Gå til innhold

Ser noen av dere innvandringsliberalere negative sider og utfordringer ved innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er dette utelukkende positivt for Norge og Vesten? 

Jeg tenker nå først og fremst på asylsøkere og flyktninger fra den tredje verden og muslimske land.

 

Anonymkode: 0d9ab...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg vil trekke frem er vel at majoriteten er unge enslige menn, iallefall de fra Afghanistan, Yemen og Sudan. Tror ikke dette er sunt for dem heller. Det beste hadde jo vært om vi fikk hovedsaklig familier, en ser jo at med hele familien tilstede har de aller fleste et trykk på seg for skolegang og utdannelse, og blir gode skattebetalere.

I min by, som er en av Norges 3 største, sees ikke paralellsamfunn og min påstand er at dette er et indre østlands-problem.

Anonymkode: 467ac...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med flere innlegg om innvandrere på KG idag?!

Anonymkode: 90d11...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare negative sider. Kan ikke se noen pluss. Det koster oss for mye, det tapper velferdssystemet og det blir store problemer i forskjellen på kultur og religion. Det blir paralellsamfunn og kriminalitet. Det har vi sett i flere tiår.

Anonymkode: fb40b...904

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er dette utelukkende positivt for Norge og Vesten? 

Jeg tenker nå først og fremst på asylsøkere og flyktninger fra den tredje verden og muslimske land.

Anonymkode: 0d9ab...ff1

De flyktningene jeg kjenner til og som har gitt positiv avkastning i Norge, er fra Sri Lanka i følge SSB (de betaler mer skatt enn gjennomsnittlig nordmann). De er riktignok ikke muslimer.

Anonymkode: 42c18...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo om vi ønsker et flerkulturelt samfunn og alt det medfører. Jeg kan ikke helt se at det er så bra. Alle har jo sin egen kultur, men det er ikke alt som bør bli en del av det "norske samfunn". F.eks synes jeg ikke noe om støtte til religiøse organisasjoner. Jeg er heller ikke kristen, så for meg synes jeg heller ikke de bør få støtte. Religion bør være frivillig og de som ønsker bør da kunne melde seg inn der de ønsker også får det være en egen ordning for støtte/økonomi. 

Jeg synes også vi bør være strengere på hva vi godtar. Burka burde vært forbudt. De som vil inn i Norge får godta enkelte regler vi har/burde hatt. Hadde vi flyttet til deres land hadde de neppe tilrettelagt noe som helst for oss. Vi måtte tilpasses oss deres kultur. 

Ellers er det som en over skriver, negativt med mange unge menn som kommer til landet. Muslimske menn er jo som oftest de som gjerne ikke har et så bra kvinnesyn. 

Flere blir heller ikke skattebetalere pga sykdom eller psykiske påkjenninger fra deres hjemland. Så blir de gjerne ufør. Det er jo selvsagt synd på de, men Norge bruker jo mye ekstra tid og ressurser på de. Jeg er mye mer for hjelp til selvhjelp der de bor (forstår jo dette ikke er så lett over alt). 

Jeg synes også det burde bli lettere å sende de ut av landet om de begår kriminelle handlinger eller ikke bidrar i samfunnet. Og jeg synes ikke de bør få 10 unger. Det er nok av mennesker i verden og er man heldig å komme til et nytt og bedre land, så kan man tilpasse seg. Det er også vanskelig å følge opp mange barn i et nytt land man ikke kjenner. 

Ellers synes jeg egentlig at de ikke burde fått lov til å stemme de første årene. De bør integrere seg ordentlig og få mulighet til å se hvordan samfunnet egentlig fungerer. Kanskje meningen endres da og de ikke bare stemmer på de som vil gi mest til innvandrere. Det burde forresten heller ikke vært lovlig med partier som baserer seg på religion. Jo flere muslimer som kommer inn til landet, jo større sjanse for at et muslimsk parti vil komme til makten. Og da vil nordmenn flykte...

Anonymkode: 0f8fb...f3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle vært lettere å få jobb for asylsøkere. Det hadde vært bedre både for dem, samfunnet og det hadde bedret synet som "innvandringskritiske" folk har på innvandrere. Det er så lett å bli passiv når man får penger "servert" (selv om det er snakk om lite penger!) Og man kan miste troa på seg selv. Hvis det hadde vært litt høyere krav - og muligheter - til å klare seg selv, hadde ting vært bedre for alle.

Jeg vet ikke om jeg regnes som innvandringsliberal, jeg er ikke for å åpne grensene totalt liksom. Jeg ser at det er mange utfordringer når folk fra andre kulturer bosetter seg i et helt fremmed land. (Vanskeligst er det nok for de som kommer til et helt nytt land)

Og så ser jeg selvfølgelig at det kan være med på å skape sosiale problemer noen steder, pga bl.a. dårlig integreringspolitikk. Men det er liksom ikke et alternativ å ha strengere innvandringspolitikk. Grusomhetene som foregår noen steder i verden og som millioner av mennesker flykter fra, er på et helt annet nivå av jævlighet enn at det finnes kriminelle gjenger med innvandrerungdom på Tøyen. Det er fælt det også, men det er bare umenneskelig å skulle ha en av de strengeste innvandringspolitikkene i Europa pga de sosiale problemene som har oppstått i Norge. Jeg tror ikke innvandringskritiske folk egentlig har peiling på hva som foregår i verden. 

Anonymkode: e84ac...a90

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bare negative sider. Kan ikke se noen pluss. Det koster oss for mye, det tapper velferdssystemet og det blir store problemer i forskjellen på kultur og religion. Det blir paralellsamfunn og kriminalitet. Det har vi sett i flere tiår.

Anonymkode: fb40b...904

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De flyktningene jeg kjenner til og som har gitt positiv avkastning i Norge, er fra Sri Lanka i følge SSB (de betaler mer skatt enn gjennomsnittlig nordmann). De er riktignok ikke muslimer.

Anonymkode: 42c18...a13

Igjen skjærer dere alle over samme kam! Slutt med dette! Vi kom til Norge for 20 år siden pga krig, hat og undertrykkelse. Vi kom ikke hit for å leve på deres NAV! Det er ikke et luksus land når en blir utsatt for mobbing ol pga dårlig språk og fattigdom som ny flyktning i Norge! Se heller på Oss etter flere år når vi tar heller høye utdanninger og bidrar med mye dere velger å ikke se. 
 

Meg og mine søsken og våre ektepar alle har høy utdanning i Norge og bidrar med masse! Vi og betaler masse skatt. Til og med våre foreldre gjør sitt beste! Ingen av oss lever på NAV!! 
jeg er muslim (uten at det skal bety noe), er fra Midtøsten (og nei ikke arabere som noen nevnte i forrige innlegg)!

Om vi ikke hadde sett våre søekt og familier dø foran oss hadde vi ikke kommet til Dere! Og slutt igjen å angripe kun innvandrere. Se hvor mange nordmenn som ikke jobber og lever på Nav eller må ha andre hjelp iform av rehabilitering av rusmiddelproblemmer?? Koster disse ikke dere noe? Og mange andre innvandrere som driver med arbeid som renhold og taxisjåfører, hvor mange norske ser du som «orker» sånt jobb? 
 

Jeg er imot de som kommer hit uten grunn og lever på Nav men slutt å skjør alle over samme kam uansett nasjonalitet eller religion! Gå ut av boblen!!!

Anonymkode: 90d11...8cb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bare negative sider. Kan ikke se noen pluss. Det koster oss for mye, det tapper velferdssystemet og det blir store problemer i forskjellen på kultur og religion. Det blir paralellsamfunn og kriminalitet. Det har vi sett i flere tiår.

Anonymkode: fb40b...904

Glemte å nevne at; Ja da!! Breivik er et eksempel på det du sier!!!!!!!!

Anonymkode: 90d11...8cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bare negative sider. Kan ikke se noen pluss. Det koster oss for mye, det tapper velferdssystemet og det blir store problemer i forskjellen på kultur og religion. Det blir paralellsamfunn og kriminalitet. Det har vi sett i flere tiår.

Anonymkode: fb40b...904

Ser du ingenting positivt med et mangfold? :klo:

 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klarer å få seg jobb og lærer seg språket bør få bli. Jeg synes dette med språk tas for lett på slik det er i dag. På jobb er ikke norskkunnskaper ett krav, og det er en utfordring. Jeg skulle ønske at bestått A2/B1 var et krav. I tillegg har du de som ikke lærer seg språket med tildelte timer, og så får de fler. Der skulle jeg ønske det var strengere. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bare negative sider. Kan ikke se noen pluss. Det koster oss for mye, det tapper velferdssystemet og det blir store problemer i forskjellen på kultur og religion. Det blir paralellsamfunn og kriminalitet. Det har vi sett i flere tiår.

Anonymkode: fb40b...904

Kan du se denne positive siden: et menneske har klart å flykte fra krig og vold og har kommet seg til et land hvor hun kan leve i trygghet? 

Anonymkode: e84ac...a90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Igjen skjærer dere alle over samme kam! Slutt med dette! Vi kom til Norge for 20 år siden pga krig, hat og undertrykkelse. Vi kom ikke hit for å leve på deres NAV! Det er ikke et luksus land når en blir utsatt for mobbing ol pga dårlig språk og fattigdom som ny flyktning i Norge! Se heller på Oss etter flere år når vi tar heller høye utdanninger og bidrar med mye dere velger å ikke se. 
 

Meg og mine søsken og våre ektepar alle har høy utdanning i Norge og bidrar med masse! Vi og betaler masse skatt. Til og med våre foreldre gjør sitt beste! Ingen av oss lever på NAV!! 
jeg er muslim (uten at det skal bety noe), er fra Midtøsten (og nei ikke arabere som noen nevnte i forrige innlegg)!

Om vi ikke hadde sett våre søekt og familier dø foran oss hadde vi ikke kommet til Dere! Og slutt igjen å angripe kun innvandrere. Se hvor mange nordmenn som ikke jobber og lever på Nav eller må ha andre hjelp iform av rehabilitering av rusmiddelproblemmer?? Koster disse ikke dere noe? Og mange andre innvandrere som driver med arbeid som renhold og taxisjåfører, hvor mange norske ser du som «orker» sånt jobb? 
 

Jeg er imot de som kommer hit uten grunn og lever på Nav men slutt å skjør alle over samme kam uansett nasjonalitet eller religion! Gå ut av boblen!!!

Anonymkode: 90d11...8cb

Jeg forstår at ikke alle er slik som beskrevet i denne tråden. Det vet nok de fleste. Men noen ødelegger for alle. Problemet er bare at man ikke vet hvem som kommer ti lå gjøre sitt beste og bidra og hvem som vil ødelegge, ha et stygt kvinnesyn, utnytte nav osv. 

Anonymkode: 0f8fb...f3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være ærlig... Det er et vanskelig tema generelt...

Jeg ser ikke noe problem med en liten andel innvandrere i noen land egentlig. Altså et viss antall pleier ikke være noen problem. I Polen, har dem en del ukrainere... Men polakker er likevel mesteparten av majoriteten. Men hvis hele Norge skal fylles opp med folk fra land med gjerne 30 ganger så stor befolkning, vil da det til slutt ikke være noe plass for vår fremtidige generasjon her heller...  Hvordan tror folk at Japan hadde likt å få det samme skje der? Jeg tviler... og dette er et eksempel på et ganske velstående og homogent land også..Husk at historisk sett har Norge vært lite befolket gjennom hele historien, mest pga klimaet og alt er så spredd utover, det var lite ressursser også, folk spiste for det meste fisk eller ganske lite..

problemet er at det alltid blir polarisering til slutt når det er veldig store kulturforskjeeller, og vi kan jo bare ta en ''preview'' på vår nabo Sverige for å se hvordan det går.. Ikke veldig bra med andre ord, men poltikere og folka der er blitt nødt til å stikke hodet under sanden, og problemet bare vokser og vokser... Det rammer lite politikerne selv fordi de bor i velstående rike strøk, hvor dem selv bare har tilgang, så dem kan stryke seg på skulderen for ''moralen sin'' men samtidig leve i bobla si.

Så ser mere negative sider nå enn før'. Eller kanskje mer realistisk nå.

Livet er en kamp for tilværelsen for alle, og slik har det alltid vært... hvorfor skal dette slutte å være en greie i fremtiden? Spør oppriktig.. Kanskje det blir mangel på resursser en gang igjen. Fortell meg hvordan dere har tenkt det eller hvordan dere ser for dere at det skal bli når innvandringen vokser og vokser, intergrerer seg dårlig, og vi ser at etnisk befolkningen flytter fra området dem selv blir minoritet i? Hvorfor gjør dem det egentlig? hvis dette er kanskje samme personene som ønsket disse drastiske endringene? blir det for kulturkræsj eller er det noe annet som gjør at etnisk norske flytter fra f.eks Groruddalen?

 

Enda verre er at man nesten ikke kan ha disse diskusjonene lenger uten at folk kaller rasist.

Som ung kvinne må jeg si at jeg fryker fremtiden litt... den virker en smule usikker..

Anonymkode: c5ca9...98f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Ser du ingenting positivt med et mangfold? :klo:

 

 

Nei, for det koster så mye at velferdsstaten blir veldig redusert. I tillegg koster det oss mye i kulturforskjeller, kvinnesyn og kriminell ungdom.

Anonymkode: fb40b...904

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Ser du ingenting positivt med et mangfold? :klo:

 

 

Verden er jo et mangfold i seg selv, er ikke det godt nok? Du kan reise til mange land å utforske kulturer..

Anonymkode: c5ca9...98f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du se denne positive siden: et menneske har klart å flykte fra krig og vold og har kommet seg til et land hvor hun kan leve i trygghet? 

Anonymkode: e84ac...a90

Flesteparten av de som kommer flykter ikke fra krig. Og om de gjør så passerer de 10 trygge land underveis. Google eller les statistikk. De vil ha en del av godene som de ser vesten og spesielt Norge har. De er immigranter.

Anonymkode: fb40b...904

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Ser du ingenting positivt med et mangfold? :klo:

 

 

Hva er egentlig den/de positive egenverdien(e) ved mangfold? Det undrer jeg meg på..Ja, i en del kontekster er det fordelaktig å ha personer som deler kulturell bakgrunn med gruppen man ønsker å henvende seg til, men utover det?

Overalt blir det ukritisk framstilt som at mangfold er noe vi bare «må» etterstrebe, men få konkretiserer utover dette hvorfor det er så positivt/nødvendig. Det betyr ikke at det finnes dyktige, hyggelige, morsomme osv individer innenfor alle folkegrupper, men utover deres personlige egenskaper ser ikke jeg en selvstendig mangfoldsfaktor.

Jeg var på et seminar rundt «viktigheten av mangfold i arbeidslivet» for et års tid siden, og selv professoren som ledet samlingen hadde ikke konkrete eksempler å komme med utover den opplagte kontekst som nevnt over (selv om det i seminarbeskrivelsen var lagt til grunn som et faktum).

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multikulturalismen fungerer ikke, det fører til at samfunnet kollapser på sikt. De best fungerende landene har en homogen befolkning med små økonomiske uliker.

Anonymkode: 28c09...2ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...