fordi vedkommende er farget/kvinne". 

Anonymkode: ba6d7...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom offerkortet. De eneste som kan få sarkastiske kommentarer er hvite menn. Kommer man med en kommentar om en kvinne eller farget person så får man høre "Det sier du bare fordi vedkommende er farget/kvinne". 

Anonymkode: ba6d7...367

Hvem har nevnt noe om hvite menn? 😅 En prestasjon å få dette til å handle om diskriminering av hvite menn. 👏🏼

Ha en fin dag videre.

Anonymkode: feebc...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som gjør denne bra er jo teksten og at den er litt mindre pop. Jeg liker også de popaktige sangene til Taylor også, men overproduksjonen tar bort fokuset fra tekstene. 

Sanger som "blank space", "we are never getting back together", "gorgeous", "ME!" er skrevet med ironisk og sarkastisk penn, og det er det flere ikke ser ut til å forstå, men jeg liker at Taylor ikke tar seg selv så seriøst noen ganger og lager ironiske, lekne sanger. 

Anonymkode: feebc...a9b

Synes håndtverket kommer godt frem i låta og man kan høre noe av det samme i det nye så vidt jeg har hørt (må høre mer).

Hva synes du om teksten sammen med musikken her? En annen artist, men får litt følelsen av at dette er den bekmørke versjonen av TSWitft

 

Anonymkode: f0475...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skriver ikke hun bare om hvor ille alle hennes tidligere kjærester har vært ?

Anonymkode: ba512...3d7

Hun har skrevet om sanger alt fra bulimi til kjærlighetssorg, men er dessverre sangene om tidligere kjærester som selger best og da glemmer folk de andre låtene. På dette albumet har hun blant annet låten seven. Den er skrevet fra en syvårings perspektiv der personen har en venn som bor i et hjem med misbruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes håndtverket kommer godt frem i låta og man kan høre noe av det samme i det nye så vidt jeg har hørt (må høre mer).

Hva synes du om teksten sammen med musikken her? En annen artist, men får litt følelsen av at dette er den bekmørke versjonen av TSWitft

 

Anonymkode: f0475...142

Det var kanskje ikke helt min type sang, og syns helt klart Taylor har finere stemme (hvis vi skal sammenligne) 😄 

Er enig med det du skriver i første avsnittet!

Anonymkode: feebc...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de anmeldelsene jeg har lest, roser den nye plata! Og jeg er enig, for et mesterverk ❤️

Og hvordan kan man si at Taylor bare skriver om kjærlighetssorg? Og hvordan kan man si at dette er middelmådig?

Anonymkode: feebc...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2020 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Nevn ÈN artist som ikke har skrevet om forhold? Rapartister gjelder ikke, og til og med mange av disse trashy rapartistene skriver om kjærlighet og forhold. 

Rolling Stones, Deep Purple, Beatles, Led Zeppelin, Muse, Nirvana, U2, osv. skriver ALLE om kjærlighet, så hvorfor er det så viktig å påpeke det når det gjelder en kvinne? 

Anonymkode: feebc...a9b

Iron Maiden.

Anonymkode: 3d5c7...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Fireflies skrev:

Dette albumet gjorde meg så glad. 

Tre av sangene fikk tårene til å renne. Seven, My Tears Ricochet og Epiphany. For noen sanger! 

Syns hele albumet var melankolsk, og måten hun forteller historiene på er så vakkert. Blir trist og glad samtidig. 

Anonymkode: feebc...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2020 den 16.39, Jordbærkake34532 skrev:

Hun har skrevet om sanger alt fra bulimi til kjærlighetssorg, men er dessverre sangene om tidligere kjærester som selger best og da glemmer folk de andre låtene. På dette albumet har hun blant annet låten seven. Den er skrevet fra en syvårings perspektiv der personen har en venn som bor i et hjem med misbruk. 

Flere av kjærlighetssangene hun har skrevet har vært mesterverk. Og kjærlighet er det som binder oss mennesker sammen, kjærlighetssorg er noe alle har gjennomgått i en eller annen form. Hva er galt med å skrive om det? Kjærlighetssangene hennes er som regel reflekterte og handler ikke om å gi andre skylden. Taylor har skrevet sanger siden hun var 13 år, hun har utviklet seg mye som person og artist siden da.

Anonymkode: feebc...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre av sangene fikk tårene til å renne. Seven, My Tears Ricochet og Epiphany. For noen sanger! 

Syns hele albumet var melankolsk, og måten hun forteller historiene på er så vakkert. Blir trist og glad samtidig. 

Anonymkode: feebc...a9b

Seven var magisk. Må si jeg ikke har hørt alle enda, fordi jeg spiller ofte sanger mye om hverandre før jeg går videre. exile er også magisk   Bon Iver og Taylor Swift passer sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fireflies skrev:

Seven var magisk. Må si jeg ikke har hørt alle enda, fordi jeg spiller ofte sanger mye om hverandre før jeg går videre. exile er også magisk   Bon Iver og Taylor Swift passer sammen. 

Exile er utrolig fin, syns også stemmene deres passer sammen, og teksten er ikke annet enn fantastisk.

Liker dette verset: «I can see you starin‘
Like he's just your understudy
Like you'd get your knuckles bloody for me
Second, third, and hundredth chances
Balancin' on breaking branches
Those eyes add insult to injury»

Dette er det beste albumet Taylor har utgitt.

Anonymkode: feebc...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Exile er utrolig fin, syns også stemmene deres passer sammen, og teksten er ikke annet enn fantastisk.

Liker dette verset: «I can see you starin‘
Like he's just your understudy
Like you'd get your knuckles bloody for me
Second, third, and hundredth chances
Balancin' on breaking branches
Those eyes add insult to injury»

Dette er det beste albumet Taylor har utgitt.

Anonymkode: feebc...a9b

Enig. Forelsket meg også i denne delen:

«I'm not your problem anymore
So who am I offending now?»

Samt fra seven

Before I learned civility
Iused to scream ferociously
Any time I wanted

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert album! Dette skal få følge meg gjennom høsten med mørke kvelder, lys, pledd og rødvin ❤️

Anonymkode: 02f55...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...