Gå til innhold

Vil foreldrene dine ha barnebarna på besøk på overnatting nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spør de om å få ha barna på overnatting? Om de gjør det, så er det vel dems eget ansvar og ikke deres? Hadde mine foreldre bedt om å få ha barnebarna på overnatting og vi hadde sagt nei pga dem, så hadde de nok blitt ganske snurt. De er voksne mennesker og tar sine egne avgjørelser. Men, det er klart om de ikke spør, så hadde jeg tatt det som et tegn på at de ikke vil.

Anonymkode: bfbc6...d28

Det er da vårt ansvar også, vil ikke at besteforeldre skal risikere å bli syk

Anonymkode: 44576...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, alle besteforeldre er i 50-årene. Ingen nye smittetilfeller i fylket den siste tiden😊

Anonymkode: 503e1...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle besteforeldre er under 65 år og vi har møttes stort sett hele tiden..

Anonymkode: 0540b...cc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har hatt korona, så dit sender jeg dem når de ønsker. Min samboers foreldre bryr seg ikke og ønsker barna på besøk, så jeg velger å høre på deres ønsker. Svigermor har relativt dårlig helse, men hun sier selv at hun ikke vil bli isolert fra familien sin denne tiden siden hun aldri vet når hun "våkner opp dau". 

Da ting sto på som værst og vi enda ikke helt visste hvor skummelt viruset var, holdt vi oss unna alle. 

Anonymkode: bc16e...d75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vårt ansvar også, vil ikke at besteforeldre skal risikere å bli syk

Anonymkode: 44576...fa1

Nei, det syns jeg ikke det er. De er voksne mennesker og klarer fint å ta det ansvaret på egenhånd. De vet om risikoen og kan vel selv ta en selvstendig avgjørelse på det?

 

Anonymkode: bfbc6...d28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil ikke ha dem på overnatting hverken i korona eller ellers.
 

Med tanke på korona hadde jeg ikke hatt noen kvaler med å sende de dit, er veldig liten smitte nå. 

Anonymkode: 1a995...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2020 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er i 70-årene og begynner å få litt skrantende helse, bl.a. problemer med hjerte og høyt blodtrykk. Jeg er veldig engstelig for dem og har holdt meg unna dem hele tiden. Søsteren min har tre barn og sender barna på overnatting hos foreldrene våre. Alle hennes barn går på hver sin skole, går på to aktiviteter hver seg, og leker med nabovenner, så de omgåes svært mange mennesker. Jeg er ganske sint på søsteren min for at hun utsetter foreldrene våre for sånn risiko, og i tilleg lyver hun om hvor mange mennesker barna hennes treffer. I forrige uke var barna hos foreldrene våre på overnatting, og noen dager i forkant hadde de (ifølge sosiale medier) vært i et stort selskap. Da jeg spurte henne om det, løy hun. Jeg synes vi alle burde fortsette med å begrense antallet personer vi omgåes, jeg skjønner at barna gjerne vil leke med flere enn bare én eller to stykker, men jeg synes det er unødvendig å omgåes hundrevis av forskjellige mennesker. 

Anonymkode: d220f...43e

Vet foreldrene dine om at hun lyver om hvor mange de er i kontakt med ? Hvis ikke bør du jo si fra. 

Det er jo ganske stor forskjell på å være på besøk kontra å overnatte. Veldig mye av smitten nå skjer via familierelasjoner i hjemmet. 

Synes faktisk dette er ganske drøyt av søsteren din - hvis foreldrene uansett begynner å bli gamle og skrantne så burde man kanskje unngå overnattingsbesøk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnebarn på besøk og overnatting.

 

Er i risikogruppen men velger å ha besøk. Vi sitter ikke rett i ansiktet på hverandre.

Anonymkode: b9de9...b15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har vært på overnatting. Mine foreldre er i tidlig/midten av 50årene.

Anonymkode: 2bddc...194

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik som det alltid har vært: På min side er begge besteforeldrene svært interessert i å tilbringe kvalitetstid med barnebarn. På min manns side bryr de seg ikke. Skal nevnes at den nålevende besteforelderen der er i risikogruppen, men de var virkelig "vrange" før korona også. 

Anonymkode: 9a42f...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, punkyB skrev:

Vet foreldrene dine om at hun lyver om hvor mange de er i kontakt med ? Hvis ikke bør du jo si fra. 

Det er jo ganske stor forskjell på å være på besøk kontra å overnatte. Veldig mye av smitten nå skjer via familierelasjoner i hjemmet. 

Synes faktisk dette er ganske drøyt av søsteren din - hvis foreldrene uansett begynner å bli gamle og skrantne så burde man kanskje unngå overnattingsbesøk. 

 

Ja, men hun og jeg har vært uenige angående helsen til foreldrene våre lenge. Moren vår surrer mer og mer. Jeg er den typen som gjerne vil ha mest mulig informasjon, og som tenker at det er lurt å få en diagnose på det sånn at fastlegen er involvert. Mens de andre i familien helst vil stikke hodet i sanden og late som om alt er sånn som det bestandig har vært, og late som om de aldri kommer til å bli gamle og dø. Så søsteren min og jeg har hatt flere diskusjoner på dette med at jeg synes det er dårlig gjort av henne å overlate alle tre barna til foreldrene våre på en gang, jeg mener at det er nok for dem å passe ett barn om gangen. Så at vi er uenige med tanke på håndteringen av Korona burde vel egentlig ikke overraske meg. 

Anonymkode: d220f...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har besteforeldrene 2 åringen på overnatting titt og ofte ☺️ De har ikke lillesøster på overnatting da, men hun er kun 8 mnd.

De er friske og relativt unge (i 50 årene). De bor også i nærheten her ☺️ Men de hadde ikke barna på overnatting når Norge var «stengt» ned. Dette er noe de har begynt med igjen nå i sommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det syns jeg ikke det er. De er voksne mennesker og klarer fint å ta det ansvaret på egenhånd. De vet om risikoen og kan vel selv ta en selvstendig avgjørelse på det?

 

Anonymkode: bfbc6...d28

Da gjør dere det, vi velger annerledes. Hadde aldri tilgitt meg selv om de ble smittet og alvorlig syk/døde

Anonymkode: 44576...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnebarn og ser ikke forskjellen på å overnatte kontra å spise middag sammen. Det er så og si nærmest umulig å holde en meters avstand med så små barn. Men er ikke i noen risikogruppe. Foreldrene var ganske strenge mht til kontakt med oldemødre, men har gitt etter når "oldemor" ble deprimert og følte at livet ble satt på vent. I den alderen bryr de fleste seg om livskvalitet og ikke lengden på livet. Barn smitter dessuten lite har jeg hørt. 

Korona har kommet for å bli. Jeg er ikke interessert i å sitte alene uten å få møte nær familie. Det holdt med i vårvinter. Ellers holder jeg meg nokså isolert, og bruker håndsprit, maske og unngår menneskemengder så godt jeg kan. 

Det er snakk om en nær forestående hyttetur sammen snart. Ellers er ferieplanene lagt på hylla for i sommer. 

Jeg mener de eldre har rett til å bestemme selv, men forstår at mange helst vil bevare de så lenge som mulig. Men til hvilken pris? Nå snakker jeg om de over åtti eller rundt der. Jeg er en relativt ung farmor. Har en fot i risikogruppa, men det behøver ikke foreldrene vite. Har til vanlig et sterkt immunforsvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da gjør dere det, vi velger annerledes. Hadde aldri tilgitt meg selv om de ble smittet og alvorlig syk/døde

Anonymkode: 44576...fa1

Men man kan jo bli smittet på butikken eller trikken, eller i en taxi også. Så lenge alle tar sine forholdsregler mener jeg at man ikke kan avfeie de eldre. De føler seg isolerte nok fra før nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei siden de kun bor 5 min fra oss, men de spørr gjerne om ungene har lyst til å være med på helgetur til Geilo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...