Gå til innhold

Vil foreldrene dine ha barnebarna på besøk på overnatting nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på korona. Mine foreldre er ikke så lysten. De er mellom 60 og 65. Har 2 barn selv på 3 og 11. :) vil deres? 

Anonymkode: 4a7d7...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både mine foreldre og svigerforeldrene har barnebarna på besøk. Null stress. Men nå er alle fire besteforeldrene friske uten noen av risikogruppe-sykdommene, da, noe som jo betyr en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, vi sender selvsagt ikke barna dit på overnatting i coronatider

Anonymkode: 44576...fa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vært på begge sider flere ganger i sommer. 

Anonymkode: 2addb...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både svigermor og mine foreldre har minsta på 9 år på overnatting nå. De er mellom 65-70 år. Mtp den lave smitterisikoen i vår kommune har de selv tatt et valg på at de ønsker dette.

Anonymkode: bfbc6...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Barna er 4år og 8år. Besteforeldre i alder 60-68år. Men vi er fortsatt forsiktige mtp korona (ikke vært fornøyelsesparker/badeland/utlandet ol), og barna har ingen symptomer og er friske. De har vært på overnatting to ganger de siste ukene. Vi har startet å gi klemmer besteforeldre og barnebarn. Men vi er som sagt forsiktige og vi omgås ikke så mange. Uten at vi er i selvpålagt karantene som vi var i mars/april/mai liksom, vi går på butikken og er tilbake på kontoret (jobb) og barna leker med vennene i gaten. Bor i Viken. 

Anonymkode: 45c2f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Barna er 4år og 8år. Besteforeldre i alder 60-68år. Men vi er fortsatt forsiktige mtp korona (ikke vært fornøyelsesparker/badeland/utlandet ol), og barna har ingen symptomer og er friske. De har vært på overnatting to ganger de siste ukene. Vi har startet å gi klemmer besteforeldre og barnebarn. Men vi er som sagt forsiktige og vi omgås ikke så mange. Uten at vi er i selvpålagt karantene som vi var i mars/april/mai liksom, vi går på butikken og er tilbake på kontoret (jobb) og barna leker med vennene i gaten. Bor i Viken. 

Anonymkode: 45c2f...836

Og jeg kan godt se for meg at det blusser opp igjen og blir verre til høsten, da kommer vi til å unngå det igjen. For å beskytte besteforeldrene. 

Anonymkode: 45c2f...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har fortsatt som normalt og har gjort det hele veien. Har vært forsiktige med andre, men familie og nærmeste venner har vi gitt klemmer osv. 

Mormor er under 50 og farmor og farfar er under 60. 

Anonymkode: 708fd...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er i 70-årene og begynner å få litt skrantende helse, bl.a. problemer med hjerte og høyt blodtrykk. Jeg er veldig engstelig for dem og har holdt meg unna dem hele tiden. Søsteren min har tre barn og sender barna på overnatting hos foreldrene våre. Alle hennes barn går på hver sin skole, går på to aktiviteter hver seg, og leker med nabovenner, så de omgåes svært mange mennesker. Jeg er ganske sint på søsteren min for at hun utsetter foreldrene våre for sånn risiko, og i tilleg lyver hun om hvor mange mennesker barna hennes treffer. I forrige uke var barna hos foreldrene våre på overnatting, og noen dager i forkant hadde de (ifølge sosiale medier) vært i et stort selskap. Da jeg spurte henne om det, løy hun. Jeg synes vi alle burde fortsette med å begrense antallet personer vi omgåes, jeg skjønner at barna gjerne vil leke med flere enn bare én eller to stykker, men jeg synes det er unødvendig å omgåes hundrevis av forskjellige mennesker. 

Anonymkode: d220f...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, vi sender selvsagt ikke barna dit på overnatting i coronatider

Anonymkode: 44576...fa1

Ikke vi heller... har ikke spurt - klart de VIL det! Men de får ikke det nå. Vårt ansvar. Svært vanskelig for dem å avvise barnebarna.

Anonymkode: 17190...0a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi sender dem på overnatting nå. Vi omgås svært få andre. Det er i tillegg svært lite smitte i Norge nå. Korona kommer trolig til å være her i flere år. Tipper det kommer til å blusse opp igjen etter sommerferien og utover høsten, og da blir det nok å holde seg unna igjen.

Anonymkode: 225fa...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjort det, men mine foreldre ønsker ikke det. De har hvertfall ikke spurt. Men de er ikke så ivrig på å ha barnebarna der i utgangspunktet... 

hans foreldre har hatt de på overnatting. 

Anonymkode: fd99e...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja. dattera mi på 16 er til besteforeldrene sine på ferie i en annen by. 

Anonymkode: 7bd94...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre kan ha besøk av barnebarna, men har ikke gitt dem en klem sider tidlig mai... min manns foreldre er mer redde, og vi bor ikke hjemme hos dem i sommer når vi er på besøk der. Overnatter hos andre slektninger, men kommer innom svigers på dagsbesøk.

håper Familierelasjonene tar seg opp litt etter koronatiden. Det er endel irritasjonsmoment ute og går, på grunn av ulike tilnærminger til korona og hvor forsiktige vi skal være, blant min generasjon i familien. 

Anonymkode: 3ad3c...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei har ikke sett de siden før jul. Korona er en god unnskyldning for å slippe å passe 🙈

Anonymkode: dc811...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vi heller... har ikke spurt - klart de VIL det! Men de får ikke det nå. Vårt ansvar. Svært vanskelig for dem å avvise barnebarna.

Anonymkode: 17190...0a7

Spør de om å få ha barna på overnatting? Om de gjør det, så er det vel dems eget ansvar og ikke deres? Hadde mine foreldre bedt om å få ha barnebarna på overnatting og vi hadde sagt nei pga dem, så hadde de nok blitt ganske snurt. De er voksne mennesker og tar sine egne avgjørelser. Men, det er klart om de ikke spør, så hadde jeg tatt det som et tegn på at de ikke vil.

Anonymkode: bfbc6...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mine foreldre idag og de ville mer enn gjerne passe. Skal jeg sitte med dårlig samvittighet? Klart jeg vil holde han mest mulig unna all slags tett befolkning. Men nå er det heldigvis få smitterammede her i norge, akkurat nå. 

Anonymkode: 4a7d7...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil de. De er rundt 70, og ikke alle  med super helse, men de er ikke hysteriske. Mamma passet minste som var forkjølet her nylig også i et par timer. Vi holdt fysisk avstand under nedstengningen, men da skolene åpnet opp slappet alle mer av.

 I helgen skal vi også til oldemor på over 90, men det kommer vi til å holde 1 meters regelen.

Veldig trist for de gamle om de dør nå i sommer og ikke har sett barnebarna på flere måneder... Men man har jo forskjellige prioriteringer. Dette viruset kan bli være de i åresvis. Noen er så glade i barnebarna at å gi dem en klem er verdt risikoen. Andre føler vel at de er så glade i besteforeldrene at det viktigeste er at lever, selv om det er på avstand.

Anonymkode: a7a8c...7ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...