Gå til innhold

Hudpleie spørsmål! Rutiner og merker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør man holde seg til ett merke av gangen? Eller er det slik at du kan bruke ett serum fra en serie og kanskje en fuktighetskrem fra et annet merke?

Og hvor ofte bør en bruke slik? Serum eller andre ting...

Jeg har ikke brukt særlig med serum før. Men fikk det anbefalt av hudpleie fordi jeg er 29. Jeg bruker sånn anti rynke krem og som skal ta vekk mørke ringer. Fikk med testere og dette er et dyrt merke. Faktisk så blir kråketærne redusert om jeg har brukt det en stund... jeg liker likevel å bruke det for jeg liker å smøre huden hehe. 

Jeg liker også Priori veldig godt. Serumet og så har man på krem over. Dette er veldig dyre ting, selv solkremen koster 999,- 

ei venninne er hudpleie og hun har på noe på huden hver dag. Men jeg vet ikke jeg.... er det nødvendig? Jeg har moderat tørr hud. Om vinteren er trengs det virkelig, men varierer veldig om sommeren. Kommer også veldig an på hva jeg bruker over. 

Har fått diverse testerprodukter hos henne, både oljer, serum og kremer. 

Anonymkode: d26fa...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke nødvendig å holde seg til ett merke, nei 🙂 selv om det jo da er lettere å få produkter som passer sammen og utfyller hverandre. Så om man skal kombinere mange forskjellige merker, bør man vite litt hva man driver med, noe som ikke nødvendigvis er fryktelig vanskelig.

De fleste som virkelig har greie på hudpleie, bruker produkter fra flere forskjellige.

 

Anonymkode: 1e52b...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig, er å finne ut av hva akkurat din hud trenger. Noen har hudproblemer  (akne, ujevn hudtone, tørr eller fet hud, osv.) som gjør at det er en fordel å bruke diverse produkter for å forbedre disse, mens andre ikke har spesielle problemer, og dermed bare kan nøye seg med rens og fukt.

Uansett, om man gidder, er C-vitamin om morgenen lurt for å forebygge solskader, og retinol om kvelden for å redusere linjer/rynker. Og om man ikke gidder, er forskjellen sikkert uansett ikke SÅ stor :) 

Anonymkode: 1e52b...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...