Gå til innhold

Den raskt økende kjønnsforvirringen blant utsatte unge i vår tid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/MRzMWB/helsedirektoratet-kommer-med-uforsvarlige-retningslinjer-for-kjoennsink

Helsedirektoratet har nylig publisert en nasjonal faglig retningslinje for behandling av kjønnsinkongruens. Kjønnsbekreftende behandling skal bli lettere tilgjengelig, og helsetilbudet skal desentraliseres til regionale sentre, fastleger og private aktører.

Under det forskjønnede begrepet "kjønnsbekreftende behandling" legger den norske staten til rette for at unge, og tildels svært unge, mennesker skal få eksperimentell, risikofylt, inngripende og irreversibel behandling med hormoner og kirurgi. For å løse psykiske problemer som ofte forsvinner av seg selv. En behandling mange siden angrer på. Tilbudet gis på svakt kunnskapsgrunnlag. Uten klart behandleransvar. På tvers av helselovgining og Helsedirektoratets generelle anbefalinger. Og uten at foreldre har noe de skulle ha sagt. "Retningslinjen tillater oppstart av hormonbehandling hos barn under 18 år uten foreldrenes samtykke." 🙄

Anonymkode: ffd01...93c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel egentlig en veldig liten andel som er forvirret, men media prøver og framstille det som at det er mange.

Anonymkode: 94105...9ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig en veldig liten andel som er forvirret, men media prøver og framstille det som at det er mange.

Anonymkode: 94105...9ef

Hvorfor det, ligger det en agenda bak?

Anonymkode: ffd01...93c

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg kom over denne tråden nå. Jeg ser mye fokus på at hormonbehandlingen er irreversibel. Men hva med puberteten da? Den er like irreversibel den. For en transperson er det like dramatisk å gå gjennom en irreversibel pubertet som det er for en cisperson å bli satt på irreversible hormoner. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Gjenferdet said:

Jeg kom over denne tråden nå. Jeg ser mye fokus på at hormonbehandlingen er irreversibel. Men hva med puberteten da? Den er like irreversibel den. For en transperson er det like dramatisk å gå gjennom en irreversibel pubertet som det er for en cisperson å bli satt på irreversible hormoner. 

Puberteten er like naturlig som det kjønnet du ble født med.

Anonymkode: c18cb...f87

• Liker 7
Skrevet
Gjenferdet skrev (10 timer siden):

Det handler nok om at terskelen for å potensielt ødelegge/skade en kropp for livet gjennom inngripende behandling er betraktelig høyere enn for å la være å gjennomføre slike inngrep i håp om at personen finner seg til rette i kroppen den en gang har (som de fleste mennesker heldigvis gjør). 

• Liker 2
Skrevet
herzeleid skrev (21 minutter siden):

Det handler nok om at terskelen for å potensielt ødelegge/skade en kropp for livet gjennom inngripende behandling er betraktelig høyere enn for å la være å gjennomføre slike inngrep i håp om at personen finner seg til rette i kroppen den en gang har (som de fleste mennesker heldigvis gjør). 

Hva om det ikke går over? Da er jo puberteten også irreversibel!!

Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Hva om det ikke går over? Da er jo puberteten også irreversibel!!

Men da har du i det minste ikke gått aktivt inn som lege og ødelagt/skadet et friskt menneske som er en ganske viktig distinksjon. Terskelen for å gjøre noe som påfører andre skade må nødvendigvis være høyere enn for å la være å gjøre noe en ikke vet konsekvensene av. Derfor har en også en relativt høy terskel selv om transaktivister jobber for å senke denne.

Så er nok den potensielle skaden ved å overbehandle veldig mye større enn ved å underbehandle og la kroppen utvikle seg naturlig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...