Gå til innhold

Spørte om å bli kjærester, men han bare snakket det vekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig er jeg enig med de andre her. Når jeg og snart samboer møttes var mellomfasen ikke et tvil, holdt på i under 1 måned, han hadde erklært sin interesse/forelskelse 3-4 gang vi møttes, og synes det er rart å bli satt på vent slik. Hvis det går for lenge er det ikke noe å satse på? ville vært fortvilt å holde på uten å få konkret svar på at dette er noe han vil også - det å gå inn i forhold. 

Anonymkode: b0ed0...e34

Nettopp.

Man blir ganske fort forelsket og man vet det rimelig kjapt om man vil være sammen med de man treffer eller ikke.

Å kalle dette dating er egentlig litt feil, konseptet dating i USA er veldig annerledes enn her i Norge. Å date i USA betyr som regel ikke at man ligger sammen regelmessig, det betyr at man har uforpliktende treff for å bli bedre kjent før man eventuelt tar skrittet videre og blir sammen. Ikke at man treffes for å ligge sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 mnd er ingenting! La han få tid. 

 

Jeg treffer en på 5 mnd, og nå for en uke siden merket jeg at han er int i å ha ett forhold. For en mnd siden sa han at han hadde ikke de riktige følelsene.

Og han får spørre. Jeg har spurt tidligere. :) -Og det spørsmålet tror jeg kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha venta litt til, og vært mer direkte neste gang ud tar dette opp. Fordi nå vet han at du går og tenker på dette. Da er første "barriere" brutt,ihvertfall mellom dere. 

Noen bruker mer tid enn andre, det å avskrive for dette, kan være noe du lett kan ende opp med å andre i ettertid. Alle oppfatter ikke likt og opplever ikke alt likt. Jeg har lært masse av å ikke sette ultimatium og av å være litt mer avventende. Likevel, er jeg direkte med måten å legge noe frem og i handling. Hjelper for meg å alltid spørre i en undrende tone,heller enn for å virke avdekkende og klarerende. 

Han sier dere holder på,det finnes andre ting han heller kunne ha sagt, dersom han mente nei :)

Anonymkode: 2bd1a...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nåleputa skrev:

2 mnd er ingenting! La han få tid. 

 

Jeg treffer en på 5 mnd, og nå for en uke siden merket jeg at han er int i å ha ett forhold. For en mnd siden sa han at han hadde ikke de riktige følelsene.

Og han får spørre. Jeg har spurt tidligere. :) -Og det spørsmålet tror jeg kommer snart.

Tusen takk for svar! Men etter han sa at han ikke hadde riktig følelser, fortsatte du bare og møte han som normalt? Og ha sex osv, hvis du vil svare på det? 

Han jeg møter er en stabil person (følelsesmessig) og moden, så jeg får ikke inntrykk av at han er veldig forelsket. Mer at han liker å tilbringe tid med meg, og ha sex med meg. Det er kanskje sånn forelskelse er når man blir litt eldre... Jeg har vanskelig å skjule følelser og føler ting veldig sterkt😅

Anonymkode: bc18d...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nåleputa skrev:

2 mnd er ingenting! La han få tid. 

 

Jeg treffer en på 5 mnd, og nå for en uke siden merket jeg at han er int i å ha ett forhold. For en mnd siden sa han at han hadde ikke de riktige følelsene.

Og han får spørre. Jeg har spurt tidligere. :) -Og det spørsmålet tror jeg kommer snart.

Dette!

Følelser og felles erfaringer bygges over tid, og det er dette som knytter deg til den andre personen. Handler jo mye on  hva du individuelt føler er rett, det å bruke lang tid, kan også være til din fordel.

Anonymkode: 2bd1a...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått videre.

I min erfaring blir det aldri noe hvis han starter som vinglete, ikke noe bra i hvert fall. Jeg ble etterhvert sammen med en sånn, det var et fryktelig forhold. I ettertid ser jeg at han rett og slett ikke var spesielt glad i meg. Jeg måtte lirke ut av han at vi var sammen.

Han jeg nå er gift med var helt tydelig på at han mente alvor fra begynnelsen.

Anonymkode: 453d8...dc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Men etter han sa at han ikke hadde riktig følelser, fortsatte du bare og møte han som normalt? Og ha sex osv, hvis du vil svare på det? 

Han jeg møter er en stabil person (følelsesmessig) og moden, så jeg får ikke inntrykk av at han er veldig forelsket. Mer at han liker å tilbringe tid med meg, og ha sex med meg. Det er kanskje sånn forelskelse er når man blir litt eldre... Jeg har vanskelig å skjule følelser og føler ting veldig sterkt😅

Anonymkode: bc18d...3da

Ja, Normalt og normalt. Ble med å kjøpte en campingvogn. 😄😄  Ja, har sex. 

Spurte om han hadde fortalt om meg til mora hans. Han sa Ja. Det må da være ett godt tegn?

Han sa at han likte meg bedre og bedre for hver gang vi treftes, men at han ikke hadde fått "den" følelsen. Men vi kysser og klemmer hverandre alltid når vi treffes og ved hver avskjed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du spørte tror jeg at jeg hadde spurt i stedet..

Anonymkode: 71917...568

Blablabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest han gav deg bra svar. Ikke tenk for mye på det kjærestegreiene i begynnelsen, kos deg og ha det bra. 

Klart begynner han å avlyse flere ganger og er unnvikende så hadde jeg gått min vei. 

Jeg og min x ble samboere veldig kjapt, gikk vel bare noen uker og det var helt rett for oss. Men sånn er det jo ikke alltid.

Anonymkode: 9a073...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chuck skrev:

Nettopp.

Man blir ganske fort forelsket og man vet det rimelig kjapt om man vil være sammen med de man treffer eller ikke.

Å kalle dette dating er egentlig litt feil, konseptet dating i USA er veldig annerledes enn her i Norge. Å date i USA betyr som regel ikke at man ligger sammen regelmessig, det betyr at man har uforpliktende treff for å bli bedre kjent før man eventuelt tar skrittet videre og blir sammen. Ikke at man treffes for å ligge sammen.

Hva har amerikansk kultur å gjøre med dette? Hva de gjør der, er basert på deres puritanisme,  og gjerne dobbeltmoralske standarder.  

Anonymkode: 61a0b...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har amerikansk kultur å gjøre med dette? Hva de gjør der, er basert på deres puritanisme,  og gjerne dobbeltmoralske standarder.  

Anonymkode: 61a0b...e99

Jeg kom med en kommentar om begrepet dating ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg møter er en stabil person (følelsesmessig) og moden, så jeg får ikke inntrykk av at han er veldig forelsket. Mer at han liker å tilbringe tid med meg, og ha sex med meg. Det er kanskje sånn forelskelse er når man blir litt eldre...

Nei.

Det er sånn menn oppfører seg når de er for feige til å si nei takk til regelmessig sex, men ikke er interessert i mer enn det.

Endret av Chuck
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke interessert i noe seriøst. Man vet ganske fort om man har følelser og vil være kjærester. Jeg ville sluttet å møte han for du kommer til å bli skuffet. 

Anonymkode: 66027...363

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke drøy med å spørre. Det er ikke et enormt pinlig spørsmål. Si klart å tydelig at du vil ha klarhet i hva han mener. For i dine øyne er dere kjærester. Krev et svar. Ikke ta det opp i en spøkefull tone. Da kan du ikke forvente at han tar det seriøst. Hvis du har kommet til at du vil ha han som kjæreste, så bør vel normalt sett han ha kommet frem til det samme. Eller dessverre det motsatte. Da kan jeg jo selvfølgelig skjønne at han unngår spørsmålet. For mange ønsker ikke å såre. Kanskje har han forsonet seg med at han liker ditt selskap. 
Du må gi utrykk for at han kan snakke rett fra levra 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"He is just not that into you" er svaret på de fleste problemstillinger i dating. 

Anonymkode: 2af82...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten han avviser spørsmålet ditt med å tulle om å gifte seg er faktisk ufin og en hersketeknikk. Han viser tydelig med det at han er for imoden og feig til å ta samtalen med deg. Hvis han mener at dere er på vei til å bli kjærester så ville han sagt at han liker deg veldig godt og ser for seg et forhold, men at han synes det går litt fort frem. Å holde på kan jo bety hva som helst og han tåkelegger relasjonen deres med å gi et svar som egentlig kan bety hva som helst. En skikkelig feiging du har har funnet deg. 

Anonymkode: 66027...363

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt sykt at godt voksne menn på 28 år ikke klarer å si om de vil bli kjærester med ei dame etter 2 mnd, men kaller det å "holde på". 

2 mnd er mer enn lang tid nok til å vite om man har lyst til å være kjæreste med noen. Virker som om mange er livredde for å si at de er kjærester? Men bare gnåler om "dating", "holde på" og "eksklusive" (sistnevnte uttrykk er jo helt latterlig, er man "ekslusive" er man jo kjærester, det er bare et uttrykk brukt av folk som er ekstremt redde for å binde seg). 

Jeg tror ikke han er interessert, dessverre. Men si noe ala "Jeg er litt usikker etter den samtalen vår i går. Er vi kjærester eller er vi ikke?". Hvis han blir skremt bort av det, en 28 år gammel mann, så er han rett og slett ikke noe å samle på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann liker deg og vil bli sammen med deg er det ikke noe tvil eller diffuse svar.

Jeg vil tippe at han ikke er interessert i å bli kjæresten din. Han synes nok bare det er kjekt å ha fast tilgang på sex og litt "kjærestekos" innimellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Chuck skrev:

Nettopp.

Man blir ganske fort forelsket og man vet det rimelig kjapt om man vil være sammen med de man treffer eller ikke.

Å kalle dette dating er egentlig litt feil, konseptet dating i USA er veldig annerledes enn her i Norge. Å date i USA betyr som regel ikke at man ligger sammen regelmessig, det betyr at man har uforpliktende treff for å bli bedre kjent før man eventuelt tar skrittet videre og blir sammen. Ikke at man treffes for å ligge sammen.

Nettopp. Når man oppfører seg som kjærester (har sex, tilbringer tid sammen, møter hverandres venner/familie, overnatter osv) er man kjærester, man "dater" ikke. Dating er å møtes uforpliktende, gjerne ute (ikke hjemme hos hverandre) for en kaffe/et glass/middag, eller en aktivitet. Virker som om mange har misforstått dette, og så har de adoptert de amerikanske begrepene men fylt dem med annen betydning.

Det å være kjærester kan være et seriøst eller et "useriøst" (i mangel på bedre ord akkurat nå) forhold. Det er ikke sånn at kjærester=må bli samboer og gifte seg. Men mange er tydeligvis livredde for å definere seg som kjærester. Trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "holde på" er ikke en kjærestegreie, tvert imot. Og når man er 28 klarer man å svare skikkelig. Forstår at du er usikker og at det kan være ubehagelig å spørre direkte, men for din egen del bør du gjøre det nå, hvis du ikke vil fortsette å være usikker. 

Anonymkode: be413...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...