Gå til innhold

Sensur på sosiale medier og konsentrasjon av forum ifra masse medier i Norge.


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

Sosiale medier som er konsentrert i siliconvally i USA bedriver nå å sletter konservative og "konpirasjons" kontoer i samtlige plattformer. Dette startet i juni og pågår forsatt i dag, Jeg vil påstå at dette har med President valget i USA å gjøre siden "hvorfor nå" spørsmålet.      

Twitter har nå slettet "konspirasjon" kontoer, "Høyreekstrem" kontoer og tilfeldigvis pro-trump kontoer. Mer enn 7000 kontoer har blitt slettet til nå.   

Youtube har slettet estimert 3000 kontoer kontoer deriblant Stefan Molyneux (en av de største Trump supporter med flere millioner følgere), siden 5.juni grunnlaget gitt er "neo-Nazism, white supremacy and other bigoted ideologies"

Facebook, sletter folk med MAGA lue som sett på veritas:

https://www.youtube.com/watch?v=9O8p4zK8ywY   

 

I Norge så tar masse-media å kjøper opp fourm små hjemmesider og apper, som VG kjøp av diskusjon.no og div andre mindre fora. Tilslutt i Norge så vil vi få monologer ifra godkjent media personell  isteden for debatt mellom personer.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at sensuren er skremmende. Vi kan ikke forby ting vi ikke liker eller er uenige i. Samtidig er mange av disse kontoene strippet for moderasjon, og grunnleggerne åpner sjeldent for diskusjon selv. Jeg har selv måttet rapportere noen slike kontoer, fordi i et forsøk på debatt bidrar de kun med hatytring og personangrep. Jeg synes så klart det er synd, men føles til tider som et nødvendig onde. Hvis vi ikke kan debattere på redelig vis, noe som forsovet ikke er en ny problemstilling, er det kanskje partisk media vi får. Jeg er selv lei av å være den "diplomatiske", som ønsker å åpne for diskusjon mellom partene, og merker min stemme svekkes i et ønske om å eliminere det som blir vanskelig å bekjempe på andre måter. For det er vel det som motiverer til drastiske grep som sensur: en frykt for spredning av hatefulle ideologier og konspirasjonsteorier uten evne til å debattere mot eller bekjempe disse med diplomati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 9.00, ElinX0Xpoliti skrev:

Sosiale medier som er konsentrert i siliconvally i USA bedriver nå å sletter konservative og "konpirasjons" kontoer i samtlige plattformer. Dette startet i juni og pågår forsatt i dag, Jeg vil påstå at dette har med President valget i USA å gjøre siden "hvorfor nå" spørsmålet.      

Twitter har nå slettet "konspirasjon" kontoer, "Høyreekstrem" kontoer og tilfeldigvis pro-trump kontoer. Mer enn 7000 kontoer har blitt slettet til nå.   

Youtube har slettet estimert 3000 kontoer kontoer deriblant Stefan Molyneux (en av de største Trump supporter med flere millioner følgere), siden 5.juni grunnlaget gitt er "neo-Nazism, white supremacy and other bigoted ideologies"

Facebook, sletter folk med MAGA lue som sett på veritas:

https://www.youtube.com/watch?v=9O8p4zK8ywY   

 

I Norge så tar masse-media å kjøper opp fourm små hjemmesider og apper, som VG kjøp av diskusjon.no og div andre mindre fora. Tilslutt i Norge så vil vi få monologer ifra godkjent media personell  isteden for debatt mellom personer.   

Nå kjenner jeg ikke til hva Stefan Molyneux står for, men wiki sier:

Stefan Basil Molyneux er en høyreekstrem, hvit nasjonalistisk kanadisk blogger, forfatter, podcaster og YouTuber, mest kjent for å fremme vitenskapelig rasisme og hvite menneskers overlegenhet. Forskningsinstituttet Data & Society beskrev Molyneux som «en kanadisk talkshow-vert som fremmer vitenskapelig rasisme». Ifølge Radio New Zealand tror Molyneux på en konspirasjonsteori om hvitt folkemord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, nord og ned said:

Nå kjenner jeg ikke til hva Stefan Molyneux står for, men wiki sier:

Stefan Basil Molyneux er en høyreekstrem, hvit nasjonalistisk kanadisk blogger, forfatter, podcaster og YouTuber, mest kjent for å fremme vitenskapelig rasisme og hvite menneskers overlegenhet. Forskningsinstituttet Data & Society beskrev Molyneux som «en kanadisk talkshow-vert som fremmer vitenskapelig rasisme». Ifølge Radio New Zealand tror Molyneux på en konspirasjonsteori om hvitt folkemord.

STEFAN MOLYNEUX vs WHITE SUPREMACY! 

https://www.bitchute.com/video/hZqZw5oBUQUe/

Det rart at det er i de siste månedene han har blitt en hvit ekstremist, om så er det ganske rart siden han har vært i 20 år en filosof som snakker om "merit" og om kritisk tenking får så å snu på en 5 øring.  

Poenget er om sosiale medier kan velge hvilken tale de fremmer og blokkerer, så er dette ikke lengre en fri tale plattform og er publisister som editerer tale, sletter tale og modifisere tale. Dette er uakseptabelt i et fritt samfunn selv om det er snakk om private selskap, omtrent at man privat selskap eie karl Johan og hadde moralpoliti som kunne velge hvem som kan ha tale\ snakke \demonstrasjon.

Norsk media tar nå å kjøper opp alle sider som har forum i Norge ser det ut som, så i praksis har vi ikke fri debatt i Norge.            

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 9.00, ElinX0Xpoliti skrev:

Sosiale medier som er konsentrert i siliconvally i USA bedriver nå å sletter konservative og "konpirasjons" kontoer i samtlige plattformer. Dette startet i juni og pågår forsatt i dag, Jeg vil påstå at dette har med President valget i USA å gjøre siden "hvorfor nå" spørsmålet.      

Twitter har nå slettet "konspirasjon" kontoer, "Høyreekstrem" kontoer og tilfeldigvis pro-trump kontoer. Mer enn 7000 kontoer har blitt slettet til nå.   

Youtube har slettet estimert 3000 kontoer kontoer deriblant Stefan Molyneux (en av de største Trump supporter med flere millioner følgere), siden 5.juni grunnlaget gitt er "neo-Nazism, white supremacy and other bigoted ideologies"

Facebook, sletter folk med MAGA lue som sett på veritas:

https://www.youtube.com/watch?v=9O8p4zK8ywY   

 

I Norge så tar masse-media å kjøper opp fourm små hjemmesider og apper, som VG kjøp av diskusjon.no og div andre mindre fora. Tilslutt i Norge så vil vi få monologer ifra godkjent media personell  isteden for debatt mellom personer.   

Norsk hovedstrømsmedia slår seg på brystet og skryter av at de er den fjerde statsmakt, samfunnets vaktbikkje og at vi har pressefrihet og demokrati. Allikevel fungerer de som et propagandaapparat som Goebbels og Stalin kan applaudere i grava. Det klareste sykdomstegnet er ensrettingen, der alle går i flokk og sprer utvalgte negative historier om de som skal tas. Trump og Putin er de største målene pr dags dato. Jeg sier ikke at Trump og Putin er gullgutter, men jeg sier at de får styrt ubalansert dekning. Andre verstinger som f.eks. Macron og Biden får nesten ikke kritikk, fordi de er mediebakmennenes menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...