Gå til innhold

Ser noen av dere innvandringsliberalere negative sider og utfordringer ved innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.7.2020 den 2.23, AnonymBruker skrev:

Livet er en kamp for tilværelsen for alle, og slik har det alltid vært... hvorfor skal dette slutte å være en greie i fremtiden? Spør oppriktig.. Kanskje det blir mangel på resursser en gang igjen. Fortell meg hvordan dere har tenkt det eller hvordan dere ser for dere at det skal bli når innvandringen vokser og vokser, intergrerer seg dårlig, og vi ser at etnisk befolkningen flytter fra området dem selv blir minoritet i? Hvorfor gjør dem det egentlig? hvis dette er kanskje samme personene som ønsket disse drastiske endringene? blir det for kulturkræsj eller er det noe annet som gjør at etnisk norske flytter fra f.eks Groruddalen?

Anonymkode: c5ca9...98f

Det er positivt at etnisk norske flytter fra Groruddalen !

Anonymkode: 42c18...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er positivt at etnisk norske flytter fra Groruddalen !

Anonymkode: 42c18...a13

Hvorfor?

Anonymkode: 0d9ab...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Sånn er det med alt. Jeg går ikke rundt å tenker på det konstant og knytter alle problemer i samfunnet til innvandring. Problemene i Groruddalen handler først og fremst om klasse og ulikhet. Det var store problemer i Norge på 1920-tallet. Samfunnet bar preg av konflikt i samfunnet og arbeidslivet. Borgerskapet fryktet revolusjon. Men alle disse utfordringene når det gjelder ulikhet er tydeligvis irrelevant i 2020 siden det er innvandrere.😧

Innvandring betyr at fellesskapene blir annerledes. Noen innvandrere isolerer seg i sine egne felleskap. Det er ikke bra. Men du kan ikke få innvandrere til integrere seg i samfunnet ved å stemple de og behandle de annerledes. Det vi trenger er at folk med ulik bakgrunn møter hverandre. Enten det er klassebakgrunn, religiøs bakgrunn, politisk tilhørighet osv. 

Vil også legge til at jeg tror at kultur er noe som utvikler seg gjennom kulturmøter. Norsk kultur blir sterkere ved at den blir mangfoldig. Er selv opptatt av norsk kultur og selvom jeg ikke er kristen ser jeg kristendommen som viktig. Det er vår historie og vår bakgrunn. Som sagt det vi trenger er møteplasser og boligområder/ skolekretser som er blandet. Områder med 90%innvandrerbakgrunn er en katastrofe. 

Da jeg var barn og ungdom så jeg på innvandrere som de andre. Det gjør jeg ikke lenger. Kjenner og omgås innvandrere gjennom jobb og i nabolaget. Noe har utviklet seg i riktig retning. Vi bør kanskje ha begrenset med innvandring, men innvandrere som allerede er norske fortjener respekt. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er positivt at etnisk norske flytter fra Groruddalen !

Anonymkode: 42c18...a13

For da blir det plass til flere ikke-etnisk norske?

Anonymkode: 28c09...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kågebruker skrev:

Selvfølgelig. Sånn er det med alt. Jeg går ikke rundt å tenker på det konstant og knytter alle problemer i samfunnet til innvandring. Problemene i Groruddalen handler først og fremst om klasse og ulikhet. Det var store problemer i Norge på 1920-tallet. Samfunnet bar preg av konflikt i samfunnet og arbeidslivet. Borgerskapet fryktet revolusjon. Men alle disse utfordringene når det gjelder ulikhet er tydeligvis irrelevant i 2020 siden det er innvandrere.😧

Innvandring betyr at fellesskapene blir annerledes. Noen innvandrere isolerer seg i sine egne felleskap. Det er ikke bra. Men du kan ikke få innvandrere til integrere seg i samfunnet ved å stemple de og behandle de annerledes. Det vi trenger er at folk med ulik bakgrunn møter hverandre. Enten det er klassebakgrunn, religiøs bakgrunn, politisk tilhørighet osv. 

Vil også legge til at jeg tror at kultur er noe som utvikler seg gjennom kulturmøter. Norsk kultur blir sterkere ved at den blir mangfoldig. Er selv opptatt av norsk kultur og selvom jeg ikke er kristen ser jeg kristendommen som viktig. Det er vår historie og vår bakgrunn. Som sagt det vi trenger er møteplasser og boligområder/ skolekretser som er blandet. Områder med 90%innvandrerbakgrunn er en katastrofe. 

Da jeg var barn og ungdom så jeg på innvandrere som de andre. Det gjør jeg ikke lenger. Kjenner og omgås innvandrere gjennom jobb og i nabolaget. Noe har utviklet seg i riktig retning. Vi bør kanskje ha begrenset med innvandring, men innvandrere som allerede er norske fortjener respekt. 

 

 

Det man trenger er så lav innvandring at vi har kontroll på at vi ikke får noen overrepresentasjon. Vi trenger dessuten at innvandrere forstår at de må assimilere seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke bare FrP, men jeg føler generelt det har vært mye brunbeising og folk flest virker være livredde for å være eller bli stemplet som rasister.

Det blir litt sånn enten eller. Enten er man 100% innvandringsliberaler eller så er man innvandringsmotstander og rasist. Derfor blir det veldig steile fronter og ofte en veldig polarisert og lite konstruktiv debatt.

Jeg vet folk som har stemt FrP i stillhet av frykt for represalier i offentligheten. 

Og har selv mer enn en gang fått høre: "Hæ?! Stemmer du FrP?" Av og til blir det lagt til: "Er du rasist?"

Parallellsamfunnet er her allerede. 

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

Norge er  stort sett drittsamfunn dessverre. Denne dugnaden og betydningen av ordet ser man dessverre lite til... det må ha dødd ut med årene...

Har ikke lyst å forbli her resten av livet ihvertfall, så mange trangsynte mennesker... men det betyr ikke at jeg vil flytte utenfor Europa heller. Jeg elsker Europa, jeg liker bare ikke Norge og Skandinavia lenger.. Føler meg litt lurt fordi hele tiden blir man fortalt av utenalndske aviser og folk som ikke bor her, hvor ''paradis'' Skandinavia er... det perfekte samfunn, alt er så sykt perfekt her ifølge de.. Men faktumet er at det er strenge sosiale regler på hvordan man skal være, (sjekk den lista over mest konforme land) og det er veldig lett å bli utestengt.

Anonymkode: c5ca9...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å nevne at helsevesnet er ikke blant verdens toppen engang... Men det får man ikke si heller, for alt er best...

 

Nei, det beste her er vannet i kranen og naturen... men jeg tror det er mange andre europeiske land som kan konkurrere med oss der.

Anonymkode: c5ca9...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også si at det er bare noe som har endret seg , jeg kan ikke huske at ting var så mye sånn da jeg var yngre... Folk var generelt mindre egoistiske også. Men jeg vet ikke , har vel alltid slitt med å føle en slags tilhøringhet.

Anonymkode: c5ca9...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 2.55, AnonymBruker skrev:

Multikulturalismen fungerer ikke, det fører til at samfunnet kollapser på sikt. De best fungerende landene har en homogen befolkning med små økonomiske uliker.

Anonymkode: 28c09...2ea

De beste landene i verden er de med høy innvandring slik som USA, Canada, Australia, NZ, Sveits som topper aller rankinger over levestandard og inntekt.

Anonymkode: 65336...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De beste landene i verden er de med høy innvandring slik som USA, Canada, Australia, NZ, Sveits som topper aller rankinger over levestandard og inntekt.

Anonymkode: 65336...bd5

Australia har høy innvandring fra asiatiske land, samme gjelder nok for NZ også. Sveits vet jeg ikke noe om, men jeg antar at de kjører samme linje som Canada og velger hvilke innvandrere de vil ha og dermed går for de smarte som har noe å bidra med. Å påstå at USA er et vellykket prosjekt er i beste fall naivt. Landet går jo til helvete så det synger etter! 

Anonymkode: 10f4d...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De beste landene i verden er de med høy innvandring slik som USA, Canada, Australia, NZ, Sveits som topper aller rankinger over levestandard og inntekt.

Anonymkode: 65336...bd5

Du glemte Sverige.

Anonymkode: 28c09...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2020 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Norge er  stort sett drittsamfunn dessverre. Denne dugnaden og betydningen av ordet ser man dessverre lite til... det må ha dødd ut med årene...

Har ikke lyst å forbli her resten av livet ihvertfall, så mange trangsynte mennesker... men det betyr ikke at jeg vil flytte utenfor Europa heller. Jeg elsker Europa, jeg liker bare ikke Norge og Skandinavia lenger.. Føler meg litt lurt fordi hele tiden blir man fortalt av utenalndske aviser og folk som ikke bor her, hvor ''paradis'' Skandinavia er... det perfekte samfunn, alt er så sykt perfekt her ifølge de.. Men faktumet er at det er strenge sosiale regler på hvordan man skal være, (sjekk den lista over mest konforme land) og det er veldig lett å bli utestengt.

Anonymkode: c5ca9...98f

Jeg synes det er fint at du flytter, for så korttenkt som jeg synes du er, tilfører du ikke landet noe positivt. Men hva skal du leve av i «Europa minus Skandinavia»? Husk at det er lite med arbeidsledighetstrygd og andre sosiale støtteordninger i disse landene (og du virker som en som kan trenge slik støtte)

Anonymkode: b6bff...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det utfordringer knyttet til innvandring, blant annet er det utfordrende når folk med ulik kulturbakgrunn skal fungere sammen i et samfunn. Men vi kan ikke være i mot alle ting det er noen utfordringer med.

Anonymkode: b6bff...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utfordring 1: Tilflyttere som ikke tilpasser seg 

Utfordring 2: Nordmenn som ikke aksepterer annet enn seg selv

Anonymkode: b75d8...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet ikke. Men den asylinnvandringen som har kommet, kommer fra utelukkende fra samfunn med svært verdikonservative normer. Og dette påvirker lokalmijøet de kommer til på en negativ måte.

Det er ikke politikere og deres barn på vestkanten som merker konsekvensene av dette, men unge norske jenter fra resurssvake familier som ikke har råd til å flytte. Jenter som ofte ikke har så god oppfølging og beskyttelse hjemmefra. De blir gående på en skole og en oppvekst hvor verdikonservative sosiale normer dominierer. Normer som er på kollisjonskurs med et norsk levesett. Dette fører til at jenter som i utgangspunktet lever vanlige norske liv, blir stemplet som horer. Guttegjenger ser på horer som sexobjekter de kan forsyne seg av når som helst. Horer har ikke rett til å si nei, så det er aldri voldtekt i deres øyne. Og de støttes av miljøet, som mener det er jentenes feil. 

For å unngå en slik skjebne må jentene innordne seg de islamske verdikodene allerede fra 6-7 årsalderen. De søker en muslimsk kjæreste sånn at de i alle fall har litt beskyttelse. Til slutt har de endt opp med et liv sammenlignbart med en bortfigtet kvinne på marokkanske landsbygda.

https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582

Anonymkode: aefc6...492

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I prinsippet ikke. Men den asylinnvandringen som har kommet, kommer fra utelukkende fra samfunn med svært verdikonservative normer. Og dette påvirker lokalmijøet de kommer til på en negativ måte.

Det er ikke politikere og deres barn på vestkanten som merker konsekvensene av dette, men unge norske jenter fra resurssvake familier som ikke har råd til å flytte. Jenter som ofte ikke har så god oppfølging og beskyttelse hjemmefra. De blir gående på en skole og en oppvekst hvor verdikonservative sosiale normer dominierer. Normer som er på kollisjonskurs med et norsk levesett. Dette fører til at jenter som i utgangspunktet lever vanlige norske liv, blir stemplet som horer. Guttegjenger ser på horer som sexobjekter de kan forsyne seg av når som helst. Horer har ikke rett til å si nei, så det er aldri voldtekt i deres øyne. Og de støttes av miljøet, som mener det er jentenes feil. 

For å unngå en slik skjebne må jentene innordne seg de islamske verdikodene allerede fra 6-7 årsalderen. De søker en muslimsk kjæreste sånn at de i alle fall har litt beskyttelse. Til slutt har de endt opp med et liv sammenlignbart med en bortfigtet kvinne på marokkanske landsbygda.

https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582

Anonymkode: aefc6...492

15 år gammel artikkel. Fungerer nok mye bedre nå.

Anonymkode: 6fb5e...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 år gammel artikkel. Fungerer nok mye bedre nå.

Anonymkode: 6fb5e...2c8

Nei, det er verre. Grunnen til at det ikke har kommet nye slike historer er fordi det nå er stemplet som rasistisk å stille slike spørsmål som var greit for bare 15 år siden.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-40952224

Anonymkode: aefc6...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...