Gå til innhold

Legger man solkrem eller BB cream først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sminke skal jo alltid etter og bmBB cremen er jo en for m for sminke da den dekker, men dener også pleiende og fir fuktighet som en dagkrem og dagkremer legges jo før solkremen.

:klo:

Anonymkode: 3ff14...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har spf 30 så jeg slipper to lag da, kan jo være en tanke. 

Anonymkode: 19486...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuktighetskrem--solkrem- bb cream. Hvis du skal følge den koreanske måten. (er der bb cream stammer fra. 

Du må ha en teskje solkrem til ansiktet. Ingen (håper jeg) bruker så mye bb cream, og faktoren blir da mye lavere enn det som står på flaska. 

Anonymkode: 40925...9cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man har fuktighetskrem med faktor og BB-krem med faktor 50 burde det da holde til daglig? Ikke til soling, selvsagt, men til vanlig utendørs aktivitet? 

Anonymkode: 96cc7...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man har fuktighetskrem med faktor og BB-krem med faktor 50 burde det da holde til daglig? Ikke til soling, selvsagt, men til vanlig utendørs aktivitet? 

Anonymkode: 96cc7...bb6

Jeg mener det. De som følger det slavisk mener ikke det😅

Anonymkode: 40925...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fuktighetskrem--solkrem- bb cream. Hvis du skal følge den koreanske måten. (er der bb cream stammer fra. 

Du må ha en teskje solkrem til ansiktet. Ingen (håper jeg) bruker så mye bb cream, og faktoren blir da mye lavere enn det som står på flaska. 

Anonymkode: 40925...9cf

Det er ikke en teskje til ansiktet det er alt for mye, det blir jo liggende som et tykt lag man ikke får smurt ut. Du får slå opp og se hvor mye det skal være. 

Anonymkode: 3ff14...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fuktighetskrem--solkrem- bb cream. Hvis du skal følge den koreanske måten. (er der bb cream stammer fra. 

Du må ha en teskje solkrem til ansiktet. Ingen (håper jeg) bruker så mye bb cream, og faktoren blir da mye lavere enn det som står på flaska. 

Anonymkode: 40925...9cf

Min hud har ikke sjans til å absorbere tre lag med kremer! Dette blir liggende på topp og solkrem må synke inn i huden for å virke. Det vil den ikke som lag nr. 3.

Anonymkode: 3ff14...74c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bb-creams jeg har brukt har solfaktor. De fleste bb-creams jeg har prøvd er også ganske.... "fuktige" (i mangel på bedre ord). Blir fort gris dersom jeg blander det med andre produkter. Som om alt sammen bare ligger utenpå huden og flyter.

Jeg vet at det blir anbefalt å bruke solfaktor under sminke, men jeg dropper faktisk solfaktoren i ansiktet når jeg påfører bb-cream. Orker ikke smør på flesk og bli sticky og klissete. En knott satte seg fast i trynet mitt en sommer og da var det nok. 😐

Anonymkode: 5336a...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte så lav faktor o bb creams. Må ha helst 50 evt 30.

Anonymkode: 3ff14...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste bb-creams jeg har brukt har solfaktor. De fleste bb-creams jeg har prøvd er også ganske.... "fuktige" (i mangel på bedre ord). Blir fort gris dersom jeg blander det med andre produkter. Som om alt sammen bare ligger utenpå huden og flyter.

Jeg vet at det blir anbefalt å bruke solfaktor under sminke, men jeg dropper faktisk solfaktoren i ansiktet når jeg påfører bb-cream. Orker ikke smør på flesk og bli sticky og klissete. En knott satte seg fast i trynet mitt en sommer og da var det nok. 😐

Anonymkode: 5336a...1ca

Hva med å kjøpe en solkrem med såkalt «dry touch»? Bb-cream holder ikke med mindre du tar på et vanvittig tjukt lag, og det ser jo ikke så bra ut. 

Anonymkode: 2abd0...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å kjøpe en solkrem med såkalt «dry touch»? Bb-cream holder ikke med mindre du tar på et vanvittig tjukt lag, og det ser jo ikke så bra ut. 

Anonymkode: 2abd0...a80

Og legge bb cream over solkremen?

Har tørr hud, så vet ikke om det legger seg pent etter noen timer med dry touch solkrem.

Anonymkode: 3ff14...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og legge bb cream over solkremen?

Har tørr hud, så vet ikke om det legger seg pent etter noen timer med dry touch solkrem.

Anonymkode: 3ff14...74c

Ah, nei, da hadde jeg kanskje droppet BB-cream og gått for noe annet. Opplever du ikke at bb flaker seg? Jeg synes den tørrer huden, på samme måte som solkrem med dry touch gjør.  Jeg har fet hud, så solkrem med dry touch og bb-cream gir meg en perfekt matt og fin finish. 

Anonymkode: 2abd0...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, nei, da hadde jeg kanskje droppet BB-cream og gått for noe annet. Opplever du ikke at bb flaker seg? Jeg synes den tørrer huden, på samme måte som solkrem med dry touch gjør.  Jeg har fet hud, så solkrem med dry touch og bb-cream gir meg en perfekt matt og fin finish. 

Anonymkode: 2abd0...a80

Skal ikk bb cream gi fuktighet da? De har jo noen for tørr hud.

Anonymkode: 3ff14...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man har fuktighetskrem med faktor og BB-krem med faktor 50 burde det da holde til daglig? Ikke til soling, selvsagt, men til vanlig utendørs aktivitet? 

Anonymkode: 96cc7...bb6

Kommer jo an på hvor viktig du syntes det er.. om det holder for å beskytte deg 100%? nei.. men er jo bedre enn ingenting. Jeg har selv brukt 50 faktor hver dag og bb krem fra Korea med faktor 40 i mange år. (hele året) Soler meg aldri. Har blitt ertet ganske mye for det.. Venner og familie kaller meg vampyren 😆

men ser nå på bilder fra jeg var 25 at jeg ser omtrent helt lik ut. Venner av meg som er 30 har faktisk begynt å få linjer. så kanskje jeg ikke var så teit alikevel.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mlifjeld skrev:

Kommer jo an på hvor viktig du syntes det er.. om det holder for å beskytte deg 100%? nei.. men er jo bedre enn ingenting. Jeg har selv brukt 50 faktor hver dag og bb krem fra Korea med faktor 40 i mange år. (hele året) Soler meg aldri. Har blitt ertet ganske mye for det.. Venner og familie kaller meg vampyren 😆

men ser nå på bilder fra jeg var 25 at jeg ser omtrent helt lik ut. Venner av meg som er 30 har faktisk begynt å få linjer. så kanskje jeg ikke var så teit alikevel.. 

Også går der jo ann å bruke litt farge i ansiktet. Krem med litt farge eks. 

Anonymkode: 3ff14...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Også går der jo ann å bruke litt farge i ansiktet. Krem med litt farge eks. 

Anonymkode: 

Jeg syntes det kler meg best å være blek. Derfor jeg er så nøye på solkrem og bruker koreanske bb creams, de norske er altfor mørke for meg. Men andre kan jo kle farge da 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...