Gå til innhold

Bli kvitt rødskjær i håret


vamalie

Anbefalte innlegg

Min naturlige hårfarge er mørkebrunt hår. Høsten 2018 var jeg hos frisør og fikk balayage. Endte opp ganske blond og var fornøyd. Gikk tilbake til brunt ved hjelp av hjemmefarge sommeren 2018, og har farget noen ganger etter det for å dempe det kraftige rødskjæret som kommer frem etterhvert som fargen falmer og sola får gjort sin jobb på de gamle stripene.

Hva er deres beste tips for å fjerne rødskjæret? Går gjerne til frisør, men hva skal jeg be om da? Må det håret som får rødskjær i seg blekes på nytt, eller har frisørene bedre (brun) hårfarge som ikke vil skli ut etter bare noen uker?

Setter stor pris på alle tips og erfaringer!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De varme pigmentene vil alltid dukke opp når fargen falmer, og solen gjør også hårfargen varmere (uansett om man har naturlig eller farget hår). 

Om du har rødskjær i håret må frisøren bruke en kald brunfarge som er bygget opp av grønne pigmenter. Har du mer oransje skjær må det brukes en kald brunfarge som er bygget opp av blå pigmenter. Du kan også dra til frisøren og høre om de har en blå shampoo. Sånn som de blonde bruker lilla shampoo kan du få tak i en shampoo som er mer blå enn lilla. Det vil dempe det varme skjæret i håret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke blåsjampo, ikke lillasjampo. Blått tar røde pigmenter, mens lilla tar gule pigmenter.

Det gjør virkelig en forskjell om du lar den sitte i noen minutter og bruker den jevnlig.

image.thumb.png.d9c44ac53ef2222c26aeb358a69f3bc7.png

Anonymkode: f9af1...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv hårfarge fra korres, de mørke sitter som et skudd! Eneste som ikke sklir ut eller falmer i mitt hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...