Gå til innhold

Er 30 år og håret mitt er en del tynnere nå enn for 3 år siden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk var alltid så misunnelig på det tykke håret mitt. Røytet som en gal og gikk gjennom svangerskap og amming uten at det tynnet ut håret i det hele tatt. Og det vokste også som ugress da, nå går det så sakte.. Jeg ble helt gal av det tykke håret da men nå savner jeg det. Nå er tykkelsen på hestehalen sikkert mer enn halvert. Har ikke inntrykk av at jeg røyter så mye heller nå, og føler jeg tar godt vare på håret. Pleier å bruke flette fremfor hestehale. Hva kan være grunnen til at jeg plutselig er blitt mye tynnere i håret? Og kan jeg få tykt hår igjen?

Anonymkode: 6dfae...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje gå til legen. Kan være gener, at du rett og slett ikke får tykt igjen akkurat som noen får tidlig grått hår og andre ikke. Mamma er 55 og har fremdeles sitt tykke hår

Anonymkode: 513d0...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk var alltid så misunnelig på det tykke håret mitt. Røytet som en gal og gikk gjennom svangerskap og amming uten at det tynnet ut håret i det hele tatt. Og det vokste også som ugress da, nå går det så sakte.. Jeg ble helt gal av det tykke håret da men nå savner jeg det. Nå er tykkelsen på hestehalen sikkert mer enn halvert. Har ikke inntrykk av at jeg røyter så mye heller nå, og føler jeg tar godt vare på håret. Pleier å bruke flette fremfor hestehale. Hva kan være grunnen til at jeg plutselig er blitt mye tynnere i håret? Og kan jeg få tykt hår igjen?

Anonymkode: 6dfae...2c2

Håret mitt forandret seg ifjor sommer, begynte å miste mye hår og halen min er halvert. Tok alle slags blodprøver, manglet ingenting. Prøvde alle mulige shampo for håravfall, ingenting hjalp. Var hos hudlege og fikk beskjed at jeg har genetisk håravfall 🥺🥺 Både min mamma og pappa har tykt hår og alle på moren sin side og faren sin side. Og jeg mister mitt hår 🥺 Det er urettferdig.

Anonymkode: 8f187...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håret mitt forandret seg ifjor sommer, begynte å miste mye hår og halen min er halvert. Tok alle slags blodprøver, manglet ingenting. Prøvde alle mulige shampo for håravfall, ingenting hjalp. Var hos hudlege og fikk beskjed at jeg har genetisk håravfall 🥺🥺 Både min mamma og pappa har tykt hår og alle på moren sin side og faren sin side. Og jeg mister mitt hår 🥺 Det er urettferdig.

Anonymkode: 8f187...89b

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv.  Huff ja det er ikke gøy, men extension hjelper, har du mørkt hår hjelper tørrsjampo med farge så man ikke ser ned på hodebunnen. Rapunzel of sweden har mye pent både i ekte og syntetisk hår. Jeg liker clip in ponytail til hverdags. 

Anonymkode: ca8cb...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håret mitt forandret seg ifjor sommer, begynte å miste mye hår og halen min er halvert. Tok alle slags blodprøver, manglet ingenting. Prøvde alle mulige shampo for håravfall, ingenting hjalp. Var hos hudlege og fikk beskjed at jeg har genetisk håravfall 🥺🥺 Både min mamma og pappa har tykt hår og alle på moren sin side og faren sin side. Og jeg mister mitt hår 🥺 Det er urettferdig.

Anonymkode: 8f187...89b

 Hvilke prøver tok hudlegen da? 

Anonymkode: 41013...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mister og håret, slik det er nå komme jeg til å være skallet innen jeg er 40 😕 

Men men, kunne vært verre. 

Anonymkode: ef0b6...dad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre vanlig med alderen, også hos kvinner. Eller; gjerne ikke halvering av tykkelsen, da. Mulig det er noe medisinsk her.

Jeg er arvelig belastet med tynt hår. Er nå 35, og har tynnere hår enn for 10 år siden. Moren min på 60 har ekstremt tynt hår, ser hodebunnen. Noe dritt. Er liksom ikke noe å gjøre med det bortsett fra å aldri farge eller kjemisk behandle håret. Gre det minst mulig, og la det lufttørke.

Anonymkode: c3683...fe7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvilke prøver tok hudlegen da? 

Anonymkode: 41013...cd4

Han tok ingen prøver, bare så på hodebunnen og konstaterte at jeg har genetisk håravfall. 

Anonymkode: 8f187...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 18.7.2020 den 1.30):

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv.  Huff ja det er ikke gøy, men extension hjelper, har du mørkt hår hjelper tørrsjampo med farge så man ikke ser ned på hodebunnen. Rapunzel of sweden har mye pent både i ekte og syntetisk hår. Jeg liker clip in ponytail til hverdags. 

Anonymkode: ca8cb...36a

Har virkelig Rapunzel of Sweden bra extensions og kan man virkelig stole på den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 21.46):

Folk var alltid så misunnelig på det tykke håret mitt. Røytet som en gal og gikk gjennom svangerskap og amming uten at det tynnet ut håret i det hele tatt. Og det vokste også som ugress da, nå går det så sakte.. Jeg ble helt gal av det tykke håret da men nå savner jeg det. Nå er tykkelsen på hestehalen sikkert mer enn halvert. Har ikke inntrykk av at jeg røyter så mye heller nå, og føler jeg tar godt vare på håret. Pleier å bruke flette fremfor hestehale. Hva kan være grunnen til at jeg plutselig er blitt mye tynnere i håret? Og kan jeg få tykt hår igjen?

Anonymkode: 6dfae...2c2

Jeg tror jeg vet hvordan du har det, det begynte for meg da jeg var 17 år gammel og vært sånn i ca. 8 år nå, selv i min blodprøve manglet jeg ikke noe, har begynt å ta medisiner til å snu å på humøret og har tanker nå om å prøve selv tape extensions, men hvilken side, Rapunzel of Sweden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Har aldri hatt veldig tykt hår, men ble tynnere i slutten av 30- årene. Jeg tar tilskudd av sink og biotin og synes det hjelper. ( ikke dyre fancy hårvitaminer, men virkestoffene i de, billigst mulig )  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født med ganske tynt, blondt, flyete og typisk nordisk hår.  Jeg mistet også mye hår da jeg ammet og jeg syns aldri håret kom seg igjen. Blir bare tynnere jo eldre jeg blir,  bruker Nisim sjampo og et hårserum fra The Ordinary 5-6 ganger i uken. Holdt på i et par mnd men ser ikke store forskjellen.

Anonymkode: fd9bf...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.7.2020 den 1.30):

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv.  Huff ja det er ikke gøy, men extension hjelper, har du mørkt hår hjelper tørrsjampo med farge så man ikke ser ned på hodebunnen. Rapunzel of sweden har mye pent både i ekte og syntetisk hår. Jeg liker clip in ponytail til hverdags. 

Anonymkode: ca8cb...36a

Jeg tror jeg vet hvordan du har det, det begynte for meg da jeg var 17 år gammel og vært sånn i ca. 8 år nå. Kan det være på grunn av at jeg kanskje har hatt litt for mye e-stoffer selv om jeg ikke manglet noen av de viktigste vitaminene ifølge blodprøven jeg nettopp tok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvilken extensions type er best og gjør ikke håret slitt og håravfall? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2020 den 1.30):

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv.  Huff ja det er ikke gøy, men extension hjelper, har du mørkt hår hjelper tørrsjampo med farge så man ikke ser ned på hodebunnen. Rapunzel of sweden har mye pent både i ekte og syntetisk hår. Jeg liker clip in ponytail til hverdags. 

Anonymkode: ca8cb...36a

Hvilken extensions type er best og gjør ikke håret slitt og håravfall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.7.2020 den 14.50):

Håret mitt forandret seg ifjor sommer, begynte å miste mye hår og halen min er halvert. Tok alle slags blodprøver, manglet ingenting. Prøvde alle mulige shampo for håravfall, ingenting hjalp. Var hos hudlege og fikk beskjed at jeg har genetisk håravfall 🥺🥺 Både min mamma og pappa har tykt hår og alle på moren sin side og faren sin side. Og jeg mister mitt hår 🥺 Det er urettferdig.

Anonymkode: 8f187...89b

Herregud, akkurat det samme skjedde med meg i fjor sommer! Finner ingen forklaring jeg heller. Utrolig kjipt 🙁

Anonymkode: 060f9...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 2020-7-17 den 14.50):

Håret mitt forandret seg ifjor sommer, begynte å miste mye hår og halen min er halvert. Tok alle slags blodprøver, manglet ingenting. Prøvde alle mulige shampo for håravfall, ingenting hjalp. Var hos hudlege og fikk beskjed at jeg har genetisk håravfall 🥺🥺 Både min mamma og pappa har tykt hår og alle på moren sin side og faren sin side. Og jeg mister mitt hår 🥺 Det er urettferdig.

Anonymkode: 8f187...89b

Har du prøvd Bio Life Multi B-Kompleks vitaminer eller SugarBearHair Vitamins i minst tre måneder og samtidig noen hårkurer som Kerastase hårkur til å ha i håret tre minutter før du skyller det når du dusjer før du tar balsam til slutt?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Lea skrev (På 13.9.2021 den 0.04):

Jeg har veldig tynt hår og røyter mye. Har vært hos legen men mangler ikke noen vitaminer selv om jeg fortsatt har tynt hår.

Jeg tror jeg vet hvordan du har og har gått gjennom det samme.

Har du stresset eller stylet håret som å rette eller farge håret? Du kan ikke gjøre noe for å få lengre og tykkere hår igjen om det er på grunn av genene dine og sukker forårsaker ikke hårtap som minst andre har sagt til meg og jeg trodde det gjorde.

Du kan minst prøve hår vitaminer som Bio Life Multi B-Kompleks og/eller SugarBearHair Vitamins, milde og silikon-frie sjampo og balsam, Kerastase hårkur til å ha det i 3-5 minutter i hår tuppene når du dusjer og ta balsam til slutt og ta en slags medisin som skal gjøre deg mindre stresset.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...