Gå til innhold

Spørte om å bli kjærester, men han bare snakket det vekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 21 år. Igår kveld var jeg hos han jeg har datet i litt over 2 mnd, han er 28. Vi møttes gjennom tinder. Vi har vært en del sammen, opp til 2-3 dager i uka og med mange overnattinger. 

Igår kveld var jeg hos han og sov over til idag. Han lagde middag, og vi såg film og hadde det kjempehyggelig og morsomt. 

Mens vi låg i senga inntil hverandre, spørte jeg han om hva han ser for seg mellom oss. Jeg har ønsket å snakke om dette her lenge, men føler aldri det er bra tidspunkt (før i går). Men han var litt unnvikende. Husker ikke 100%, men prøver å gjengi noe av samtalen: Jeg sa hva han ser for seg mellom oss 2 i fremtiden, så svarte han noe som: "Spør du om vi kommer til å gifte oss?", på en tullete måte. Så sa jeg at "nei, jeg ønsker meg en kjæreste, det er derfor jeg var på tinder i det hele tatt" Så sa han: "Ja, det er vel det de fleste ønsker seg som er på tinder"

Jeg: "Men er vi det, eller kommer til å bli det? (kjærester)"

Han: "Ja, vi holder jo på da"

Husker ikke mer av samtalen, men var ikke noen svar som var tydeligere. Men fikk hvertfall spørt om han datet andre, men det gjør han ikke. Så fikk på en måte avtalt at vi dater kun hverandre.

Men føler at hele denne samtalen var til bry for han. Jeg er veldig usikker hva jeg skal gjør videre. Jeg har ikke lyst å kutte han ut, men jeg er redd for at jeg godtar for mye, siden jeg ikke vil miste han. Var det for tidlig å ha denne samtalen? Jeg føler at etter mer enn 2 mnd bør man vite dette. Jeg skulle ønske at det var han som tok initativ til denne samtalen, men jeg klarte ikke å vente mer😬

Vi skal kaaanskje neste helg kjøre en plass og overnatte ute i telt, og ut på noe annet på lørdagen (4t kjøretur). Men han var usikker på om han kunne (planla dette igår), og skal gi beskjed senere. Jeg kan kanskje vente til etter denne helgen eventuelt med å se hva jeg skal gjøre?

Anonymkode: bc18d...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Brunello skrev:

Det heter så og lå.

 

Låg kan vel være dialekt...

Anonymkode: ef323...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Låg kan vel være dialekt...

Anonymkode: ef323...50a

Man skriver ikke dialekt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg avsluttet.

Anonymkode: d9d52...994

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunello skrev:

Man skriver ikke dialekt.

Hvorfor gidder du å kommentere? Jeg er kun interessert i svar som svarer på det jeg spurte om, og ikke folk som kverulerer og finkjemmer teksten for å finne to feilskrevne ord "såg" og "låg"...! Og i min dialekt her på Vestlandet sier man såg og låg, og jeg bryr meg ikke om å skrive 100% korrekt bokmål, når så og si resten av teksten er det.

Anonymkode: bc18d...3da

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier jo at dere holder på, så da kan det godt hende at han ser for seg noe seriøst i utgangspunktet, men har ikke de rette følelsene enda eller kanskje han ikke føler dere kjenner hverandre godt nok. Du kan jo spørre om det. Typ "husker du den samtalen vi hadde om (bla bla bla), hva er det som gjør at du ikke føler for å bli kjærester nå?". 

Anonymkode: 49f80...83c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo at dere dere på vei til å bli kjærester, og 2 måneder er ikke så lenge med dating for mange. Det er fint at du fikk avklart at dere er eksklusive, det er jo det viktigste nå i startfasen av forholdet. Jeg ville gitt han litt mer tid før jeg ga opp.

Anonymkode: 8a6e3...e55

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er en jente på 21 år. Igår kveld var jeg hos han jeg har datet i litt over 2 mnd, han er 28. Vi møttes gjennom tinder. Vi har vært en del sammen, opp til 2-3 dager i uka og med mange overnattinger. 

Igår kveld var jeg hos han og sov over til idag. Han lagde middag, og vi såg film og hadde det kjempehyggelig og morsomt. 

Mens vi låg i senga inntil hverandre, spørte jeg han om hva han ser for seg mellom oss. Jeg har ønsket å snakke om dette her lenge, men føler aldri det er bra tidspunkt (før i går). Men han var litt unnvikende. Husker ikke 100%, men prøver å gjengi noe av samtalen: Jeg sa hva han ser for seg mellom oss 2 i fremtiden, så svarte han noe som: "Spør du om vi kommer til å gifte oss?", på en tullete måte. Så sa jeg at "nei, jeg ønsker meg en kjæreste, det er derfor jeg var på tinder i det hele tatt" Så sa han: "Ja, det er vel det de fleste ønsker seg som er på tinder"

Jeg: "Men er vi det, eller kommer til å bli det? (kjærester)"

Han: "Ja, vi holder jo på da"

Husker ikke mer av samtalen, men var ikke noen svar som var tydeligere. Men fikk hvertfall spørt om han datet andre, men det gjør han ikke. Så fikk på en måte avtalt at vi dater kun hverandre.

Men føler at hele denne samtalen var til bry for han. Jeg er veldig usikker hva jeg skal gjør videre. Jeg har ikke lyst å kutte han ut, men jeg er redd for at jeg godtar for mye, siden jeg ikke vil miste han. Var det for tidlig å ha denne samtalen? Jeg føler at etter mer enn 2 mnd bør man vite dette. Jeg skulle ønske at det var han som tok initativ til denne samtalen, men jeg klarte ikke å vente mer😬

Vi skal kaaanskje neste helg kjøre en plass og overnatte ute i telt, og ut på noe annet på lørdagen (4t kjøretur). Men han var usikker på om han kunne (planla dette igår), og skal gi beskjed senere. Jeg kan kanskje vente til etter denne helgen eventuelt med å se hva jeg skal gjøre?

Anonymkode: bc18d...3da

Hvis du spørte tror jeg at jeg hadde spurt i stedet..

Anonymkode: 71917...568

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville avsluttet. To måneder er lenge nok til å vite om man er kjærester eller ikke. Han sier nei. Gå videre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi en sjanse til og vente litt. Når det har gått f eks 1-2 uker til med god tone og diverse, er det naturlig å si sånn at du føler deg klar for å ta steget og bli kjærester - og dermed høre om han er interessert om det samme?

Anonymkode: b0ed0...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan gi en sjanse til og vente litt. Når det har gått f eks 1-2 uker til med god tone og diverse, er det naturlig å si sånn at du føler deg klar for å ta steget og bli kjærester - og dermed høre om han er interessert om det samme?

Anonymkode: b0ed0...e34

Og hvis han er unnvikende eller gir ikke tydeligere svar ville det vært lurt å sette ned foten og se etter noen som er interessert.

Anonymkode: b0ed0...e34

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke interessert i noe varig og seriøst. 

Anonymkode: 2d572...5f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo at dere er i ferd med å bli kjærester. Hvis han gjerne vil tilbringe tid med deg, reise, overnatte osv, hadde jeg ventet og heller spurt i en spøkefull tone om et par mnd.

Anonymkode: 9d24b...38a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er ikke interessert i noe varig og seriøst. 

Anonymkode: 2d572...5f2

Å holde på betyr ikke at man ikke er interessert i noe varig og seriøst. Noen bruker litt lengre tid. Det er bedre å være litt direkte og ha en oppklarende samtale enn å tolke alt i verste mening slik som her.

Anonymkode: 49f80...83c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan gi en sjanse til og vente litt. Når det har gått f eks 1-2 uker til med god tone og diverse, er det naturlig å si sånn at du føler deg klar for å ta steget og bli kjærester - og dermed høre om han er interessert om det samme?

Anonymkode: b0ed0...e34

Ville ventet litt mer enn 1-2 uker. Hvis ikke virker du gjerne litt masete. 2 måneder er faktisk litt lite tid for mange. Det kan godt hende han bare vil bli bedre kjent med deg først. Han har faktisk sagt til deg at dere holder på å bli kjærester. Senk skuldrene litt. 

Anonymkode: 49f80...83c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville ventet litt mer enn 1-2 uker. Hvis ikke virker du gjerne litt masete. 2 måneder er faktisk litt lite tid for mange. Det kan godt hende han bare vil bli bedre kjent med deg først. Han har faktisk sagt til deg at dere holder på å bli kjærester. Senk skuldrene litt. 

Anonymkode: 49f80...83c

Tusen takk for svar til alle!

Vet ikke helt om han mente at vi holder på å bli kjærester, jeg tror det nesten var mer "Nja, vi holder jo på da" enn "ja"😅 Litt usikker... Jeg har bare hatt 1 offisielt forhold før (da jeg var 17 på vgs) og da ble vi kjærester etter første møte, lang tid før vi hadde sex😅 Men vi var like gamle

Han andre jeg har hatt sex med (ifjor) som er 5 år eldre, var akkurat lik situasjon som dette, vi traff hverandre i over 4 mnd og hadde sex, men ble aldri noe forhold ut av det... Og jeg ble så forelsket, akkurat som jeg er nå... Vanskelig når man allerede har hatt sex, å plutselig ikke ville ha det mer for jeg vil vente til vi er i et forhold... 

Og de færreste menn vil date i månedsvis og vente med sex til man er i et forhold... I dette forholdet også var det jeg som tok initiativ til samtale om hva vi er, siden han ikke hadde tatt det opp etter 4 mnd! Selv om han oppførte seg akkurat som om han var kjæresten min! 

Jeg synes dette er så vanskelig faktisk, hvordan man går videre fra denne "mellom fasen"

Anonymkode: bc18d...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er så vanskelig faktisk, hvordan man går videre fra denne "mellom fasen"

 

Hvis han virkelig vil ha deg finnes det som regel ingen slik teit mellomfase.

Beklager å måtte si det. At så mange her inne mener man skal ligge sammen i månedsvis  før man blir kjærester virker bare latterlig.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er så vanskelig faktisk, hvordan man går videre fra denne "mellom fasen"

Anonymkode: bc18d...3da

Helt ærlig er jeg enig med de andre her. Når jeg og snart samboer møttes var mellomfasen ikke et tvil, holdt på i under 1 måned, han hadde erklært sin interesse/forelskelse 3-4 gang vi møttes, og synes det er rart å bli satt på vent slik. Hvis det går for lenge er det ikke noe å satse på? ville vært fortvilt å holde på uten å få konkret svar på at dette er noe han vil også - det å gå inn i forhold. 

Anonymkode: b0ed0...e34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...