Gå til innhold

Frizzy hår 2 uker etter bleking til tross for gode hårkurer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håret mitt ble heldigvis ikke tyggegummi etter Blekingen, men det har blitt mer frizzy og elektrisk. Det har også kanskje mistet litt struktur. Jeg har naturlige bølger i håret og det er nå litt mere rett. Må bruke stylingprodukter nå for å få bølger i det, mens det tidligere bare var å lufttørke så kom de frem av seg selv.

Jeg bruker IKKE varmetang/bølgetang/hpeføner i håret og jeg lar håret lufttørke. Når det er tørt står det mye mer ut og er litt sånn elektrisk aktig. 

Jeg bruker Olaplex pluss en hårkur med masse fuktighet. 

Blir det bedre med tiden og ved å fortsette å kure det, eller må jeg klippe? :(

Anonymkode: 60d27...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aniita

Jeg hadde ville ha klipt det. 

Måtte nettopp gjøre det samme selv.

Med intensive hårkurer så det bra ut samme dagen, men neste dag ble det bare frizz og store knuter.

Men, hvis du akkurat har gjort denne behandlingen, ville jeg ha kuret det noen ganger til, for det kan ta tid før de virker ordentlig. 

Kerastase har en bra kur for ekstremt skadet hår, den kan man sitte med i en halvtimes tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aniita said:

Jeg hadde ville ha klipt det. 

Måtte nettopp gjøre det samme selv.

Med intensive hårkurer så det bra ut samme dagen, men neste dag ble det bare frizz og store knuter.

Men, hvis du akkurat har gjort denne behandlingen, ville jeg ha kuret det noen ganger til, for det kan ta tid før de virker ordentlig. 

Kerastase har en bra kur for ekstremt skadet hår, den kan man sitte med i en halvtimes tid. 

Uff, skjønner. Får trøste meg med at håret mitt er ganske oppklippet og at det kun er det korteste håret som er frizz. Lengden har klart seg bra  :) Blir hockeysveis på meg da 😬🙈

Anonymkode: 60d27...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å prøve litt til før du klipper, kanskje? ;)

Kjenner ikke til olaplex, men det som har reddet meg er faktisk majones! Sov med det ei natt, og vask ut om morran (ikke bruk for varmt vann!!), la hvile noen dager og kjør på igjen. I tillegg er biosilk en lifesaver! 

Anonymkode: 15523...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kur skjuler problemet, men hår skadet fra bleking kan ikke fikses. Hår er ikke som hud, som kan fikse seg selv, og fortere med hjelp. Hår er dødt. Det kan ikke fikses. Det kan dog se bedre ut etter litt, når det får igjen litt mer fuktighet. Bleking tørker ut håret, så rett etter bleking er det fryktelig tørt. 

Tenker at du må fortsette å bruke kur eller balsam som gjør håret tyngre, så det ikke blir så frizzy. Skaden kan dessverre ikke rettes opp. Du må klippe det av, eller vente til det har vokst litt ut før du klipper av. 

 

Anonymkode: 6acae...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...