Gå til innhold

Ser noen av dere innvandringsliberalere negative sider og utfordringer ved innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele problemet slik jeg ser det er nettopp drømmen om et multikulturelt samfunn. Skal innvandrere bli integrert og assimilert må vi samles om felles verdier. 

Hva hjelper det med kvinnekamp, seksuell frigjøring og pride i vårt liberale samfunn om vi importerer og legger til rette for en kultur som er kvinneundertrykkende og mener homofili skal straffes med døden?

Fra innvandringen startet har dette aldri vært et tema, men innvandrere har fått styre på mer eller mindre som de vil og det har vært en intensjon fra staten om å ikke blande seg inn og la våre nye landsmenn holde på sine egne skikker.

I tillegg er naturligvis mengden en utfordring. 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

La meg gjette... du har IKKE vært en av dem som står i bresjen for kvinnekamp, seksuell frigjøring og pride. 

Det går an å ha to tanker i hodet på en gang.

Selvfølgelig skal vi ikke la folk undertrykke kvinner og æreskultur bli vanlig. Det må vi kjempe mot, enten det er etniske nordmenn eller "innvandrere" som står for det. Vi må bl.a. støtte de muslimske jentene som står opp mot en kvinneundertrykkende kultur. 

Men løsninga er ikke å "stenge grensene", slik vi nesten holder på med nå (det kom rekordfå asylsøkere til norge i fjor pga stengte grenser, så ikke kom her og snakk om at det kommer MANGE hit. Se kommentaren min lengre opp for detaljer)

Når kulturer møtes, enten det er nordlendinger som flytter til Oslo, slik som etter krigen, eller muslimer til Trøndelag, vil det selvfølgelig være utfordrende for alle parter. Hva med å ta litt ansvar og faktisk hjelpe med å integrere? Bli venn med en muslim eller nordlending. De er helt vanlige folk. Eller, mange av flyktningene som kommer hit er faktisk ikke helt vanlige, mange av dem er faktisk usedvablig sterke (og ofte ressurssterke) som har kommet hit, jeg har møtt masse høyt utdanna folk som sitter og sturer på asylmottak eller flyktningleirer. Professorer, forskere, bygningsarbeidere, osv. Det er en skam at vi lar disse ressursene gå til spille. 

Anonymkode: e84ac...a90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette... du har IKKE vært en av dem som står i bresjen for kvinnekamp, seksuell frigjøring og pride. 

Korrekt. Men jeg er evig takknemlig for de som har gjort det tidligere i historien.

Sitat

Det går an å ha to tanker i hodet på en gang.

Selvsagt. Men hva når disse to tankene er i direkte konflikt med hverandre?

Om man samtidig omfavner multikultur og drømmen om at ulike kulturer skal leve i fredelig sameksistens må man nødvendigvis (stille) akseptere en del ting vi i Norge normalt ikke ville synes var greit. Kvinneundertrykking, æresvold/drap, syn på homofile, innskrenking av ytringsfrihet, osv.

Dette har jo i stor grad vært gjort hittil i Norge. 

Jeg mener jo at løsningen ikke er multi-kultur og at det er feilslått i utgangspunktet. Ønsker de å bli en del av det norske samfunn må de også omfavne våre norske verdier på godt og vondt. 

Sitat

Selvfølgelig skal vi ikke la folk undertrykke kvinner og æreskultur bli vanlig. Det må vi kjempe mot, enten det er etniske nordmenn eller "innvandrere" som står for det. Vi må bl.a. støtte de muslimske jentene som står opp mot en kvinneundertrykkende kultur. 

Vel - det har ikke vært en selvfølge hittil.

Sitat

Men løsninga er ikke å "stenge grensene", slik vi nesten holder på med nå (det kom rekordfå asylsøkere til norge i fjor pga stengte grenser, så ikke kom her og snakk om at det kommer MANGE hit. Se kommentaren min lengre opp for detaljer)

Det kan faktisk være en midlertidig løsning. Vi har alt store problemer med innvandringen. Burde vi kanskje løse disse og revurdere hele asylpolitikken før vi tar inn flere? 

Justert for folketalll er faktisk Norge i verdenstoppen når det gjelder innvandring. 

Sitat

Når kulturer møtes, enten det er nordlendinger som flytter til Oslo, slik som etter krigen, eller muslimer til Trøndelag, vil det selvfølgelig være utfordrende for alle parter. Hva med å ta litt ansvar og faktisk hjelpe med å integrere? Bli venn med en muslim eller nordlending. De er helt vanlige folk.

Stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke sagt at jeg ikke hjelper til med integrering, men jeg tror nok jeg har mer til felles med en nordlending enn en muslim.

Enkeltpersoner er ikke problemet. Problemet er kulturelle forskjeller og hva som skjer når det blir for mange i et samfunn.

Forøvrig har jeg mange venner med annet pigment enn meg. 

Sitat

Eller, mange av flyktningene som kommer hit er faktisk ikke helt vanlige, mange av dem er faktisk usedvablig sterke (og ofte ressurssterke) som har kommet hit, jeg har møtt masse høyt utdanna folk som sitter og sturer på asylmottak eller flyktningleirer. Professorer, forskere, bygningsarbeidere, osv. Det er en skam at vi lar disse ressursene gå til spille. 

Men allikevel vil du vi skal ta i mot flere? Bør ikke vi få satt i bruk disse ressursene først før vi lar mer gå til spille?

Første bud er å lære seg det norske språk og som et minimum engelsk. Det kan være store forskjeller på hvordan ting blir gjort så kort herifra som Polen, så man kan ikke uten videre bare gi folk en jobb. Og nå er jo verden inne i en økonomisk krise hvor selv etniske nordmenn mister jobben. 

Og med en oljepris som har kollapset så må kanskje folk snart begynne å innse at Norge AS ikke er utømmelig for penger heller. Alt koster. 

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man samtidig omfavner multikultur og drømmen om at ulike kulturer skal leve i fredelig sameksistens må man nødvendigvis (stille) akseptere en del ting vi i Norge normalt ikke ville synes var greit. Kvinneundertrykking, æresvold/drap, syn på homofile, innskrenking av ytringsfrihet, osv.

De fleste i Norge, inkludert innvandrere, synes ikke det du nevner er OK. Noen religiøse, både muslimer og kristne, har et fucka syn på de tingene, og det burde vi være med på å endre. Jeg er selvfølgelig motstander av familier som tvangsgifter eller kjønnslemlester jentene sine, f.eks. dette syns jeg ikke har fått nok oppmerksomhet, og det stemmer kanskje at en del politikere o.l. er redde for å virke rasistiske og lite PK. 

Men altså - "multikultur" har eksistert i all tid, og det blir vi ikke kvitt. Vi må finne gode løsninger for at folk kan leve sammen

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Justert for folketalll er faktisk Norge i verdenstoppen når det gjelder innvandring

Kilde på dette pls 

 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men allikevel vil du vi skal ta i mot flere? Bør ikke vi få satt i bruk disse ressursene først før vi lar mer gå til spille?

Jeg mener at det ikke er et alternativ å ikke ta i mot flere - i menneskehetens navn - det er vanvittig usolidarisk og inhumant å "stenge grensene" for flere når det er så mange på flukt i verden. Samtidig må noe gjøres slik at de ressursene vi får til landet ikke går til spille. 2 tanker i hodet igjen.

Jeg er enig i deg at det sikkert må stilles noen høyere krav, selv om jeg ikke syns man kan ha et absolutt språkkrav (jeg har møtt mange utviklingshemmede, traumatiserte, syke og dyslektikere/analfabeter utlendinger. Jeg mener at disse menneskene er like mye verd som de mer ressurssterke innvandrerne). Men en del krav til å tilpasse seg samfunnet må stilles, dette må komme sammen med MULIGHETER til å tilpasse seg. Det er ikke så lett om man ikke har nettverk og jobb. Her kan du komme på banen, bli venn med en innvandrer som ikke kan språket så godt. 

Og selvfølgelig - vi må ta vare på norske verdier. Verdier som solidaritet, tillit, dugnadsånd, åpenhet. Akkurat nå syns jeg DU er en større trussel mot disse verdiene enn syreren i naboblokka. 

Anonymkode: e84ac...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er dette utelukkende positivt for Norge og Vesten? 

Jeg tenker nå først og fremst på asylsøkere og flyktninger fra den tredje verden og muslimske land.

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

Det er mange utfordringer med innvandring og islam. Dette har mange fått med seg. Trygdemisbruk, som vi ser i de store byene kommer sammen med analfabetisme, fattigdom, ghettofisering, konservativ islam og en generelt nedlatende holdning til nordmenn. Det er trist at det skal være slik, men vi som bor i ghettoene føler dette daglig på kroppen. Det er ikke lenger legitimt å være norsk alenemor, på grunn av innvandring og islam. De konservative innvandrerne skal beskyttes. Vi er fritt vilt. Fattigdom og analfabetisme får lov til å blomstre i innvandrermiljøene. Dette er det ingen politikere som makter å gjøre noe med. Heller ikke Frp, eller andre brun- og svartskjorter. Slik er det. Kan ikke repareres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste i Norge, inkludert innvandrere, synes ikke det du nevner er OK. Noen religiøse, både muslimer og kristne, har et fucka syn på de tingene, og det burde vi være med på å endre. Jeg er selvfølgelig motstander av familier som tvangsgifter eller kjønnslemlester jentene sine, f.eks. dette syns jeg ikke har fått nok oppmerksomhet, og det stemmer kanskje at en del politikere o.l. er redde for å virke rasistiske og lite PK. 

Da spør jeg deg i retur om du har kilde på at de fleste innvandrere ikke synes det jeg nevner er OK?

Mennesker og kulturer endrer seg ikke over natten. Vesten har gått gjennom enn opplysningstid og sekularisering som den tredje verden IKKE har gått gjennom.

Vi har frigjort oss fra religion. Derfor er det merkelig at vi nå skal legge til rette for islam og islams kultur samtidig som vi bygger ned våre egne tradisjoner og kristne kulturarv. 

Sitat

Kilde på dette pls 

Vi har nærmere en million innvandrere i Norge per dags dato. 

Fakta gjør vondt eller? :)

image.png.57e633d17349cad956ea424cf3bd9a1f.png

 

 

https://www.faktisk.no/faktasjekker/n2z/nei-norge-er-ikke-et-av-landene-som-har-tatt-imot-lavest-antall-flyktninger-i-hele-europa

https://www.klikk.no/side3/norge-skiller-seg-klart-ut-i-europa-pa-innvandring-4385420

 

Sitat

Jeg mener at det ikke er et alternativ å ikke ta i mot flere - i menneskehetens navn - det er vanvittig usolidarisk og inhumant å "stenge grensene" for flere når det er så mange på flukt i verden. Samtidig må noe gjøres slik at de ressursene vi får til landet ikke går til spille. 2 tanker i hodet igjen.

Hvor trekker du grensen da? Hvor mange skal vi ta i mot? 

Afrika ligger an til å doble sin befolkning frem mot 2050 (fra 1,25 milliarder i dag til 2,5 milliarder).

Skal alle disse til Norge og Europa? 

Hva med alle som ikke får komme som vi ikke får hjulpet på bekostning av de relativt få vi kan hjelpe for samme sum i nærområdet?

Sitat

Og selvfølgelig - vi må ta vare på norske verdier. Verdier som solidaritet, tillit, dugnadsånd, åpenhet. Akkurat nå syns jeg DU er en større trussel mot disse verdiene enn syreren i naboblokka. 

Hvordan er jeg en trussel? Hva vet du egentlig om meg? 

Faktisk er jeg veldig opptatt av å hjelpe. Gjør frivillig arbeid, donerer månedlig til frivillige organisasjoner og har vært PLAN fadder siden jeg var 10 år gammel og fortsatte å gi selv i en periode hvor jeg hadde store økonomiske vansker.

Jeg er bare ikke overbevist om at den storstilte innvandringen vi nå ser i Vesten er løsningen.

Du ønsker å heve deg over meg ved å fremstå som uendelig god. Og det er ofte problemet i slike debatter. 

Jeg er ikke OND. Jeg er ikke rasist.

Jeg deler bare ikke dine overbevisninger og løsninger på problemet. 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det som plager meg mest er innvandringsliberalere som selv ikke ønsker å forholde seg til innvandringen og selv flykter fra de negative konsekvensene. Et eksempel er et vennepar hvor jeg indirekte ble kalt rasist fordi jeg stemte FrP, men hvor paret selv flytter fra østkanten fordi de ikke ønsker at barna skal gå på en skole hvor de som etnisk norsk blir en etnisk minoritet.

Hykleri? 

Mange ønsker gjerne innvandring så sant de selv ikke trenger å ha noe med det å gjøre. Da kan de fremstå som gode og rettferdige, men uten å ta konsekvensene av det.

Innvandring er topp så lenge jeg slipper å forholde meg til det. Vi tar i mot 100 000 til. But not in my back yard...

Sitat

 

NIMBY er et akronym for "Not In My Back Yard", ikke i min bakgård.

NIMBY beskriver motstand mot endringer av ens nærområde, men ikke nødvendigvis mot endringer i andres nærområde.

 

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 1.26, Uatskillelig skrev:

Ser du ingenting positivt med et mangfold? :klo:

 

 

Ikke meg du siterer, men jeg kan ikke se noe positivt med "mangfold". Verden er mangfold! Om man ønsker å oppleve andre mennesker og en annen kultur så kan man dra dit det finnes! Det er fantastisk det! 

At Europa og Vesten for øvrig nå snart er "mangfoldig" ser jeg ikke noe positivt ut. Hvis jeg drar til Tyskland ønsker jeg å oppleve tyske mennesker og kultur, ikke tyrkere og tyrkisk kultur. Mangfold er bare et annet ord for mindre hvit. Og aktiv undertrykking av vår opprinnelige kultur. 

Hvite generelt er en minoritet i verden. Nordmenn er en enda større minoritet. Likevel så blir vi tutet ørene fulle angående de stakkars "minorotetene", deres trossamfunn og annen tilrettelegging for øvrig. En liten minoritet som Norge og nordmenn har fått nok innvandring nå. I enkelte områder av Oslo er nordmenn allerede i mindretall. Det er ikke en god utvikling! Jeg var i Oslo for noen dager siden. Jeg følte meg fremmed og ikke som at jeg var i Norge. For å flette inn en annen tråd her, ikke engang servitørene snakket norsk!

Anonymkode: 10f4d...6cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Men altså - "multikultur" har eksistert i all tid, og det blir vi ikke kvitt. Vi må finne gode løsninger for at folk kan leve sammen

Anonymkode: e84ac...a90

Denne ideen om at "multikultur" har eksistert i all tid er en ren løgn. Det blir veldig uærlig å påstå at økningen av folk fra den tredje verden som har kommet til Europa i de siste 50 årene er noe som "har eksistert i all tid". Det har sikkert vært et par svarte sjøfolk i Bergen på 1500-tallet eller noe lignende, altså en særdeles marginal prosentandel. Men å påstå at det er på noe måte sammenlignbart med situasjonen de siste 50 årene i Europa er så dypt uærlig at jeg blir direkte provosert. Har sett det samme mantraet i flere lignende diskusjoner og jeg forstår ikke hvorfor folk lar være å konfrontere det.

Dessuten kan en se at flyktningene er gjerne unge og den hvite befolkningen på det europeiske kontinentet er betydelig eldre, så når aldersbølgen er over om et par ti-år, så vil vi våkne til ett Europa hvor folk fra den tredje verden tar betydelig større plass enn i dag. I tillegg så er det all grunn til å tro at vi står ovenfor større og ikke mindre økonomiske problemer fremover i Europa, så hvordan i alle dager skal dette finansieres? Mange er ikke fornøyd med integreringen som er gjort allerede, men når vi blir færre hvite (altså etnisk europeer) og flere innvandrere samtidig med dårligere finansiering, hvordan skal Europa håndtere det de neste ti-årene, når de ikke lykkes i de foregående ti-årene under bedre omstendigheter? Europa begår jo omtrent selvmord med denne politikken og vi burde gjøre alt vi kan for å få snudd det. Eneste som er tjent med det er kapitalisten som får flere forbrukere og lavere lønninger. Tviler på at fremtidens flyktninger vil bli bedre tatt i mot enn de som allerede har kommet her heller, når disse problemene for manifistert seg. Dessuten er boligprisene høye nok som de er for unge europeere som ikke får etablert seg.

I tillegg til alt dette her, når en liten andel av gårsdagens flyktninger sine barn presterer bra på skole og i arbeidsliv i Europa, hvem skal bygge opp deres hjemland? Hvordan kan det ha seg at den politiske venstre siden argumenterer åpenlyst for "brain-drain" fra den tredje verden når kapitalisten er den eneste som tjener på det? Hvem skal bygge opp disse skaddeskutte nasjonene når de kompetente flytter bort?

Anonymkode: 73dc5...076

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne ideen om at "multikultur" har eksistert i all tid er en ren løgn. Det blir veldig uærlig å påstå at økningen av folk fra den tredje verden som har kommet til Europa i de siste 50 årene er noe som "har eksistert i all tid". Det har sikkert vært et par svarte sjøfolk i Bergen på 1500-tallet eller noe lignende, altså en særdeles marginal prosentandel. Men å påstå at det er på noe måte sammenlignbart med situasjonen de siste 50 årene i Europa er så dypt uærlig at jeg blir direkte provosert. Har sett det samme mantraet i flere lignende diskusjoner og jeg forstår ikke hvorfor folk lar være å konfrontere det.

Dessuten kan en se at flyktningene er gjerne unge og den hvite befolkningen på det europeiske kontinentet er betydelig eldre, så når aldersbølgen er over om et par ti-år, så vil vi våkne til ett Europa hvor folk fra den tredje verden tar betydelig større plass enn i dag. I tillegg så er det all grunn til å tro at vi står ovenfor større og ikke mindre økonomiske problemer fremover i Europa, så hvordan i alle dager skal dette finansieres? Mange er ikke fornøyd med integreringen som er gjort allerede, men når vi blir færre hvite (altså etnisk europeer) og flere innvandrere samtidig med dårligere finansiering, hvordan skal Europa håndtere det de neste ti-årene, når de ikke lykkes i de foregående ti-årene under bedre omstendigheter? Europa begår jo omtrent selvmord med denne politikken og vi burde gjøre alt vi kan for å få snudd det. Eneste som er tjent med det er kapitalisten som får flere forbrukere og lavere lønninger. Tviler på at fremtidens flyktninger vil bli bedre tatt i mot enn de som allerede har kommet her heller, når disse problemene for manifistert seg. Dessuten er boligprisene høye nok som de er for unge europeere som ikke får etablert seg.

I tillegg til alt dette her, når en liten andel av gårsdagens flyktninger sine barn presterer bra på skole og i arbeidsliv i Europa, hvem skal bygge opp deres hjemland? Hvordan kan det ha seg at den politiske venstre siden argumenterer åpenlyst for "brain-drain" fra den tredje verden når kapitalisten er den eneste som tjener på det? Hvem skal bygge opp disse skaddeskutte nasjonene når de kompetente flytter bort?

Anonymkode: 73dc5...076

Et veldig flott innlegg! 
Det virker som at veldig mange tror at Norge alltid har vært slik det er i dag, det er ikke tilfellet. Jeg er ikke spesielt gammel og selv da jeg gikk på skolen hadde vi ingen fremmedkulturelle på skolen.
Norge har faktisk relativt nylig blitt et velstående land. I sammenligning med mange andre land har vi kanskje alltid vært relativt velstående, men nå er vi jo velstående, ikke bare relativt velstående. 

De bakenforliggende problemene som skaper mennesker på flykt løses ikke ved å la en liten prosentandel få et bedre liv i Europa. 

 

Anonymkode: 10f4d...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2020 at 12:51 AM, AnonymBruker said:

Eneste jeg vil trekke frem er vel at majoriteten er unge enslige menn, iallefall de fra Afghanistan, Yemen og Sudan. Tror ikke dette er sunt for dem heller. Det beste hadde jo vært om vi fikk hovedsaklig familier, en ser jo at med hele familien tilstede har de aller fleste et trykk på seg for skolegang og utdannelse, og blir gode skattebetalere.

I min by, som er en av Norges 3 største, sees ikke paralellsamfunn og min påstand er at dette er et indre østlands-problem.

Anonymkode: 467ac...1f0

Hvorfor er det spesielt problematisk at det er menn? Menn opplevelser lidelse de også.

Anonymkode: 9a90a...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig flott innlegg! 
Det virker som at veldig mange tror at Norge alltid har vært slik det er i dag, det er ikke tilfellet. Jeg er ikke spesielt gammel og selv da jeg gikk på skolen hadde vi ingen fremmedkulturelle på skolen.
Norge har faktisk relativt nylig blitt et velstående land. I sammenligning med mange andre land har vi kanskje alltid vært relativt velstående, men nå er vi jo velstående, ikke bare relativt velstående. 

Korrekt.

Norge var et homogent land/samfunn frem til rundt 70-tallet. 

Sitat

De bakenforliggende problemene som skaper mennesker på flykt løses ikke ved å la en liten prosentandel få et bedre liv i Europa. 

Jepp!

Det handler om å la et mindretall få et bedre liv slik at VI kan føle oss bedre og som gode mennesker. Dessverre blir kostnaden for denne gode følelsen høy for både vår og særlig kommende generasjoner.

Videoen du postet er veldig illustrativ. Og befolkningsveksten i Afrika kommer jo bare til å akselerere. 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Eller er dette utelukkende positivt for Norge og Vesten? 

Jeg tenker nå først og fremst på asylsøkere og flyktninger fra den tredje verden og muslimske land.

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

Selvsagt har alt en negativ side. Men den positive (sjansen for at de hvite, mannlige, høyreekstreme tullingene som vil «redde» meg som kvinne fra innvandrere - helst ved å ta fra meg alle rettigheter, men i alle fall ved å fange og voldta meg) er så mye, mye, mye viktigere.

Jeg vet at innvandrerfiendtlige menn helt oppriktig mener de bil få det bedre i et «hvitt» samfunn. Og det er trolig sant. Men jeg, som kvinne, vet inderlig godt hvem som er det farligste dyret på jord. Den hvite, selvdefinert «ariske» mann. Om vi på sikt får utryddet han ville alle kvinner i Norge levd lykkelig alle sine dager. 

«Innvandrere» (og vi er alle innvandret, så vi er alle innvandrere) er ikke farlige. Høyreekstremisme er farlig. Skikkelig, skikkelig farlig.

Anonymkode: 393fa...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det spesielt problematisk at det er menn? Menn opplevelser lidelse de også.

Anonymkode: 9a90a...359

Kjønnsbalansen i samfunnet endres. Vi har allerede et overskudd av menn her. 

Anonymkode: 10f4d...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Innvandrere» (og vi er alle innvandret, så vi er alle innvandrere) er ikke farlige. Høyreekstremisme er farlig. Skikkelig, skikkelig farlig.

Anonymkode: 393fa...13d

Så du lukker øynene for all islamistisk terror utført av innvandrere de siste årene i Europa?

Høyre-ekstreme er en svært marginal bevegelse i Norge. Har du sett hvor stusselige demonstrasjonene til disse er her til lands? Er ikke akkurat stort oppmøte.

Man kan faktisk være kritisk til innvandring uten å være høyre-ekstrem.

Ellers er vel tilnærmet 100 % av overfallsvoldtekter utført av innvandrere/ikke-etnisk norske, så det kan jo være greit å forholde seg til fakta også, ikke bare følelser.

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har alt en negativ side. Men den positive (sjansen for at de hvite, mannlige, høyreekstreme tullingene som vil «redde» meg som kvinne fra innvandrere - helst ved å ta fra meg alle rettigheter, men i alle fall ved å fange og voldta meg) er så mye, mye, mye viktigere.

Jeg vet at innvandrerfiendtlige menn helt oppriktig mener de bil få det bedre i et «hvitt» samfunn. Og det er trolig sant. Men jeg, som kvinne, vet inderlig godt hvem som er det farligste dyret på jord. Den hvite, selvdefinert «ariske» mann. Om vi på sikt får utryddet han ville alle kvinner i Norge levd lykkelig alle sine dager. 

«Innvandrere» (og vi er alle innvandret, så vi er alle innvandrere) er ikke farlige. Høyreekstremisme er farlig. Skikkelig, skikkelig farlig.

Anonymkode: 393fa...13d

Jeg må bare spørre. I hvilke land er det kvinner har det best?

Anonymkode: 10f4d...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers er vel tilnærmet 100 % av overfallsvoldtekter utført av innvandrere/ikke-etnisk norske, så det kan jo være greit å forholde seg til fakta også, ikke bare følelser.

Anonymkode: 0d9ab...ff1

Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

I tillegg er jo innvandrere overrepresentert ellers når det gjelder voldshendelser.

Innvandrere står bak nesten tre av fire grove voldshendelser

Når innvandrere fortsatt er en forholdsvis liten del av Norges befolkning, så er det tydelig at dette er en stor overrepresentasjon.

Dette er fakta. Ikke følelser. Ikke synsing.

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har alt en negativ side. Men den positive (sjansen for at de hvite, mannlige, høyreekstreme tullingene som vil «redde» meg som kvinne fra innvandrere - helst ved å ta fra meg alle rettigheter, men i alle fall ved å fange og voldta meg) er så mye, mye, mye viktigere.

Jeg vet at innvandrerfiendtlige menn helt oppriktig mener de bil få det bedre i et «hvitt» samfunn. Og det er trolig sant. Men jeg, som kvinne, vet inderlig godt hvem som er det farligste dyret på jord. Den hvite, selvdefinert «ariske» mann. Om vi på sikt får utryddet han ville alle kvinner i Norge levd lykkelig alle sine dager. 

«Innvandrere» (og vi er alle innvandret, så vi er alle innvandrere) er ikke farlige. Høyreekstremisme er farlig. Skikkelig, skikkelig farlig.

Anonymkode: 393fa...13d

Kjære vene, hvor har du fått denne ideen fra? Hvem har fått konstruere slike tåpelige stråmenn for deg? Det er da selvsagt at dette ikke henger på greip. Et Europa med mer restriktiv innvandring betyr ikke at du mister dine rettigheter som kvinne. Ærlig talt, dette var da særdeles underlig å tenke? Hvilke samtaler, aviser og bøker har fått deg til å tro noe slikt?

Anonymkode: 73dc5...076

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

FrP advarte allerede for ett par tiår siden at enkelte bydeler i blant annet Oslo garantert kom til å ha ett flertall av innvandrere. Men de ble selvfølgelig fullstendig latterliggjort, og anklaget av "rasisme" av media og den politiske venstresiden. Men alle sammen kan jo se hvordan dette egentlig har utviklet seg nå.

FrP påstod også at flertallet av barna / ungdommene ved flere og flere barnehager og skoler kom til å være innvandrere. Men dette ble selvfølgelig også stemplet som "rasisme" og fullstendig latterliggjort av det politisk korrekte Norge. Men vi kan jo se hvordan dette har gått nå.            

Nå påstår FrP at enkelte byer i Norge etter hvert kommer til å bli fullstendig overtatt av innvandrere. Men tror dere at folk flest endelig har innsett at FrP faktisk har en del gode poenger, og faktisk ta dette til etterretning? Eller kommer FrP garantert til å bli stemplet for enda mer "rasisme" og latterliggjort? Folk flest er vel så stokk stein DUMME i hodet at de ikke ser ting som skjer rett foran deres egne øyne.          

Anonymkode: 8cf9b...6e8

Det gjelder ikke bare FrP, men jeg føler generelt det har vært mye brunbeising og folk flest virker være livredde for å være eller bli stemplet som rasister.

Det blir litt sånn enten eller. Enten er man 100% innvandringsliberaler eller så er man innvandringsmotstander og rasist. Derfor blir det veldig steile fronter og ofte en veldig polarisert og lite konstruktiv debatt.

Jeg vet folk som har stemt FrP i stillhet av frykt for represalier i offentligheten. 

Og har selv mer enn en gang fått høre: "Hæ?! Stemmer du FrP?" Av og til blir det lagt til: "Er du rasist?"

Parallellsamfunnet er her allerede. 

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...