Gå til innhold

Julekalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.8.2020 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er bra å få gaver daglig hele måneden og så en haug da på julaften. Heller noe enklere.

Anonymkode: 81ccf...be8

Men da er ikke denne tråden noe for deg! 
 

gå videre i livet ditt, så kan vi som koser oss med slikt, få holde på i fred for din synsing...

Anonymkode: 22218...741

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/30/2020 at 1:10 AM, AnonymBruker said:

Tror ikke det er bra å få gaver daglig hele måneden og så en haug da på julaften. Heller noe enklere.

Anonymkode: 81ccf...be8

Jeg har valgt å gi aktivitet/oppgave/legobygg-pakkekalender til egne barn og nevø+niese i stedet for julegave(r) fordi gavemengden på juleaften i forveien er ganske stor.  

En "aktiv" pakkekalender er noe man kan kose seg med 15-30 min hver dag opp til jul.

Anonymkode: 534ac...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her droppet eg pakkekalender. Vart mye skuffefyll. 

Gikk over til en sjokoladekalender og rampenissen som innimellom kommer med overaskelser som godteri, bakedag, kinobilletter ovs.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2020 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må adventskalenderne absolutt være så fancy? Er det ikke greit med billige sjokoladekalendere lengre?

Anonymkode: 37fe2...a6f

Lurer på det samme :ler2:

Anonymkode: dbe69...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kommenterer at det er altfor mye med pakkekalender for barna får jo i tillegg en haug med gaver på julaften... Nei mange får ikke en haug med gaver på julaften selv om det skjer hos deg. 

Anonymkode: 997db...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 7.47, AnonymBruker skrev:

Til dere som kommenterer at det er altfor mye med pakkekalender for barna får jo i tillegg en haug med gaver på julaften... Nei mange får ikke en haug med gaver på julaften selv om det skjer hos deg. 

Anonymkode: 997db...c9e

Nettopp! Også må det vel være lov å skjemme dem litt ekstra bort i jula, våre får sjeldent leker i løpet av året. Begge har bursdag tidlig på året. Syntes det er stas selv å lage litt ekstra ut av julen

Anonymkode: dd4cf...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

On 8/24/2020 at 11:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg har flere ganger gjort det at jeg har kjøpt en stor/mellomstor pakke Lego, som jeg har oppdelt i 24 deler og "omdannet" til pakkekalender. Byggeinstruksjoner kan downloades fra nettet, og så har jeg redigert det sånn at barnet bare får instruksjoner for dét de skal bygge dén dagen, men ikke vet/kan se hva sluttresultatet skal bli. (Dette har jeg gjort for egne barn og nevø/niese (etter avtale med foreldre) i alder 5-11 år, som digger Lego. Til nevø/niese har det mest vært gjenbruk, igjen helt avklart med foreldrene). 

 

Anonymkode: 534ac...0ad

Dette er super idé men for min del, litt for arbeidsom, og tar for mye tid. Da man selv må lese gjennom hele bruksanvisning for å klare å pakke legoen riktig. 

Så, helt ærlig, etter et par år, da jeg laget aktivitetskalender og gavekalender selv, endte jeg i fjor opp med to «kjøpekalendere» for hver av mine barn. En med sjokolade, og en med aktiviteter/lego. Legokalendere koster vel 250 kr pr stykk, og sjokoladekalendere type Smarties eller Kinder, koster også noe sånn. Skal gjenta samme i år..

Anonymkode: 06717...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får japansk godteri i julekalenderene sine i år. Har kjøpt en kjempestor eske med div snacks og godt fra Japan på ebay, og dette porsjonerer jeg ut hver dag i advent. Har egentlig lyst på en til meg selv også....

Anonymkode: 5a899...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...